abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60141731
Voor veel mensen is het dragen van een pak geen pretje en een noodzakelijk kwaad voor bepaalde beter betaalde functies.
Maar hoe goed is beter betaald?

Vanaf wat voor een maandsalaris en type auto is het dragen van een pak voor mensen acceptabel?

voorbeeldje: als je Corsa of Clio van de zaak krijgt lijkt me dit niet bepaald een functie waarbij een pak vereist is.
Dus ik dacht het volgende:
Dragen van pak verplicht ivm representativiteit? Prima dan dus ook een auto die representatief is, ik denk dan een een catalogusprijs boven de 32500 euro.(in het geval van een Diesel)

Dan het salaris.

Ik kan me voorstellen dat je je voor 2500-3000 euro bruto per maand niet in een pak wenst te hijsen (uitzonderingen zijn natuurlijk bepaalde functies in de Horeca waar zelfs stagiaires in pakken lopen of functies met uniformen).
Maar gaat dit voorbij de 4000 dan zijn deze consessies wel bespreekbaar.

Kortom:
Minimale eis voor dragen van pak: auto van >32500 euro(Passat, A4, BMW 3serie) en bruto maandloon van >4000 euro.

Mijn vraag is nu:
Hoe zijn de meningen hierover van anderen?
pi_60141969
Wat heb je tégen een pak?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_60141971
Zijn daar ook al maatstaven aan verbonden

Ik loop verdomme in een pak wanneer ik dat zelf wil wat maakt mij het nu uit wat andere denken... Al zit ik in een fiat panda met een pak aan
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_60141973
Och nu mag ik geen pak dragen omdat mijn auto maar 30k is

Dit is werkelijk de meest idiote redenering die ik heb gehoord
pi_60141980
Pak hoort bij sommige functies en wat een bedrijf wil uitstralen, niet bij je salaris.

Alleen bij >4000 euro? Dan zouden er veel kledingzaken failliet gaan.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_60142013
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:37 schreef Adfundum het volgende:

Alleen bij >4000 euro? Dan zouden er veel kledingzaken failliet gaan.
Inderdaad ;')
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:42:06 #7
191418 AcerOne
The One and Only
pi_60142082
vertegenwoordigers dragen ook pakken
pi_60142120
Consultants (meestal) ook
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:49:52 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60142279
Hiero geldt juist dat je boven een bepaald inkomen je niets meer aantrekt van dit soort BS. regeltjes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60142313
ik denk dat je je moet afvragen wat je wil uitstralen naar je klant en je daarop kleden, dus als je 5000 euro verdient en je klant zit in zijn zelfgebreide trui, ribbroek en sandalen aan tafel, dan is er ook iets niet in orde.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_60142352
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:43 schreef Rekkie het volgende:
Consultants (meestal) ook
Consultants zitten over het algemeen dan ook boven de 4000 euro.
pi_60142370
> PUB!
pi_60142383
Ik snap TS wel, ik wil echt geen pak dragen, idiote dingen. Maar idd voor een bepaald salaris e.d. wil ik het wel gaan doen.
pi_60142396
TS snapt er niks van......
Een zuster heeft een wit jurkje..een monteur een overal en als je naar
klanten toe gaat, doe je een pak aan.
Als je alleen maar op kantoor zit dan is het een ander verhaal..dan gaat het vanaf middle management.
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_60142578
Ik vind het juist geweldig een pak te dragen
pi_60142641
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:37 schreef Mastroianni het volgende:
Wat heb je tégen een pak?
Iemand mag van mij zoveel en zo vaak pakken dragen als hij wil alleen ze moeten mij niet verplichten om in een pak te lopen.
Tenzij daar een goede beloning tegenover staat. (maar dan nog: als het niet hoeft dan liever niet)
Dure maatpakken zullen ongetwijfeld wel prettiger zitten dan confectiepakken maar ik ga geen +1000 euro uitgeven voor een pak wat ik misschien 1x per jaar draag (en het volgende jaar waarschijnlijk niet meer past)

Ik heb er een hekel aan om een pak aan te trekken maar zoals vaak het geval is: als er maar genoeg betaald word dan ben ik wel bereid om consessies te doen.
Vandaar deze redenering die uiteraard niet opgaat voor mensen die voor hun plezier in een pak lopen.

Mijn motto is dan ook: bij de verplichting tot dragen van een pak hoort ook een pak salaris....
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:07:55 #17
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60142675
Pak heeft niets met inkomen dan wel prijs van een auto te maken. Het gaat om klantcontacten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:08:51 #18
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60142695
Wat voor werk doe je TS?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_60142800
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:54 schreef helldeskr het volgende:
TS snapt er niks van......
Een zuster heeft een wit jurkje..een monteur een overal en als je naar
klanten toe gaat, doe je een pak aan.
Als je alleen maar op kantoor zit dan is het een ander verhaal..dan gaat het vanaf middle management.
Het ligt eraan als wat je naar klanten toegaat.

Ga jij naar die klant om hem iets te verkopen, dan draag je meestal wel een pak.
Ga jij naar diezelfde klant als consultant voor advies dan zul je in veel gevallen ook wel een pak dragen, maar ook lang niet altijd.
Ik denk dan ook dat consultancy het grensgeval is tussen wel of geen pak.
Zo zal een technisch consultant netjes gekleed zijn maar meestal niet in pak, daarintegen zal een business consultant meestal wel in pak een lopen

Maar ga je als techneut/engineer naar die klant dan is dat pak natuurlijk je reinste flauwekul. (het moet natuurlijk wel representatief zijn)
pi_60142906
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:13 schreef solar22 het volgende:
Zo zal een technisch consultant netjes gekleed zijn maar meestal niet in pak, daarintegen zal een business consultant meestal wel in pak een lopen

Maar ga je als techneut/engineer naar die klant dan is dat pak natuurlijk je reinste flauwekul. (het moet natuurlijk wel representatief zijn)
Niet waar, ook ict-consultants gaan bijv. áltijd in pak naar de klant toe. Op het kantoor zie je vaker spijkerbroek+overhemd bijvoorbeeld.
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:18:49 #21
21258 Amigo
Gewoon aanwezig...
pi_60142909
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:13 schreef solar22 het volgende:

[..]

Het ligt eraan als wat je naar klanten toegaat.

Ga jij naar die klant om hem iets te verkopen, dan draag je meestal wel een pak.
Ga jij naar diezelfde klant als consultant voor advies dan zul je in veel gevallen ook wel een pak dragen, maar ook lang niet altijd.
Ik denk dan ook dat consultancy het grensgeval is tussen wel of geen pak.

Zo we zijn eruit.
.:: Amigo.log::.
pi_60143007
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:08 schreef ioko het volgende:
Wat voor werk doe je TS?
Ik ben security engineer en kom regelmatig bij verschillende klanten.
Als engineer hoef (en wil) ik ook geen pak dragen , maar over een paar maanden krijg ik ook consultancy taken en de enige kledingeis die daarvoor gesteld word is het dragen van blouses ipv t-shirts.

Het salaris en auto komen dan ook boven mijn "pak grens" maar gelukkig is dat nog steeds niet verplicht (sommige collega's kiezen er wel voor maar het blijft vrijwillig).
Dus het pak zal voor mij pas uit de kast komen als het richting de 5000 gaat.
pi_60143132
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:52 schreef solar22 het volgende:

[..]

Consultants zitten over het algemeen dan ook boven de 4000 euro.
Yeah rriiight!

Check hier een aantal IT bedrijven en vraag ze of ze daarvoor willen werken,........
Ik denk dat je een aantal kwijlkoppies krijgt te zien en een aantal huwelijksaanzoeken.
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:29:16 #24
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60143146
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:23 schreef solar22 het volgende:

[..]

Ik ben security engineer en kom regelmatig bij verschillende klanten.
Als engineer hoef (en wil) ik ook geen pak dragen , maar over een paar maanden krijg ik ook consultancy taken en de enige kledingeis die daarvoor gesteld word is het dragen van blouses ipv t-shirts.

Het salaris en auto komen dan ook boven mijn "pak grens" maar gelukkig is dat nog steeds niet verplicht (sommige collega's kiezen er wel voor maar het blijft vrijwillig).
Dus het pak zal voor mij pas uit de kast komen als het richting de 5000 gaat.
Denk je nou echt dat iedereen die een pak draagt dat alleen doet omdat hij/zij meer dan 5000 euro verdient? Wil je er zelf niet netjes bijlopen als je naar een klant gaat?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:37:34 #25
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_60143339
Dan val ik wel op als ik weer drugs sta te dealen achter het centraal in me armani pak....
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')