Ik had hier nog nooit van gehoord, maar ik heb inderdaad altijd dat het sap eruit loopt zodra ik het vlees aansnijd. Bedankt voor de tip, ik ga het volgende keer zeker proberenquote:Op woensdag 16 juli 2008 17:17 schreef golfer het volgende:
Laat gebakken biefstuk altijd even afgedekt (bijvoorbeeld met folie) op een voorverwarmd bord rusten. De vleessappen kunnen zich dan over het vlees verdelen, zodat ze er niet uitlopen als het vlees wordt aangesneden.
... Is de juiste tip, maar niet de juiste reden. De sappen verdelen zich niet over het vlees, het vlees gaart juist na.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:17 schreef golfer het volgende:
De tip voor een perfect gebraden biefstukje:
[...]
Laat gebakken biefstuk altijd even afgedekt (bijvoorbeeld met folie) op een voorverwarmd bord rusten. De vleessappen kunnen zich dan over het vlees verdelen, zodat ze er niet uitlopen als het vlees wordt aangesneden.
Leuke tipquote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:42 schreef mgerben het volgende:
Probeer het eens:
Boter in de pan, hoog vuur, wachten tot de boter bruin is.
Biefstuk erbij, beide kanten precies 1 minuut bakken.
Daarna de biefstuk 6 minuten in de voorverwarmde oven, of op een voorverwarmd bord (afgedekt).
Zo kan de warmte in de biefstuk trekken en het binnenste op een goede temperatuur garen.
Perfecte biefstuk!
Het ziet er echt zo wreed uit zo, haha. Maar goed: Biefstukquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ]
Tenderloin-gedeelte zit het beste van de koe..
Niet te vreten die handel..quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:31 schreef Underdoggy het volgende:
Ik ben nog wel eens ruzie gehad met de slager toen ik om een grotere hoeveelheid biefstuk. Hoorde ik hem achter in z'n zaak op lappen vlees meppen. In de super zie je vaak nog gaatjes overal in het vlees zitten van een machinale mals-maak-machine.
SHE heb jij al eens die vacuüm units van de AH geprobeerd?
Je vergeet het nagaren. Dat is de truuk van het biefstukje. Hij is dan echt sappig maar niet bloederig.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:36 schreef Roi het volgende:
1 minuut? Die-hard hoor! Ik ga voor 3 minuten per kant. En konstant het biefstukje bewegen over de bodem.
Naja, het is wel wat beter dan het reguliere spul in die groene bakjes, volgens mij schieten ze dat met een kanon van de koe af, en daarna maken ze het "mals" met zo'n machine inderdaad. (en injecteren ze wat fosfaat, daar houdt het lekker zoveel vocht door vast)quote:
Ik kom uit een familie van slagers, dus ik haal hooguit een biefstukje bij AH als ik weer es vergeten was hoe slecht de vorige van hun was.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:25 schreef zatoichi het volgende:
Ik haal het gewoon lekker bij de biologische slager vandaan; vers afgesneden, mals en smaakvol, en nauwelijks duurder dan de AH.
Kijk en dát is nu precies de beste bereidingswijze!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:10 schreef prupke het volgende:
biefstuk droogdeppen en peper en zout erop , dan een uur op het rooster in de oven op 60 graden celcius.
Dan boter in de pan en goed heet laten worden, 40 seconden aan elke kant bakken en dan nog in de alu folie
erg mals en erg lekker (wel biefstuk van de haas , want die is het lekkerst )
quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:24 schreef beunkster het volgende:
[..]
Kijk en dát is nu precies de beste bereidingswijze!
Het allermooiste is nog om een zo groot mogelijk stuk van de haas te nemen en het dan aan tafel (of in de keuken) te trancheren, net zoals een rosbief.
Gewoon inderdaad in de oven, hoppa kernthermometertje er in en vooral rustig de tijd er voor nemen.
Zo blijven de sappen optimaal behouden.
Verder lees ik hier wel erg veel onzin, beetje jammer.
Een biefstuk schroei je niet dicht!
Dat is de grootst mogelijke onzin die er bestaat.
Ik kan het zelf uitleggen, maar Heston Blumenthal doet dat veel overtuigender, evenals Harold McGee.
Hier een aflevering over steak and salad van Heston Blumenthal (deel 2 gaat met name over de biefstukfabeltjes):
Er is nog zo'n slager, maar ik ben de naam vergeten... Die levert ook aan toprestaurants.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:52 schreef L.Denninger het volgende:
Tip voor mensen die bij Amsterdam in de buurt wonen:
In Baambrugge zit boerderij de Lindenhoff : http://www.lindenhoff.nl/particulieren/index.html
Die hebben de beste biefstuk die je maar kan krijgen.
Ze leveren aan de beste restaurants, maar maar weinig mensen weten dat je 'm daar ook gewoon particulier kan halen.
Als je die biefstuk hebt hoef je 'm alleen maar in de boter te gooien - je hoeft er verder echt niks mee te doen.
En hop, de lekkerste biefstuk die je ooit gehad hebt in een restaurant - maar dan thuis !
Da's echt even wat anders dan die van de 'gewone' slager of super.
Je hebt natuurlijk slagers en slagers, van die types met van die vleespaketten voor 10 euro wordt je idd niet vrolijk, maar er zijn ook een aantal erg goede vakmensen. In die laatste categorie schaar ik dan ook mijn neef, als mensen 30km komen rijden voor zijn rollade's dan kan het niet slecht zijn. Zijn haasbiefstuk is zo mals, die kan je door een rietje opzuigen..quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:52 schreef L.Denninger het volgende:
Tip voor mensen die bij Amsterdam in de buurt wonen:
In Baambrugge zit boerderij de Lindenhoff : http://www.lindenhoff.nl/particulieren/index.html
Die hebben de beste biefstuk die je maar kan krijgen.
Ze leveren aan de beste restaurants, maar maar weinig mensen weten dat je 'm daar ook gewoon particulier kan halen.
Als je die biefstuk hebt hoef je 'm alleen maar in de boter te gooien - je hoeft er verder echt niks mee te doen.
En hop, de lekkerste biefstuk die je ooit gehad hebt in een restaurant - maar dan thuis !
Da's echt even wat anders dan die van de 'gewone' slager of super.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |