Ik heb er weleens 1 betrapt op het verkopen van bieflappen. En dat is geen steak.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vraag: waarom vind je de biefstukken van je keurslager matig?
quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ts, dat mag je toch helemaal niet eten?
Ow wacht dat had met varkens te maken..
yep, de entrecote en de rib eye.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:31 schreef Underdoggy het volgende:
Ik ben nog wel eens ruzie gehad met de slager toen ik om een grotere hoeveelheid biefstuk. Hoorde ik hem achter in z'n zaak op lappen vlees meppen. In de super zie je vaak nog gaatjes overal in het vlees zitten van een machinale mals-maak-machine.
SHE heb jij al eens die vacuüm units van de AH geprobeerd?
voorál die vacuüm biefstukkenquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:14 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ook die vacuüm units? De Ribeye's daarvan vind ik uitstekend
En?quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een enorm stuk biefstukvlees, wat ik straks in 3 stukken ga snijden, die gebakken motten worden.
Was écht heel lekkerquote:
Leuke tip...alleen moet je dan wel van paardenbiefstuk houden!quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:47 schreef kraakvandaal het volgende:
Probeer eens paardenbiefstuk.
Goedkoper en niet verkloot met malsmeppen.
Jaja, geen foto's dus.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Was écht heel lekker. Precies goed, nog een vleugje roze van binnen, heerlijk mals, lekkere bruine korst. Ik ben een biefstukkoningin poop, een biefstukkoningin
.
Ik heb ze van tevoren uit de koelkast gehaald en gezouten (SHE), in flink hete boter/zonnebloemolie gelegd, niet te hard gewiebeld, omgedraaid, en na een minuutje het vuur lager gezet tot ze klaar waren. Ging helemaal prima.
Het vlees kwam trouwens uit een Turkse slager, waarbij expleciet vermeld was dat het niét platgemept of anders behandeld mocht worden. Was fantastisch vlees: rozerood, belachelijk mager en geen pezen.
Het is dat ik m'n fotocamera uitgeleend heb, anders had ik een fotoreeks gemaakt.
Handig plaatje (voor mijquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tenderloin-gedeelte zit het beste van de koe..
Yep. Vleeswijzer.nl, die sturen het naar je op. (Al zullen ze het niet naar de vs sturen.)quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:57 schreef popolon het volgende:
Hebben ze zo'n plaatje eigenlijk ook voor de Nederlandse onderdelen zeg maar?
Aha, ik vroeg het me eigenlijk gewoon af.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:34 schreef zovty het volgende:
[..]
Yep. Vleeswijzer.nl, die sturen het naar je op. (Al zullen ze het niet naar de vs sturen.)
Maar daar heb je weer geen donder aan, want slagers noemen het vlees toch weer anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |