quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:21 schreef Diego10 het volgende:Heerlijk begin van de competitie met een verdiend gelijkspel bij AS Roma,jammer voor de onterechte rode kaart(eerste was geen geel) van Santacroce op naar de thuiswedstrijd tegen Fiorentina FORZA NAPOLI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou, ik vond de rode kaart ontzettend dom en onnodig, maar wel terecht. Beide gele kaarten waren simpelweg terecht, maar zeker die 1e was echt totaal onnodig. En dan met die wetenschap Vucinic zo tackelen is stom, zeker met nog voldoende man achter de bal, voor een 2e geel. Zonde, want tot dan toe speelde Santacrocce goed.
Wat me met name opviel was dat Roma zonder Totti weinig durfde, weinig initiatief nam (Napoli had over de gehele match evenveel balbezit als de thuisploeg die bijna de hele 2e helft met een man meer speelde) en ook weinig zelf creerde. Op basis van de2e helft had Napoli eigenlijk verdiend te winnen, jammer dat ze niet vanaf de aftrap zo begonnen.
MOTM aan Napoli zijde wat mij betreft 2 man: Gargano & Lavezzi. De 1e had diverse goeie voorzetten, ruimde enorm veel in verdedigend opzicht en was goed in de omschakeling.
Lavezzi bezorgde de Roma defensie handen vol werk, helaas zonder goals tot resultaat (Als hij die solo had afgemaakt waarbij hij Riise over z'n goede been passeert alsof ie lepra had was het echt een wereldgoal geweest) en ook Denis speelde goed, had 1 goede kans (naast) en de 2e, kopbal richting paal, werd door Hamsik via de rebound tot goal gepromoveerd.
Mbt de fans was het een en al chaos op het spoor, diverse arrestaties op Termini en in Napoli (mensen zonder ticket) en de fans kwamen over het algemeen pas in de rust binnen.
Op voorhand was een 1-1 een goed resultaat, achteraf ook niet ontevreden, maar wel de wetenschap dat als Napoli vanaf het begin was gestart zoals de 2e helft gespeeld was, dit Roma gewoon kansloos geweest was thuis.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away