quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:21 schreef Xrenity het volgende:Mja de CD die erbij hoort staat ook al op internet. Die klinkt niet echt bijzonder trouwens vind ik :\
Heel vlak allemaal, knalt niet echt (itt bijvoorbeeld de Muse HAARP CD die echt knalt).
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 20:46 schreef tim. het volgende:[..]
Bedoel je de LP van dat optreden in Texas in 2006? Die zou ik ook graag willen hebben als jij hem hebt

.
De
audio van het optreden in de Apollo ben ik nu aan het downloaden, ik denk dat je die bedoelt.
Ik vond net trouwens
deze link. Een gratis podcast met heel concert van Arctic Monkeys in Washington DC, 2006. Al te downloaden sinds november 2007, dus hij is misschien al bekend.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 21:00 schreef Merkie het volgende:Ik heb die live CD ook gedownload maar na 10 seconden uitgezet, echt bijzonder is het niet.
Weet niet over welke live-opnames jullie het toen hadden, maar de audio van de DVD was inderdaad al een week voor de release uitgelekt. Die podcast is dezelfde opname als een losse opname die eerder gepost was.
quote:
I know, maar ik bedoelde dat er nooit daadwerkelijk informatie op heeft gestaan. Wist niet eens dat-ie nu maar helemaal offline was gehaald

.
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:21 schreef tim. het volgende:Hoe ziet de promo cd van ''When The Sun Goes Down'' er trouwens uit? Alleen Arctic Monkeys, titel, tijd en Domino in een plastic hoesje?
[..]
Zijn er meerdere. Onder andere een promo met enkel de 3 B-kanten, promo met radio edit + 3 B-kanten. Bijna onmogelijk om anno 2008 aan te komen. Dan heb je ook nog de normale promo met enkel de radio edit, die al een stuk minder zeldzaam is. En dan nog de andere normale promo met de album-versie. Die zien er alle vier uit zoals jij beschrijft, als CD-R promo. Dan is er ook nog een zwart bedrukte CD, met beide versies van de single. Bij die promo zit geen hoesje. Op de radio edit is niet geknipt in de muziek, enkel in de "strong language".
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:02 schreef tim. het volgende:[..]
Gelukkig wel Vampires. Volgens mij ben ik een van de weinigen die dat een goed nummer vind. Net een niveau lager dan Dancefloor, maar wel heel goed.
Ja, onzettend goed! Vooral live. Alex zonder z'n gitaar, maar soms met een tamboerijn. Erg funky, ook hoe het altijd overliep naar Dancing Shoes. En ook altijd weer een even originele manier van Matt om "af te tellen" naar het tweede gedeelte. Je moet het horen om te begrijpen wat ik bedoel, denk ik...

quote:
Big Nige? Big Nige (Nigel Reeks) is de drum en bas-technicus van Arctic Monkeys. Is al "part of the crew" sinds hun eerste tournee in 2005. Echt een onderdeel van de Arctic Monkeys-concertbelevenis voor mij

. Hoe hij rustig over het podium loopt, minuten voor de aanvang het publiek opnaait door steeds het podium op te komen om vervolgens niets te doen... Zit vaak rustig op een monitor de situatie te overzien. Internationaal beroemd geworden door het bekende microfoon-incident bij "505" op Glastonbury 2007

. Na afloop van het optreden rukt hij de setlisten van de monitors, propt ze op, en gooit ze nonchalant in een willekeurige hoek van de zaal. Wat vervolgens weer tot veel frustratie leidt bij ondergetekende.
Ontzettend toffe man. Je kan hem herkennen aan dat hij niet voor niets "BIG Nige" wordt genoemd

. En hij was er ook weer bij met The Last Shadow Puppets. In Brussel regelde hij een ongekreukte setlist voor me

.
Hier is hij dansend met The Sheriff en Keith Scientist te zien. Hij speelt ook een hoofdrol in de 'tour diaries' van Australië 2006:
hier op 00:16 en 02:14,
hier op 1:40, 3:23 en als je maar geen genoeg van deze held kunt krijgen
hier vanaf 01:42.
![]()
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:49 schreef TC03 het volgende:Ach, als het af is kan het nog zomaar een maand of drie duren voordat hij er echt is. Ik reken gewoon op een release vóór de zomer van 2009.
Precies. Het is niet zo dat als een album klaar is, dat het dan een maand later in de winkels kan liggen. Er hangen zo veel dingen van af. Als april 2009 daadwerkelijk in de planning ligt, moet het nu wel zo'n beetje afgerond zijn. Ik hoop dat we dan wederom in maart een club-gig van ze kunnen bezoeken. Dan moeten we in februari al over de eerste single horen, etc. etc. Dat is dus al ontzettend snel, en ik reken er niet echt op. Een club-gig wel, las in een recent interview dat Alex het niet voor zich zag dat ze in stadions zouden spelen, dus dat schept hoop. Zou Watt met een primeur er vandoor gaan? 013 een keer? Lijkt me dat ze nu wel zijn uitgekeken op Paradiso/Melkweg. Moet ook wel gek lopen, willen ze niet op Pinkpop staan. Ik ga dit jaar alleen naar Lowlands als Arctic Monkeys komen.
Ga er in ieder geval maar van uit dat ze een uitgebreide planning hebben, ze doen niet op de bonnefooi een grote festival-tour door Australië bijvoorbeeld. Er zal vast een idee achter zitten. Bij een album-release of tournee gaat zo veel aan vooraf, dan is april 2009 al ineens heel snel. Al weten we niets over hoe ver ze zijn, natuurlijk. Matt heeft al gezegd dat het materiaal nog niet af is als ze gaan touren, dus wie weet wanneer het album komt...
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:05 schreef tim. het volgende:Toch sneller dan ik had verwacht! Ik vind het best dichtbij komen, begin 2009

.
De film heb ik net gezien en ik vind hem goed. Strakke uitvoeringen zoals altijd. Toch wel minder dan wat ik er van had verwacht, ook omdat ze er bijna een jaar over hebben gedaan, maar wat zou er dan nog precies beter kunnen? Leuk ook die super 8 film op het eind.
Ook voor zoiets geldt weer: Er gaat zo veel aan vooraf, dat je niet weet of ze er een jaar over hebben gedaan. (Ik weet wel zeker van niet.) Misschien hadden ze de complete film al in februari af. Er zit een idee achter om 'em op dat moment te releasen. Dat wisten ze al voordat ze de film gingen schieten.
Grappig trouwens dat Nick continu het woord voerde op de persconferenties rondom de release, in plaats van Alex/Matt.
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:24 schreef tim. het volgende:April, niet echt snel, maar ook niet lang meer. De spanning verhoogt meer en meer. Eerst in januari wat filmpjes uit Australië

! Werken ze nog steeds met Josh Homme?
Als ze naar LA gaan, gaan ze naar de 'desert' studio van Josh Homme. Zou het alleen gek vinden als James Ford aan de kant wordt geschoven.