Ah, thx !quote:Op maandag 15 september 2008 18:58 schreef donroyco het volgende:
Patterns kun je vinden op Deviantart.com
Resources > Application Resources > Photoshop Patternsquote:Op maandag 15 september 2008 18:59 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ah, thx !
( m'n vragen zullen ook wel ergens in deze reeks staan. Maar ja, dan maar dubbel)
Denk dat je wat omslachtig bezig bent, wat wil je bereiken?quote:Op maandag 15 september 2008 22:47 schreef Kersje86 het volgende:
ik ben echt helemaal nieuw met PS CS3, vergeef me als het een stomme vraag is -_-
is het mogelijk om tegelijk 2 of meerdere lijnen te tekenen, dus allen dezelfde lengte en evenveel ruimte tussen de lijnen?
Juist handig, die problemen met oplossingenquote:Op maandag 15 september 2008 21:02 schreef Eastwood het volgende:
weer een probleem gepost en ondertussen oplossing zelf gevonden. Excuses. Of ben een goede probleem oplosser, of een beetje ongeduldig![]()
--------------------------quote:Op maandag 15 september 2008 23:35 schreef toma het volgende:
[..]
Denk dat je wat omslachtig bezig bent, wat wil je bereiken?
ik zou een pattern aanmaken. Dus je maakt een nieuwe psd-file aan, de breedte van de file moet 1 px zijn en de hoogte vh bestand moet de tussenafstand zijn van de lijnen. Daarna maak je een nieuwe layer aan en verwijder je de background layer. Je tekent onder (of boven) in het bestand met de pencil tool (sneltoets = B) en de gewenste kleur je lijntje van 1 pixel breed. De hoogte van de lijn die je tekent met de pencil tool is dus de dikte van je lijn. Daarna ga je naar Edit > Define Pattern en dan geef je je pattern een naam. Dan open je een nieuwe PSD-file je klikt op je gewenste layer met de rechter muisklik en je gaat naar de Blending Options > Pattern Overlay. Selecteer daar je aangemaakte Pattern en als het goed is krijg je je gewenste resultaat.quote:Op maandag 15 september 2008 23:40 schreef Kersje86 het volgende:
[..]
--------------------------
zoiets wil ik hebben
Ik was collage aan het maken van wat familie foto's. Redelijk uitgebreid, als kado voor die beste oude omaquote:Op maandag 15 september 2008 23:35 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Juist handig, die problemen met oplossingen![]()
Lekker laten staan dus !
quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:20 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Ik was collage aan het maken van wat familie foto's. Redelijk uitgebreid, als kado voor die beste oude omaHeel wat uren er aan gewerkt, 50x70 cm, 300dpi, 35 foto's erin verwerkt, in totaal 199mb. Ik had dit opgeslagen, wilde het een dag later weer openen, bleek het een type 1-bestand te zijn. Dus ik schoot in de stress, op internet zoeken wat een 1-bestand is, maar nergens terug kunnen vinden. Oplossing: gewoon de extensie veranderen naar .psd en het is weer een photoshop bestand! Wat had ik nou fout gedaan; ik had het de naam "compi1.1" genoemd, dus ik had in zekere zin zelf een type 1 bestand er van gemaakt om die punt te gebruiken
![]()
adrealine pijl stond lekker hoog toen, haha.
quote:Op maandag 15 september 2008 22:47 schreef Kersje86 het volgende:
ik ben echt helemaal nieuw met PS CS3, vergeef me als het een stomme vraag is -_-
is het mogelijk om tegelijk 2 of meerdere lijnen te tekenen, dus allen dezelfde lengte en evenveel ruimte tussen de lijnen?
Dat kan je doen met de croptool; croptool zit onder de lasso tool.quote:Op donderdag 18 september 2008 22:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Een noob vraagje. Ik heb een banner opgesplitst in 2 delen in een aparte file, maar nu is het canvas uiteraard veels te groot. Hoe kan ik het canvas precies mooi aan laten sluiten?
Dat was het! de breedte stond op 0%. Hartstikke bedankt!quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:53 schreef Eastwood het volgende:
Pea, waarschijnlijk staat er een instelling in je character niet goed. Als je dit window opent, moet je even alles nalopen. De grote van je font, of zowel de hoogte als de breedte op 100% staat en of de afstand tussen de regels op auto staat. Als deze laatste 2 goed staan, en je schuift wat met de grootte van je lettertype, zal je tekst vanzelf zichtbaar worden.
Zo niet, meld het even
Succes
Plaatje doet het niet..quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:57 schreef Cawarra het volgende:
Hallo,
Ik ben een complete noob met Photoshop en heb een vraag:
Ik heb in CorelDraw een tekening gemaakt van deze strekking:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |