quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:32 schreef Sneeuwvlok het volgende: Langzaam lopen. Vooral oude mensen lopen langzaam, ik weet niet waarom. Het heeft vast iets te maken met luiheid. Laat de jongere generatie voor, want die hebben vaak haast. Het is ook een feit dat oude mensen vroeg opstaan. Ik zeg daarom dat ze tussen 07.00-09.30 boodschappen mogen doen. Tussen 09.30-12.00 mogen de mensen van boven de 30 en tussen 12.00-22.00 mogen mensen zoals ik die vaak haast hebben.
Heerlijk gewoon, lekker chillend je boodschappen doen, rustig voortbewegend op de klanken uit je MP3 speler.. Tis net een coffeeshop zonder de weed.
quote:
Contant betalen. Waarom heb je een pin-pas, als je contant gaat betalen? Het is irritant, want vaak hebben ze het geld niet zo makkelijk tevoorschijn getoverd. Ik stond een keer achter een oud vrouwtje (en het was middag) die in muntjes van 10 ging betalen. 10 cent dus. Dat duurde nogal.
Lijkt me lachen als de pinautomaten niet meer werken en jij daar met je volle mandje staat.. Ja.. heb geen geld opzak.. En dan zie je al die oudjes jou verrot schelden omdat je hun ophoudt.. Contant geld ftw dus.
quote:
Kassapersoneel. Het zal vast heel moeilijk zijn om codes te scannen en lades te openen, maar waarom moet het altijd zo chagrijnig? 20% zegt geen 'hoi' of 'goedendag' of 'heil Sebastiaan'. Dan heb ik er al geen zin meer zin. Als ze vervolgens zeggen 'een prettig weekend' (mocht het weekend zijn, iemand zei het een keer op een dinsdag) en je zegt iets terug als 'hetzelfde', dan wil ik dat ze me netjes bedanken. Dat heet fatsoen.
Kinderen. Langzaam lopen is irritant, maar met je mini-karretje mij afsnijden zou ook niet mogen. Kinderen horen op school te zitten, niet rond te racen in een supermarkt.
Terechte klachten.
quote:
Artikelen vergeten. Heel irritant is het ook als mensen snel weg rennen om nog even een fles Cola of een doos tampons te halen. Daar sta je dan. Te wachten. Wat hebben die mensen voor zieke gedachten dat ze zonder te vragen jou afhankelijk maken van hun?
Shit happens, het leukste is als het winkelpersoneel jou gaat vragen om hetzelfde product te pakken uit de schappen omdat de streepjescode ontbreekt... Hallo, jij werkt hier, niet ik.. Bel je mannetje maar op en zorg dat hij met dat spul aankomt lopen, of zorg voor een vel met streepjescode van al je producten, zodat je die shit daarvan kan afhalen. Vroeger hadden ze dat nog. Tegenwoordig niet meer, zal wel een vorm van bezuinigen zijn..
quote:
Rijen. Ja, rijen zijn ook irritant. Van die mensen die met hun bonnetje naar de servicebalie gaan (waar ik mijn sigaretten wil halen) omdat ze 20 cent teveel betaald hebben. Verdomme. Ik wil een rij voor mensen die roken, want daar verdient de overheid meer dan genoeg aan. Zulke privileges mag je dan toch wel verwachten me dunkt. Maar nee, de rokers worden tegenwoordig onderdrukt. Vuile nazi's.
Ahhhh, je bent zo zielig, 30 seconden langer wachten op je kankerstaafjes. En 20 cent staat gelijk aan 1 peuk, dus als roker moet je de waarde van die 20 cent kunnen inzien.
quote:
Al met al is het dus duidelijk dat er niets positiefs op te merken valt aan een supermarkt. Het komt aan alles wel wat tekort en geen mens die er wat aan doet. En de supermarktexploitant? Die wrijft in zijn handjes, want winst maken doet hij toch wel.
Als je zoveel haast hebt moet je maar eens op minder drukke tijdstippen boodschappen gaan doen. Dat is dus door de weeks op momenten dat de rest van NL aan de eettafel zit. Dan heb je NERGENS last van, misschien een rijtje bij de kassa, maar dan kan je even onthaasten, je hebt het nodig.