abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 00:06:43 #1
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60111015
beste Fok! forummers,

Mijn vriendin en ik zijn 2 verdieners hebben de intentie ons (dure!) huurhuis op te zeggen en een hypotheek te nemen om voor een koophuis te kunnen gaan kijken. Hiervoor hadden wij de hypotheekshop als advies en kosten berekening voor in gedachten. Wie heeft er ervaring met de Hypotheekshop en kan ons meer vertellen over de procedure van een huis kopen in samenwerking met de Hypotheekshop. Hoe gaan ze te werk? Wat wordt er voor je geregeld? Ik neem aan dat zij gaan kijken wat je maximaal kan krijgen als hypotheek, maar gaan zijn alles in werking zetten zodra wij een bod hebben gedaan en die is OK?

Regelen zij ook de aankoopkeuring? En de taxatiekosten, worden die bij het het hypotheekbedrag genomen? Wat moet in contante gelden worden voldaan? We willen geen aankoopmakelaar om kosten te besparen en dus zo veel als mogelijk zelf regelen, maar we weten niet precies wat we kunnen verwachten.

Als hypotheekvorm hadden we in gedachten een combi van aflossingsvrij en bankspaarhypotheek.
Verstandig?

wie vertelt ons hoe het werkt? wie heeft ervaring met de Hypotheekshop?

Thnx in advance
  dinsdag 15 juli 2008 @ 00:14:16 #2
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_60111168
Mijn ervaring met de hypotheekshop:

Stap 1
Maandag's aangemeld voor een afspraak

Stap 2
Woensdag's werd ik gebeld. Over 1,5 week op vrijdag

Stap 3
De vrijdag kwam. De adviseur niet. Belde een half uur te laat af, zijn kat was ongesteld ofzo. Volgende week, zelfde dag zelfde tijd

Stap 4
Weer een week later. Braaf zitten wachten met mijn koek en sopie. Zelf om 23:00 maar opgezopen want veel adviseur kwam er niet.

Stap 5
Nooit meer wat horen.

Ofwel: prut toko, ik hoef er niets meer van. De Hypotheker was sneller en hield zich wel netjes aan de afspraken. Daar hou ik van!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_60111333
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 00:06 schreef bierzuipert het volgende:

Als hypotheekvorm hadden we in gedachten een combi van aflossingsvrij en bankspaarhypotheek.
Verstandig?
Waarom banksparen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 15 juli 2008 @ 00:26:50 #4
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60111399
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 00:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom banksparen?
Stukje zekerheid.
Zo weten we iig aan het eind van de looptijd dat we alles kunnen aflossen.

Maar....... we staan ook open voor goed advies
pi_60111435
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 00:26 schreef bierzuipert het volgende:

[..]

Stukje zekerheid.
Zo weten we iig aan het eind van de looptijd dat we alles kunnen aflossen.

Maar....... we staan ook open voor goed advies
Nou, dat kan prima, die zekerheid, maar daar zijn genoeg andere producten voor.

Ik vroeg me eerder af: waarom specifiek banksparen?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 00:29:28 #6
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_60111453
Bel de Hypotheker, je eigen bank en een 'vreemde' bank. Leg die 3 adviezen naast elkaar en dan weet je een beetje wat er mogelijk is in de markt.

Zet je geld (haha, zinspeling) niet op 1 partij. Informeer her en der en laat dan advies uit brengen op basis van alle noodzakelijke gegevens (salaris, vaste lasten, leningen, etc. etc.).
pi_60113798
Zlef goede ervaringen met De Hypotheker.

"Onze" Hypotheker had een deal met een plaatselijke makelaar die voor ¤ 1.500 (weet dit bedrag niet meer helemaal zeker, zou ook minder geweest kunnen zijn) de aankoop begelijding deed (dus mee op de 2de bezichtiging, taxatie, uitleg geven bij het koop contract) was overigens op een nu cure no pay basis.

Maar wat thaduck zegt is ook wel verstandig, informeer naar aanleiding van je advies bij de hypotheker ook eens direct bij de bank die er bij hun als beste uitkomt, wie weet scheelt het dan nog iets meer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:49:04 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_60114053
Ik heb goede ervaringen met hypotheekonline.nl, maar kan me voorstellen dat er veel meer aanbieders zijn die goede ervaringen zullen opleveren. Kijk gewoon eens rond en pin je niet vast op 1 aanbieder.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_60114171
Ik heb goede ervaringen met de hypotheker, ik had wat extra geregel met mijn hypotheek aangezien ik ooit een zware operatie heb gehad, en dat gaf wat geëmmer met de hypotheekverstrekker, dus ze moesten in mijn geval echt werken voor de provisie, en dat deden ze keurig. Maar dit soort dingen hangen vaak af van de personen op een vestiging, vraag es wat rond zou ik zeggen? (en altijd een paar offertes aanvragen, en een beetje tegen elkaar uitspelen mag ook best, als starter krijg je nog wel es een paar tienden korting met wat onderhandelen)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60114243
Niet op 1 paard wedden is het beste advies.
pi_60115568
Zowel bij de hypotheekshop alsmede hypotheker goede ervaringen opgedaan en een goed advies gehad. Uiteindelijk ben ik in zee gegaan met de hypotheekshop voor de perfect service. Beide ketens werken volgens mij met een franchiseformule waardoor de ervaringen per vestiging kunnen verschillen mijn inziens.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:58:37 #12
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_60115901
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 08:16 schreef DroogDok het volgende:
"Onze" Hypotheker had een deal met een plaatselijke makelaar die voor ¤ 1.500 (weet dit bedrag niet meer helemaal zeker, zou ook minder geweest kunnen zijn) de aankoop begelijding deed (dus mee op de 2de bezichtiging, taxatie, uitleg geven bij het koop contract) was overigens op een nu cure no pay basis.
Dat hebben ze geloof ik allemaal. Overeenkomst met een lokale makelaar en een lokale notaris. Best goed principe.
pi_60116365
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:58 schreef thaduck het volgende:

[..]

Dat hebben ze geloof ik allemaal. Overeenkomst met een lokale makelaar en een lokale notaris. Best goed principe.
Daar krijgen ze dan ook voor betaald
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:23:35 #14
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_60117643
Ja, want voor niets gaat de zon op.

Regel 1 bij een huis kopen: je wordt genaaid. Altijd en overal.

Zolang je dat in gedachten houdt is het best aardig zaken doen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:29:30 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60117775
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar krijgen ze dan ook voor betaald
tuurlijk.

Is het nou trouwens zo dat als je direct zaken doet met een hypotheek verstrekker je voordeliger uit ben dan bij de Hypotheker of een ander willekeurig tussenpersoon?
Of krijgen die zoveel collectiviteitskorting dat die de provisie de ze pakken weer opheft?

Heb zelf dit vergelijk toendertijd niet gemaakt, misschien wel zonde achteraf.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:43:52 #16
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_60118082
Mijn ervaringen met Hypotheekshop zijn goed. Had mijn eigen bank benaderd, een vreemde bank, de Hypotheker en de Hypotheekshop. Bij die laatste adviseur vond ik de uitleg en inzicht kosten het beste. Dus hij heeft geld aan mij mogen verdienen.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:50:50 #17
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60126673
Hier helemaal geen goede ervaringen met de Hypotheekshop

Je geeft aan dat je absoluut niet zit te wachten op een beleggingsverzekering en wat willen ze je aan smeren? Juist een levensverzekering waarbij je ook belegt Net doen alsof ze het beste met je voorhebben en als je dan zegt dat je maandlasten zo wel erg hoog gaan worden ( U kunt ook nog voor een hogere hypotheek gaan hoor!), gooien ze er dus nog een levensverzekering met beleggingsgebeuren bij waardoor je 150 euro in de maand extra betaalt. Uitleg is ook zeeeeer eenzijdig want je moet zelf maar uitvinden dat bv dat beleggen erbij zit. Wij gaan NOOIT meer naar de Hypotheekshop.
pi_60127059
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:29 schreef DroogDok het volgende:

[..]

tuurlijk.

Is het nou trouwens zo dat als je direct zaken doet met een hypotheek verstrekker je voordeliger uit ben dan bij de Hypotheker of een ander willekeurig tussenpersoon?
Of krijgen die zoveel collectiviteitskorting dat die de provisie de ze pakken weer opheft?

