abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61621125
ik ben zelf een soort munt aan het tekenen (illustrator niet bij de hand, dus photoshop) en wil die munt kantelen. Ik heb nu een vooraanzicht, alleen een cirkel dus. Hoe draai ik m'n cirkel zo dat het in perspectief komt, zodat bijvoorbeeld de linker onderhoek verder weg komt te staan(en dus kleiner wordt) en de rechter bovenhoek dichterbij komt (en dus groter wordt)?

via edit >> transform >> skew/distort/perspective kan ik het perspectief er wel in krijgen, alleen de rechter bovenhoek wordt niet groter en de linker onderhoek niet automatisch kleiner.
Iemand enig idee hoe dit wel kan? Is het deze tools gebruiken in combinatie met een toets of ergens anders in PS?

bvd

edit: probleem al gevonden. De layerstyles op verschillende lagen passen zich automatisch aan, de veranderen dus niet van vorm. Door van de layerstyle een aparte laag te maken voorkom je dit probleem!

[ Bericht 11% gewijzigd door Eastwood op 14-09-2008 15:27:02 ]
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_61652875
Een animatie/ gif vraag:

Ik weet hoe ik pattern teksten moet maken en hoe ik een pattern moet opslaan.
Wat ik niet weet is hoe ik een glitterpattern aan een plaatje/ gifje moet toevoegen ?
En waar kan ik patterns vinden ?
Iemand een uitleg, tut of idee ? Voor PS of Paintshop/Animationshop graag.
Thx !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  maandag 15 september 2008 @ 18:58:57 #53
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_61652908
Patterns kun je vinden op Deviantart.com
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_61652926
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:58 schreef donroyco het volgende:
Patterns kun je vinden op Deviantart.com
Ah, thx !
( m'n vragen zullen ook wel ergens in deze reeks staan. Maar ja, dan maar dubbel )
  maandag 15 september 2008 @ 19:07:32 #55
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_61653162
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:59 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ah, thx !
( m'n vragen zullen ook wel ergens in deze reeks staan. Maar ja, dan maar dubbel )
Resources > Application Resources > Photoshop Patterns
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_61656975
weer een probleem gepost en ondertussen oplossing zelf gevonden. Excuses. Of ben een goede probleem oplosser, of een beetje ongeduldig

[ Bericht 29% gewijzigd door Eastwood op 15-09-2008 21:32:12 ]
pi_61661438
ik ben echt helemaal nieuw met PS CS3, vergeef me als het een stomme vraag is -_-

is het mogelijk om tegelijk 2 of meerdere lijnen te tekenen, dus allen dezelfde lengte en evenveel ruimte tussen de lijnen?
pi_61663223
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:47 schreef Kersje86 het volgende:
ik ben echt helemaal nieuw met PS CS3, vergeef me als het een stomme vraag is -_-

is het mogelijk om tegelijk 2 of meerdere lijnen te tekenen, dus allen dezelfde lengte en evenveel ruimte tussen de lijnen?
Denk dat je wat omslachtig bezig bent, wat wil je bereiken?
pi_61663229
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:02 schreef Eastwood het volgende:
weer een probleem gepost en ondertussen oplossing zelf gevonden. Excuses. Of ben een goede probleem oplosser, of een beetje ongeduldig
Juist handig, die problemen met oplossingen
Lekker laten staan dus !
pi_61663421
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:35 schreef toma het volgende:

[..]

Denk dat je wat omslachtig bezig bent, wat wil je bereiken?
--------------------------

zoiets wil ik hebben
pi_61663948
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:40 schreef Kersje86 het volgende:

[..]

zoiets wil ik hebben
ik zou een pattern aanmaken. Dus je maakt een nieuwe psd-file aan, de breedte van de file moet 1 px zijn en de hoogte vh bestand moet de tussenafstand zijn van de lijnen. Daarna maak je een nieuwe layer aan en verwijder je de background layer. Je tekent onder (of boven) in het bestand met de pencil tool (sneltoets = B) en de gewenste kleur je lijntje van 1 pixel breed. De hoogte van de lijn die je tekent met de pencil tool is dus de dikte van je lijn. Daarna ga je naar Edit > Define Pattern en dan geef je je pattern een naam. Dan open je een nieuwe PSD-file je klikt op je gewenste layer met de rechter muisklik en je gaat naar de Blending Options > Pattern Overlay. Selecteer daar je aangemaakte Pattern en als het goed is krijg je je gewenste resultaat.
pi_61668401
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:35 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Juist handig, die problemen met oplossingen
Lekker laten staan dus !
Ik was collage aan het maken van wat familie foto's. Redelijk uitgebreid, als kado voor die beste oude oma Heel wat uren er aan gewerkt, 50x70 cm, 300dpi, 35 foto's erin verwerkt, in totaal 199mb. Ik had dit opgeslagen, wilde het een dag later weer openen, bleek het een type 1-bestand te zijn. Dus ik schoot in de stress, op internet zoeken wat een 1-bestand is, maar nergens terug kunnen vinden. Oplossing: gewoon de extensie veranderen naar .psd en het is weer een photoshop bestand! Wat had ik nou fout gedaan; ik had het de naam "compi1.1" genoemd, dus ik had in zekere zin zelf een type 1 bestand er van gemaakt om die punt te gebruiken

adrealine pijl stond lekker hoog toen, haha.
pi_61670638
pi_61681137
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 10:20 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Ik was collage aan het maken van wat familie foto's. Redelijk uitgebreid, als kado voor die beste oude oma Heel wat uren er aan gewerkt, 50x70 cm, 300dpi, 35 foto's erin verwerkt, in totaal 199mb. Ik had dit opgeslagen, wilde het een dag later weer openen, bleek het een type 1-bestand te zijn. Dus ik schoot in de stress, op internet zoeken wat een 1-bestand is, maar nergens terug kunnen vinden. Oplossing: gewoon de extensie veranderen naar .psd en het is weer een photoshop bestand! Wat had ik nou fout gedaan; ik had het de naam "compi1.1" genoemd, dus ik had in zekere zin zelf een type 1 bestand er van gemaakt om die punt te gebruiken

adrealine pijl stond lekker hoog toen, haha.
pi_61734593
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:47 schreef Kersje86 het volgende:

Leer gewoon met de pentool werken..
Multis Periculis Supersum
pi_61744894
Een noob vraagje. Ik heb een banner opgesplitst in 2 delen in een aparte file, maar nu is het canvas uiteraard veels te groot. Hoe kan ik het canvas precies mooi aan laten sluiten?

Edit: Gevonden. Trim dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cracka-ass op 18-09-2008 22:59:37 ]
pi_61745158
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Een noob vraagje. Ik heb een banner opgesplitst in 2 delen in een aparte file, maar nu is het canvas uiteraard veels te groot. Hoe kan ik het canvas precies mooi aan laten sluiten?

Dat kan je doen met de croptool; croptool zit onder de lasso tool.

Trim kan ook ja..
Multis Periculis Supersum
pi_61860880
jah, ook weer aan het photoshoppen gegaan. ik heb 1 probleempje.
de polygonal lasso wilt nogal eens zelf verbinden met het beginpunt. zodat ik mijn selectie niet kan afmaken...
zeer irritant, vooral als ik even moet uitzoomen e.d dan ben ik mijn selectie kwijt. ik neem aan dat dit ergens uit te schakelen is...??
ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
alvadt bedankt
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:20:04 #69
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_61861040
Dan zal je wel op een bepaalde knop hebben gedrukt, die de lasso automatisch afmaakt.

Je kan als je spatie in drukt gewoon scrollen/slepen door het document om verder te gaan als je ingezoomd bent.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:22:47 #70
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_62494896
Help!!!

Ik wil tekst tikken op een foto, maar als ik een tekstvak maak en begin te tikken, dan komt er geen tekst.
Ik zie wel de cursor verkleuren in de kleur van de tekst, en in mijn layerswindow zie ik de tekts staan in het tekstlayer, maar niet op mijn foto. Wat heb ik aan of uitgevinkt of iets anders stoms?

[ Bericht 0% gewijzigd door pea4fun op 19-10-2008 09:37:58 ]
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_62497611
Pea, waarschijnlijk staat er een instelling in je character niet goed. Als je dit window opent, moet je even alles nalopen. De grote van je font, of zowel de hoogte als de breedte op 100% staat en of de afstand tussen de regels op auto staat. Als deze laatste 2 goed staan, en je schuift wat met de grootte van je lettertype, zal je tekst vanzelf zichtbaar worden.

Zo niet, meld het even

Succes
  zondag 19 oktober 2008 @ 09:32:52 #72
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_62498682
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 02:53 schreef Eastwood het volgende:
Pea, waarschijnlijk staat er een instelling in je character niet goed. Als je dit window opent, moet je even alles nalopen. De grote van je font, of zowel de hoogte als de breedte op 100% staat en of de afstand tussen de regels op auto staat. Als deze laatste 2 goed staan, en je schuift wat met de grootte van je lettertype, zal je tekst vanzelf zichtbaar worden.

Zo niet, meld het even

Succes
Dat was het! de breedte stond op 0%. Hartstikke bedankt!
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_62533741
Hallo,

Ik ben een complete noob met Photoshop en heb een vraag:

Ik heb in CorelDraw een tekening gemaakt van deze strekking

Nu moet de tekening achteraf gezien toch iets anders worden, ik wil hem graag 'uitrekken' naar een ringvorm als zoiets

Nou krijg ik dit met Corel niet voor elkaar, is dit mogelijk met Photoshop? Heb al wel zitten zoeken maar kon niks vinden..

[ Bericht 66% gewijzigd door Cawarra op 20-10-2008 18:03:08 ]
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:01:45 #74
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62533834
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:57 schreef Cawarra het volgende:
Hallo,

Ik ben een complete noob met Photoshop en heb een vraag:

Ik heb in CorelDraw een tekening gemaakt van deze strekking:
Plaatje doet het niet..
pi_62533905
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:01 schreef donroyco het volgende:

[..]

Plaatje doet het niet..
Verkeerde knopje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')