Anna twee! Wat snel haha! Maar ja, de tijd gaat door he

die van mij worden ook al supergroot vind ik. Echt verbazingwekkend. Ik ben nu veel met foto's van 'vroeger' bezig (bijna vier jaar geleden tot nu) en dan zie je veel meer hoe groot je kinderen nu al zijn. Zoooo anders.
Een gesprekje van Noa (3 jaar, 8 maanden) en Emma (2 jaar, 7 maanden), onder het tekenen:
Emma krijgt te horen van mij dat als ze vanavond zonder speentje gaat slapen, ze een cadeautje krijgt, maar dat dat wel betekent dat ze geen speen meer krijgt voortaan. En dat ze dan een hele grote meid is. Hetzelfde is kort daarvoor afgesproken met Noa, wat met veel enthousiasme werd begroet.
Emma: Ja, dan krijg ik een cadeautje. En dan gaan we feestvieren! JAAAA!!!
Noa valt bij: JAAA een groot feest! Dat doe je als je slingers ophangt. En dan zet ik een feestliedje op, en slingers ophangen.
Emma: Dora vanne feest! (gaat op haar stoel staan)
Noa: en dan ga ik daarna, en daarna Emma en daarna ik, en daarna jij en daarna Julia. Dan mag je ook dansen. Dan ga ik een cadeautje inpakken. Nu nog niet.
Emma: voor mij!
Noa: (knikt) ja, dan ga ik een mandje inpakken. En dan ga ik snel met jou en Julia en mama een cadeautje, euh een mandje kopen.
Emma: in een winkeltje?
Noa: niet in een winkeltje, maar in een speelgoedboerderij
Emma: met schapen, en een muisje, en met koeien en met een man? En met een paard!
Noa: ja, met een paard
Emma: op een boerderij zit een paard.
Noa: ja, dat is een boerderijtje!
Emma: als ik op TV bent, dan zag ik Dora! En ook Boots!
Noa: Boots het aapje!
Emma: ja!
Noa: als jij hier thuis bent, bij ons, dan dan dan dan dan dan ...
Emma: als ik uit de tv bent, dan moet ik jou even zien!
Noa: dan moet ik vliegen naar jou! in de tv, dan ziet mama dat!
Emma: dan gaat jij niet in de tv vliegen! Dan zie je mij! ook bij Dora!
Noa: ja, ook bij Dora.
Emma: ik hou wel van taart hoor, we moeten ook taart eten hoor Noa, op het feestje.
Noa: ja, taart met veel kaarsjes, die staan dan op iets plats, en dat wordt dan binnengedragen. En als ze aangestoken zijn, staat alles in de brand. En dan moeten we een doosje pleisters pakken. Voor mij.
Emma: ja, en voor mij! voor mij ook!
Noa: ja, en ook voor mama, mama is ook verbrand.