Media:quote:Eén van de games die Sony aankondigde bij de launch van de PlayStation 3 was inFamous, een free-roaminggame die je de keuze zou laten of je goed of slecht werd. Veel meer was er tot op heden niet bekend over de game, maar de huidige editie van het blad GameInformer geeft ons wat meer inzicht in de game.
Het spel speelt zich af in de fictieve stad Empire City dat bestaat uit drie eilanden. In het begin kijk je uit over de stad terwijl een enorme explosie niet minder dan zes huizenblokken in een soort Ground Zero verandert.
De camera gaat vervolgens naar het epicentrum van de explosie waar de speler de hoofdpersoon Dylan ziet wankelen.
Dylan is zich niet bewust van zijn bovennatuurlijke gaven en heeft er derhalve weinig controle over. Tijdens de game zul je je krachten beter leren te beheersen en verder evolueren. Deze krachten kun je gebruiken om de stad te herbouwen of om hem verder af te breken. Een voorbeeld van het gebruik van je krachten is dat je vijanden kunt frituren met je elektriciteitskrachten om ze daarna van een brug af te werpen, maar je kunt ze diezelfde power gebruiken om generators te overbelasten om zo explosies teweeg te brengen.
Tijdens de game zullen ook andere figuren, ieder met hun eigen superpowers, in Empire City opduiken.
Het gebruik van vuurwapens is per definitie uitgesloten, omdat de krachten van Dylan dat niet toelaten. Als hij een pistool vast zou pakken, zou het buskruit van de kogels in het wapen ontploffen. Je superkrachten zullen ook op andere manieren in de weg komen te staan tijdens de game.
Developer Sucker Punch heeft aangegeven dat de superkrachten van Dylan en de verhaallijn die zich ontwikkelt gedurende het spel bedoeld zijn om de gameplay te ondersteunen. Verder bieden ze simpele controls om moeilijke acties uit te voeren.
Verder is inFamous niet opgebouwd zoals andere free-roaminggames. Je zult niet van missionmarker naar missionmarker gaan, maar tijdens de game zal het verhaal zich blijven ontwikkelen. Zo kun je een bloedende en gillende vrouw tegenkomen terwijl je onderweg bent om een bom te ontmantelen. Je zult dan moeten kiezen of je de vrouw gaat helpen, waardoor er minder tijd overblijft om de bom onschadelijk te maken. Je keuze beïnvloedt hoe de wereld jou ziet.
Dit alles heeft invloed op je karma, dat weer invloed heeft op hoe burgers tegenover jou staan. Ze kunnen je helpen in gevechten, tegen je vechten of je gewoon negeren. Daarnaast heeft karma invloed op hoe je superpowers zich ontwikkelen.
quote:During my demo, I didn't have to inch him along because I was afraid of him falling; I got to just run and have fun. The second big part to this climbing system is how great it looks. We've seen Spider-Man, Lara Croft, Nathan Drake, and hundreds of other videogame heroes climb walls and shimmy on ledges, but I don't think I've ever seen so many varied animations for this kind of movement as I saw in my snapshot of Infamous. When Cole's hanging from a rooftop, he's got one foot planted next to his hands. When he's on a windowsill, Cole's pressed as close and he possibly can be to that wall. The character's body really gives you the feel for how these moves would go.
Gameplay Trailerquote:Infamous was already one of my most anticipated games of 2009, but this hands-on has propelled it to the top of that list. Since Spider-Man 2, I've been waiting for a developer to capitalize on the formula that combines an open-world adventure with kickass comic book storytelling. Although my taste was way too brief -- I have no idea how side missions will play out, how smart the NPCs on the street are, etc. -- Infamous did nothing but impress when I played it. If you dig superhero stories or the idea of a good guy in GTA gets you all warm and fuzzy, it's going to be a very, very good spring.
quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:58 schreef Vendris het volgende:
Woah deze komt ook op me lijstje te staan.
Vergeef me de vergelijking, maar tis net zo iets, gameplay wise als crackdown, right?
Dat is alleen maar beter, crackdown was uitermate vermakelijk, dus deze komt zeker in huisquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:00 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Alleen beschik je in inFamous alleen over superpowers en wordt de nadruk (iets) meer op het verhaal gelegd.
quote:inFamous Date, Demo, and Art revealed
We know many of you have been wondering when urban hero Cole McGrath and his electrifying arsenal of superpowers is coming to a town near you. Well, we want to share with you today that inFamous will be launching worldwide this June, and here’s a first look at the front-of-box for the title:
Another question many of you have been asking is: will there be a demo? And, the answer is yes. We’ll have more details on when and how the demo will be available shortly. Stay tuned for a new trailer next week as well of loads of other inFamous goodies from the Sucker Punch crew this month…
Infamousquote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:14 schreef Cyberia18 het volgende:
Nou ja Prototype verschijnt natuurlijk op meerdere platformen dus in dat opzicht zou het niet verwonderlijk zijn als ze meer exemplaren verkopen. Maar puur kijkend naar de kwaliteit van beide games denk ik dat Prototype het moet afleggen.
BELIEVE
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |