Ik ben sinds zaterdag weer terug, de reis is echt een aanrader! Natuurlijk wat minpuntjes her en der, maar dat heb je altijd bij reizen die een ander georganiseerd heeft (of die ik zelf geregeld heb, het loopt toch nooit zoals je gepland hebt).
De reisleidster was echt een tof mens. Ze heeft zich helemaal uit de naad gewerkt voor ons, picknicks geregeld, planningen gemaakt, met iemand naar het ziekenhuis geweest, de hele tijd taxi gespeeld omdat de hotels soms ver buiten het centrum zaten, restaurants gereserveerd, etc etc. De planning was strakker dan ik had verwacht, ik had soms wel het idee van een schoolreisje.
Niet alles verliep op rolletjes: zo was er een meisje dat alleen het landarrangement had geboekt, maar op de een of andere manier was er voor haar nergens een hotelkamer geboekt. Dat is wel opgelost maar dat meisje zat wel tegen het plafond, en de reisleidster ook wel

Ook had de reisleidster ons een keer buiten de auto gesloten, maar gelukkig was het op een drukke toeristische plek en was het met behulp van een aanwezige ranger zo gepiept.
De leeftijd van de groep was ook apart: de meesten waren boven de 50, slechts drie van de tien waren onder de 40. Kan aan de reis liggen, maar ook aan de tijd van het jaar, aangezien oktober niet echt een vakantiemaand is

.
Het stadje Pigeon Forge sloeg nergens op, hadden we wel over kunnen slaan, het Space Center in Houston was ook niet echt wat we ervan hadden verwacht en we kregen er veel te veel tijd, veel hotels lagen buiten het centrum zodat de reisleidster steeds heen en weer moest rijden, en de reisleidster moest ons dumpen in Miami en gelijk weer teruggaan naar San Francisco (!!!) met de auto die op tijd moest worden teruggebracht. Niet erg netjes van de organisatie. Uiteindelijk mocht ze nog een nacht blijven en moest ze het huurbusje dus helemaal terugbrengen naar SF. Die is nu dus nog niet thuis. Beetje raar geregeld, al weet ik niet of dat aan Djoser ligt of aan het bedrijf waar ze het aan uitbesteden.
We verbleven steeds in hotels, ik ben hostels gewend en vond ze dus allemaal best te doen, de één wat luxer dan de ander. Sommige Days Inns waren wat minder, maar daar bleef je toch maar één nachtje. Ik vond het niet zo erg, eigenlijk. Andere hotels waren superluxe. Alleen het hotel in Miami was een zooi. We hebben twee uur gewacht op onze kamer, en toen hebben ze ons maar een andere kamer gegeven die al wel was schoongemaakt. Vervolgens zakt m'n kamergenootje door het bed, is de kamer eigenlijk te klein voor twee koffers, hebben ze een mooi inloopdouche waardoor de hele badkamer zeiknat werd, en stond er de hele dag + halve nacht ergens een ventilator aan waardoor je geen oog dicht deed. O, en 's avonds stond er een salsaband onder het raam te spelen. Neem dus oordoppen mee

Maar alles is beter dan kamperen, denk ik dan!
Ondanks alle kleine hobbeltjes een enorme aanrader!