Heb nu hoofdstuk 3 van TOMI uit. Deze week hoofdstuk 4 spelen en dan ben ik net optijd om deel 5 vers te spelen volgende week

whoei.
Leuk lijstje melstyle.
Ik heb deze week een pc gamer magazine terug gevonden uit 1995 echt geweldig om te lezen. Er staat reclame in voor flight of the amazone queen en full throttle en een walkthrough van discworld (I). Het is een klein beetje het begin van fps dat merk je ook heel goed doom II stond op het punt van uitkomen en er wordt nog veel vergeleken met wolfenstein 3d. Ook wordt er gezegd dat de spellen van nu (1995) dan wel grafisch superieur zijn --> zie plaatje
![]()
dat de spellen van vroeger betere gameplay hadden ondanks de graphics

ze praten dus net als wij nu.. Ik denk dat dat gewoon universeel is. Eén ding dat hetzelfde is gebleven is dat de ingezonden brieven daar lyrisch waren over monkey island

(dat spel kan zo langzamerhand gewoon bijgeschreven worden in the hall of fame van games).
Een ander leuk iets is de feature over videokaarten dat de eerste betaalbare er nu aan kwamen. En dat je dan mpeg op je computer kon afspelen. Het leverde niet veel op als je 486dx/66 had maar wel wat als je pentium 90 of zelfs pentium 120Mhz had

maar dan staat er ook bij dat als je zo'n dure computer kon kopen je er waarschijnlijk geen videokaart van ¤150 euro in zou hangen.

(ook een stuk over de invloed die de komende OS windows95 zou hebben op gaming is leuk om te lezen)
Dus hierbij een aanrader voor iedereen zoek je zolders eens na voor oude gaming magazines het is echt leuk om weer te lezen.
sorry voor dit offtopic intermezzo