abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60216185
NAV dit topic: Wil je een lekker broodje halen in Amsterdam.

Het Rokin, en de aansluitend de Vijzelstraat: wat mij betreft ontzettend jammer.

Het zijn eigenlijk twee van de mooiste, oudste en ruimste straten in Amsterdam, maar het is daar echt vreselijk saai. Er zitten alleen maar lelijke kantoorgebouwen en de gemeente heeft echt weinig met de straat gedaan.

Mijn idee voor het Damrak, het Rokin en de Vijzelstraat: Sluit ze af voor auto's, maak in het midden van de straat tramsporen met fietspaden eromheen, dan heb je de grootste winkelboulevard van Nederland.

Of nog beter, sluit de hele straat af voor het verkeer, haal ook de trams er weg, leg er gras neer, en dan heb je een groene straat.

O ja het klopt dat dit een verkapt KIJK MIJ EENS IK WOON IN AMSTERDAM topic is.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60216434
pak meteen het damrak en de reguliers breestraat ook maar mee
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:12:45 #3
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_60216464
Dat vind ik toch zo'n mooie naam he, Het Rokin.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_60216616
Rokin is idd een van de mooiste straatnamen die er zijn!!!

Juist daarom is het een betere invulling waardig
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60216784
Inderdaad jammer dat het vooral kantoorgebouwen zijn. Maar als het een winkelstraat wordt zullen ze wel de mooie gevels vervangen met grote ramen en zo, dus mischien niet zo een goed plan.
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')