Veelbelovende trailer op http://www.arcticmonkeysattheapollo.com/quote:‘Arctic Monkeys at The Apollo’ – In Cinemas Tuesday 14th October
Arctic Monkeys are pleased to announce the one night only screening on Tuesday 14th October of ‘Arctic Monkeys at The Apollo’, a 76 minute film of the last gig in the band’s acclaimed 2007 world tour, shot at their Manchester Apollo show in December.
A Warp Films production (Dead Man’s Shoes, This is England, Scummy Man and Leave Before the Lights Come On) is directed by Richard Ayoade (regular Warp Films music video director and actor from Garth Marenghi’s Darkplace, The Mighty Boosh and The I.T. Crowd), captured exquisitely on film by name Director of Photography Danny Cohen (This is England, Pierrepoint), this is a unique opportunity to see a stunning piece of cinema as it was meant to be seen.
A selection of Vue and other independent cinemas in the UK will be hosting the one night only screenings in High Definition with full surround sound and will feature an exclusive, filmed introduction by the band.
[..]
The tracklisting for the film is:
Brianstorm
This House Is A Circus
Teddy Picker
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Dancing Shoes
From The Ritz To The Rubble
Fake Tales Of San Francisco
Balaclava
When The Sun Goes Down
Nettles
D Is For Dangerous
Leave Before The Lights Come On
Fluorescent Adolescent
Still Take You Home
Da Frame 2R
Plastic Tramp
505
Do Me A Favour
A Certain Romance
The View From The Afternoon
If You Were There, Beware
Ik kan natuurlijk geschrokken reageren en nog even napraten over dat "Chun Li's Spinning Bird Kick" als winnaar werd uitgeroepen, maar dat doe ik nietquote:Op vrijdag 12 september 2008 18:11 schreef jakkop het volgende:
Wanneer gaat dat tournament nou eens starten? (of mis ik em grandioos?)
Toernooi?quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk geschrokken reageren en nog even napraten over dat "Chun Li's Spinning Bird Kick" als winnaar werd uitgeroepen, maar dat doe ik niet. Het tournament kan elk moment van start, de opzet is er, de poules zijn er, de animo is er. Wie helpt "achter de schermen" even mee?
Arctic Monkeys Matt Helders from the Arctic Monkeysquote:Op vrijdag 12 september 2008 21:41 schreef tim. het volgende:
Nog steeds hulp nodig?
Hoes van Late Night Tales:
[ afbeelding ]
Hoe hij ze kreeg:quote:NOTE #3: If you want me to send you any of the songs, PM me your email address and I will send them to you via email.
Nu nog de demo's.quote:where do you get them from?
i google searched them lol
Bij Old Yellow Bricks hoor ik met mijn oordopjes in toch echt gezang op 58 seconde?quote:Op zondag 14 september 2008 16:57 schreef Aisumasen het volgende:
Het mooiste vind ik om "Only Ones Who Know" zo kaal te horen, wow! Zo kom ik er nog een keer achter waarom het album muzikaal zo geniaal is. Ik bedenk me trouwens net dat dit al maanden rondzwerft op een bepaalde torrentsite. Nooit aangeklikt, omdat ik outfakes verwachtte.
Maar Jamie speelt het hele nummer maar 2 akkoorden, Miles speelt alle riffs. Die lekkage die je hoort is zo'n riff van Miles. Die lekkage hoor je rond 1:05, maar tot ongeveer 1:35 doet Miles die twee akkoorden van Jamie 'na'. Ik bedoel dat hij steeds net als Jamie zijn snaren aanslaat, hij hetzelfde akkoord iets van 1 sec. later speelt. Maar rond 1:35 begint Miles dus met die riff, waarom is die guide gitaar er dan al rond 1:05 terwijl dat dus niet hoort omdat die riff pas later gespeeld hoort te worden?quote:Op zondag 14 september 2008 18:18 schreef Aisumasen het volgende:
Dat AM dit niet op deze manier opneemt is te horen aan bijvoorbeeld de overgang van het intro in "Balaclava". Of luister maar eens (ook op de normale studio-versie) naar "505". Net voordat de échte drums er in komen ("Not shy of a spark...") rond 01:05-01:07 hoor je de gitaar-track van Jamie (bij nader inzien dus niet Miles, de akkoorden in het linkerkanaal klinken eerder als zijn stijl) héél zachtjes op de achtergrond. In de eindmix is dat kleine stukje dus uitgezet, maar alsnog wordt het geluid opgepikt door één van de microfoons die nog wél te horen moesten zijn in de mix. Bijvoorbeeld door de microfoon voor de versterker van Miles, ik zeg maar wat.
Er komen ook city screens in 7 steden verspreid over heel Engeland. Daar is de film ook te zien.quote:European Cinemas
Germany
Cinecitta Nuernberg - Available 22nd Sep
Netherlands
Pathé Buitenhof (The Hague) - Available 22nd Sep
Pathé Groningen - Available 22nd Sep
Cinescope Almere - Available 22nd Sep
Utopolis Emmen - Available 22nd Sep Belgium
Utopolis Mechelen - Available 22nd Sep
Utopolis Turnhout - Available 22nd Sep
Luxembourg
Utopolis Kirchberg - Available 22nd Sep
Cine Utopia - Available 22nd Sep
Dan gaan de kaartjes in voorverkoop. De film draait maar 1 keer, op 14 oktober.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:16 schreef Leonos het volgende:
Draaid ie 1x op 22 september? Of ook vaker daarna?
Niet echt in de buurt, anders had ik het wel overwogen. Maar wel vet dat hij ook op city screens uitgezonden gaat wordenquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:50 schreef tim. het volgende:
Yeah, At The Apollo draait ook in Nederlandse bioscopen!![]()
[..]
Er komen ook city screens in 7 steden verspreid over heel Engeland. Daar is de film ook te zien.
Ik zit dan in Londen dus ga ik misschien naar zo'n city screen
Dan is ie toch in de bioscoop? Dat is niet per se de DVD.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:37 schreef Aisumasen het volgende:
Die komt uit in de herfst?... Of bedoelen ze met de herfst de winter in Engeland, net zoals in een vorig artikel?
edit: Hmm...
22 september voorverkoop, 14 oktober wordt ie gedraaid.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:41 schreef AMDB het volgende:
Gaat die film nou pas 14 oktober in première of 22 september al? Zit er over te denken om toch in een bioscoop te gaan kijken ergens, lijkt me wel vet
Niks te vinden over prijs, en de site van Pathé heeft nog helemaal niks.quote:Arctic Monkeys at the Apollo
Op 29 oktober om 20:00 uur staat er in Utopolis Almere en Utopolis Emmen een exclusieve en eenmalige vertoning van ‘Arctic Monkeys at The Apollo’ op het programma.
quote:Melkwegcinema vertoont gratis Arctic Monkeys-film
Behalve in Engeland krijgt de eerste Arctic Monkeys-concertfilm Arctic Monkeys At The Apollo ook een bescheiden bioscoopvertoning in Nederland. Op maandag 13 oktober is de 76 minuten durende live-registratie uit Manchester op het grote scherm te zien van de cinema van De Melkweg in Amsterdam. Dit om 'echte liefhebbers een unieke kans te bieden om de film als eerste op groot scherm te zien', aldus het persbericht. Bovendien is de vertoning gratis toegankelijk.
Dat betekent wel dat er van tevoren gereserveerd moet worden voor het beperkte aantal kaartjes, wat mogelijk is via de website van de Melkweg, vanaf zaterdag 27 september om 12.00 uur. De film komt vervolgens op 3 november wereldwijd op dvd uit. De laatste keer dat de Arctic Monkeys in levende lijve in de Melkweg te zien waren, was overigens in maart 2007, die show waarvoor toen enorme rijen op het Leidseplein ontstonden in de jacht op kaartjes. Weet u nog?
http://alternative.blog.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |