De hoek om is niet echt 'draaien en keren' hoor. Ik vond het in het begin juist wel lekker, zo'n enorme lang recht stuk voor je kan best demotiverend zijn als je tong op je schoenen hangt enzo.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Loopt een stuk prettiger dan continue moeten draaien en keren terwijl je aan het hardlopen bent. Nu kan het natuurlijk nog makkelijk omdat je nog bij de eerste lessen bent en dus veel wandelt tussendoor, maar als je wat langer gaat hardlopen is het wel prettig om langere rechte stukken erin te hebben.
volgens mij zeg ik dat het op het begin wel prima is omdat je geen lange stukken loopt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
De hoek om is niet echt 'draaien en keren' hoor. Ik vond het in het begin juist wel lekker, zo'n enorme lang recht stuk voor je kan best demotiverend zijn als je tong op je schoenen hangt enzo.
Het is ook wel handig om een beetje in je buurt ronds te crossen, want met die Evy lessen weet je in het begin moeilijk je route zo te plannen dat je niet aan het eind een tering stuk naar huis moet terug wandelen.
Had ik ook toen ik net begonnen was, gaat na verloop van tijd wel weg. Wellicht thuis wat oefeningen voor de rug doen. Google maar op "core stability"quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:38 schreef Danijellef het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op het forum! Ik ben ook net begonnen met rennen. Ik heb een schema op mijn Ipod om binnen 9 weken een half uur te kunnen rennen. Ik zit nu in week 2. Ik merk wel dat ik na het rennen een beetje last heb van mijn onderrug. Kan dit komen door mijn schoenen of moet ik gewoon even wennen aan het rennen? Ik ren alleen op fietspaden.
Ik zie trouwen vaak lessen van evy voorbij komen. Kunnen jullie mij hier meer uitleg over geven?
Oh, mijn doel is trouwens om volgend jaar de lady's run te rennen (minimaal 3 km).
Groetjes,
Danielle
geen dankquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:57 schreef Danijellef het volgende:
Hoi!
Blik: bedankt voor je reactie. Ik heb even op google gezocht en het is een stuk duidelijker. Ik ga dus ook verder met het verstevigen van mijn romp.
Ik heb ook gelijk gezocht op Evy want ik was toch nieuwsgierig! Het blijkt hetzelfde te zijn als wat ik aan het doen ben alleen heb ik een Engelse versie. Mijn man heeft dat gedownload (podcast). Hij gaat voor mij de 5-10 km van Evy downloaden zodat ik daar mee verder kan als ik klaar ben met de 0-5km.
Ik ben zo enthousiast bezig dat ik gisteren ben gaan rennen met regen en flinke tegenwind. Hoe vaak trainen jullie eigenlijk per week? Ik train nu 3x per week en moet binnen 9 weken een half uur kunnen rennen. Ik ben benieuwd!
Danielle
Ah, die had ik ook eens gevonden inderdaad.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:22 schreef Adelante het volgende:
Gevonden op een Belgische weblog, iemand die zin heeft om de OP aan te passen en dit topic meer odnerscheidend te maken dan het amateur hardlopers-topic?
ligt er erg aan hoe hard het regent. als het met bakken uit de lucht komt is het echt niet te doen, je ziet geen klap en je schoenen worden zijknat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:09 schreef Off-ShoRe het volgende:
Waarom heeft iedereen toch zoveel problemen met lopen in de regen?
Ik vind dat echt het mooiste wat er is. Donker en regenachtig is ideaal imo. Kan wat mij betreft niet hard genoeg gaan
Jawel, maar wat moet je dan? Als ik op de weg loop krijg ik altijd last van mijn enkels. En ik wil toch mijn kilometers lopen, dus dan maar op het voetbalveld.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:12 schreef computergirl het volgende:
is dat niet saai?
Woon je niet in de buurt van een bos of iets anders met een zachte ondergrond. Ikzelf ervaar dan ook altijd minder pijntjes na het lopen dan wanneer ik op verharde wegen loop (al krijg ik geen echte blessures ervan).quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Jawel, maar wat moet je dan? Als ik op de weg loop krijg ik altijd last van mijn enkels. En ik wil toch mijn kilometers lopen, dus dan maar op het voetbalveld.
Nee helaas. Dan moet ik eerst met de auto een stukje gaan rijden en daar heb ik weinig zin in. Dus ik loop gezellig op het veld. Met een MP3 in is dat wel te doen hoorquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:40 schreef Breach het volgende:
[..]
Woon je niet in de buurt van een bos of iets anders met een zachte ondergrond. Ikzelf ervaar dan ook altijd minder pijntjes na het lopen dan wanneer ik op verharde wegen loop (al krijg ik geen echte blessures ervan).
In het bos loop ik de meeste blessures op met die wortels in de paden en stokken er op etc.. Je enkels zwikken alle kanten opquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:40 schreef Breach het volgende:
[..]
Woon je niet in de buurt van een bos of iets anders met een zachte ondergrond. Ikzelf ervaar dan ook altijd minder pijntjes na het lopen dan wanneer ik op verharde wegen loop (al krijg ik geen echte blessures ervan).
Niks mis met dat tempo, is harder dan 10 km/uquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:20 schreef poohy het volgende:
Zondag meteen uitgeprobeerd, echt hartstikke motiverend! Kom er achter dat mijn tempo niet zo heel erg hoog is, 5.25 min/km. Dus dat is leuk om aan te werken![]()
Gewoon morgen joh ! Lekker beginnen en niet uitstellenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:09 schreef Martijn85 het volgende:
Vandaag schoenen, kleding en nike+ spul kopen en dan ga ik morgen of maandag maar eens beginnen
Heb net schoenen en die Nike+ SportBand gekochtquote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:57 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Gewoon morgen joh ! Lekker beginnen en niet uitstellen![]()
Start anders eerst in een out-fitje wat je al hebt, komt de rest later wel.
een tshirt en een korte broek heb je toch wel? In het begin gaat dat prima hoor. Wat voor schoenen heb je gekocht?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:15 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Heb net schoenen en die Nike+ SportBand gekocht
Dat is juist het probleem, ik heb geen trainingsbroek ofzoKijk wel even of ik er bij m'n broertje een uit de kast kan trekken
Nike Lunartrainer+quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
een tshirt en een korte broek heb je toch wel? In het begin gaat dat prima hoor. Wat voor schoenen heb je gekocht?
bij de verkeerde schoenen vernaggel je niet je voeten maar schenen/knieen/heupen en bijbehorende spieren/pezen..quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:54 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Nike Lunartrainer+Zien er misschien wat funky uit, maar ze zitten echt super lekker. Een aangezien ik niet echt zin had om m'n voeten te vernaggelen heb ik die maar genomen
Daar heb ik ook niet echt trek in eigenlijkquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
bij de verkeerde schoenen vernaggel je niet je voeten maar schenen/knieen/heupen en bijbehorende spieren/pezen..
Succes in ieder geval, let erop dat je rustig opbouwt om je spieren en pezen te laten wennen aan het lopen.
Ik kocht m'n eerste hardloopkleding pas toen het koud werd. Van april tot november gewoon in zwembroek + tshirt gelopen. Voordeel van een zwembroek is dat er zo'n klein minizakje voor je huissleutel in zit. Pas toen het koud werd moest er een shirt met lange mouw en een thermo-broek komen. Tis wel het geld waard maar het was niet eerder nodig.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:22 schreef computergirl het volgende:
een tshirt en een korte broek heb je toch wel? In het begin gaat dat prima hoor. Wat voor schoenen heb je gekocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |