abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61576618
quote:
‘Arctic Monkeys at The Apollo’ – In Cinemas Tuesday 14th October

Arctic Monkeys are pleased to announce the one night only screening on Tuesday 14th October of ‘Arctic Monkeys at The Apollo’, a 76 minute film of the last gig in the band’s acclaimed 2007 world tour, shot at their Manchester Apollo show in December.

A Warp Films production (Dead Man’s Shoes, This is England, Scummy Man and Leave Before the Lights Come On) is directed by Richard Ayoade (regular Warp Films music video director and actor from Garth Marenghi’s Darkplace, The Mighty Boosh and The I.T. Crowd), captured exquisitely on film by name Director of Photography Danny Cohen (This is England, Pierrepoint), this is a unique opportunity to see a stunning piece of cinema as it was meant to be seen.

A selection of Vue and other independent cinemas in the UK will be hosting the one night only screenings in High Definition with full surround sound and will feature an exclusive, filmed introduction by the band.

[..]

The tracklisting for the film is:

Brianstorm
This House Is A Circus
Teddy Picker
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Dancing Shoes
From The Ritz To The Rubble
Fake Tales Of San Francisco
Balaclava
When The Sun Goes Down
Nettles
D Is For Dangerous
Leave Before The Lights Come On
Fluorescent Adolescent
Still Take You Home
Da Frame 2R
Plastic Tramp
505
Do Me A Favour
A Certain Romance
The View From The Afternoon
If You Were There, Beware
Veelbelovende trailer op http://www.arcticmonkeysattheapollo.com/
3 november verschijnt de film op DVD. Toch jammer dat ze voor de DVD-opnames géén "Sandtrap" of "Terror Pocket" speelden, maar dat is ook wel weer logisch. Gelukkig wél live-versies van "Plastic Tramp" en "505" met Miles Kane. In het persbericht lijkt het alsof de complete toegift gesneuveld is in de montage. Dat is niet waar, alleen het speciale optreden met Richard Hawley ("Bad Woman") verschijnt niet op de DVD.
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:41:20 #102
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_61576945
HEBBEN HEBBEN HEBBEN
ZIEN ZIEN ZIEN
pi_61577282
Al had ik liever een DVD-opname van een pub-optreden uit eind 2005 of een club-gig uit begin 2007 gezien, zien deze beelden er ook wel heel mooi uit.
pi_61577735
Ziet er tof uit
pi_61581845
Wow, mooi . Brian, top marks for not tryin'
Stay on my arm, you little charmer
pi_61581996
Wanneer gaat dat tournament nou eens starten? (of mis ik em grandioos? )
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61582239
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:11 schreef jakkop het volgende:
Wanneer gaat dat tournament nou eens starten? (of mis ik em grandioos? )
Ik kan natuurlijk geschrokken reageren en nog even napraten over dat "Chun Li's Spinning Bird Kick" als winnaar werd uitgeroepen, maar dat doe ik niet . Het tournament kan elk moment van start, de opzet is er, de poules zijn er, de animo is er. Wie helpt "achter de schermen" even mee?
pi_61582338
Ik wil wel helpen. Wat precies? Koffie schenken? Doorbitch spelen?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61582432
Ik wil wel een kratje bier halen ofzo
pi_61582468
Ik dacht zelf aan het plaatsen van de dranghekken.

Nee, gewoon even ter controle. Ik kan heel mooi het topic openen, maar als ik een foutje over het hoofd zie is dat een beetje treurig .
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:45:06 #111
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61582725
Ik wil wel helpen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 12 september 2008 @ 20:33:10 #112
192683 AMDB
Visionair.
pi_61587758
Nog steeds hulp nodig?

Hoes van Late Night Tales:

Moderator zaterdag 13 september 2008 @ 03:00:52 #114
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61594603
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk geschrokken reageren en nog even napraten over dat "Chun Li's Spinning Bird Kick" als winnaar werd uitgeroepen, maar dat doe ik niet . Het tournament kan elk moment van start, de opzet is er, de poules zijn er, de animo is er. Wie helpt "achter de schermen" even mee?
Toernooi?

Of bedoelde je iets anders met achter de schermen?

[ Bericht 0% gewijzigd door belsen op 13-09-2008 15:07:42 (Spelvout!!!) ]
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_61596832
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:41 schreef tim. het volgende:
Nog steeds hulp nodig?

Hoes van Late Night Tales:

[ afbeelding ]
Arctic Monkeys Matt Helders from the Arctic Monkeys

Die DVD ziet er wel tof uit
Grappig dat ie door die dude uit de IT Crowd is geregisseerd
pi_61600617
Haha, staat er achter Matt nou een blaasmachine ?(zie trailer)
pi_61601087
Voor de liefhebbers:

Allemaal instrumentals van Favourite Worst NIghtmare
pi_61601370
Dit is gewoon fucking geniaal. Geen enkele mogelijkheid dat dit een 'outfake' is. Die uploader zal wel flink veel vrienden maken in zijn netwerk, not! Want er worden hier en daar wel instrumentale versies van singles naar radio-stations gestuurd, maar echt niet van elke album-track. Dit komt rechtstreeks uit de Arctic Monkeys-kring, luister maar naar het begin van "If You Were There, Beware". Wat een ontdekking!

Ook zeer tof om hier en daar lekkage van de live-vocalen van Alex te horen. Net zoals je op de (normale) studio-versie van 505 hier en daar lekkage van de versterker van Miles Kane hoort. Nu nog wachten op de multi-tracks .
pi_61616784
Je hoort echt hoe Alex dat effect opbouwt in het begin van IYWTB. Nu ik goed naar datzelfde stuk op het album luister, hoor ik dat dat effect er ineens is.
quote:
NOTE #3: If you want me to send you any of the songs, PM me your email address and I will send them to you via email.
Hoe hij ze kreeg:
quote:
where do you get them from?
i google searched them lol
Nu nog de demo's.

pi_61623546
Het mooiste vind ik om "Only Ones Who Know" zo kaal te horen, wow! Zo kom ik er nog een keer achter waarom het album muzikaal zo geniaal is. Ik bedenk me trouwens net dat dit al maanden rondzwerft op een bepaalde torrentsite. Nooit aangeklikt, omdat ik outfakes verwachtte .
pi_61624297
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:57 schreef Aisumasen het volgende:
Het mooiste vind ik om "Only Ones Who Know" zo kaal te horen, wow! Zo kom ik er nog een keer achter waarom het album muzikaal zo geniaal is. Ik bedenk me trouwens net dat dit al maanden rondzwerft op een bepaalde torrentsite. Nooit aangeklikt, omdat ik outfakes verwachtte .
Bij Old Yellow Bricks hoor ik met mijn oordopjes in toch echt gezang op 58 seconde?
Edit: Teddy Picker 1:25 ook lol. Heeft hij niet gewoon de stemmen uit het origineel gefilterd?
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_61625326
Ik zei eerder al: "Ook zeer tof om hier en daar lekkage van de live-vocalen van Alex te horen. Net zoals je op de (normale) studio-versie van 505 hier en daar lekkage van de versterker van Miles Kane Jamie hoort."

Even in een notendop: Op alle stille stukken in de instrumentals is de zogenoemde "guide vocal" vanuit de "vocal booth" te horen. Alex zingt (en speelt) bij de opnames mee met de band. Wel in een afgesloten (andere) ruimte, zodat die vocaal later niet meer opvalt. Want later wordt die guide vocal vervangen, en worden ook hier en daar (of misschien wel alle, het ligt er aan!) instrumenten opnieuw ingespeeld. Natuurlijk worden er ook extra instrumenten overgedubt. Dit is tevens de reden waarom de muziek van Arctic Monkeys zo "echt" klinkt. Juist door die (minimale) geluidslekkage, en ook stat de band echt met elkaar te spelen in de studio. Natuurlijk wel allen in een redelijk afgesloten ruimte, zodat er niet té veel lekkage klinkt en je nog daadwerkelijk wat aan de multi-tracks hebt .

Sommige bands nemen éérst de drums op op een click-track (digitaal metronoom), vervolgens de bas, dan een gitaarpartij, nog een gitaarpartij, enz. enz. Het tempo zit vast aan één BPM, en de mix gaat al snel 'onmenselijk' klinken omdat de band in de studio nergens daadwerkelijk met elkaar gespeeld heeft. Nu is dat natuurlijk lang niet altijd het geval, maar dat is een ander verhaal.

Dat AM dit niet op deze manier opneemt is te horen aan bijvoorbeeld de overgang van het intro in "Balaclava". Of luister maar eens (ook op de normale studio-versie) naar "505". Net voordat de échte drums er in komen ("Not shy of a spark...") rond 01:05-01:07 hoor je de gitaar-track van Jamie (bij nader inzien dus niet Miles, de akkoorden in het linkerkanaal klinken eerder als zijn stijl) héél zachtjes op de achtergrond. In de eindmix is dat kleine stukje dus uitgezet, maar alsnog wordt het geluid opgepikt door één van de microfoons die nog wél te horen moesten zijn in de mix. Bijvoorbeeld door de microfoon voor de versterker van Miles, ik zeg maar wat.

Doordat op dat gedeelte geen gezang te horen is, valt dit sneller op. Een "guide vocal" die lekt maakt helemaal niets uit, want dat hoor je toch nooit meer als de échte vocaal eroverheen klinkt. Begrijpelijk, of doe ik te moeilijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 14-09-2008 18:26:07 ]
pi_61628235
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:18 schreef Aisumasen het volgende:

Dat AM dit niet op deze manier opneemt is te horen aan bijvoorbeeld de overgang van het intro in "Balaclava". Of luister maar eens (ook op de normale studio-versie) naar "505". Net voordat de échte drums er in komen ("Not shy of a spark...") rond 01:05-01:07 hoor je de gitaar-track van Jamie (bij nader inzien dus niet Miles, de akkoorden in het linkerkanaal klinken eerder als zijn stijl) héél zachtjes op de achtergrond. In de eindmix is dat kleine stukje dus uitgezet, maar alsnog wordt het geluid opgepikt door één van de microfoons die nog wél te horen moesten zijn in de mix. Bijvoorbeeld door de microfoon voor de versterker van Miles, ik zeg maar wat.
Maar Jamie speelt het hele nummer maar 2 akkoorden, Miles speelt alle riffs. Die lekkage die je hoort is zo'n riff van Miles. Die lekkage hoor je rond 1:05, maar tot ongeveer 1:35 doet Miles die twee akkoorden van Jamie 'na'. Ik bedoel dat hij steeds net als Jamie zijn snaren aanslaat, hij hetzelfde akkoord iets van 1 sec. later speelt. Maar rond 1:35 begint Miles dus met die riff, waarom is die guide gitaar er dan al rond 1:05 terwijl dat dus niet hoort omdat die riff pas later gespeeld hoort te worden?

Only Ones Who Know is schitterend zo. Die cover van Only Ones Who Know waar Alex aan zou meewerken gaat overigens niet door, hij (die artiest) gaat het nummer alleen coveren.
pi_61659993
Die instrumentals zijn gaaf om te horen. Het klinkt allemaal zo simpel nu.

Die trailer ziet er goed uit. Alleen kijk ik bijna nooit muziek dvds. Ik heb wel een concert van ze in Barcelona op mijn ipod met video staan, die was ooit op msn te zien.

edit: was deze al langs gekomen?
Kate Nash cover van Fluorescent Adolescent
Ik vind hem niet eens zo slecht eigenlijk, al is het wel een heel ander nummer met haar stem en piano.

[ Bericht 18% gewijzigd door JeroenV op 15-09-2008 22:24:13 ]
pi_61661787
Die cover is echt al 1000 x voorbij gekomen.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61680041
Yeah, At The Apollo draait ook in Nederlandse bioscopen!
quote:
European Cinemas

Germany
Cinecitta Nuernberg - Available 22nd Sep

Netherlands
Pathé Buitenhof (The Hague) - Available 22nd Sep
Pathé Groningen - Available 22nd Sep
Cinescope Almere - Available 22nd Sep
Utopolis Emmen - Available 22nd Sep Belgium
Utopolis Mechelen - Available 22nd Sep
Utopolis Turnhout - Available 22nd Sep

Luxembourg
Utopolis Kirchberg - Available 22nd Sep
Cine Utopia - Available 22nd Sep
Er komen ook city screens in 7 steden verspreid over heel Engeland. Daar is de film ook te zien.
Ik zit dan in Londen dus ga ik misschien naar zo'n city screen
pi_61680708
Draaid ie 1x op 22 september? Of ook vaker daarna?
pi_61680897
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:16 schreef Leonos het volgende:
Draaid ie 1x op 22 september? Of ook vaker daarna?
Dan gaan de kaartjes in voorverkoop. De film draait maar 1 keer, op 14 oktober.
pi_61681033

Daar moet ik uiteraard dan bij zijn. Zal dat uitverkopen?
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:28:10 #130
192683 AMDB
Visionair.
pi_61681066
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:50 schreef tim. het volgende:
Yeah, At The Apollo draait ook in Nederlandse bioscopen!
[..]

Er komen ook city screens in 7 steden verspreid over heel Engeland. Daar is de film ook te zien.
Ik zit dan in Londen dus ga ik misschien naar zo'n city screen
Niet echt in de buurt, anders had ik het wel overwogen. Maar wel vet dat hij ook op city screens uitgezonden gaat worden
pi_61681325
En hoe kom ik aan kaartjes ? Gewoon via Pathé ?
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:41:35 #132
192683 AMDB
Visionair.
pi_61683185
Gaat die film nou pas 14 oktober in première of 22 september al? Zit er over te denken om toch in een bioscoop te gaan kijken ergens, lijkt me wel vet
pi_61693266
Uit de NME van aankomende week:

"Monkeys plan winter release"

Vergrootglas, anyone?
  woensdag 17 september 2008 @ 01:34:27 #134
53267 TC03
pi_61693301
Bedoelen ze niet de DVD?
pi_61693334
Die komt uit in de herfst?... Of bedoelen ze met de herfst de winter in Engeland, net zoals in een vorig artikel?

edit: Hmm...
  woensdag 17 september 2008 @ 02:13:47 #136
53267 TC03
pi_61693513
quote:
Op woensdag 17 september 2008 01:37 schreef Aisumasen het volgende:
Die komt uit in de herfst?... Of bedoelen ze met de herfst de winter in Engeland, net zoals in een vorig artikel?

edit: Hmm...
Dan is ie toch in de bioscoop? Dat is niet per se de DVD.

Oh, die komt op 3 november lees ik. Maarja, het zou zomaar kunnen dat men het weer als de winter ziet.
pi_61701151
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:41 schreef AMDB het volgende:
Gaat die film nou pas 14 oktober in première of 22 september al? Zit er over te denken om toch in een bioscoop te gaan kijken ergens, lijkt me wel vet
22 september voorverkoop, 14 oktober wordt ie gedraaid.

Er staat '''It was well worth having a load of cameras stuck in our faces'' - Matt Helders' bij dat artikel uit de NME, en die 4 foto's zijn dezelfde als die van de At The Apollo site, dus het zal wel over de DVD gaan. Wel verwarrend, ik heb even opgezocht hoe dat zit me die winter. Op Wikipedia staat dat o.a. Ierland en Wales wel de kalender gebruiken waar de winter al op 1 november begint, maar Engeland niet. Maar NME zal dat toch niet fout doen
pi_61728882
De "special features" op de DVD zullen een paar leuke extra's bevatten. Onder andere twee extra bonus tracks (de in de montage gesneuvelde "Bad Woman" en "Balaclava" denk ik) en de trailers. Maar ook zal één helft van de show in "quad split screen"* te zien zijn, en kun je kiezen voor een "multi-angle Matt Helders drum track" . Én het optreden is in 5.1 surround gemixt.

*Iedere bandlid in één hoek van het scherm.

En in de NME van deze week staat inderdaad geen nieuws. Een kort interview met Matt, waarin hij verteld wat wij al wisten .
pi_61823668
De kaartjes moeten te koop zijn, maar ik zie niks. Iemand al iets kunnen vinden?
  maandag 22 september 2008 @ 13:57:00 #141
192683 AMDB
Visionair.
pi_61824146
http://www.utopolis.nl/search.php?keywords=arctic
quote:
Arctic Monkeys at the Apollo
Op 29 oktober om 20:00 uur staat er in Utopolis Almere en Utopolis Emmen een exclusieve en eenmalige vertoning van ‘Arctic Monkeys at The Apollo’ op het programma.
Niks te vinden over prijs, en de site van Pathé heeft nog helemaal niks.
pi_61824624
ik denk dat het de gewone prijs voor een film zal zijn wat neerkomt op 8,50
Maar hoe je nu aan kaartjes moet komen is me een raadsel, want op een of andere manier kan dat niet op die site
pi_61848911
Kaartjes gereserveerd! In Almere. Wel een beetje van de zotte haha, helemaal vanuit Brabant, maar goed.
pi_61854122

Hij ziet er wel stukken beter uit dan in december vorig jaar. Zie 'em zitten, in z'n Dr. Dre Chronic-shirtje in een boksring .
pi_61874745
Heeft iemand toevallig de Pathe al gebeld en kaartjes besteld voor die vertoning in Pathe Buitenhof? En zo ja, kwam je een beetje makkelijk door de telefonische menu's heen?
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_61892881
Ik had maandag gebeld, had ik eerst gewacht om te reserveren op 14 oktober, wanti k dacht dat het dan zou zijn. Maar kon je nog niet reserveren, geen idee of dit nu wel mogelijk is !
pi_61904302
quote:
Melkwegcinema vertoont gratis Arctic Monkeys-film

Behalve in Engeland krijgt de eerste Arctic Monkeys-concertfilm Arctic Monkeys At The Apollo ook een bescheiden bioscoopvertoning in Nederland. Op maandag 13 oktober is de 76 minuten durende live-registratie uit Manchester op het grote scherm te zien van de cinema van De Melkweg in Amsterdam. Dit om 'echte liefhebbers een unieke kans te bieden om de film als eerste op groot scherm te zien', aldus het persbericht. Bovendien is de vertoning gratis toegankelijk.

Dat betekent wel dat er van tevoren gereserveerd moet worden voor het beperkte aantal kaartjes, wat mogelijk is via de website van de Melkweg, vanaf zaterdag 27 september om 12.00 uur. De film komt vervolgens op 3 november wereldwijd op dvd uit. De laatste keer dat de Arctic Monkeys in levende lijve in de Melkweg te zien waren, was overigens in maart 2007, die show waarvoor toen enorme rijen op het Leidseplein ontstonden in de jacht op kaartjes. Weet u nog?

http://alternative.blog.nl/
pi_61905755
Eigenlijk wel heel fout, om in een concertzaal naar een film van een band te gaan kijken.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61906087
Ik zou er ook niet ver voor reizen

Apollo, heel tof hoor. Maar youtubefilmpjes vind ik ook wel tof
pi_61913358
Oeh, ik ga welk naar de Melkweg dan, als het toch gratis is, en doordeweeks. Gewoon lekker dagje Amsterdam en dan als afsluiting naar de film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')