Dat vroeg ik mij inderdaad ook al af.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:03 schreef paulvogels het volgende:
Waarom op één naam zetten. (of is er iets loos tussen jullie (l)?)
Jij brengt misschien poen binnen, zij werkt in huis zorgt straks voor de kinderen
Dus als je nou de hypotheek 100/0 en huis 50/50
Dat lijkt me wat simpel gesteld?quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:29 schreef _Flash_ het volgende:
......... kan je altijd nog trouwen in gemeenschap van goederen waardoor het huis automatisch op twee namen komt te staan.
Dit is niet echt slim. Dus jij alles betalen, en als jullie straks uit elkaar gaan dan kan zij nog een deel opeisen ook.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:39 schreef Grimli het volgende:
Ik en mijn vriendin hebben een huis gekocht op beide namen.. Omdat ik een inkomen heb en zij niet.. Betaal ik de lasten van het huis.. Echter staat het wel op ons beide naam..
Volgens mij is het inderdaad zo simpel.quote:
Er is geen verstrekker die accepteert dat ze mede-eigenaar wordt, maar niet hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek, dus als ze nu beiden eigenaar zijn, staat zij ook op de hypotheekakte. Is dat billijk, TS?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:51 schreef Hork het volgende:
Als TS ook alleen aansprakelijk is voor de hypothecaire lening dan is het redelijk dat hij ook het eigendomsrecht alleen krijgt; als de vriendin ook hoofdelijk aansprakelijk is niet.
Zie het maar als een helm tijdens het motorrijden, je gaat er neit vanuit dat je onderuit gaat met je motor, maar als je gaat ben je erg blij met je helmquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
Het lijkt er dan op dat je niet van plan bent met haar samen te blijven. Ik kan me zo voorstellen dat zij het niet ziet zitten, het is nogal een verschil of je samen een huis koopt of dat je vriend een huis koopt en jij er ook in mag wonen.
bull, die hoef je pas te betalen als er daadwerkelijk over wordt gedragen; het huis is nog niet overgedragen aan TS en zijn vriending; het aangaan van een koopcontract staat los van eigendomsoverdracht.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:05 schreef _Flash_ het volgende:
Dan dient er 6 procent overdrachtsbelasting betaald te worden over de helft van de waarde van het huis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |