abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60529082
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:38 schreef tevebe het volgende:

[..]

Montreal is ook veel gezellig dan Quebec. Quebec
Wat kost zo'n t6 in ontario dan?
Als ze er maar engels spreken.
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:07 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.trader.ca/powerpage/details.aspx?vlotid=1784292&adid=7076109 Hier staat "Female driver" bij. Zeker vol met butsen en krassen dus
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_60529136
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:40 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Als ze er maar engels spreken.
[..]

Ze hoeven helemaal niet te praten
Goed opgelet weer van mij 6k voor zoveel pk. De tering das goedkoop.
pi_60529384
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:43 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ze hoeven helemaal niet te praten
Goed opgelet weer van mij 6k voor zoveel pk. De tering das goedkoop.
Whehehe.

Goedkoop idd.

http://www.trader.ca/powerpage/details.aspx?vlotid=65434&adid=7142406

Deze is ook best aardig. Argh, zoveel autos, zo goedkoop!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_60529450
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:55 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Whehehe.

Goedkoop idd.

http://www.trader.ca/powerpage/details.aspx?vlotid=65434&adid=7142406

Deze is ook best aardig. Argh, zoveel autos, zo goedkoop!
Je moet natuurlijk wel een dikke bak hebben als je naar school gaat daar he! Hier staan soms ook wel leuke auto's bij de school al komen de meeste studenten op de fiets. Paupers
pi_60529475
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:59 schreef tevebe het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel een dikke bak hebben als je naar school gaat daar he! Hier staan soms ook wel leuke auto's bij de school al komen de meeste studenten op de fiets. Paupers
Uiteraard, minder dan een 2 ton zware Volvo doe ik het niet voor.

Andere alternatief is met de bus, oh wacht.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_60529523
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:59 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Uiteraard, minder dan een 2 ton zware Volvo doe ik het niet voor.

Andere alternatief is met de bus, oh wacht.
Wat kosten die S-klasses daar? Wanneer wil je eventueel gaan?
pi_60529629
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 17:02 schreef tevebe het volgende:

[..]

Wat kosten die S-klasses daar? Wanneer wil je eventueel gaan?
Je gaat m'n toekomstige S80 T6 toch niet pikken he?

S-klasse kost zo'n 8-9k voor een '99 S320.
http://www.trader.ca/powerpage/details.aspx?vlotid=1750660&adid=6835573
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_60529678
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 17:06 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Je gaat m'n toekomstige S80 T6 toch niet pikken he?

S-klasse kost zo'n 8-9k voor een '99 S320.
http://www.trader.ca/powerpage/details.aspx?vlotid=1750660&adid=6835573
Ik weet nog wel een leuke matige grap met een S80
pi_60529695
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 17:09 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik weet nog wel een leuke matige grap met een S80
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_60529776
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 17:10 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]


Ik ga het topic weer even opzoeken om hardop te lachen.
pi_60529941
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 17:12 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik ga het topic weer even opzoeken om hardop te lachen.
Als ze maar rommelmarkten in Toronto hebben.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_60529991
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 17:19 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Als ze maar rommelmarkten in Toronto hebben.
Garagesales doen het ook goed. Whehe
pi_60542755
Ik ben morgen pas weg, tijdsverschil jeweet

8 persoonsminivan kost 700$/week + tax. Verzekering is optioneel. Geen toeslag dus voor <25

En het is morgen BC day, 11u op de ferry
pi_60542759
Net trouwens even naar Lynn canyon gecrossed. Dat is 1) gratis suspensionbridge en 2) een mooiere suspensionbridge dan de 30$ kostende capilano
pi_60543642
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 07:56 schreef WooZ het volgende:
Net trouwens even naar Lynn canyon gecrossed. Dat is 1) gratis suspensionbridge en 2) een mooiere suspensionbridge dan de 30$ kostende capilano
Ja Lynn is zeker mooi. Capilano is ook mooi, maar het is vrij prijzig. Capilano is alleen veel langer en hoger. Trouwens 700$ valt me nog best mee.
pi_60544094
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 17:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Garagesales doen het ook goed. Whehe
! Moar ik heb heul geen garage dan! (Hoop ik )


Oh ja, vliegtuig ongeluk in BC; http://www.luchtvaartnieuws.nl/News/?id=27109
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_60544263
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 10:09 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

! Moar ik heb heul geen garage dan! (Hoop ik )


Oh ja, vliegtuig ongeluk in BC; http://www.luchtvaartnieuws.nl/News/?id=27109
Andere mensen hebben garagesale Dan kun je die matige grap ook daar uithalen

Ik zou nog wel eens zo'n vlucht willen maken vanaf de haven in Vancouver.
pi_60563600
quote:
Canada: Most liveable city also bright green
Google "the world's most liveable city" and Vancouver comes up. The city is also classed as one of the world's most sustainable. With four of the Hemingways either working in or studying urban design - and with yours truly being half-Canadian and only ever having visited there once before for a two-day stopover in Quebec - I thought it was about time we visited Vancouver.

When you start the descent in the plane, you see that Vancouver is blessed with snow-capped mountains, a massive river delta and huge coastal inlets. The airport is crisp and modern but not "up itself" like some of the architectural airport statements. You can travel to downtown within 20 minutes, passing through "liveable" suburbs of streets with trees, coffee shops, local retailers, green spaces ... nothing iconic, nothing that tries too hard, just good, old-fashioned, homely places.

Sometimes a destination just feels right, and in so many ways Vancouver felt right to us. The Hemingways like shopping: we like our vintage clothes, and our 70s and 80s vinyl soul music, and our furniture and interior products. We like the serendipity that enthusiastic and knowledgeable independent store owners bring to the shopping experience.

Most cities seem to think that if they can attract some international designer labels or a branch of some global chain store they have achieved urban regeneration. But isn't that another step towards wearing the badge of "clone town" unless it's mixed with serendipity? London, New York and Paris are great places to shop because they have retail areas that all have a different feel. And Vancouver does the same.

It isn't big as world cities go - population around 600,000 - but it still manages to provide variety and a whole series of areas to visit. And it's easy to get around; the city is compact, with a fantastic public transport system, from old-fashioned trolley buses to the retro-futuristic sky train.

But we walked. I love walkable cities. We walked from downtown, through Gastown, along Main St and Commercial Rd, finding vintage store after thrift store after vinyl record store. This is a wealthy city that enjoys thrift.

But Vancouver is not afraid to celebrate high-quality architecture and public spaces. Our first day was spent doing this in incessant rain, but it's a sign of a great city when the rain doesn't get you down (just as well because it rains a lot in Vancouver).

Walk around the wonderfully landscaped waterfronts, zig-zag across the harbour on the cute Aquabuses, marvel at the magnificent residential glass towers with their verdant roof gardens, terraces and green roofs, and hop off to visit the wonderful food markets of Granville Island and what must be the most mouth-watering supermarket in the world, Urban Fare, in the regenerated textile district of Yaletown.

Vancouver also has its gritty side. Scrape the laid-back San Francisco-style surface of its bohemian suburbs and there are potheads everywhere.

On one bus ride along Hastings Street, we seemed to pass through an Escape from New York film set of thousands of drug addicts and prostitutes.

But Vancouver never seems threatening. Get your map out and you can be sure that almost immediately someone will ask if you need help. If you take a taxi, the driver is invariably friendly and turns into a tour guide. This friendly, modern, hippie vibe is a very attractive element of Vancouver.

A highlight of our time in the city was riding bikes. (There are cycle hire outlets across Vancouver.) We cycled around Stanley Park and its city beaches, picnic, recreation and play areas and on to the beautiful and wild Wreck Beach by the lovely University of British Columbia. You can put your bikes on bike racks on the front of buses ... and the bus drivers help you to put them on. That's an integrated sustainable transport system.

Vancouver has the skiing facility of Grouse Mountain on its doorstep, but we chose to take the two-hour ski bus to North America's premier ski resort, Whistler.

The journey up was great and Whistler is a nice town.

Great skiing - so my kids tell me - by day, and an amazing selection of outdoor gear shops to browse in the late afternoon, and good-quality restaurants - and even a club with 80s old-school hip-hop icon Afrika Bambaataa performing while we were there - for the evening.

Vancouver is certainly sustainable. It has a climate change action plan with an aim to reduce carbon emissions by 20 per cent between 2004 and 2010. The newspapers are full of stories about plans to turn all the city's waste into power, and discussion about how to grow the city sustainably. On the streets, it seems as if every other car and taxi is a hybrid-fuel Toyota Prius.

But to me, Vancouver's sustainable strengths are the ability to walk it, cycle it, access great public transport, and that it understands and enjoys thrift.

Its council and architects pride themselves on building sustainability into the buildings (their green building strategy is to be applauded).

Unlike in many other cities, the high-density apartment blocks add to the city. This is a city where I could bring up a family and live within spitting distance of a downtown office. And Vancouver is also blessed with a great location.

Hiking, beach walks, stimulating cycling, skiing, access to wilderness, watersports, fly fishing for salmon and trout are all on the doorstep. Sustainability is intrinsically linked to liveability and happiness. Even as a visitor, I could see why Vancouver comes right on top of that pile.

- INDEPENDENT
pi_60568547


Heb je toevallig een linkje naar het stuk?
pi_60569527
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:53 schreef WooZ het volgende:


Heb je toevallig een linkje naar het stuk?
http://www.nzherald.co.nz/section/7/story.cfm?c_id=7&objectid=10524173

Ik had het zelf op een forum gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')