abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:25:59 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60153343
Vanavond was er op Netwerk een reportage over de orde der transformanten, een dubieus gezelschap met alle klassieke ingrediėnten van een sekte: charismatische leider die de vrouwelijke leden het bed in weet te praten, leden die afgesneden worden van familieleden en vrienden die niet tot de sekte behoren, leden die in koor beweren intens gelukkig te zijn en de keuze helemaal uit vrije wil te hebben gemaakt, en last but not least natuurlijk de ontkenning dat ze een sekte zijn .

Meer info op netwerk.tv en er zal morgen wel een herhaling op uitzendinggemist komen te staan.

Sektes blijven een interessant verschijnsel .

Edit: linkje naar uitzending gemist : http://player.omroep.nl/?aflID=7479450&md5=6940c5b958b895a69a7c53439b8a3c80

[ Bericht 9% gewijzigd door Viking84 op 17-07-2008 10:49:27 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_60153386
ik viel erin tijdens het zappen
werd er nog uitgelegd waarom al die vrouwen kort haar hadden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:29:28 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60153417
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik viel erin tijdens het zappen
werd er nog uitgelegd waarom al die vrouwen kort haar hadden
Ik heb het ook niet vanaf het begin gezien, maar in wat ik gezien heb werd dat niet uitgelegd.
Toen ik erin viel dacht ik dan ook met potten te maken te hebben (reden dat ik bleef hangen ).
Niet meer actief op Fok!
pi_60153939
Ik zal het morgen wel even kijken via uitzendinggemist.nl.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:27:51 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60154787
Nietszeggend TvPtje wegens uitzendinggemist.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60154807
Ik zal het morgen eens kijken via UPC uitzending gemist.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 17 juli 2008 @ 00:24:56 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60157322
dat we dat in nederland ook hebben !

Verder is dit plaatje natuurlijk super van toepassing. Zelfs de ondertitel:

[ Bericht 46% gewijzigd door SpecialK op 17-07-2008 00:32:38 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_60158677
ik zag vorige week iemand met zo'n tattoo
pi_60158682
Rapportage gezien en sektes blijven fascinerend. Maar als die mensen zo nou gelukkig zijn?
Wie zijn wij om te roepen 'ja maar, dat zijn ze helemaal niet!'
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:37:17 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60160889
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 05:52 schreef Isabeau het volgende:
Rapportage gezien en sektes blijven fascinerend. Maar als die mensen zo nou gelukkig zijn?
Elke sociale constructie waar je niet de vrijheid hebt om te 'ontsnappen' is wat mij betreft eentje waar je met recht over kan zeggen dat het deplorabel is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_60161023
Survivor Man
pi_60161062
Even bekijken op uitzendinggemist.
pi_60185053
Okee, ik heb het gekeken.
Kijk, die sekteleider is gewoon slim, want die wilde gewoon veel vrouwen neuken en die heeft nu een constructie bedacht waarbij hij dat binnen zijn eigen gemeenschap in het openbaar kan doen, terwijl iedereen dat van hem accepteert. Want als je je vrouw niet loslaat dan heb je een destructieve gedachte, en die moet je los kunnen laten om nader tot god te komen.

Voor de kindertjes lijkt het me wel gezellig overigens, zo'n woongroep.
pi_60185151
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:33 schreef Biancavia het volgende:
Okee, ik heb het gekeken.
Kijk, die sekteleider is gewoon slim, want die wilde gewoon veel vrouwen neuken en die heeft nu een constructie bedacht waarbij hij dat binnen zijn eigen gemeenschap in het openbaar kan doen, terwijl iedereen dat van hem accepteert. Want als je je vrouw niet loslaat dan heb je een destructieve gedachte, en die moet je los kunnen laten om nader tot god te komen.

Die worden in zo'n sekte vaak ook geneukt door de sekte leider(s), dus dat zou ik niet zo makkelijk zeggen.

vrijdag 18 juli 2008 @ 11:39:59 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60185230
ah we hebben weer eens een Jim Jones hier in Nederland
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:42:22 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60185299
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:33 schreef Biancavia het volgende:

Voor de volwassenen ook . Ik zou zelf ook wel in zo'n woongroep willen wonen. Alleen jammer dat dergelijke woongroepen vaak (altijd?) op levensbeschouwelijke leest gestoeld zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_60185481
Ik zou ook best in een woongroep willen wonen, met een hele grote maar, namelijk geen verplichtingen tegenover de groep, in de zin van samen koken/eten enzovoorts.
En natuurlijk dat je een volledig eigen woning voor jezelf hebt. In die woongroep van hem wonen 60 mensen in 5 huizen (zoiets), dus dan ga je gezinnen door elkaar heen gooien. Daar ben ik op tegen.

Verder is het niet verkeerd, ik denk dat mensen veel gelukkiger zijn als ze bij elkaar wonen dan allemaal apart.
Als je met z'n allen bij elkaar bent heb je geen schermpjes meer nodig om je onrust en verveling te verdrijven.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:59:21 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60188713
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:48 schreef Biancavia het volgende:
Ik zou ook best in een woongroep willen wonen, met een hele grote maar, namelijk geen verplichtingen tegenover de groep, in de zin van samen koken/eten enzovoorts.
En natuurlijk dat je een volledig eigen woning voor jezelf hebt. In die woongroep van hem wonen 60 mensen in 5 huizen (zoiets), dus dan ga je gezinnen door elkaar heen gooien. Daar ben ik op tegen.

Verder is het niet verkeerd, ik denk dat mensen veel gelukkiger zijn als ze bij elkaar wonen dan allemaal apart.
Als je met z'n allen bij elkaar bent heb je geen schermpjes meer nodig om je onrust en verveling te verdrijven.
Jaja je bedoeld gewoon een dorp of een stad.
pi_60188768
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jaja je bedoeld gewoon een dorp of een stad.
Ja, maar dat je dan wel gewoon mag roken.
pi_60188956
Ziet er wel gezellig uit.
I feel kinda Locrian today
pi_60189844
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 05:52 schreef Isabeau het volgende:
Wij zijn buitenstaanders die zien dat de sekteleider de boel een beetje aan het oplichten is. (weet niet of het bij die sekte uit de OP zo is)

Daar mag je andere mensen best mee confronteren. Wat die man aan het doen is.
pi_60191549
De link werkt niet en anderszins kan ik de uitzending van Netwerk ook niet vinden..
pi_60191588
Ik vind het maar een softe bedoening.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:53:50 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60191650
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:49 schreef VonHinten het volgende:
De link werkt niet en anderszins kan ik de uitzending van Netwerk ook niet vinden..
Wat dubieus. De uitzending van de 16e staat idd niet meer in het archief .

Edit: op deze site van Netwerk.tv staan linkjes naar de uitzending op You Tube. Wel raar dat 'ie niet meer op uitzendinggemist staat.
Niet meer actief op Fok!
pi_60191690
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat dubieus. De uitzending van de 16e staat idd niet meer in het archief .

Edit: op deze site van Netwerk.tv staan linkjes naar de uitzending op You Tube. Wel raar dat 'ie niet meer op uitzendinggemist staat.
Het complot der transformanten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')