quote:In 1976 trad Paolo Conte voor het eerst op in
Verona voor een publiek van tweehonderd mensen.
Bijna dertig jaar later stond hij opnieuw in de
Italiaanse stad, maar dan in een met twaalfduizend
man afgeladen oude arena. Al in de jaren zestig
schrijft Conte liedjes, die worden vertolkt door
diverse Italiaanse zangers. In de jaren zeventig
begint Conte zelf te zingen en leeft hij twee levens:
overdag als advocaat, ’s nachts als jazzmuzikant.
Tot hij in 1987 plotseling wereldwijd doorbreekt met
het indringende nummer ‘Max’. Inmiddels is Conte
met zijn zware, doorrookte stem, zijn
melancholische teksten en zijn virtuoze pianospel
uitgegroeid tot een van de grootste jazzartiesten van
deze tijd. Twee jaar geleden stond de Italiaanse ster
voor een uitverkochte Vereeniging. Dit seizoen keert
hij terug naar de Waakstad met een programma
waarin nieuw repertoire wordt afgewisseld met
klassiekers als ‘Via con me’ ‘Azzurro’ en ‘Gelato al
limon’.
Brand toch?quote:
Niet alleen in Nijmegen, maar dus ook in Eindhoven en Amsterdam! Ikzelf heb 2 kaarten voor Nijmegen, maar had liever in Amsterdam naar Paolo gegaan! Boeit verder niet, ik ga naar Paolo Conte toe, samen met m'n vriendinquote:Paolo Conte komt naar Nederland
(Novum) - Paolo Conte geeft in maart drie concerten in Nederland. Op 21 maart trapt de Italiaanse zanger af in de Vereeniging in Nijmegen. Een dag later geeft hij een optreden in het Eindhovense muziekcentrum Frits Philips. Conte sluit de concertreeks af op 24 maart in theater Carré in Amsterdam, laat organisator Mojo woensdag weten.
In 1974 bracht de voormalig advocaat zijn eerste titelloze album uit. Met het nummer 'Max' brak Conte in 1978 wereldwijd door. Andere bekende liedjes van de 71-jarige zanger zijn onder meer 'Gli impermeabili' en 'Via con me'. Dat laatste nummer, met het bekende refrein 'It's wonderful, I dream of you, chips chips...', werd in 1997 gebruikt voor een bierreclame.
In maart 2005, een paar maanden na het uitbrengen van zijn cd 'Elegia', gaf de zanger ook een drietal concerten in ons land. Over twee weken komt zijn nieuwe album 'Psiche' uit, met daarop vijftien nieuwe nummers.
Brand inderdaad. Via con Me om precies te zijn!quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:15 schreef Againzender het volgende:
Mooie muziek inderdaadHoewel een vriend van mij ooit opmerkte dat hij net zo zingt als een advocaat die een betoog houdt
[..]
Brand toch?
De journalist vertikt zich duidelijk, Aguaplano is van 1987quote:Met het nummer 'Max' brak Conte in 1978 wereldwijd door.
Het album komt uit '87, Max stond op dat album. Max komt uit '87, maar werd in '88 pas een hit toch?quote:Op woensdag 24 september 2008 20:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
De journalist vertikt zich duidelijk, Aguaplano is van 1987
Ja! Prachtige opbouw idd, ook goed te horen in deze live-versie:quote:Op woensdag 24 september 2008 18:56 schreef Impry het volgende:
Max is echt een geniaal nummer, zit zo mooi in elkaar!
Alsof engeltjes in je oren pissen.quote:Op zondag 28 september 2008 23:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja! Prachtige opbouw idd, ook goed te horen in deze live-versie:
En Gli Impermeabili vind ik ook prachtig. De strijkers klinken zo wonderschoon alsof ze door God persoonlijk bespeeld en besnaard zijn.
Paolo Conte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |