Boxquote:Pre-order the Special Limited Edition DVD Box Set
Arctic Monkeys are pleased to announce the release of 'Arctic Monkeys at The Apollo' on Monday 3rd November. 'Arctic Monkeys at The Apollo' features a 76 minute film of the last gig in the band's acclaimed 2007 world tour, shot at their Manchester Apollo show. Captured on super 16mm film, 'Arctic Monkeys at The Apollo' is the very first time that any performance by the band has been available on DVD.
'Arctic Monkeys at The Apollo' Special Limited Edition DVD Box Set is first available through the band's website and includes a live album recorded in Texas in 2006 pressed on deluxe vinyl, an original cinema poster from the show at the Manchester Apollo and a set of 4 limited edition portrait postcard prints by acclaimed Sheffield Artist Pete McKee. The DVD is also available in standard format.
To pre-order your copy of the Special Limited Edition DVD Box Set click here
Free Download
Get your free download of a track from the exclusive live album included in the Special Limited Edition Box Set. The free download is available until Friday 10th October. Click here
Welke bedoel je? Toch niet deze van HMV? Die ga ik denk ik bestellen, £25.99 + £2.50 verzendkosten = £28.49. Of Play moet nog met een goede prijs komen i.v.m. gratis verzending.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:28 schreef Aisumasen het volgende:
Dat meen je niet... Denk je net al die posters, postkaarten en andere exclusieve shit besteld te hebben. Ben blij dat ik die pre-order van 30 pond met een of ander gelimiteerd iets niet besteld heb.
Ik vind hem ook niet zo sfeervol als bijvoorbeeld Glastonbury, of zelfs YouTube video's. Met een LP waar een heel optreden op staat klink het misschien wat anders?quote:Live-opname uit Texas klinkt OK, maar lang niet zo sfeervol en energiek als de vele optredens in Engeland die door de BBC zijn opgenomen van midden 2005 t/m 2007. Wel lief, zo krijgt Andy ook nog flink wat extra royalties.
quote:Een ware belevenis om in de bioscoop te bezichtigen, waarbij de meesterlijke close-ups en indrukwekkende regie je het idee geeft alsof je tussen de band op het podium staat. In deze film worden noemenswaardige optredens getoond vanuit o.a. San Francisco, Los Angeles, Toronto, Rio de Janeiro, Buenos Aires en als afsluiter van deze tour Londen en Manchester. Bekijk hier de trailer van de 2007 World Tour: https://front.framestore.com/eea52035-r45123446-52559
Nee, ze zijn beter!quote:het zijn The Beatles niet!
Bol.com? ¤45.00, dus het zal de Limited Edition Box wel zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:26 schreef Leonos het volgende:
Geen Nederlandse site waar ik die CE kan bestellen?
Ik heb geen idee. Heb ik zeker een maand geleden ergens zien staan bij zo'n internet-winkel, het was "exclusive" en "limited to 50 copies". Zal allemaal wel weer meevallen. Ik koop 'em wel een keer in de uitverkoop, deze producten verkopen toch voor geen meter. Men wil nauwelijks 15 euro voor een CD uitgeven, laatst staan 5 tientjes voor prullaria waar Jan Modaal toch helemaal niets mee heeft.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:42 schreef tim. het volgende:
Welke bedoel je? Toch niet deze van HMV? [..]
Hm ja, ik vind het jammer dat ze niet gekozen hebben voor een optreden in het thuisland. De wederzijdse energie die van het publiek en band afspat op vooral de vroeger radio-opnames (Manchester 2005) is geweldig om te horen. Die live-opnames heb ik echt platgedraaid toen die werden uitgezonden. YouTube-filmpjes, hoe crappy ook, kan ik soms ook echt van genieten. Gaat dan vooral om de sfeer van optredens waar je zelf bij bent geweest.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:42 schreef tim. het volgende:
Ik vind hem ook niet zo sfeervol als bijvoorbeeld Glastonbury, of zelfs YouTube video's. Met een LP waar een heel optreden op staat klink het misschien wat anders?
Het wordt hier gebracht alsof het een "2007 World Tour"-DVD is, met een compilatie van optredens. Dat zullen dan inderdaad wel extra's zijn, heel tof! Ik meen mij te herinneren dat ik hier ooit gepost heb dat ik heb optreden in Rio wel op DVD had verwacht, tijdje terug.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:42 schreef tim. het volgende:
Op de site van Pathé staat overigens dit:
[..]
Zijn dit misschien extra's? Ik las ook een keer ergens dat elk optreden wordt opgenomen voor archief doeleinden, zal HMH of beter Tivoli er ook in zitten?
![]()
![]()
Omdat ik mij niet kan voorstellen dat je dit serieus meent, ga ik er maar niet op inquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:42 schreef tim. het volgende:
Nee, ze zijn beter!
Ah, natuurlijk! De eerste Amerikaanse tournee van 2006. Één van de beste openers: Beginnen met een geweldige band-versie van "Riot Van" (maar anders dan de versie die ze later soms speelden), en dan gelijk "The View From The Afternoon", damn! Wat je gepost hebt is dan ook de setlist van één van de optredens uit die tijd. Het is alleen niet de tracklist van het vinyl, omdat het kleine uur wat ze toen speelden niet op een LP past.quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:42 schreef tim. het volgende:
Ik heb de box bij HMV besteld waar hij nog moet worden besteld bij de leverancier. Ik hoop dat hij niet ineens uitverkocht is zodat HMV, en dus ook ik, zonder box zit.
Dit wordt de track listing van de live-LP volgens iemand:
*knip
Het is precies hetzelfde verhaal als met de "Matador" 7". De eerste persing (Engels) was (bij Death Ramps zelfs zéér) gelimiteerd. Dan komt er een Europese persing, en die wordt nog altijd bijgedrukt. En aangezien er geen enkel verschil is tussen de 2 persingen, kun je helaas niet van een zeldzaam item spreken. De enige zeldzame officiële items zijn de "Five Minutes With Arctic Monkeys"-uitgaven. Al heb ik nog steeds nergens een officiële bron gevonden over HOE gelimiteerd de druk was. 500 of 1500?quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:42 schreef tim. het volgende:
Of VelvetMusic heeft hem nu ook voor ¤40.00. En Plato(mania.nl) ook zie ik, en zij hebben Death Ramps ook voor ¤7.00Allemaal niet zo heel erg gelimiteerd dus, ook al las ik ergens 5000 stuks.
Ik heb dat juist niet. Niks boven het zelf meemaken van een concert, als ik het terug kijk is het noooooit zo leuk vind ik.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:56 schreef Aisumasen het volgende:
YouTube-filmpjes, hoe crappy ook, kan ik soms ook echt van genieten. Gaat dan vooral om de sfeer van optredens waar je zelf bij bent geweest.
Ik snap de locatie het ook niet. In Engeland is hun status veel groter en gaat het publiek meer uit hun dak, al had Nederland ook leuk geweestquote:Zoiets geldt eigenlijk ook voor de aanstaande DVD-release. Ik zit gewoon niet zo te wachten op een registratie van een gig in een grote hal, met publiek dat het voorprogramma bekogelde, vermoeid aan het eind van een tournee. Ze waren (van wat heb ik heb gezien en gehoord) véél beter op dreef bij bijvoorbeeld het Tivoli-optreden. Exclusieve setlist-nummers "Plastic Tramp" (natuurlijk met Miles), "Da Frame 2R", "505" zijn dan wel weer heel tof.
Nu weet je het nooit met hun, maar I Bet verwacht ik wel. Dancing shoes kan zomaar als een van de eerste nummers sneuvelen. Mardy Bum heb ik overigens nooit iets mee gehad, dus ik was er alleen maar blij om.quote:Jammer van het ontbreken van "Mardy Bum" (gewoon van de 3 optredens die ik in 2007 van ze heb gezien, geen één keer gespeeld), maar dat is misschien juist ook wel weer goed. Grote kans dat in een volgende tournee "Fake Tales", "Dancing Shoes", en bijvoorbeeld "I Bet" sneuvelen. Ik was verbaasd met hoe weinig energie die nummers nog werden gespeeld in de HMH, had echt niets meer over van de "magie" van eerdere gigs. Zo verveeld, futloos, "Fake Tales" zelfs tergend langzaam. Anyway, daarom is het jammer dat er geen 2005-gig als extra wordt uitgebracht.
Hoe meer 2005 opnames, hoe beter, en volgens mij heb ik nog nooit een radio-opname uit Manchester gehoord. Toch niet de KCRW-opname? En succes verder met de uitverkoopquote:Op maandag 6 oktober 2008 00:56 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Heb ik zeker een maand geleden ergens zien staan bij zo'n internet-winkel, het was "exclusive" en "limited to 50 copies". Zal allemaal wel weer meevallen. Ik koop 'em wel een keer in de uitverkoop, deze producten verkopen toch voor geen meter. Men wil nauwelijks 15 euro voor een CD uitgeven, laatst staan 5 tientjes voor prullaria waar Jan Modaal toch helemaal niets mee heeft.
[..]
Hm ja, ik vind het jammer dat ze niet gekozen hebben voor een optreden in het thuisland. De wederzijdse energie die van het publiek en band afspat op vooral de vroeger radio-opnames (Manchester 2005) is geweldig om te horen. Die live-opnames heb ik echt platgedraaid toen die werden uitgezonden. YouTube-filmpjes, hoe crappy ook, kan ik soms ook echt van genieten. Gaat dan vooral om de sfeer van optredens waar je zelf bij bent geweest.
quote:Omdat ik mij niet kan voorstellen dat je dit serieus meent, ga ik er maar niet op in.
Fuck, dat hoop ik niet. Ik wil meer live-opnames van ''WTFAAM?''.quote:Ah, natuurlijk! De eerste Amerikaanse tournee van 2006. Één van de beste openers: Beginnen met een geweldige band-versie van "Riot Van" (maar anders dan de versie die ze later soms speelden), en dan gelijk "The View From The Afternoon", damn! Wat je gepost hebt is dan ook de setlist van één van de optredens uit die tijd. Het is alleen niet de tracklist van het vinyl, omdat het kleine uur wat ze toen speelden niet op een LP past.Daar komt bij dat er in het release-overzicht staat dat er maar 10 tracks op staan
. Zul je zien dat de uber-coole overgang van "Vampires" naar "Dancing Shoes" sneuvelt, of erger nog "Riot Van" of "Who The Fuck"...
Ik zou de info van de Arctic Monkeys site aanhouden:quote:Het is precies hetzelfde verhaal als met de "Matador" 7". De eerste persing (Engels) was (bij Death Ramps zelfs zéér) gelimiteerd. Dan komt er een Europese persing, en die wordt nog altijd bijgedrukt. En aangezien er geen enkel verschil is tussen de 2 persingen, kun je helaas niet van een zeldzaam item spreken. De enige zeldzame officiële items zijn de "Five Minutes With Arctic Monkeys"-uitgaven. Al heb ik nog steeds nergens een officiële bron gevonden over HOE gelimiteerd de druk was. 500 of 1500?
Er staat namelijk geen informatie op de Bang Bang Recordings site, die niet eens meer bestaatquote:CD limited to 1500 releases.
7 inch Vinyl limited to 2000 releases.
Niet helemaal compleet, ze hebben in ieder geval "Fluorescent Adolescent" en "Do Me A Favour" 100% zeker gespeeld.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:54 schreef tim. het volgende:
Gelukkig heb ik die van Tivoli dan nog:
[..]
Ik miste al wat nummers, ik heb deze lijst toen ook maar gekopieerd van OOR of zo..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:54 schreef tim. het volgende:
Gelukkig heb ik die van Tivoli dan nog:
1. If you found this it's probably too late
2. Brianstorm
3. Still take you home
4. Dancing shoes
5. From the ritz to the rubble
6. Balaclava
7. Fake tales of San Francisco
8. You probably couldn't see for the lights but you were staring straight at me
9. Teddy Picker
10. D is for dangerous
11. I bet you look good on the dancefloor
12. This house is a circus
13. Old yellow bricks
14. If you were there, beware
15. The view from the afternoon
16. When the sun goes down
17. Leave before the lights come on
18. A certain romance
Ik kende toen nog geen één b-kant (behalve Bigger Boys.. omdat die op Beneath The Boardwalk stond) en dat was de allereerste keer dat ik If You Found This It's Probably Too Late hoorde. Dat was denk ik wel het mooiste AM-moment voor mij. En daarna meteen Brianstorm. Ik beluister de nummers ook wel eens in deze volgorde zodat ik het gevoel van toen een beetje terug krijg.
Een foto van de setlist heb ik ook ergens gezien, ik denk dat ik wel weet waar 'ie te vinden is.
Ja, en ook Who The Fuck Are Arctic Monkeys? en Bigger Boys And Stolen Sweethearts niet. Dat zijn drie nummers die ik graag een keer live wil horen, maar deze laatste twee spelen ze sowieso nooit. Nu vergeet ik nog nummers, 505 bijvoorbeeld. Ik heb ze helaas nooit in 2005 en 2006 gezien, anders had ik de nummers waarschijnlijk wel een keer gehoord. Ik mag niet klagen, want ik heb wel Terror Pocket mogen horenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:10 schreef Aisumasen het volgende:
Zat ik er dus niet ver naast, behalve dat ik net verkondigde dat ze FA 2 keer zouden hebben gespeeld.Blijft opvallend dat we in 2007 drie Arctic Monkeys-optredens kregen, met drie keer géén "Mardy Bum" op de setlist.
Nou ja, bij de exclusieve showcase in de Melkweg speelden ze "Fake Tales" zelfs niet. Maakt niets uit, ze hebben toch goed materiaal genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |