Ik wist niet dat het bestondquote:Datum: 29 augustus 2005
Bron: Telegraaf
Frankrijk is voornemens belasting te gaan heffen op vliegtickets die ten goede zal komen van wereldwijde armoedebestrijding . De Franse president Jacques Chirac zei maandag dat Frankrijk de 'solidariteitstoeslag' in eerste instantie zal gebruiken om AIDS, tuberculose en malaria te bestrijden.
Half september zullen Frankrijk, Duitsland, Algerije, Brazilië, Chili en Spanje op een top van de Verenigde Naties aandringen op het invoeren van deze extra belasting op vliegtickets, aldus Chirac. Bij wijze van voorbeeld werd gezegd dat een extra heffing van vijf euro op gewone tickets en twintig euro op business class tickets wereldwijd jaarlijks tien miljard euro zou opleveren.
Er is onder meer gekozen voor invoeren van belasting op vliegtickets omdat passagiers van luchtvaartmaatschappijen slechts zelden tot de armste wereldburgers behoren. Daarnaast lijkt de belasting op deze manier praktisch en juridisch gezien het best te innen. In mei stelde de Europese Commissie ook al voor een dergelijke solidariteitstoeslag in te voeren, maar toen sprak EC-voorzitter José Manuel Barroso nog van een bedrag van een euro per ticket.
Er is onder meer gekozen voor invoeren van belasting op vliegtickets omdat passagiers van luchtvaartmaatschappijen slechts zelden tot de armste wereldburgers behoren.quote:
Idd, als je er zo over nadenkt is het op z'n minst wel zo eerlijk, eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 00:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind het best een goeie eigenlijk.
Sure, is ook wel zo. Maar het klinkt zo vreemd... Oke, in een ander oogpunt, je bent solidair naar de 3e wereld...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 00:54 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Idd, als je er zo over nadenkt is het op z'n minst wel zo eerlijk, eigenlijk.
Wel zo eerlijk, ga toch weg man.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 00:54 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Idd, als je er zo over nadenkt is het op z'n minst wel zo eerlijk, eigenlijk.
Als dat zou kunnen mogen ze van mij die solidariteitstaks hier ook invoeren. Tot die tijd kopen ze hun AK 47's maar van hun eigen geld.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 01:09 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dan betaal je het toch lekker niet.
Het is nog altijd 'Aéroport de Marseille'...quote:...Marseille airport...
Niet te duur hoor, maar ik wil zelf weten wanneer ik naar huis ga. Al moet NS daar ook niet zo moeilijk over doen > bellen morgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 01:33 schreef nappei het volgende:
[..]
Het is nog altijd 'Aéroport de Marseille'...
En als het te duur ga je toch met de TGV...
Iedereen met de trein, om die solidariteitstoeslag te ontlopenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 01:09 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dan betaal je het toch lekker niet.
Geen hoer.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat wordt er nu concreet voor het milieu gedaan met al die taxen?
Ik had t al verwachtquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |