abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61073958
Wat klinkt Max een stuk groter. Ze zijn zo ontzettend slim, snap ook niet waar het vandaan komt.

Lijkt me lastig Suzanna, als ze zo vervelend doet tot je geduld opgaat. En dan heb jij er drie. Schreeuwen of roepen doe ik nooit tegen Anna. Ik ga juist langzamer praten als ze stout is. Maar het is soms even lastig; ik bedenk me dan maar dat ze het na zal gaan doen en dat zij daar ook van schrikt.

Fijn zeg cattie, dat Ive nu ook wat beter met jou is.

Douchen is geen probleem, badje ook niet. Anna heeft geen problemen met water, ze gaat natuurlijk ook graag zwemmen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 24 augustus 2008 @ 08:55:22 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61080088
Yppy, bedankt voor je reactie. Ik zou inderdaad geduldig moeten reageren, dat is gewoon beter. Meestal lukt dat ook (gelukkig de laatste dagen weer helemaal goed gegaan en daar ben ik blij mee). Als ik er goed op let lukt het ook, maar als mijn waakzaamheid verslapt kan ik weleens boos reageren en stem erg verheffen (vind ik al snel schreeuwen).
Het is maar een faaaaaaase met Emma denk ik... ze is een hele tijd ontzettend schattig geweest en is dat nu met tussenpozen ook zeker wel, maar heeft gewoon driftbuien. Ze zit ook midden in de peuterpuberteit natuurlijk....

Kijken jullie kinderen ook weleens Dora trouwens? Hier vinden ze dat helemaal te gek.
pi_61080183
Sara is ook weg van Dora.

We vieren vandaag haar 3e verjaardag, ze heeft ook een Dora taart
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 24 augustus 2008 @ 09:35:12 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61080323
Oeh leuk, veel plezier vandaag, Fuente en de rest!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 24 augustus 2008 @ 09:39:48 #255
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61080339
Fuente, veel plezier vandaag!! 3 is cool!!

Luuke reageerde zo leuk op het nieuws 'dat er een baby in mama's buik zit'. We wilden eigenlijk wachten tot na de echo, maar ze nam onze spanning over en ving hier en daar al wat op. Ze werd er heel erg zenuwachtig van en moest ook overgeven. Dus hebben we verteld over een broertje of zusje, maar dat we eerst nog naar de babydokter moeten om te kijken of er wel een goede plek is in mama's buik.
Haar ogen werden groot, ze begon helemaal te stralen... "Echtwaaaar? Een beeeeebie? Mag ik kijken mama? Mag ik kijken?". Ik hoop dat ik haar gauw kan vertellen dat alles goed is!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 24 augustus 2008 @ 09:50:07 #256
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61080401
Leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaatmet de kwebbelkousjes suus
Pinq goed dat max weer durft te proberen
yppy welkom nog en nog proficiat
en saartje proficiat en en jullie ook L en B
cattie klinkt als een geslaagde vakantie fijn!

En Lishe wat zie ik nu een wondertje erbij proficiat
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_61082332
Fuente veel plezier!

Dora taart zou ik Kim ook een plezier mee doen! Die is fan van Dora. En Kabouter Plop, daar heeft ze een poster van op haar kamer. Die krijgt voor het slapen gaan een kusje.
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:37:07 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_61082484
cattie, klinkt als een fijne vakantie! tja en dat douchen, ik weet niet wat dat is bij die ukkies, Ezra vond het ook een tijd lang heerlijk en toen ineens niet meer, precies zo. Nu gaan ze in bad en heb ik het maar niet meer over de douche. laat maar denk ik dan, komt wel weer.

jeetje pinq, is Max nou weer te licht dan? Ik kan me nog zo goed herinneren dat ie te zwaar was. Niet op letten dus die onzin
stormy waters...
sailin'
pi_61102498
Het was heel leuk Er komen vanavond nog wel foto's...

En vandaag wordt ze echt 3, zo bijzonder weer...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:23:12 #260
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61103438
Gefeliciteerd Fuente! Drie is zó leuk!!!
pi_61134299
Ik word een beetje moedeloos hier. Nu heeft Kim alweer last van haar mond en krijst ontroostbaar. Vrijdag nog bij de ha geweest en hij had ook in haar mond gekeken, niks te zien.
Ik zie wel een raar rood puntje zitten.
Ik weet haast wel zeker dat het vitaminegebrek is. Want het is begonnen na het enorm slechte eten.
En ze at zo goed. Nu eet ze al weken slecht. Brood ineens zonder korst, maar het is iig wat. Vlees gaat er altijd wel in. Verder niks. Ja patat, maar dat krijgt ze niet vaak! Groente wil ze helemaal niet meer. Fruit over het algemeen wel goed.
Morgen hopelijk naar het inloopspreekuur van cb. Zal ik het ook vragen.
Ze groeit volgens mij verder wel goed.
Dat wordt nog wat in de vakantie. (vrijdag weekje met mijn ouders weg)
11 sept. heb ik controle bij de tandarts. Kim gaat dan voor het eerst mee. Hopelijk kan hij dan ook naar haar tandjes en kiezen kijken.
Want straks is dat het. Ze heeft een grondige hekel aan tandenpoetsen. En moet vaak in de houdgreep.
Zelf poetsen gaat de laatste dagen iets beter.

Met het eten is het gewoon lastig. Op zich maak ik me er niet druk om. Maar nu wel, omdat ze er blijkbaar last van krijgt qua gezondheid.
En verder is het gewoon zielig dat ze zo'n pijn heeft.

Gelukkig gaat het verder wel goed. Is ze meestal heel vrolijk. Kan ze goed praten en begrijpt veel van wat je zegt. Ze kan haarzelf goed vermaken en is vaak aan het zingen en dansen.
En lekker knuffelen en de baby kusjes geven.
pi_61134498
Anna eet ook vrij beroerd de laatste tijd. Het enige wat er wel ingaat zijn... potjes! . Het is gelukkig niet zo erg meer als een tijd geleden (toen liep ze de hele dag op lucht...) maar toch. Ik kan er zelf ook slecht tegen als ze niet goed eet, ook al weet je dat het fases zijn. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon lekker naar de HA gaan idd. Als ze brood, fruit en vlees eet zal het vitaminegebrek wel meevallen gok ik zo. Anna eet gelukkig ook altijd nog wel fruit en brood.

Nou goed, we leggen ons er bij neer en gaan deze week gewoon aan de potjes, ze krijgt dan vlak voordat wij gaan eten wat van die prut, dan maak ik het eten af en eten wij gelijk na Anna (waarbij ze dus ook aan tafel blijft!) en dan *mag* ze nog mee-eten als ze dat wil. Gisteren ging er nog een schaaltje pastaschelpjes in, da's dan toch weer meegenomen. En we bieden ook regelmatig wat aan.

Oh, en tandenpoetsen is hier ook een crime. De onderkant mag, de bovenkaak vind ze eng ofzo. Zucht.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:02:55 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61134779
Ingrid en jarno, kan me zo onwijs voorstellen dat jullie je toch zorgen maken hoor. Heb heel wat afgepiekerd.
Hier was de sleutel de logopedie en dat daardoor ook veel spanning bij mij weg viel.
En denk hier ook wel de acceptatie dat ze wat dat betreft allemaal gewoon een beetje anders is.
Ze wil ook echt niet elke dag de neocate een liter zoals ze moet. soms juist weer wel en dan valt het "normale"avond eten weg. scheelt ze mag dat juist wel missen.

Sinds ik de dingen geaccepteerd heb zoals ze zijn ( duurt even 2,5 jaar ) maar het scheelt zoveel hier.

