abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3497256
Iedere dag word ik op mijn werk geconfronteerd met bureuacratie. Alles moet aangevraagd worden en in door de "procedure" heen gaan.

Vb. Gebruiker komt naar ons toe met het verzoek of wij een (stroom)verlengkabel hebben voor zijn computer omdat die van hem te strak zit. De gebruiker is dan ook bereid dit zelf ff te doen. FOUT !! Er moet per email een officieel verzoek naar de helpdesk gestuurd worden. Die bepalen welke prioriteit er aan gehangen moet worden en koppelt aan de gebruiker terug dat het nog 4 dagen zal duren voor dat er iemand langs komt om de kabel te "installeren".

Ik haat dit gelamstraal

vrijdag 15 maart 2002 @ 10:18:09 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_3497262
Stem op Fortuyn zo ik zo zeggen
  vrijdag 15 maart 2002 @ 10:19:16 #3
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_3497274
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 10:17 schreef DimeBag het volgende:
Iedere dag word ik op mijn werk geconfronteerd met bureuacratie. Alles moet aangevraagd worden en in door de "procedure" heen gaan.

Vb. Gebruiker komt naar ons toe met het verzoek of wij een (stroom)verlengkabel hebben voor zijn computer omdat die van hem te strak zit. De gebruiker is dan ook bereid dit zelf ff te doen. FOUT !! Er moet per email een officieel verzoek naar de helpdesk gestuurd worden. Die bepalen welke prioriteit er aan gehangen moet worden en koppelt aan de gebruiker terug dat het nog 4 dagen zal duren voor dat er iemand langs komt om de kabel te "installeren".

Ik haat dit gelamstraal

* Draaitafeltje kent het ja
We're on an express elevator to hell, going down!
  † In Memoriam † vrijdag 15 maart 2002 @ 10:20:40 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3497287
Heb je dit topic wel aangevraagd?

Voortaan even een schriftelijke aanvraag in 2voud indienen. Het TA.formulier (Topic Aanvraag) kun je via email bij de Fok!crew bestellen, met een wachttijd van ongeveer 5 werkdagen. Nu moet je even een ATA formuliertje invullen (een Achteraf Topic Aanvragen).

pi_3497321
Dat heet nu eenmaal ITIL!

En het moet volgens die manier, anders loopt echt de heleboel in het honderd!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3497381
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 10:24 schreef Strolie75 het volgende:

En het moet volgens die manier, anders loopt echt de heleboel in het honderd!

ITIL is hier klote geimplementeerd Crapsoftware en niet meewerkende en chagerijnige gebruikers. De persoon in kwest zit 2 kamers verder op en het is absoluut niet druk.

Ze zijn hier liever lui dan moe

pi_3497442
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 10:17 schreef DimeBag het volgende:

Ik haat dit gelamstraal

ja ik ken het hier is het ook zo erg
vb. mijn scherm heeft een nieuwe kabel nodig en naast mijligt een nieuwe spik splinter nieuwe kabel die niet word gebruikt. maar nee die mag ik niet gebruiken want ik moet het eerst aanvragen
pi_3497678
Ik ken het wel. Hier hebben we ook zo'n leuk kwaliteitssysteem. Soms kan het wel zijn nut bewijzen maar voor kleinere projecten is het alleen maar een hoop overbodig papierwerk en kost het veel meer tijd terwijl het niks oplevert. Eerst moet er een plan van aanpak gemaakt worden, dat moet de review in, daarna een definitiestudie, functioneel ontwerp, de bouw, systeemtestplan, dat systeemtestplan moet gereviewd worden, daarna de systeemtest, dan een acceptatietestplan dat ook weer de review inmoet, en dan pas kan er geaccepteerd worden.

In de praktijk is het meer iets waar mensen zich achter kunnen verschuilen en lekker hun eilandjesmentaliteit kunnen houden ("dit is niet mijn verantwoordelijkheid volgens het systeem dus ga ik er ook niet over nadenken") en het is geenszins een garantie voor kwaliteit. Het is volgens mij vaker een smoes om al die bedrijfskundigen aan het werk te houden...

Unox, the worst operating system.
pi_3499122
quote:
Vergeet dan niet om een Asset Tag (stickertje) op het stekkerblok te plakken!
pi_3509451
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 13:02 schreef sop het volgende:

[..]

Vergeet dan niet om een Asset Tag (stickertje) op het stekkerblok te plakken!

De termen die voor die georganisserde wanorde verzonnen worden.....
pi_3514916
Lekker werken is dat jah..
pi_3517482
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 10:29 schreef DimeBag het volgende:

[..]
Ze zijn hier liever lui dan moe

dat is toch iedereen tegenwoordig?? (serieus!)
I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
  zondag 17 maart 2002 @ 20:15:19 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3517533
hou maar op.. ik heb er dagelijks mee te maken
  zondag 17 maart 2002 @ 20:18:34 #14
17205 Profesor
I have a dream!
pi_3517574
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 10:34 schreef Darkmind het volgende:

[..]

ja ik ken het hier is het ook zo erg
vb. mijn scherm heeft een nieuwe kabel nodig en naast mijligt een nieuwe spik splinter nieuwe kabel die niet word gebruikt. maar nee die mag ik niet gebruiken want ik moet het eerst aanvragen

Valt mij altijd op dat leidinggevenden wel mooi spul hebben..
dus ruil ik daar ook mijn spullen om (pennen die leeg zijn, toetsenbord, muis, etc etc)
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')