Garics speelt komend seizoen volledig voor Atalanta, heeft het resterende contractdeel van Napoli afgekocht van de zomer. Hoffer is dus de enige Oostenrijker.
Naast een Slowaak (Hamsik) bestaat de selectie verder uit Italianen en 10 Zuid-Amerikanen.
Er zal inderdaad nog wel wat gebeuren op de transfermarkt, vooral uitgaand.
Navarro wordt sterk gelinkt aan River Plate, alleen de financiele positie van River Plate is niet echt gewedig, kan een struikelblok vormen.
Espanyol, morgen tegenstander in San Paulo, is in de markt voor Zalayeta. Montervino en Pazienza, ik weet het niet, ze hebben wel een rugnummer gekregen, en nog laag ook, 4 en 5 respectievelijk.
Zuniga zal inderdaad op links geposteerd worden, met Vitale of Aronica als alternatief, zodat Santacroce op rechtsachter blijft. Centraal Cannavaro & Campagnaro, Contini als stand-in.
Ik vind het wel van lef getuigen om een speler als Hoffer te halen, maar de Laurentiss en Marino zijn daarin heel principieel: Een speler moet voor Napoli willen uitkomen, enthousiast zijn m.b.t. de club. Als spelers als Floccari, Obinna en Pellisier dat niet zijn, dan is de interesse direct afgelopen.
Gisteren was de presentatie op een cruise ship in de haven, de gebleven selectie kwam aan per speedboat, de nieuwe spelers per helicopter. Belangrijkste moment van de avond was toch wel het handen schudden en de kus van de Laurentiss aan het adres van Lavezzi.
Enige jammere was dat voor de gewone fans er zo dus geen moment was, er werd dan ook door een paar honderd ultras geprotesteerd dat ze noodgedwongen vanaf de kade alles moesten missen.
Morgen dus de oefenmatch tegen Espanyol, zonder Zuniga en Pia (Geblesseerd). Tevens presentatie officiele nieuwe shirts, maar ik vind ze, volgens de uitgelekte versie, iets minder dan afgelopen seizoen.
En 7 Augustus de start van de seizoenkaart verkoop.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away