abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:22:31 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_60472558
jeej snoop, wat gaat dat hard ineens he
je kleine man wordt groot
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:36:47 #62
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_60486780
-edit-

Al gedaan snoopy...

[ Bericht 52% gewijzigd door DarkManta op 01-08-2008 13:05:16 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_60486905
-edit-

ok

[ Bericht 84% gewijzigd door snoopy op 01-08-2008 13:09:38 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:00:58 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60487283
hij mist haar gewoon is niets aan de hand hoor

Trouwens nog even trots komt melden, dat ze dus echt helemaal dag en nacht zindelijk is
Geen luiers meer, en op de 30 keer 1 ongelukje omdat ze wat dunne poep had, dat is voor een volwassene soms al moeilijk.
We zijn zo onwijs trots op haar.
En gisteren ocht ze kadootje uitzoeken en heeft ze een mooie dora koffer uitgekozen, die ze maar al te graag aan iedereen laat zien
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:08:50 #65
124655 DarkManta
pi_60487461
Die kleine van ons is echt snel met dingetjes.
Misschien is dat omdat ik pappa ben, maar ik vind Arwen sowieso erg slim.

Zo liepen we door het bos en sprongen er kikkertjes over het pad.
Opeens riep Arwen kijk pappa een grote kikker.
Ik zo aan het kijken waar die kikker sprong of zat, maar niks gevonden.
Toen ging Arwen erbij zitten en nog eens met het vingertje wijzen en wees ze een vlek (van olie of water), die vlek had precies de vorm van een kikker.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:23:30 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_60487785
wat goed zeg van Arwen woeiiiii
stormy waters...
sailin'
pi_60488512
ik vind 't ook heel erg knap, dat doet anna haar nog niet na hoor! vooral dat ze meteen ook 's nachts al zonder luier kan, wow!
pi_60488550
Super van Arwen
pi_60489790
Morris al bijna naar school

Arwen zindelijk
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:51:35 #70
124655 DarkManta
pi_60492526
-edit-

[ Bericht 51% gewijzigd door DarkManta op 01-08-2008 18:12:02 ]
pi_60493352
zoho.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:07:29 #72
124655 DarkManta
pi_60493920
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:31 schreef bixister het volgende:
zoho.
Ik vind dat leuk als herinnering.
pi_60494322
al die edits
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60504767
even gekopieerd van mn log;
quote:
donderdag 31 juli

Gisteren was een dag dat Max heel lang opbleef. Waarschijnlijk door de hitte, gebrek aan donker buiten en drukte in zijn hoofdje.
Als Max lang opblijft gebeuren er wel eens gekke dingen!! (voorbeeld; 4 mei 2007, heel laat; Max loopt voor het eerst de hele kamer door)

Zo ook gisterenavond! We aten nasi, en oma ging voor Max ook een beetje nasi maken (zonder sambal enzo).
het grote wonder geschiedde; Max at nasi!
Na bijna een jaar avondmaaltijdloos, ging hij helemaal uit zichzelf de lekkere nasi eten! miracle!! (overigens eerder die dag ook nog brood met pesto en brood met zalm. hij heeft gewoon een beetje een vreemde smaak denk ik)

Daarna nóg iets!
Hij is al een tijdje bezig met "zindelijk worden". dwz; in zn blootje lopen totdat hij moet plassen, een luier aan om in de plassen en daarna weer uit. op het potje wil ie niet.
TOT! gisterenavond. Max liep nakend en ik zag dat hij moest plassen. Voor de probeer gezegd: nou ga eens op je pot dan, dat kan natuurlijk ook! en zomaar ging ie zitten dus wij wachten. opeens zegtie: plas! hij staat op en jahoor! een plas in de pot!!

jullie begrijpen hoe trots ik ben natuurlijk
gisteren overigens nog 2 keer een plas op zijn pot
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60505300
Wat goed van Max!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:44:03 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_60505569
Max
wat ben je dan trots he
stormy waters...
sailin'
pi_60516427
Max is knap. En kan nog goed koken ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60516987
Max
  zondag 3 augustus 2008 @ 11:53:30 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60523708
goed van max!!

leuk om te zien dat de "groep" kindjes van ongeveer dezelfde periode zo gelijk opgaan !
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:24:23 #80
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60532203
Zo leuk hè als ze zomaar ineens iets onder de knie hebben
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:56:11 #81
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60532812
Goedzo Max!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60546941
wie heeft er tips voor zindelijkheidstraining?

