1100 euroquote:Op donderdag 17 juli 2008 17:47 schreef heiden6 het volgende:
Ik was denk ik ongeveer 1100 euro kwijt, maar ik had gewoon een klein appartementje (amper duurder dan een studentenkamer, dat wel).
Holy fuck dude, NAAST je huur, verzekering en studiekosten, dat is echt heeeel veel.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:47 schreef heiden6 het volgende:
Ik was denk ik ongeveer 1100 euro kwijt, maar ik had gewoon een klein appartementje (amper duurder dan een studentenkamer, dat wel).
quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:00 schreef Curri het volgende:
[..]
Holy fuck dude, NAAST je huur, verzekering en studiekosten, dat is echt heeeel veel.
Ik denk dat je moet denken aan kosten van eten, uitgaan, en verder weet ik het ook niet bepaald. Maar 350 naast wat genoemd staat moet wel lukken denk ik hoor
Nouja, wel lid worden, 1/2 keer per week uit lijkt mij meer dan voldoende.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:44 schreef Najir het volgende:
Ligt er aan wat je van plan bent daarnaast te gaan doen? Hele dag op je kamertje zitten of ergens lid worden en 3x per week uitgaan etc etc...
Een half keer? Of 1 keer in de 2 weken?quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:37 schreef DJ90 het volgende:
[..]
Nouja, wel lid worden, 1/2 keer per week uit lijkt mij meer dan voldoende.
Nou, niet helemaal.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:44 schreef Luco het volgende:
Dit topic komt dus neer op de vraag: Mijn ouders betalen alles behalve levensonderhoud. Hoeveel uur moet ik dan per week gaan werken. Correct?
Waar heb je je internet ondergebracht?quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:41 schreef zwahiel het volgende:
Euhm
Huur 425,-
Zorgverzekering 145,-
Telefoon 45,-
Internet 7,50
Auto 60,-
Sportschool 40,-
Totaal ¤ 722,50
En dan heb ik 't collegeld even niet meetelt omdat ik dat her en der bij elkaar verdien. Damn wordt tijd om goedkoper te wonen.
Gelukkig werk ik er genoeg bij, waardoor ik toch lekker wat centen erbij verdien. Anders zou 't een karige boel worden, want van die 754 stufi hou ik dus maar 31,50 overAlles wat ik per maand verdien gaat op aan eten, drinken, kleren, chillen.
Woon jij in een woning met 3 kamers (met huursubsidie)?quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:45 schreef EricT het volgende:
huur: 350
internet/g/w/l: 75
collegegeld: 150
verzekeringen: 150
(tel)abonnementen: 20
boeken/school: min 50![]()
Eten/kleding/chillen: ~200
Het leven is kut. Probeer baantje te vinden, maar kan alleen in de avonduren want ik heb elke dag college/practica
quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:19 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Woon jij in een woning met 3 kamers (met huursubsidie)?
350e vind ik best goedkoopquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:54 schreef EricT het volgende:
[..]
kamer eigen keuken, deel met 1, ~20 m2 Binnenstad Groningen extreem rustige plek
ik weet tis niet goedkoop, maar vind maar eens zoiets
plus 75 euroquote:
Dat ben ik wel compleet me je eens. Die leeftijdsgrens slaat nergens op. Maar een kamer van 425 met eigen keuken, in het centrum en maar 1 huisgenoot vind ik echt niet duur.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:30 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
plus 75 euro
Fucking veel.![]()
Ook onrechtvaardig dat de laagbetaalden of uitkeringstrekkers, maar studenten onder de 21... Zo krom.
Waar is dan een leeftijdsgrens voor?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat ben ik wel compleet me je eens. Die leeftijdsgrens slaat nergens op. Maar een kamer van 425 met eigen keuken, in het centrum en maar 1 huisgenoot vind ik echt niet duur.
Onder de 23 kan je alleen huursubsidie aanvragen op woningen onder de 350/maand dacht ik.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar is dan een leeftijdsgrens voor?
Toen ik nog studeerde kon ik pas huursubsidie aanvragen nadat ik 18 werd, maar ik zat dan ook wel onder de 350 euro per maand (kale huur).quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:16 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Onder de 23 kan je alleen huursubsidie aanvragen op woningen onder de 350/maand dacht ik.
De vaste lasten: die zie je vanzelf binnenkomen. Wat voor meer variatie zorgt is, hoe duur zijn je boeken, hoe vaak je uitgaat, hoe veel je werkt en of je elke dag uitgebreid kookt of dat je genoeg hebt aan 2 broden en een pot pindakaas in de week.
Ik zit op 750 ofzo, en dan op een gewone studentenkamer.
Laat de huurcommissie langs komen... Minimaal 50/75 euro af.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat ben ik wel compleet me je eens. Die leeftijdsgrens slaat nergens op. Maar een kamer van 425 met eigen keuken, in het centrum en maar 1 huisgenoot vind ik echt niet duur.
Geldt dat ook voor alle kamers die prive gehuurd worden, dus niet via een woningbouwvereniging ofzo?quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:27 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Laat de huurcommissie langs komen... Minimaal 50/75 euro af.
True. Dat viel mij ook op.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:08 schreef Espabilado het volgende:
Even vluchtig doorgelezen, maar wat volgens mij nog niet genoemd is, is geld dat je kwijt bent aan de kantine op schoolAls je niet zelf eten en drinken meeneemt kan dat ook aardig oplopen... ik geef er in maanden dat ik wat vaker op school ben wel zo'n 75 euro aan uit
![]()
Verder hangt idd af van hoe je leeft, meeste kosten gaan vaak in de kleine dingetjes zitten waarvan je denkt dat je niet duur aan het doen bent.
Ik kan er wel zo'n 500 euro per jaar op besparen als ik de moeite zou nemen om zelf brood en drinken mee te nemenquote:Op maandag 19 januari 2009 20:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
True. Dat viel mij ook op.
Ben zelf ook al gauw 40 euro aan kwijt!
300 euro voor vereniging is dan ook best veelquote:Op maandag 19 januari 2009 22:25 schreef Ryon het volgende:
350e voor huur kamer en internet
40e voor telefoon
300e voor vereniging
200e voor eten, brood, bier en cola
100e voor zuipen in cafes
50e voor eten buiten de deur
Dan komt er nog wat geld bij om van te sporten, te reizen, boeken te kopen en gewoon onverzien
met 1200e per maand kom ik dus wel rond.. Steun van ouders is dan ook vrij handig.
Idd, prominente baas?quote:300 euro voor vereniging is dan ook best veel !
Klopt, collegegeld en verzekering wordt allemaal betaald door mijn ouders. Een extra collegekrediet was een mogelijkheid geweest als ik dat zelf had moeten ophoesten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 01:15 schreef motorbloempje het volgende:
dus je ouders betalen je schoolgeld en zorgverzekering?scheelt al gauw bijna 300 euro in de maand, als je dat zelf op moet hoesten is dat al snel aardig wat bijbanen
Mensen geloven mij nooit, maar je kan echt prima voor 5 euro per dag eten en dan hoef je echt niet op een houtje te bijten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:04 schreef Repeat het volgende:
240 uuro huur?
120 uuro eten?
Ben je klant bij de soepbus ofzo.
Ik vind 140 voor de ziektekostenverzekering wel héél erg hoog. Of je moet een aandoening hebben waardoor dat zichzelf terugverdient.quote:
uuroquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:04 schreef Repeat het volgende:
120 uuro eten?
Ben je klant bij de soepbus ofzo.
de kosten zijn weer omhooggegaan, voor het geval je het gemist hebt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:34 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Ik vind 140 voor de ziektekostenverzekering wel héél erg hoog. Of je moet een aandoening hebben waardoor dat zichzelf terugverdient.
Ik betaal nu meen ik 94 95 euro (basis) inclusief een tandartspolis waarbij ik 450 euro per jaar kan declareren. Nooit gaatjes, maar gewoon een grondige tandarts.quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
de kosten zijn weer omhooggegaan, voor het geval je het gemist hebt.
Ik ben ook van 114 naar iets van 130 gegaan afgelopen jaar. De zorgtoeslag is ook niet voor niets verdubbeld: van 26 naar iets van 55 euro.
dan ben je dus geen gemiddelde studentquote:
ja idd maar als je dan toch huur enzo buiten beschouwing laat is het misschien een kleine indicatie voor TSquote:Op woensdag 21 januari 2009 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan ben je dus geen gemiddelde student
no offence, maar ik geloof dat TS doelde op uitwonende studenten
Nagenoeg iedereen kan collectief verzekerd zijn, er zijn genoeg clubjes en verbanden. Werkgever, onderwijsinstelling, etc, etc.Je kan je nog collectief verzekeren als je boodschappen doet bij de Albert Heijn (bij wijze van spreken).quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:39 schreef motorbloempje het volgende:
dan heb je geluk, maar 140 is heden ten dage niet echt schrikbarend, helaas
toen ik nog collectief zat betaalde ik ook 20 euro mindermooi was die tijd
klopt, zelfs studenten, bij VGZquote:Op woensdag 21 januari 2009 08:48 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Nagenoeg iedereen kan collectief verzekerd zijn, er zijn genoeg clubjes en verbanden. Werkgever, onderwijsinstelling, etc, etc.Je kan je nog collectief verzekeren als je boodschappen doet bij de Albert Heijn (bij wijze van spreken).
Nu krijg ik inderdaad 57 euro van de belastingdienst voor de verzekering, dus netto kost het mij 40 per maand.
Ok drank en drugs zal rond de 60 liggen (quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:47 schreef motorbloempje het volgende:
alleen is je 40 euro eten niet echt euh.. representatief, evenals je 40 euro drank en drugs![]()
maar het is vast goed bedoeld
maar niet voor je etenquote:Op woensdag 21 januari 2009 08:55 schreef ikJur het volgende:
[..]
Ok drank en drugs zal rond de 60 liggen (ontekenningsfase ) maar dan nog ik haal biertjes voor 38 cent per halve liter
en wiet bij de thuisdealer a 5 euro de gram. Kroegen doe ik niet aan
Als ik op mezelf zou wonen zou ik ook zoiets kwijt zijn.
40 euro in de maand bedoel je denk ik... 40 euro per week is echt prima te doen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
maar niet voor je eten
als jij voor 40 euro in de week zou etennou, dan zou je iig wel afvallen
quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:01 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
40 euro in de maand bedoel je denk ik... 40 euro per week is echt prima te doen.
In je eentje ook hoor. Slim inkopen en af en toe dubbel koken en de resterende maaltijd invriezen of 1-2 dagen later eten.quote:
80,50 in de maand bij interpolis + uitgebreid pakket + tot mijn 21 gratis tandartsquote:Op woensdag 21 januari 2009 08:38 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Ik betaal nu meen ik 94 95 euro (basis) inclusief een tandartspolis waarbij ik 450 euro per jaar kan declareren. Nooit gaatjes, maar gewoon een grondige tandarts.
Overstappen kan niet meer, tenzij je voor 1 januari je huidige verzekering hebt opgezegd. Toch?quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef Renesite het volgende:
Moblo. Stap _NU_ over naar de jongerenverzekering van Menzis (102 euro in de maand) Geen idee hoe oud je bent, maar tot je 21 is je tandarts ook gratis. http://www.menzis.nl/web/(...)gerenverzekering.htm
Effe bellen, zo gepiept.
Dacht 1 februariquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:14 schreef baskick het volgende:
[..]
Overstappen kan niet meer, tenzij je voor 1 januari je huidige verzekering hebt opgezegd. Toch?
ik word alweer bijna 24, maar ik zal morgen eens kijkenquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef Renesite het volgende:
Moblo. Stap _NU_ over naar de jongerenverzekering van Menzis (102 euro in de maand) Geen idee hoe oud je bent, maar tot je 21 is je tandarts ook gratis. http://www.menzis.nl/web/(...)gerenverzekering.htm
Effe bellen, zo gepiept.
hangt van het type avondeten af. Als je nooit biefstuk eet kan je inderdaad rond die 100 blijvenquote:Op donderdag 22 januari 2009 02:28 schreef Raiba het volgende:
Ik snap niet dat bepaalde mensen hier 250 euro + aan boodschappen uitgeven. Ik kan het prima doen met 100/125 euro per maand aan eten en drinken.
Hier het overzicht.
-Huur: 250
-Collegegeld: 156
-Zorgverzekering:100
-Boodschappen/extra`s: 100/125
-Kleding:50/100 (koop uiteraard niet elke maand kleren, maar leg wel zo`n bedrag per maand aan de kant voor als ik kleren wil kopen)
-Vereniging: 60
-Uitgaan: 50
Al met al leef ik dus best goedkoop, echter heb ik ook niet meer nodig. Boodschappen gaan perima voor zo`n bedrag, en dan ga ik zelfs nog naar de AH.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:14 schreef Man-E-Faces het volgende:
Niemand hier betaalt energie/stook-kosten?
quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:24 schreef EricT het volgende:
[..]
hangt van het type avondeten af. Als je nooit biefstuk eet kan je inderdaad rond die 100 blijven
[..]
Huur betaal je all-in
Dacht 't niet.quote:
Bron: http://www.postbus51.nl/n(...)zorgverzekering.htmlquote:Basisverzekering
Uw basisverzekering eindigt per 1 januari als u voor 31 december opzegt. Vervolgens heeft u tot uiterlijk 1 februari van het volgend jaar de tijd om een andere of nieuwe zorgverzekering af te sluiten. Uw nieuwe verzekering gaat dan met terugwerkende kracht in vanaf 1 januari.
ik niet hoorquote:
Wordt u verzekeringsplichtig voor de Zorgverzekeringswet, dan moet u zich binnen 4 maanden aanmelden;quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Dacht 't niet.
[..]
Bron: http://www.postbus51.nl/n(...)zorgverzekering.html
Student, jong, en all-in wonen.quote:
Nice!quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
en overgezet
bedankt voor de tip Renesite!
ik ben bij menzis gekomen omdat ik hier collectief kon bij mn vorige werkgever, kostte me niet veel toen, want: korting!quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nice!
no thnx
Tot voor kort had ik dezelfde zorgverzekering, maar ik vond 80 euro per maand mét een aanvullend pakket iets fijner!
yupquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:32 schreef Renesite het volgende:
Maar je kon het gewoon overzetten? Zonder moeilijk doen enzo?
300 euro voor vereniging? Holy crap.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:25 schreef Ryon het volgende:
350e voor huur kamer en internet
40e voor telefoon
300e voor vereniging
200e voor eten, brood, bier en cola
100e voor zuipen in cafes
50e voor eten buiten de deur
Dan komt er nog wat geld bij om van te sporten, te reizen, boeken te kopen en gewoon onverzien
met 1200e per maand kom ik dus wel rond.. Steun van ouders is dan ook vrij handig.
Je studeert iig geen Nederlands.quote:onverzien
Een ban hebben, altijd weer kutquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:09 schreef Jajong het volgende:
(R) zegt:
Sebas ;d wil je dit even kicken voor me ;; Hoeveel geld ben je kwijt als 'gemiddelde' student?
Is goed schat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |