abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69321072

als je kijkt naar de ballen... zijn ze neit helemaal rond... bij het kopieren hiervan, using magic wand/quick selection tool... is het mij ook niet zo makkelijk af gegaan
pi_69321082
You don't have permission to access /uploads/eh8uyc2q_fatscop.jpg on this server.
pi_69321103
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:00 schreef Kersje86 het volgende:
[ afbeelding ]

als je kijkt naar de ballen... zijn ze neit helemaal rond... bij het kopieren hiervan, using magic wand/quick selection tool... is het mij ook niet zo makkelijk af gegaan

@Kersje86

Probeer het hier is:
http://nl.tinypic.com/

pi_69321165
http://i42.tinypic.com/332t0co.jpg

thx voor de link btw, ben al tijdje opzoek naar zulke sites waar ik snel iets kan uploaden
pi_69321214
Probeer in plaats van de magic wand eens de elliptical marquee tool te gebruiken?

Dan kun je een 'perfect' rondje selecteren....

Edit: Houd tijdens het slepen met de elliptical marquee trouwens ook Shift ingedrukt. Dan is het perfect rond, in plaats van ovaal ofzo.
pi_69321437
als ik dat selecteer krijg ik een wit vlak
pi_69321484
Je zou eventueel,
De layer van de bal kopiëren.
dan erachter plaatsen

Dan Filter-> Blur -> Gaussian Blur (in de engelse versie)
En dan op zo een niveau dat je een beetje een rustige overloop krijgt naar de achtergrond

En dan een beetje ooftopic misschien: maar ik zou de titel wat groter/opvallender maken

En de tekst mooi uitlijnen onder elkaar
En als het moet zelfs 3 tekst layers ervan maken.
pi_69321490
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:16 schreef Kersje86 het volgende:
als ik dat selecteer krijg ik een wit vlak
Je moet wel de goeie layer geselecteerd hebben als je hem kopieerd
Waarschijnlijk heb je de background layer geselecteerd
pi_69321506
hoe doe ik dat precies? Layer van de bal kopieren? Kben echt nog nieuw nieuw met PS
pi_69321515
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:19 schreef Kersje86 het volgende:
hoe doe ik dat precies? Layer van de bal kopieren? Kben echt nog nieuw nieuw met PS
Cltr+J is de sneltoets
pi_69321557
ahh zo ok... als ik hem gekopieerd heb en hem in de orginele poster plak, krijg ik alleen een wit rond randje ipv de bal zelf?
pi_69321607
staat er ergens in photoshop ook een lijstje met shortcuts? is wel handig idd
pi_69321673
Nou ja, ehh... Ik heb net even de marquee tool uitgeprobeerd en dat werkt perfect hoor.

En voor de shortcuts kijk je bij Edit -> Keyboard Shortcuts. Niet alleen kun je ze daar bekijken, maar ook aanpassen.
pi_69321718
ok maar wat doe je precies dan? via die eclips tool heb ik rondje geselecteerd, dan krijg ik in mijn layer lijstje background copy, Shape 2, Background maar als ik hem kopieerd, krijg ik gewoon een rondje in mijn poster :S
pi_69321763
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:30 schreef Kersje86 het volgende:
ok maar wat doe je precies dan? via die eclips tool heb ik rondje geselecteerd, dan krijg ik in mijn layer lijstje background copy, Shape 2, Background maar als ik hem kopieerd, krijg ik gewoon een rondje in mijn poster :S
je background zal wel wit zijn.
je moet ook het plaatje selecteren waar je die bal uit 'knipt'
pi_69321777
Je gaat eerst naar de originele foto, waar de ballen in staan.

In plaats van daar de magic wand tool te gebruiken om de ballen te selecteren, gebruik je de elliptical marquee tool die ik hierboven aangaf. Daarmee sleep je dus gewoon een rondje over die ballen heen, en door Shift ingedrukt te houden zorg je ervoor dat je selectie perfect rond is.

Eenmaal geselecteerd is het een kwestie van copy-paste in je nieuwe document.

Ik krijg op die manier dit resultaat:

pi_69321968
hmmm wat doe ik verkeerd... http://i43.tinypic.com/14cs8kh.png

als ik geselecteerd heb, en copy paste in orgineel bestand, krijg ik gewoon een circel
pi_69322038
-__- laat maar... heb verkeerd zitten kijken... ik gebruikte de ellipse tool, ipv ellipse marquee... dom , het werk nu idd... thx !
pi_69322146
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:42 schreef Kersje86 het volgende:
hmmm wat doe ik verkeerd... http://i43.tinypic.com/14cs8kh.png

als ik geselecteerd heb, en copy paste in orgineel bestand, krijg ik gewoon een circel
Je hebt de verkeerde tool geselecteerd... In jouw screenshot heb je de Shape tool gebruikt. Je moet de tool hebben die helemaal links bovenin staat. Je ziet nu een gestippeld vierkantje staan... Klik daar met rechts op (of hou links langer ingedrukt) en pak dan de ronde tool. Deze dus:

Die shape tool is niet om te selecteren, maar om vormen te maken, zoals je hebt gemerkt.

Edit: Oh het werkt dus al. Mooi zo.
pi_69324543
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:24 schreef Kersje86 het volgende:
staat er ergens in photoshop ook een lijstje met shortcuts? is wel handig idd
http://indiearsenal.com/d(...)rd_Shortcuts_Mac.pdf
pi_69332185
thx voor die pdf... maar hoe zorg ik ervoor dat de ballen even groot zijn? Ik zie namelijk nergens wanneer ik het rondje maak hoe groot de straal is bijv. Dan kan ik in een ander foto de bal even groot maken
pi_69333071
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:54 schreef Kersje86 het volgende:
thx voor die pdf... maar hoe zorg ik ervoor dat de ballen even groot zijn? Ik zie namelijk nergens wanneer ik het rondje maak hoe groot de straal is bijv. Dan kan ik in een ander foto de bal even groot maken

en dan

pi_69333965
top dank je wel
pi_69408494
Is dit ook de juiste plek voor verzoekjes? Ik denk dat iemand met een beetje Photoshop kennis dit wel moet kunnen maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zou graag willen dat deze stad helemaal omringt is met water...

Iemand die me daarmee zou kunnen helpen? Alvast bedankt!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:16:36 #200
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_69408709
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:06 schreef Trusten het volgende:
Is dit ook de juiste plek voor verzoekjes? Ik denk dat iemand met een beetje Photoshop kennis dit wel moet kunnen maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zou graag willen dat deze stad helemaal omringt is met water...

[ afbeelding ]

Iemand die me daarmee zou kunnen helpen? Alvast bedankt!
Clone Stamp Tool FTW
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')