De kittens doen het goed. Ze zitten een beetje onder curve die Redcat geeft (behalve Jimmy, die dendert er overheen), maar ze groeien gestaag en worden steeds levendiger. Janis heeft een apart groeitempo: de ene dag komt ze maar 5 gram aan om er de dag erna 15 gram bij te plakken. Vandaag ook weer: gisteren een magere 4 gram, dus net nog eens extra gewogen en in een halve dag doet mevrouwtje 7 gram erbij. Bob zie en hoor je niet veel, die gaat lekker zijn gangetje in een gestaag tempo.
Met Kitty gaat het ook goed, haar navelstrengetje is gisteren eraf gevallen en ze weegt nu de helft zwaarder als toen ze binnenkwam (van 80 naar 124 gram) . Ze blijft natuurlijk wel de kleinste van het nest, maar zorgt wel dat ze een goed plekje aan de bar krijgt. Je ziet haar ook steeds vaker bovenop liggen, de extra warmte van de anderen is blijkbaar minder nodig. Dus, zolang ze het goed blijft doen maakt ze de 8 weken hier wel vol, moeder Yoko vindt het in ieder geval prima.
Ook Yoko bevalt het pension steeds beter, ik word tegenwoordig begroet door een snorrende poes en krijg kopjes bij de vleet.

Dat gezegd hebbende, ik het het beest nog geen enkele keer uit haar mand gezien, ze blijft bij haar kittens en houdt daar audiëntie. Het etensbakje gaat wel steeds sneller leeg en de kattebak wordt keurig gebruikt. Ik verwacht dat de kittens het nog beter gaan doen nu de stress uit moekes lijf is en ze weer goed eet.
Met nierpatiëntje Sietske gaat het ook wel, beide katten moeten nog eraan wennen dat ze niet kunnen eten wanneer ze willen, dus dat betekent een hoop zielige blikken tussendoor. Maar ik blijf stug volhouden en geef ze genoeg tijd op de eetmomenten, dan pikken ze vanzelf op dat ze nog maar 3 (of later 2) keer per dag kunnen eten. Of het dieet werkt kunnen we pas na 4 weken zien, dus da's nog even spannend.