Tandenpoetsen is en blijft hier ook een drama, regelmatig tandafdrukken, doe me best, meer kan ik niet doen toch. in november mag ze weer naar de tandarts, dat deed ze wel heel knap afgelopen keer

Arwen is trouwens erg van het zingen:

"inne maneschijn, klom ik trapje kozijn, mag je niet aankoohooomennn, 1 2 3 4 hoedje van in het water visje visje inne water, kontje kaal! "

Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_61135576
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:53 schreef Jarno het volgende:
Anna eet ook vrij beroerd de laatste tijd. Het enige wat er wel ingaat zijn... potjes! . Het is gelukkig niet zo erg meer als een tijd geleden (toen liep ze de hele dag op lucht...) maar toch. Ik kan er zelf ook slecht tegen als ze niet goed eet, ook al weet je dat het fases zijn. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon lekker naar de HA gaan idd. Als ze brood, fruit en vlees eet zal het vitaminegebrek wel meevallen gok ik zo. Anna eet gelukkig ook altijd nog wel fruit en brood.

Nou goed, we leggen ons er bij neer en gaan deze week gewoon aan de potjes, ze krijgt dan vlak voordat wij gaan eten wat van die prut, dan maak ik het eten af en eten wij gelijk na Anna (waarbij ze dus ook aan tafel blijft!) en dan *mag* ze nog mee-eten als ze dat wil. Gisteren ging er nog een schaaltje pastaschelpjes in, da's dan toch weer meegenomen. En we bieden ook regelmatig wat aan.

Oh, en tandenpoetsen is hier ook een crime. De onderkant mag, de bovenkaak vind ze eng ofzo. Zucht.
Potjes een tijd favoriet geweest, maar moet ze nu weinig van hebben.
De ha zegt dan gewoon afwachten, kun je niks aan doen. In het geval van afte/wondje dan.
Ben blij dat ze fruit wel eet. Momenteel is favoriet druiven, meloen, perziik, nectarine en pruimen. Appels en bananen verschillen. Net had ik appeltje geschild voor mezelf en in bakje, daar heeft ze ruim de helft van opgegeten.
Misschien gaat het straks in de vakantie wel beter, omdat opa en oma er dan ook bij zijn.

WAt geven jullie als drinken? Hier is het "nep" yoghi van de lidl. Yoghurtdrank is dat. Daar is ze gek op.
En diksap/roosvicee sterk verdund. En soms water, dat "jat" ze dan uit mijn flesje.
Zat aan thee te denken, maar geen idee welke smaak/soort ik zal proberen.
pi_61135647
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Ingrid en jarno, kan me zo onwijs voorstellen dat jullie je toch zorgen maken hoor. Heb heel wat afgepiekerd.
Hier was de sleutel de logopedie en dat daardoor ook veel spanning bij mij weg viel.
En denk hier ook wel de acceptatie dat ze wat dat betreft allemaal gewoon een beetje anders is.
Ze wil ook echt niet elke dag de neocate een liter zoals ze moet. soms juist weer wel en dan valt het "normale"avond eten weg. scheelt ze mag dat juist wel missen.

Sinds ik de dingen geaccepteerd heb zoals ze zijn ( duurt even 2,5 jaar ) maar het scheelt zoveel hier.

Tandenpoetsen is en blijft hier ook een drama, regelmatig tandafdrukken, doe me best, meer kan ik niet doen toch. in november mag ze weer naar de tandarts, dat deed ze wel heel knap afgelopen keer

Arwen is trouwens erg van het zingen:

"inne maneschijn, klom ik trapje kozijn, mag je niet aankoohooomennn, 1 2 3 4 hoedje van in het water visje visje inne water, kontje kaal! "

Wat schattig. Hier komen zulke teksten ook langs. En dan heeft ze op de psz een liedje geleerd.
Ze zingt nu de hele tijd open en dicht en dan met haar handjes of armpjes de bewegingen erbij.

Ben blij dat we niet de enige met eetproblemen zijn. En vooral met tandenpoets problemen.
pi_61135705
Dora staat nooit op als ik thuis ben. Ik vond dat zo'n irritant gebeuren bij mijn oppaskindjes.

Wat knap dat Arwen al zo goed kan zingen! Maak je er een opname van?

Anna eet best goed, ik vind dat we niet mogen klagen, maar ik sta daar wat makkelijker tegenover geloof ik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:08:10 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_61136695
Ive kan ook heel goed zingen, kijk maar:
-en weg! maar wel een foto in het fototopic!-
(Filmpje haal ik later weer weg.)

Ive drinkt vooral water, soms aangelengd sap en heel soms fristi. En hij drinkt wel eens wat thee van ons mee. Wij drinken alleen kruidenthee en groene thee en dat vind hij wel lekker geloof ik.

[ Bericht 19% gewijzigd door cattie op 26-08-2008 17:03:19 ]
pi_61136748
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:28 schreef _Ingrid_ het volgende:

WAt geven jullie als drinken?
Anna drinkt eigenlijk alleen diksap en water. Oh. en bv natuurlijk. . En ze heeft een keer wat lauwe thee geproefd, vond ze nog best lekker ook geloof ik dus daar kunnen we ook wel eens wat mee doen, moet ik nog wel even uitzoeken wel thee soorten het beste zijn dan (kruidenthee?).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_61136848
Amber is momenteel ook een slechte eter. Bij bijna alles wat ik voorzet is het lust ik niet, bah, is vies. Ze proeft het meestal niet eens.
Gelukkig eet ze genoeg fruit en vanmiddag zelfs 2 boterhammen. Amber drinkt meestal diksap of appelsap. Daarnaast drinkt ze minstens 2x per dag een beker melk. Soms krijgt ze dubbelfris maar dan aangelengd met water en van de week wilde ze ineens thee. Ik heb rooibosthee voor d'r gemaakt.

En momenteel is mevrouw heeeel erg aan het uitproberen. Soms vind ik het best moeilijk om daar mee om te gaan. Niet luisteren, zeuren, doordrammen, schreeuwen... om gek van te worden. Het zal wel weer een faaaaaaaaaase zijn.

Gisteravond wel zo gelachen. Ze wilde de tv aandoen in mijn slaapkamer en toen zei ik dat ik vond dat de tv uit mocht blijven. Toen hoorde ik ineens... lekker boeiend
Ze heeft gister ook nog ff staan dansen en zingen. Zag er zo schattig uit. Olajeje ikke possing olajeje doe olajeje... Zal er volgende keer een filmpje van maken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:27:34 #270
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61137202
Ive

Ik zong als peutertje ook dit liedje: "weistebweeeiii"
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61137207
Anna en ik kijken maandagmiddag altijd naar Jamie Oliver. .
"Eitje-koken-kijken" noemt ze dat. .
pi_61137282
Jamie Oliver en Nigella Lawson vinden wij leuk. Kim wil altijd meekijken. Eten maken kijken zegt ze dan.

En ze heeft net een broodje met korst opgegeten!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:32:11 #273
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61137325
Yppy en Jarno, hebben jullie mijn Elmo-tip nog ontvangen?

Vraagje, vanaf 2 jaar mag een kind een deken/dekbedje in zijn bed hebben toch? Hoe doen jullie dat, want Simon gaat eerst staan in bed alvorens voordat hij gaat liggen en slapen. Later terug om in te stoppen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61137352
Welke tip PM? .

En is een slaapzak geen optie?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:41:23 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_61137570
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:32 schreef PM-girl het volgende:
Yppy en Jarno, hebben jullie mijn Elmo-tip nog ontvangen?

Vraagje, vanaf 2 jaar mag een kind een deken/dekbedje in zijn bed hebben toch? Hoe doen jullie dat, want Simon gaat eerst staan in bed alvorens voordat hij gaat liggen en slapen. Later terug om in te stoppen?
We kijken na een tijdje als Ive slaapt altijd even hoe hij erbij ligt en dekken hem toe als dat nodig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')