abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:37:20 #26
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_60175128
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:59 schreef bierzuipert het volgende:
Slagpluggen gebruiken.
[ afbeelding ]
Gaatje boren in de plint+muur en de slag plug erin, flinke mep erop en vast
Kan je afwerken met een sluitring eventueel, maar als je de plinten gemonteerd wilt aflakken gaatje opvullen met stopverf of plamuur.
Zou dan wel schakelverf gebruiken, (grond en aflak in 1) ben je sneller klaar
[ afbeelding ]

good luck!
Jij bent niet van de halve maatregelen he? Slagpluggen voor de plinten doe je alleen als je de vloer met meubilair en gebruikers en al aan de plinten moet ophangen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:09:33 #27
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60175872
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:37 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Jij bent niet van de halve maatregelen he? Slagpluggen voor de plinten doe je alleen als je de vloer met meubilair en gebruikers en al aan de plinten moet ophangen.
heb ze vaak genoeg gebruikt zien worden in verbouwklussen.... en stel je er geen enorme slagplug bij voor hoor. Stelt niks voor, en het hoeft maar vast te zitten.
pi_60176930
Die dingen zou ik nooit gebruiken bij een plint. Netjes verzinken met dat stuk plastic wat erbij zit is lastig, daar moet je best een hap hout voor weghalen. Verder heeft het gewoon geen nut .

Ik zou ze trouwens lijmen denk ik, montagekit ofzo. Die van de Gamma is de beste voor dit soort dingen, die krijg je zonder problemen weer los ( )
pi_60182552
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:09 schreef bierzuipert het volgende:

[..]

heb ze vaak genoeg gebruikt zien worden in verbouwklussen.... en stel je er geen enorme slagplug bij voor hoor. Stelt niks voor, en het hoeft maar vast te zitten.
Door bouwvakers zeker? het uurtarief van een bouwvakker is dermate hoog dat het gewoon een economische keuze is, slagpluggen. Het werkt veeeel sneller.
B. de Haas en de doen-het-zelvert hebben geen uurtarief. Alleen een grens waarop het gezanik van vrouwlief de tijdslimiet aangeeft....
pi_60183075
Schaf gewoon een niet al te dure hamerboor aan. Dan hoef je in de toekomst ook niet meer tegen boren in een betonmuur op te zien.
Maar ik verwacht ook dat je binnenmuren van gipsblokken zijn (ligt aan leeftijd huis). Daar kom je met een accuboor nog makkelijk in.

Mijn ervaring is dat boren wel het handigste is. Kitten kan los laten of problemen geven als je de boel moet verwijderen.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:32:29 #31
221679 Bengeenklusser
Twee linkerhanden
pi_60185028
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:51 schreef Hukkie het volgende:
Het is al eerder gezegd, maar zijn stalen spijkers geen optie?
Die heb ik ooit ook gebruikt om plinten vast te maken, werkte prima.
Stalen spijkers? Ram je die gewoon met een hamer in een betonnen muur dan? Zou een handig alternatief kunnen zijn als het zo werkt.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:34:26 #32
221679 Bengeenklusser
Twee linkerhanden
pi_60185078
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:45 schreef maedel het volgende:
Ik heb effe niet meegekregen van wat vooar materiaal je vloer is.
Bij anders dan hout kun je volgens mij best kitten, in de praktijk komen die plinten er natuurlijk nooit meer af
Ik heb click-laminaat gelegd. Het ligt er nu al een paar dagen dus de werking zou er nu wel uit moeten zijn. Voor het leggen heb ik het ook nog 2 dagen laten acclimatiseren.
En wat mij betreft hoeven de plinten er niet meer af, als ze er eenmaal opzitten. Deze vloer zou ik toch niet mee kunnen nemen naar een volgende woning i.v.m. de huidige vorm van de woonkamer.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:38:17 #33
221679 Bengeenklusser
Twee linkerhanden
pi_60185188
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:58 schreef Curchulain het volgende:

[..]

In dat geval zou ik aanraden om de rails te schroeven en net als de huurmoordenaar hierboven -- afhankelijk van de dikte van de rails en of er al schroefgaten in zitten -- verzinkboortjes te gebruiken. Zo blijft het oppervlak van de rails mooi glad.

Eerlijk gezegd vind ik het wel jammer dat de plint tegen de rail aangeplakt moet worden. Kliksystemen zijn zoveel handiger voor als je nog eens ergens bij moet... Goede kliksystemen, wel te verstaan. Er zijn ook genoeg slechte op de markt.
Is het dan ook niet mogelijk om de rails te lijmen en de plint vervolgens te bevestigen met die verzinkboortjes. Ik ken ze niet, verzinkboortjes, maar het klinkt als een goed oplossing om de plint glad te houden.

En ik geloof ook wel in die kliksystemen. Alleen al als ik het vergelijk met het leggen van de vloer (click-laminaat) Het werkte perfect. Maar ja, qua plinten is het niet klikken, dat zat helaas niet bij onze vloer Het wordt dus echt lijmen / kitten / boren.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:39:59 #34
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60185231
Het kan wel meer werken hoor dan een paar dagen. Weken/maanden zelfs daarom mag je het ook nooit vast lijmen / klem zetten. (Dit geldt voor al het laminaat, dus ook niet tussen deurposten in - want dan gaat het bol staan, en naar de klote.!)

zet je vloer dus niet te strak vast onder die plinten (het moet wel netjes aansluiten/maar niet klem zitten)
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:41:28 #35
221679 Bengeenklusser
Twee linkerhanden
pi_60185267
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:27 schreef veldmuis het volgende:
bengeenklusser, nogeenmaarten, what's next
Ik heb een hulplijn ingeschakeld die me geholpen heeft met de vloer en nu dus ook de plinten. We willen het gaan kitten... Ik ben nog niet zeker van kitten maar het schijnt dat dit ook goed werkt. Dus dadelijk gaan we aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:42:43 #36
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60185309
ik zeg Tec7 FTW! met dat spul lijm je alles vast aan elk oppervlak!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:43:05 #37
221679 Bengeenklusser
Twee linkerhanden
pi_60185320
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:09 schreef s-sidderaal het volgende:
Schaf gewoon een niet al te dure hamerboor aan. Dan hoef je in de toekomst ook niet meer tegen boren in een betonmuur op te zien.
Maar ik verwacht ook dat je binnenmuren van gipsblokken zijn (ligt aan leeftijd huis). Daar kom je met een accuboor nog makkelijk in.

Mijn ervaring is dat boren wel het handigste is. Kitten kan los laten of problemen geven als je de boel moet verwijderen.
De woning is 20 jaar oud. Betonnen muren dus.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:53:13 #38
221679 Bengeenklusser
Twee linkerhanden
pi_60185614
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:42 schreef RSie het volgende:
ik zeg Tec7 FTW! met dat spul lijm je alles vast aan elk oppervlak!
Voor de geintresseerden onder ons:
Linkje van Tec7

[ Bericht 28% gewijzigd door Bengeenklusser op 18-07-2008 12:16:56 ]
pi_60186259
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:43 schreef Bengeenklusser het volgende:

[..]

De woning is 20 jaar oud. Betonnen muren dus.
Mijne ook. Muren met de buren zijn dus beton. Da's inderdaad wat lastiger boren. Maar de binnenmuren (tussen je eigen kamers dus) zijn waarschijnlijk gipsblokken o.i.d.
Mocht je een hamerboor kopen of huren, dan zou ik die in die muren wel even van de hamer stand af halen, anders spat aan de andere kant er zo een groot stuk uit de muur als je niet oppast.
pi_60186422
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:34 schreef Bengeenklusser het volgende:

[..]

Ik heb click-laminaat gelegd. Het ligt er nu al een paar dagen dus de werking zou er nu wel uit moeten zijn. Voor het leggen heb ik het ook nog 2 dagen laten acclimatiseren.
En wat mij betreft hoeven de plinten er niet meer af, als ze er eenmaal opzitten. Deze vloer zou ik toch niet mee kunnen nemen naar een volgende woning i.v.m. de huidige vorm van de woonkamer.
Kortzichtig denken. Maar dat zie je vaker bij klussen. "Als het nu maar zo makkelijk mogelijk is, de rest zien we later wel"
Je weet nooit waarom je er nog bij moet, en dan vervloek je degene die op het idee kwam de boel vast te lijmen. Om te beginnen omdat het minder makkelijk te verwijderen is. Maar ook omdatje extra schade kunt hebben door het lostrekken. En dan zul je zien dat deze plinten niet meer te verkrgijen zijn, mocht je er een kapot trekken.

Enneh, je kunt het click-laminaat weer uit elkaar halen en dan in een andere vorm leggen. Alleen veel stukken langs de kanten, die je verzaagd hebt, zul je niet veel meer aan hebben.
Ik heb mijn laminaat uit de woonkamer in de slaapkamers gelegd toen die er voor een verbouwing uit moest.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:33:13 #41
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60186614
Mwa, niet al het laminaat gaat even makkelijk uit elkaar.. (lees: stukjes /hoekjes willen nog welles afbreken)

ik moet zelf nog een klein stukje plint hier monteren (1,5meter), is zachte (volgens mij montagekit?/ of silicone? :S) kit geen oplossing.. zodat je het er later nog voorzichtig af kan trekken?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:23:19 #42
221679 Bengeenklusser
Twee linkerhanden
pi_60192348
Mensen, tot nu is de stand van zaken bij mij als volgt:

Vanmiddag hebben wij de "rails" aan de muur gekit. Wij hebben hiervoor eigen huis-huis-en-tuin-merk voor gebruikt. Wel de gebruiksaanwijzing nauwkeurig doorgelezen en daar stond tevens op dat de kit te gebruiken was voor het vastkitten van plinten op alle ondergronden. Kosten ¤5,- Vervolgens nog een montage-pistool van 2 euries en we zijn aan de gang gegaan.

Zoals gezegd de "rails" hebben we op de muur vast gekit. De instructies van de kit gaf aan dat de eindkracht 250kg was. De plinten maken we uiteindelijk vast aan de rails met de bijgeleverde schroeven. De plinten wegen nog niet eens 1kg dus ik verwacht dat het kitten een goede resultaat geeft. Het heeft immers weinig te dragen.

De kit is momenteel nog aan het drogen. Maandag schroeven we de plinten er dus op en dan kan ik meer vertellen over het eindresultaat. Mogelijk kan ik dan ook wat piccie´s toevoegen.
pi_60193299
He, toppie. Gewoon kijken waar hets chip strand. Ervaring is de beste leermeester.
Laat ons weten over hoe en wat, je eerste udate staat. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
  maandag 21 juli 2008 @ 19:22:27 #44
221679 Bengeenklusser
Twee linkerhanden
pi_60250467
Een kleine update vanaf mijn kant!

De "railings" bleven goed aan de muur zitten met de montage-kit en ik moet zeggen dat het er allemaal wel netjes uitziet. We hebben vandaag de plinten op de railing geschroefd en het ziet er netjes uit. Je ziet niks meer van de montage-kit. Ik kan dus wel zeggen dat ik er tevreden over ben. Het enige wat je blijft zien zijn de schroeven maar dat houd je sowieso ongeacht het lijmen of boren.

Als iemand nog vragen heeft dan hoor ik het wel. Allen bedankt voor de tips.
pi_60316528
Voor kruiskopschroeven kan je dopjes kopen die je in het kruisje drukt. Dan werk je de schaf. Wellicht dat je niet de juiste kleur vind. Tenzij je witte plinten hebt, die kleur dopjes zijn zeker verkrijgbaar.
  maandag 28 juli 2008 @ 19:12:10 #46
221679 Bengeenklusser
Twee linkerhanden
pi_60401872
Ja klopt, ik ben ze tegen gekomen maar inderdaad niet in de juiste kleur. Dan kan je beter geen dopje er op doen want anders valt het helemaal op...
pi_60404568
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:53 schreef Bengeenklusser het volgende:

[..]

Voor de geintresseerden onder ons:
Linkje van Tec7
zelfs voor de plinten in je aquarium nog te gebruiken
let wel nat te verwerken

echt wonderspul
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_60405680
Je hebt dus van die plinten waar je eerst een lat op de muur moet bevestigen alvorens je de plint kan monteren.
Die latten had je ook nog met een tacker kunnen monteren.
Er zijn tackers waarmee je stalen nagels in steen, beton en staal kan schieten.
Vast ook wel te huur. Loop je er zo langs, knal knal, vast

Maar goed, je hebt ze al tegen de wanden geplakt. Werkt ook.
pi_60408092
kitten kan best.
tijdje geleden beugels met consoles t.b.v een invalidentoilet moeten kitten vanwege de vloerverwarming.
na een dag zo vast als een huis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')