Ik zo in mijn middagpauze dropjes halen op Utrecht Centraal. Voor degene die er bekend zijn, bij die hangplek voor paupers, het standje waar ze ook Delfst blauwverkopen. Normaal kom ik dan in 3 deligpak daar dropjes halen en helpt zoeen aardige mevrouw me.
Maar op casual friday zie ik er ongeschoren uit, gewone spijkerbroek aan. De aardige mevrouw was er ook niet, maar d'r moeder. Zo'n 60 jarige hoogblonde met gouden kettingen behangen lipstick dragende tuthola. Zij zo mijn dropjes afwegen, tot het
exact 250gram is.
Dan denk je,
"maar je betaalt toch ook voor 250 gram", dat is ook zo MAAR! Die vrouw was zo mijn zakje aan het vullen tot het dus precies 250 gram was, en de overige dropjes gooide ze weer terug in de bak. En nou wil het geval dat de overige dropjes uit ÉÉN dropje bestond. Die vrouw gunde me dus nieteens ÉÉN extra dropje! DAT vind ik dus erg gierig, ik zou eens één grammetje meer krijgen zeg, dan gaat de zaak failliet natuurlijk. Als het om cocaine ging kon ik het wel begrijpen, maar één klein dropje weer terugleggen
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*