abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:19:43 #226
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60948802
Anna, ook alweer twee? Time flies! Gefelicitaaart!!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61002519
Bedankt allemaal. Ik moet zelf nog erg aan het idee wennen dat ze al twee is (lang verhaal, had gehoopt dan zelf beter te zijn), al is ze wel een echte peuterpuber met de hysterische buien, het slimme, bijdehante gedrag en het weigeren van al het eten waar ze geen zin in heeft.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61014961
Anna twee! Wat snel haha! Maar ja, de tijd gaat door he die van mij worden ook al supergroot vind ik. Echt verbazingwekkend. Ik ben nu veel met foto's van 'vroeger' bezig (bijna vier jaar geleden tot nu) en dan zie je veel meer hoe groot je kinderen nu al zijn. Zoooo anders.

Een gesprekje van Noa (3 jaar, 8 maanden) en Emma (2 jaar, 7 maanden), onder het tekenen:

Emma krijgt te horen van mij dat als ze vanavond zonder speentje gaat slapen, ze een cadeautje krijgt, maar dat dat wel betekent dat ze geen speen meer krijgt voortaan. En dat ze dan een hele grote meid is. Hetzelfde is kort daarvoor afgesproken met Noa, wat met veel enthousiasme werd begroet.
Emma: Ja, dan krijg ik een cadeautje. En dan gaan we feestvieren! JAAAA!!!
Noa valt bij: JAAA een groot feest! Dat doe je als je slingers ophangt. En dan zet ik een feestliedje op, en slingers ophangen.
Emma: Dora vanne feest! (gaat op haar stoel staan)
Noa: en dan ga ik daarna, en daarna Emma en daarna ik, en daarna jij en daarna Julia. Dan mag je ook dansen. Dan ga ik een cadeautje inpakken. Nu nog niet.
Emma: voor mij!
Noa: (knikt) ja, dan ga ik een mandje inpakken. En dan ga ik snel met jou en Julia en mama een cadeautje, euh een mandje kopen.
Emma: in een winkeltje?
Noa: niet in een winkeltje, maar in een speelgoedboerderij
Emma: met schapen, en een muisje, en met koeien en met een man? En met een paard!
Noa: ja, met een paard
Emma: op een boerderij zit een paard.
Noa: ja, dat is een boerderijtje!
Emma: als ik op TV bent, dan zag ik Dora! En ook Boots!
Noa: Boots het aapje!
Emma: ja!
Noa: als jij hier thuis bent, bij ons, dan dan dan dan dan dan ...
Emma: als ik uit de tv bent, dan moet ik jou even zien!
Noa: dan moet ik vliegen naar jou! in de tv, dan ziet mama dat!
Emma: dan gaat jij niet in de tv vliegen! Dan zie je mij! ook bij Dora!
Noa: ja, ook bij Dora.

Emma: ik hou wel van taart hoor, we moeten ook taart eten hoor Noa, op het feestje.
Noa: ja, taart met veel kaarsjes, die staan dan op iets plats, en dat wordt dan binnengedragen. En als ze aangestoken zijn, staat alles in de brand. En dan moeten we een doosje pleisters pakken. Voor mij.
Emma: ja, en voor mij! voor mij ook!
Noa: ja, en ook voor mama, mama is ook verbrand.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:43:53 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_61031560
suzanna wat een lekkere kletsmajoren heb je daar

Ezra is momenteel echt vreselijk schreeuwt om alles en vooral heel hard "NEEEE" natuurlijk
Hij zit veelvuldig op de trap momenteel
stormy waters...
sailin'
pi_61031676
Anna is van de week zelf maar in de gang gaan zitten geloof ik. . Ze had zelf al door dat het niet helemaal goed ging aflopen ofzo.

En dat bijdehande he... zucht. Gisteren gaf ik d'r een kus voordat ik ging werken, ze lag nog bij mama in bed, dus ik zeg zachtjes tot vanavond meissie, krijg ik keihard terug "DOEI PAPA!". . Heb d'r echt nog nooit doei horen zeggen dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:51:44 #231
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_61031730
Wat een grappig gesprekje Suzanna

En is Emma uiteindelijk nog zonder speen gaan slapen?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_61031743
Suzanna Wat een heerlijk gesprekje

Iris kan ook behoorlijk het bloed onder je nagels vandaan halen, maar ik geloof nog niet zo erg als Ezra, als ik dat zo lees Succes er mee

Om 10.30 uur heb ik een intake bij het KDV voor Iris, ben benieuwd hoe ze het vindt. Vast prachtig, want op de PSZ is ze ook niet weg te slaan. Als ik Amber naar haar klas breng, komen we langs het lokaal van de psz en Iris gaat altijd spelen daar
pi_61031777
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:49 schreef Jarno het volgende:
En dat bijdehande he... zucht. Gisteren gaf ik d'r een kus voordat ik ging werken, ze lag nog bij mama in bed, dus ik zeg zachtjes tot vanavond meissie, krijg ik keihard terug "DOEI PAPA!". . Heb d'r echt nog nooit doei horen zeggen dus.
Amber van de week, toen er een paar kinderen voorbij liepen op de galerij:
"wat zijn dat nu weer voor gassies "
Ik weet echt niet van wie ze dat heeft, zal ongetwijfeld school zijn
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:09:01 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_61032110
hoort hier niet, maar Liam had het laatst ook over een coole gast
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:50:05 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61038097
Tex, ja, ze is zonder speen, en zonder problemen gaan slapen! Als ik dat eerder geweten had... ik had nog niet bedacht dat ik dan een cadeautje zou gaan geven, nu was het meer een dreiging, als je je speentje kwijtmaakt of kapotbijt, krijg je geen nieuwe en moet je zonder speen gaan slapen. Nu was het heel positief... als je zonder speentje gaat slapen (oeh wat knap! dan ben je echt een grote meid!) mag je een CADEAUTJE!!! WOEHOEH!!!! JOEPIE!!! (zo ging dat) en dat ging echt heel erg makkelijk! geen centje pijn
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:03:09 #236
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61038489
Hebben jullie trouwens ook van die kinderen die eerst nee zeggen, dan ja, dan weer nee, tot bloed-onder-nagels-uithalend toe? Dat is Emma ten voeten uit op het moment. Het is altijd al een beetje zo geweest dat als ze in zo'n bui was, er geen land met haar te bezeilen valt, maar het gebeurt nu elke dag wel een aantal keer, elke keer als er een keuze gemaakt moet worden! Dan komt ze weer op haar keuze terug, vind ik het goed, komt ze er WEER op terug, etc....als ik nee zeg is het net zo erg, en komt er net zo goed een driftbui (zij op de gang, duurt een hele tijd, komt een paar keer terug, schreeuwend dat ze weer lief is, terwijl ze nog vol met drift en kwaadheid zit, en de reden is eigenlijk zo klein...) zucht. Iemand nog tips?a

We hadden trouwens van het weekend gasten hier, mijn zwager en zijn vriendin, en zij vond het zo goed van mij dat ik geduldig bleef en niet schreeuwde tegen mijn kinderen, nou doe ik dat weleens als ik alleen thuis ben met ze, omdat ze dan vaak lastiger zijn (minder aandacht) maar zowiezo niet vaak. Maar vandaag... echt, ik heb denk ik wel drie keer tegen ze geschreeuwd (ook omdat ik hoofdpijn had en het echt te gek werd met het geruzie, gezeur, geschreeuw, elkaar pijn doen, over elkaar heen buitelen om mijn aandacht te krijgen als ik aan de telefoon zat, etc...
Doen jullie dat ook weleens, schreeuwen tegen je kinderen? Ik ben echt wanhopig als het gebeurt want als ik me maar enigszins inhoud ben ik gewoon geduldig, het moet wel heeeel erg worden wil ik gaan schreeuwen. Maar schuldig voel ik me wel heel erg achteraf... (hoe kan ik nou tegen hun zeggen dat ze niet moeten schreeuwen als ik het zelf wel doe...)

