Zoals zovele fokkertjes heb ik een mobiele telefoon. Vandaag ging die op zeker moment over. En als die overgaat, neem je op, waar heb je anders een mobiele telefoon voor, he? Ik was daarnaast in een vriolijke bui, dus nam ik ongezien op met "Hoi, hoe wist je dat ik hier was?" De rest van het gesprek verliep ongeveer zo:
Lul aan de andere kant: "Hallo?"
Vogeltjesdans: "Ja, ook hallo. Met wie spreek ik?"
Ladak: "Met ikweetnergensvan van firma doetnietweetnietkanniet, spreek ik met dhr. Vogeltjesdans?"
V: "Daar spreekt u mee. Wat kan ik voor u doen?"
Ladak: "Een tekening maken."
V: (lollige bui) "Komt voor elkaar. Mijn kleine nichjtje is net op bezoek dus een extra tekening moet geen probleem zijn."
Ladak: "Nee, het gaat om een eh... technische tekening."
V: "Een technische tekening? Hoezo dat?"
Ladak: "U maakt toch technische tekeningen?"
V: "Niet dat ik weet, nee."
Ladak: "Maar die heeft u toch wel eens gemaakt? Vroeger?"
V: "Ja, toen er nog triceratopsen rondliepen bedoelt u."
Ladak: "Tricerawat?"
V: "Triceratopsen."
Ladak: "Ik begrijp u niet?"
V: "Woordspeling en beeldspraak. Niets van aantrekken, het is woensdag. Maar wat wilt u nou met die... technische tekening en vooral, waarom komt u daarvoor naar mij?"
Ladak: "Uw naam staat hieronderaan deze technische tekening van ons bedrijf. Die tekening moet aangepast worden en uw naam staat daaronder, dus dachten we..."
V: "U dacht wat? Gooi het er maar uit hoor, dit is 2008 dus ik kijk nergens meer van op."
Ladak: "Nou, we hadden gehoopt, dat u deze tekening zou kunnen aanpassen..."
V: (kwartje valt) "Wacht even. U heeft een technische tekening van uw bedrijf door mij gemaakt, waarschijnlijk van bedrijf Kloteklap B.V. uit 1997?"
Ladak: "Dat is correct."
V: "En nu wil u dat ik deze tekening ga aanpassen?"
Ladak: "Dat klopt."
V: "Meneer ik werk al meer dan 10 jaar niet meer voor Kloteklap B.V."
Ladak: "Dat bedrijf is inmiddels ook failliet en we hadden gehoopt dat u..."
V: "Nee."
Ladak: "Maar u heeft die tekening toch gemaakt? Dan moeten we toch ook bij u zijn voor aanpassingen?"
V: "Nee u moet bij Kloteklap B.V. zijn. En bij faillisement daarvan heel ergens anders. Maar in ieder geval niet bij mij. Ik heb mij nimmer verplicht tot eeuwigdurende nazorg."
Ladak: "Eh... Maar wie past dan mijn tekening aan?"
V: "Eh goedemiddag. Probeert u de gouden gids eens."
Ladak: "Eh okee... Ik zal eens proberen..."
V: "Doet u dat vooral. Onder de T van tieten vindt u vast wat u zoekt."
Ladak: "Eh okee... Dank u wel en tot ziens..."
V: "Ja goedemiddag."
Sommige mensen

Ik was zo verbaasd over dergelijke onbeholpenheid dat ik niet eens gevraagd heb hoe die lul aan de andere kant aan mijn mobiele nummer kwam.
Klacht: ladak die belt om een technische tekening te laten maken