Nee.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:32 schreef MadGuy het volgende:
Ja! Dat was hem. Ik zat enorm te twijfelen.
Maar dan is het "ik stel het mij ten doel..."? Toch?
Je kan iets ten doel stellen van (jezelf) of jezelf ten doel stellen van (iets anders). Maar jij bedoelt dat je jezelf een doel stelt. Dat is niet ten doel stellen. Tot doel stellen kan wel.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:36 schreef MadGuy het volgende:
Dus dan kan ik "mijzelf ook iets tot doel stellen", toch? Dan volg ik de redenatie dat ik iets tot doel kan verheffen. Of snap ik het nog steeds niet?![]()
Dat kan, maar dat is dus niet "ten doel stellen" maar "tot doel stellen"quote:
In de zin waarin ik het wil gebruiken, vind ik een doel stellen namelijk minder sterk klinken dan iets tot doel stellen. In de zin van: "Ik stel het mijzelf tot doel u zoveel mogelijk werk uit handen te nemen". In plaats van: "ik stel mijzelf een doel, namelijk u zoveel mogelijk werk uit handen te nemen".
tot wel, ten niet.quote:
Edit: ik heb het veranderd in: "waarbij ik het doel nastreef u zoveel mogelijk werk uit handen te nemen". Maar ik wil tóch weten of bovenstaande ook kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop