abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60289703
MIsschien zeg ik nou iets heel doms, maar had je in 2001 niet nog een prestatienorm dat je in het eerste jaar minstens de helft van de je studiepunten moest halen om dat eerste jaar stufi als gift te krijgen? Dat kan ik me tenminste herinneren. Dat zou dan de reden kunnen zijn dat je het moest terugbetalen en toch nog maar recht hebt op 3 jaar stufi.
pi_60302678
Ik ben er vandaag pas achter gekomen dat je maar 4 jaar studiefinanciering krijgt. Ik dacht dat je, mits je binnen 10 jaar een diploma haalt, je gewoon studiefinanciering krijgt tot wanneer je bezig bent. Blijkt dat dus niet zo te zijn. Wel kut eigenlijk.
pi_60304493
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben er vandaag pas achter gekomen dat je maar 4 jaar studiefinanciering krijgt. Ik dacht dat je, mits je binnen 10 jaar een diploma haalt, je gewoon studiefinanciering krijgt tot wanneer je bezig bent. Blijkt dat dus niet zo te zijn. Wel kut eigenlijk.
Tja. Als je ruim van tevoren weet dat je meer dan 4 jaar stufi nodig hebt, dan zou ik er gewoon een jaartje tussenuit gaan om te werken.
pi_60307651
Nah, denk niet dat ik het nodig zal hebben. Misschien ook wel. Maar gewoon stom van mezelf dat ik dat helemaal niet wist.
pi_60397098
Maar waarom heb je dat ene jaar Pabo terugebetaald eigenlijk?
is het niet zo dat je elke willekeurige studie mag volgen, ook al haal je het jaar niet?
zolang je maar binnen 10 jaar een diploma hebt..
zo heb ik het begrepen tenminste...
  maandag 28 juli 2008 @ 21:36:22 #31
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60405197
quote:
Op maandag 28 juli 2008 15:26 schreef Thessa het volgende:
Maar waarom heb je dat ene jaar Pabo terugebetaald eigenlijk?
- Hij was op dat moment niet van plan om verder te gaan studeren.
- Als je stopt met studeren MOET je terug gaan betalen
- Je betaalt rente over je schuld.
pi_60422269
Klopt, ik ben toen gaan weken in plaats van verder studeren. Ik had begrepen dat ik wellicht na het terugbetalen van het PABO jaar ik weer recht had op 4 jaar nieuwe studiefinanciering. Dus de eerste tegenvallen was dat ik maar nog op 3 jaar recht heb ondanks terugbetaling en punt 2 dat ik wel de 3 jaar kan gebruiken,maar sowieso moet terugbetalen.

En die laatste keuze maak ik niet. Dit omdat ik dan zowel ov-kaart als studienfinanciering moet terugbetalen en ook nog eens het 4 e jaar sowieso zelf moet betalen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:18:16 #33
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60424383
Tip: zie het als een lening, probeer zuinig te leven en kom voor de rest rond van je spaargeld en je stufi. Gelukkig gaat de rente-omzetting pas in in het laatste jaar, dat scheelt!
Als je er een bijbaantje bij neemt kun je er de donder op zeggen dat je er niet lekker meer in komt, dat studeren, en geen diploma halen kost je nog veel meer geld dan een (laag) bedragje als beurs terugbetalen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:20:52 #34
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60425768
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:32 schreef djm008 het volgende:
Klopt, ik ben toen gaan weken in plaats van verder studeren. Ik had begrepen dat ik wellicht na het terugbetalen van het PABO jaar ik weer recht had op 4 jaar nieuwe studiefinanciering. Dus de eerste tegenvallen was dat ik maar nog op 3 jaar recht heb ondanks terugbetaling en punt 2 dat ik wel de 3 jaar kan gebruiken,maar sowieso moet terugbetalen.
Dat vind ik raar. Ik heb 1 jaar een HBO studie gedaan zonder deze af te ronden en daarna 4 jaar een andere studie gedaan met deze wel af te ronden binnen 4 jaar. Ik heb alleen in het 4e jaar (het 5e in totaal dus) geen studiefinanciering ontvangen.
Het enige verschil tussen ons is dat ik door studeerde en jij niet waardoor jij ging terugbetalen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:09:52 #35
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60478875
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:15:11 #36
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60479001
Ik vind het alsnog behalen van je diploma, mits werkelijk gemotiveerd, een goede stap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')