Onze dochter van net 3 jaar heeft totaal geen interesse voor een potje, af en toe wil ze op de verkleiner op het toilet zitten, met name het afscheuren avn het toiletpapier vindt zij erg leuk, maar plassen ho maar.
Ik zou graag willen dat ze zindelijk zou worden maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen.

We hebben de stickers als beloning al klaar liggen, die ze dan op de wc-bril mag plakken.
Met het mooie weer hebben we haar in de tuin in een onderbroek laten lopen, met het potje in de buurt, maar dat had geen effect, ze kwam melden dat haar broek nat was en wilde gewoon weer verder spelen.

Vrienden van ons hebben van de ene op de andere dag thuis de luier in de ban gedaan en hun kind elk half uur op het toilet gezet. Uiteindelijk met resultaat. Ik vraag mij af of dit de manier is. We hebben thuis nu een baby van 10 weken en elke half uur een toilet ronde lijkt mij nu wat intensief. Ik ben benieuwd hoe anderen het hebben aangepakt. Of is het wachten tot het moment dat ze zelf wil?
pi_60547320
Mijn ervaring is dat het pas (goed) werkt als het kind het zelf wil en er zelf aan toe is. Ik heb er nooit moeite voor gedaan om haar zindelijk te maken en mijn dochter is het sinds ze 2 1/2 is.

Ik denk dat dwingen niet goed is omdat je het daarmee alleen maar iets krampachtigs maakt, in plaats van iets wat normaal is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60547385
op de wc-bril? daar zou ik de stickers in ieder geval niet op laten plakken. over wel of niet met beloningen werken moet je misschien sowieso nog even nadenken. je kunt het zindelijk worden ook als normaal ontwikkelingsproces beschouwen, dat hoe dan ook plaats gaat vinden, net als leren lopen, en daar ga je ook geen kadootjes voor uitdelen toch? er kleeft ook het gevaar aan van het te beladen maken van de hele kwestie.
wij zijn wel ook met stickers aan de slag gegaan, Piet vond dat erg leuk, maar bij Anna heeft het nooit zo heel veel uitgehaald. elke keer dat 't goed gaat op de wc (of potje, maar dat hebben wij al niet meer in huis) krijgt ze een sticker. bij een x-aantal stickers een klein kadootje. dat aantal kun je wat laten oplopen naarmate het vaker goed gaat.

Anna is er wel gevoelig voor als ik duidelijk laat merken dat ik heel blij / trots ben als 't goed gaat. maar ze kan ook vreselijk koppig zijn en heeft soms zo'n weerstand tegen 't hele wc-gedoe dat ik er ook niet voortdurend zoveel aandacht aan wil besteden. we hebben ook een tijdje de rigoreuze methode geprobeerd, gewoon de dag beginnen zonder luier, bij 3 ongelukjes weer een luier aan. maar toen ging 't op een gegeven moment zo vaak fout dat we 't toch maar weer een tijdje hebben laten rusten. ze moeten er ook wel een beetje aan toe zijn inderdaad. het gaat nu wel echt eindelijk een heel stuk beter, maar ik moet haar er nog wel erg vaak aan herinneren dat 't misschien wel weer es tijd is om naar de wc te gaan.

kortom: eigenlijk heb ik geen kant&klare oplossing voor je, het is een beetje proberen wat bij jullie (dochter) aanslaat.

wij hebben zo'n bril-verkleiner-met-trapje gekocht ooit, en daar kan ze goed zelf op en af komen, dat vond ze in ieder geval een tijdje interessant.

oh nog een paar ideeën voor 'creatieve stickerbeloningsvellen': deze, deze of deze. bij die plaatjes ging 't er om: zodra alle plaatjes van een soort bestickerd waren, was er weer een kadootje verdiend. maar die simpele met hokjes werken ook prima hoor: kadootje zodra je bij een dier bent. je kunt ook van die speciale kalenders kopen trouwens, maar ik vond zelf maken leuker.