Heb zelf dit vergelijk toendertijd niet gemaakt, misschien wel zonde achteraf.
Een adviseur van de bank krijgt ook gewoon provisie. Omdat een tussenpersoon vaak via een inkooporganisatie werkt of inderdaad schaalvoordelen heeft, kan het soms wel wat schelen.
pi_60129861
Ga eens bij een paar adviseurs langs, zoek zelf info op internet en dan wordt je een stuk wijzer. Volgens mij zijn alle Hypotheekshops of Hypothekers ook niet hetzelfde, overal andere adviseurs....
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:51:10 #20
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_60131157
Een hypotheker of Hypotheekshop valt volgens mij met de persoon die er werkt. Mijn ervaring met de Hypotheekshop (Ermelo): K*T.

Als je wilt weten waar kun je hier klikken: Hypotheekofferte zomaar gewijzigd week voor overdracht
Kan nog steeds onpasselijk worden van de man. Herinner me plots dat ik hem nog moet bellen. Blegh..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_60139094
Ik heb goede ervaringen met de hypotheekshop in Woerden. Ze dachten echt met mij mee voor de beste hypotheek, plus het best alternatief als er vertraging met de bouw zou optreden (wat dus ook gebeurde )
Echter leg je niet vast aan 1 tussenpersoon. Bezoek bijv. 3 tussenpersonen en 2 banken en ga verder met diegene die jou het beste ligt.
Vergeet ook niet te onderhandelen over het tarief. Zo heb ik door onderhandelen 250 euro korting gekregen.
pi_60139583
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:30 schreef dyna18 het volgende:
Vergeet ook niet te onderhandelen over het tarief. Zo heb ik door onderhandelen 250 euro korting gekregen.
en dat is toch al snel 1 promille korting op je hypotheek
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:29:10 #23
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60153409
Nou we zijn eruit!
De vrouw van een collega van mijn vriendin d'r werk is zelfstandig onafhankelijk hypotheek adviseur.
(die collega hoorde mijn vriendin bellen met adviseur/makelaar en met mij over het kopen van een huis en bood zelf aan zijn vrouw te laten bellen.

Zij heeft ons inderdaad gebeld en we hebben samen bekeken hoe en wat het beste bij ons past.
We hebben o.a. het hypotheekshop voorstel ernaast gelegd en we weten nu wel zeker dat het NIET de hypotheekshop gaat worden! We hebben nu een echt op maat gesneden hypotheekvoorstel die we aan gaan. Sterker nog ik ben al 2 dagen stevig aan het onderhandelen, heb al 2 eerdere bezichtigingen gehad, en sinds vanmorgen een accoord met de verkopende partij bereikt.
Alles uiteraard onder voorbehoud van financiering maar die gaat echt wel goedkomen

bedankt voor jullie posts
pi_86217967
Late kick, maar ook wij hebben een niet al te positieve ervaring met de hypotheekshop, daarom vind ik het belangrijk om te replyen.

Onlangs een huis gekocht via de hypotheekshop.
Alles leek goed te gaan, maar het bleek dat de hypotheekadviseur in de uiteindelijke berekening "vergeten" was om de kosten van de makelaar door te berekenen.
Dit was enkele dagen voordat we zouden tekenen.

Niet getekent dus, want het bleek dat we een stuk meer moesten bijbetalen, en hier gingen wij niet mee akkoord.

Betreffende adviseur ging op vakantie, de eigenaar van de hypotheekshop vond het heel vervelend voor ons, en verzekerde ons dat de bijkomende kosten (dagrente+extra kosten voor de notaris) zouden worden vergoed door de hypotheekshop.

Dit is tot op heden nog niet gebeurd, en ook heeft de adviseur zijn excuses niet aangeboden voor zijn grove fout.

Alles lijkt goed te gaan, maar als het fout gaat dan moet je het zelf maar uitzoeken.
@luna
pi_86218549
Kosten voor de makelaar? Je aankoopmakelaar. Die 3000 euro kost je toch maar een paar euro per maand extra?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')