Ik geniet meestal heel erg van m'n kinderen trouwens, maar op dagen als vandaag kan ik ze het liefste achter het behang plakken. Tussendoor lief, maar vaker niet dan wel. Hopelijk is 't vanmiddag voorbij (ze liggen nu te slapen, zonder speentjes )
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:46:31 #237
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61039729
*verwondert zich weer eventjes over het het feit dat Ken al een peutertje is...*
kruipt weer weg...
pi_61045909
Kim heeft me vanmiddag laten schrikken. Ze blijkt aan breath holding spell te doen.
Ze zat eerst te krijsen en huilen als een gek, beetje raar schokken met haar lijf, hand in haar mond proppen en erop bijten. En toen draaiden haar ogen telkens weg. Ik vond het eng! Huisarts gebeld en mocht nog ff langskomen, het was 16.45. Daar aangekomen was ze net gestopt met huilen. Mondje en oren nog nagekeken, geen koorts. Conclusie dus breath holding spell. Is verder niet gevaarlijk, maar voor de 1e keer wel schrikken. Ze kan er ook nog bij flauw gaan vallen en het kan vaker voorkomen.

Nu is ze gewoon vrolijk aan het rondhuppelen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:27:03 #239
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61046167
Oei, dat is schrikken Ingrid! Ik kan me herinneren dat er meer mensen hier op het forum kindjes hebben die dat soms doen. Ik hoop maar voor je dat het niet meer gebeurt, doodeng. Goed dat je even naar de huisarts bent geweest, dat zit echt niet lekker als dat gebeurt!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:42:46 #240
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61046463
Zó! Dat is wel schrikken, ja! Was ze ervoor gevallen of geschrokken ofzo?
Bij ons met vallen en felle pijn, wordt hij soms blauw van het adem inhouden voor de grote huilbui. Maar dat is gauw weer over. Wat ik er zo van lees, is dat het een tijdje aanhoudt inderdaad...
Nou, gelukkig is het niets ernstigs!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:29:10 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_61047553
Dat is schrikken Ingrid!
Wat een peuterpubertjes hier toch! Het is een faaaase....

Wij zijn terug van een weekje vakantie. We hebben het erg naar ons zin gehad. Het was in een mooi huisje met een hele grote tuin in Duitsland. We hebben mooi weer gehad en Ive heeft heerlijk buiten gespeeld. Hij is zo'n schatje! Slapen ging ook goed. Ive kan wel dwingend zijn, ze hadden daar een vijver met een beekje en Ive wilde meerdere malen per dag "water kijken" en dan moesten we met hem mee. Wel mooi om te zien hoe gefascineerd hij er door was. Dat we met zijn 3-en waren de hele week heeft ons als gezin ook goed gedaan. We zijn bezig met Ive's papakindje zijn. En dat ging ook steeds beter. Hij liet zich op het laatst zelfs door mij dragen of helpen als mijn man er ook bij was.
Alleen 1 minpunt: Ive is bang voor de douche. Handig in een huisje zonder bad. Wat is de beste manier om hier mee om te gaan? We proberen hem spelenderwijs weer aan de douche te wennen. (Douche in als de douche nog uit is, douche heel zachtjes aan en naar het water kijken enz.) Maar tot nu toe zegt hij dan: douche eng!
pi_61048453
Ronja moet ook niet veel van de douche weten. Ze gaat nu altijd in bad naast me terwijl ik onder de douche sta en sinds een paar dagen komt ze af en toe "doesuh". Ze gaat dan nét niet in het bereik van de douche heel stil staan
Ik ga er van uit dat het vanzelf wel komt.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:32:25 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_61049138
Aaah, wat schattig van Ronja. Ive wilde een tijd lang heel graag douchen, maar nu wordt hij er echt panisch van. Hij is vanavond gewoon lekker lang met mij in bad geweest, dat vindt hij nog steeds heerlijk. Vooral het kliederen met bakjes en speeltjes enzo!
pi_61049990
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:42 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Zó! Dat is wel schrikken, ja! Was ze ervoor gevallen of geschrokken ofzo?
Bij ons met vallen en felle pijn, wordt hij soms blauw van het adem inhouden voor de grote huilbui. Maar dat is gauw weer over. Wat ik er zo van lees, is dat het een tijdje aanhoudt inderdaad...
Nou, gelukkig is het niets ernstigs!
Ik denk dat ze ergens wakker van was geschrokken. Het was behoorlijk lawaaierig buiten.

Kim durft al maanden niet meer in bad. Geen idee waarom
Douchen vind ze niet super, maar gaat wel goed. Haren wassen is een drama, maar daar zal Kim niet de enige in zijn.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:33:26 #245
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61050851
Nee hoor, Ingrid, daar is ze zeker niet de enige in. Al gaat het hier veel beter nu ik ze voorbereid op het haren wassen door te zeggen: 'kijk nu maar naar boven, naar de lampjes, en dan ga ik je haren wassen, heel voorzichtig, en dan komt er geen water in je ogen' en dan doen ze dat heel braaf. Lief om te zien.

Het gekke is trouwens dat Julia het minste problemen geeft met haren wassen maar dat is nog niet eens een peuter. Grappig is dat.
pi_61051871
idd Ingrid, haren wassen is hier ook een drama. We doen het ook maar heel weinig, Ronja smeert er eigenlijk nooit iets in en ze heeft het soort haar dat juist door weinig wassen heel zijdeachtig zacht wordt.
pi_61054529
Suzanna de lampjes tip gaan we morgen uittesten!
pi_61059171
Sara gaat sinds een tijdje 1 keer per week met ons onder de douche en 2 of 3 keer in badje (ivm droog huidje).
Douchen is vooral om te wennen want ze zit nog in het babybadje, en we hebben geen bad verder.
Douchen vindt ze leuk, maar niet er recht onder. Haren wassen is heel lang een drama geweest, het hoeft niet vaak, 2 keer per week doe ik het bij haar. Nu eergisteren was ik met haar aan het douchen, toen legde ze zelf een nat washandje over haar voorhoofd en ogen, deed ze haar hoofd goed achterover en kon ik zo haar haren wassen, niet 1 keer gehuild. Dus dat gaat wel beter nu gelukkig!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61059535
Max vind haren wassen ook vre-se-lijk! douchen vindt ie heel spannend en eng. hij gaat meestal 1 keer in bad en 1 keer onder de douche en haren wassen doe ik 1 keer per week. de rest van de dagen was ik hem gewoon.

Vorige week ben ik met Max naar een extra bezoekje CB geweest ivm met zn slecht eten en gewicht enzo.
Nou hij is netjes 500 gr aangekomen en een endje gegroeid
Ik heb in het gesprek zo'n 100 keer gezegd dat ik zo vreselijk trots op hem ben en dat ie zo goed durft te proeven tegenwoordig enzo helemaal opgehemeld even laten weten dat ik me nogsteeds nul zorgen maak en dat zij dat ook niet hoeft te doen
Ze vroeg hem nog wat dingen te doen, toren bouwen enzo, maar Max is tegenwoordig een beetje wantrouwig bij mensen in witte jassen (eigenlijk bij alles dat móet) dus dat vertikte hij.
schreef ze in zn dossier: wil niks.
wtf sukkelien. das wel míjn kind waar je het over hebt, en nee natuurlijk wil hij niks bij jou wat kan je je toch beledigd voelen he, als ze iets over je kind zeggen/schrijven.

afspraak gemaakt met 3 jaar, maar ik moet maar tussendoor nog even komen wegen, gewoon voor mezelf. ik heb netjes ja gezegd, maar echt niet dat ik daar nog extra ga wegen. ik heb thuis ook een weegschaal.

Verder gaat het met Max goed hij heeft pas geloof ik weer een sprongetje gemaakt, hij was een tijdje een beetje mieperig, maar dat is zo goed als over en ik vind dat hij ineens zó veel snapt soms zit ik echt met grote ogen te kijken luisteren. ik dacht altijd dat je je kind dingen ging leren enzo, maar ik hoef iets maar 1 keer te zeggen en hij weet het al! pas hoorde hij op de radio een vrouwenstem en toen zei ie: vrouw! vind ik knap
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61065192
Max wordt ook al zo groot Heerlijk verhaal Pinquit! En het CB is soms gewoon heel erg vervelend....

Sara kan een koprol maken! Ik ben zo trots
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')