[ Bericht 22% gewijzigd door bixister op 04-08-2008 13:06:12 ]
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:03:53 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_60547612
ik denk ook dat die dingen vanzelf wel komen, die ervaring heb ik iig met mijn oudste zoon wel.
stormy waters...
sailin'
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:06:59 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60547692
Denk niet dat er een vaste oplossing is.
Arwen ging wel altijd mee naar de wc als ik moest, heb ik ook gewoon toegelaten. En begon van zelf haar bipsje afvegen, en aangeven dat ze eens op de wc wou zitten, haar luier was elke ochtend eigenlijk droog. Vandaar uit zijn papa en opa haar in haar blote kontje laten lopen en gezegd als ze moest plassen ze op het potje moest gaan zitten.
En bij elk plasje gewoon jubelen als een gek. en dat afgebouwd.
Zelf ben ik hier thuis ermee doorgegaan, en afgesproken met haar dat ze voor elk plasje een stickertje mog. na 30 stickers een kadootje een kleinigheidje. Voor haar werkt dat en is dag en nacht droog.
Wij zijn er pas op gaan inspelen dat ze zelf dingen begon aan te geven, denk dat het dan ook pas werkt. Ze is nu trouwens 2.5 jaar
pi_60547908
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:36 schreef Utrecht het volgende:
wie heeft er tips voor zindelijkheidstraining?

Onze dochter van net 3 jaar heeft totaal geen interesse voor een potje, af en toe wil ze op de verkleiner op het toilet zitten, met name het afscheuren avn het toiletpapier vindt zij erg leuk, maar plassen ho maar.
Ik zou graag willen dat ze zindelijk zou worden maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen.

We hebben de stickers als beloning al klaar liggen, die ze dan op de wc-bril mag plakken.
Met het mooie weer hebben we haar in de tuin in een onderbroek laten lopen, met het potje in de buurt, maar dat had geen effect, ze kwam melden dat haar broek nat was en wilde gewoon weer verder spelen.

Vrienden van ons hebben van de ene op de andere dag thuis de luier in de ban gedaan en hun kind elk half uur op het toilet gezet. Uiteindelijk met resultaat. Ik vraag mij af of dit de manier is. We hebben thuis nu een baby van 10 weken en elke half uur een toilet ronde lijkt mij nu wat intensief. Ik ben benieuwd hoe anderen het hebben aangepakt. Of is het wachten tot het moment dat ze zelf wil?
Kim heeft er ook weinig interesse voor. Met warme weer ook in blote kont of onderbroek laten lopen. Soms ging ze wel op het potje zitten, maar er net zo snel weer af. Ik vind het ook wel lastig hoe je er mee om moet gaan. Dwingen doe ik iig niet!
Als ze maar voordat ze naar school gaat zindelijke is. (december wordt ze 3) Nog wel ff de tijd dus.
pi_60548040
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Denk niet dat er een vaste oplossing is.
Arwen ging wel altijd mee naar de wc als ik moest, heb ik ook gewoon toegelaten. En begon van zelf haar bipsje afvegen, en aangeven dat ze eens op de wc wou zitten, haar luier was elke ochtend eigenlijk droog. Vandaar uit zijn papa en opa haar in haar blote kontje laten lopen en gezegd als ze moest plassen ze op het potje moest gaan zitten.
En bij elk plasje gewoon jubelen als een gek. en dat afgebouwd.
Zelf ben ik hier thuis ermee doorgegaan, en afgesproken met haar dat ze voor elk plasje een stickertje mog. na 30 stickers een kadootje een kleinigheidje. Voor haar werkt dat en is dag en nacht droog.
Wij zijn er pas op gaan inspelen dat ze zelf dingen begon aan te geven, denk dat het dan ook pas werkt. Ze is nu trouwens 2.5 jaar
Kims luier is altijd behoorlijk vol 's morgens.

Trouwens ik ben heel trots op Kim. Ze heeft bij mijn ouders op het 1 persoonsbed geslapen!
Ging heel goed.
En thuis gaat slapen in het grote meisjes bed ook goed. Zal nog wel een foto plaatsen die ik gisteren heb gemaakt.
Bix, het is gelukt trouwens met de zijdelen in bedje proppen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:29:47 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60548260
Goed van Kim

en ja we hebben gewoon geluk gehad denk ik dat het direct dag en nacht is
pi_60548547
Hier een jochie van 3,5 die totaal geen interesse in potje of wc toont. Het deert hem ook niet om met een vuile luier te lopen.
Ik sprak laatst een kinderarts die zei dat het geen zin heeft om dingen te forceren, zeker niet als het kind zelf totaal geen interesse toont.
Als ie met mooi weer in blote kont door de tuin loopt dan plast ie steeds ergens in de struiken (maar niet op het potje). Heel vaak en steeds kleine beetjes (is zeker zijn territorium aan het afbakenen ofzo).

Mijn oudste was trouwens ook laat (vlak voor hij 4 werd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')