Wat overigens erg kut is als je een half uur probeerd te starten en denk dat je motor kapot isquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:49 schreef _GdR_ het volgende:
ik heb een R6 en yamaha maakt de grootste kut sloten terwereld. als ik mn contact aanzet en ik beweeg de sleutel 1milimeter naar links (lampjes branden etc.) dan start ie ook niet.
aandrukken : het ouderwetse aanduwen, motor in de 1ste versnelling, duwen, en startenquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:49 schreef _GdR_ het volgende:
wat bedoel je met 'aandrukken'?
ik heb een R6 en yamaha maakt de grootste kut sloten terwereld. als ik mn contact aanzet en ik beweeg de sleutel 1milimeter naar links (lampjes branden etc.) dan start ie ook niet.
Misschien heb jij t zelfde probleem?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:19 schreef MuRKie het volgende:
Misschien is je accu ook wel dood? Of toch wel je startmotor?
Dat had ik ook een enkele keer.. Kan misschien aan de luchtvochtigheid of de temperatuur liggen dat die ene keer net makkelijker start ofzo? Ik weet het niet, alleen dat ik dat ook had..Maar als je er niet naar (laat) kijken dan weet je het natuurlijk nooitquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:46 schreef the_jestert het volgende:
maar als het de accu is, hoe kan het dan dattie soms wel start, ook als ie langere tijd stil gestaan heeft?
Dat zou kunnen, maar vocht is niet DE oorzaak denk ik.. Zorgt er alleen maar voor dat als je accu bijna leeg is dat je motor niet meer wilt starten.. Dus het is dan een bijverschijnsel (?) denk ikquote:Op vrijdag 18 juli 2008 07:53 schreef the_jestert het volgende:
lekker balen, vanochtend deed ie helemaal nix, aandrukken hielp ook niet. Misschien de vocht oorzaak?
wanneer de wielen draaien krijgt hij toch ook stroom van de dynamo?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:17 schreef Herr.Flick het volgende:
Een motor moet stroom hebben anders loopt die nooit, je hebt dus een accu nodig om de motorelektronica te laten werken, ook met aanduwen.
Is er geen of veel te weinig spanning, dan vonkt ie nooit, ook zal de evt brandstofpomp niet draaien.
Nee zo werkt het dus niet...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:40 schreef MuRKie het volgende:
[..]
wanneer de wielen draaien krijgt hij toch ook stroom van de dynamo?
Dus als je hem aanduwt krijgt hij daar de stroom vandaan en als hij aanslaat is hij zelfvoorzienend naar mijn idee..
Bij mij werkte hij wel gewoon prima als ik hem aanduwde terwijl ik een kapotte accu had..
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:36 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee zo werkt het dus niet...
Misschien nog wel met een scootertje, maar bij een 4 pitter is dat vrijwel uitgesloten.
Hij heeft wel gelijk hoor?quote:
dat ik opeen scooter rij of dat het niet werkt?quote:
Leer eerst eens lezen droplul...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:00 schreef MuRKie het volgende:
[..]
dat ik opeen scooter rij of dat het niet werkt?
Ik snap zijn reactie vooral niet omdat hij eerst zegt dat de accu waarschijnlijk kapot is, en een paar posts later kan het daar niet aan liggen.. En hij zegt dat ik op een scooter rij terwijl ik bovenaan het topic al vermeld dat ik een kawasaki rij..
Maar waarom zou het niet werken dan? Levert de dynam niet genoeg stroom om zelfvoorzienend te zijn? Dan vraag ik me af waarom het bij mij dan wel werkte![]()
Of bij mij is het zeker toevallig een uitzondering op de regel![]()
Bij auto's werkt het trouwens ook (niet dat dat een goede vergelijking is maar ter illustratie)
Ik had in ieder geval precis de zelfde symptomen met mijn motor als TS en bij mij was de accu kapot. En toch deed hij het als ik hem aan duwde.. Dus dan weet ik het ook niet meer!
Ohja en het is een 4-pitter![]()
Ik bedoelde het andersom over de accu, eerst zei je dat het daar wel aan kon liggen en daarna juist niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:18 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Leer eerst eens lezen droplul...
Ik suggereer helemaal niet dat je een scooter hebt, er staat alleen dat het aanduwen met een platte accu wellicht bij een scooter wel werkt, ook kan ik nergens lezen dat het eerst niet aan de accu kan liggen, en daarna wel.
Ook bij auto's werkt het niet, met een oude carburateur motor wellicht wel, maar een moderne auto is niet aan de praat te krijgen zonder voldoende stroom. Een dynamo die erg langzaam draait levert vrijwel geen stroom en het verbruik van de brandstofpomp ed ligt vele malen hoger, auto krijgt dus geen brandstof en geen vonk en loopt dus nooit.
Als een accu nog ca 8 volt levert (van de 12) dan kan dat voldoende zijn voor je ontsteking van je motor, en dan loopt ie ook, althans... een carburateurmotor, een injectiemotor is dan gewoon dood.
Nu duidelijk?
Geheel correct.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:30 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ik bedoelde het andersom over de accu, eerst zei je dat het daar wel aan kon liggen en daarna juist niet.
Maar wat je zegt over oude carburateur motor.. Mijn motor is al oud en heeft ook nog een carburateur. Waarschijnlijk ligt het dan hieraan dat ik mijn motor wel aan kan duwen met een dode accu?
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:00 schreef the_jestert het volgende:
wel even lief blijven voor elkaar jongens.................
ik heb het tijdelijk opgelost door de beveiliging van het standaard door te lussen, nu start de motor probleemloos. Binnenkort alles rond het standaard maar eens goed schoonmaken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |