abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 17:43:15 #26
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60101520
Dat kan inderdaad. Corporate is namelijk een zelfde type licentie als OEM, maar dan voor bedrijven. Vaak kan je met 1 sleutel heel het bedrijf activeren.

Dit is ook meteen de reden dat het niet altijd werkt.
Yo, Yo, Luister dan, Luister dan, hier is Fritz, de man die alles kan,
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
want voor je het weet, lig je op een boerderij rij rij, BITCH
Peace out homies
pi_60101565
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:43 schreef Fritztiaan het volgende:
Dat kan inderdaad. Corporate is namelijk een zelfde type licentie als OEM, maar dan voor bedrijven. Vaak kan je met 1 sleutel heel het bedrijf activeren.

Dit is ook meteen de reden dat het niet altijd werkt.
Want? Als ik m'n eigen OEM-key ingeef, die key die voorheen ook werkte, moet het gewoon werken. Ik zou in elk geval niet weten waarom niet, tenzij M$ in de tussentijd m'n key ongeldig zou hebben verklaard. Maar dat zou we erg toevallig zijn.
pi_60101899
Waarom wil je uberhaupt al die kankertroep erbij hebben? Allemaal trial rotzooi YAAAYA MAN WOWOOWWO

In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_60101965
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:03 schreef jordeeeh het volgende:
Waarom wil je uberhaupt al die kankertroep erbij hebben? Allemaal trial rotzooi YAAAYA MAN WOWOOWWO

Klopt, want nu heeft hij ook 99,- betaald voor voor zijn OEM licentie.
Neem linux man, is gratis.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:21:19 #30
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60102217
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:45 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Want? Als ik m'n eigen OEM-key ingeef, die key die voorheen ook werkte, moet het gewoon werken. Ik zou in elk geval niet weten waarom niet, tenzij M$ in de tussentijd m'n key ongeldig zou hebben verklaard. Maar dat zou we erg toevallig zijn.
Ja, maar jij hebt het nu over jouw OEM-Key op jouw OEM-setup. Mijn verhaal ging net even verder dan dat
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
Peace out homies
pi_60103815
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Klopt, want nu heeft hij ook 99,- betaald voor voor zijn OEM licentie.
Neem linux man, is gratis.
Ja dat is helemaal een goeie tip

In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
  maandag 14 juli 2008 @ 23:21:20 #32
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_60109808
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:25 schreef mgerben het volgende:

Ahum, knijp je handjes maar dicht.
Als jij precies dezelfde PC had willen hebben met de software op een losse DVD erbij, had je méér betaald.

Dan was je meer geld kwijt geweest. M.a.w. dat losse DVDtje is wel verkrijgbaar, maar daar hangt een ander prijskaartje aan.
dat is werkelijk de grootste crap die ik heb gehoord.... ever.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_60111208
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:27 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Er staan genoeg OEMs op internet hoor.
Alles staat op het internet.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:31:40 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60114545
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:20 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat je een OEMversie kan kopen, als je hardware in diezelfde winkel op hetzelfde moment koopt, heb je gelijk. Anders ga je een beetje voorbij aan de definitie van OEM
[..]

Dit betekent concreet dat je geen losse OEM-software kan kopen.
Wat een bullshit

Ken werkelijk geen enkele computerwinkel waar ze je geen OEM versie zullen verkopen. (en die MediaMarkt versta ik niet onder een computerwinkel) En desnoods koop je er een muis van 5 euro bij, dan voldoe je al aan de voorwaarden...

Daarbij, wat ik begrepen heb is dat er met Vista qua CD geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen een retail en een OEM versie, de CD is hetzelfde, alleen op basis van de key wordt bepaald welke versie wordt geïnstalleerd. Maar dit heb ik helaas nog niet kunnen testen ergens, was wel benieuwd namelijk. Misschien dat ik volgende week een keer een virtuele machine kan opzetten.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:35:43 #35
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60114587
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:57 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Moeilijk? Nee.. kleine kans? Ja

En als jij een originele schijf wilt verwijs ik je door naar de winkel of naar Microsoft om alsnog een schijfje op te laten sturen.

Volgens mij staat er namelijk nergens bij dat je een fysiek medium krijgt. Alleen dat het bijgeleverd wordt, en dat is gebeurt. Geen reden tot klagen
Wel. Als die geheime partitie plots naar de gallemiezen is... Denk je dat TS dan maar moet accepteren dat zijn recht op gebruik van die software is komen te vervallen?

Ze moeten gewoon een schijfje bijleveren, maar enig fatsoen is in de commercie tegenwoordig ver te zoeken. Graaien, graaien, graaien en kijken hoe we zo min mogelijk kunnen leveren voor zo veel mogelijk geld.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Redactie Games dinsdag 15 juli 2008 @ 09:55:14 #36
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60114910
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:35 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon een schijfje bijleveren, maar enig fatsoen is in de commercie tegenwoordig ver te zoeken. Graaien, graaien, graaien en kijken hoe we zo min mogelijk kunnen leveren voor zo veel mogelijk geld.
Bij een Mac leveren ze gewoon wel de DVD'tjes met OS erop zonder overbodige share/malware, ook al is dat ding Pre-installed..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:01:59 #37
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60115013
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:55 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Bij een Mac leveren ze gewoon wel de DVD'tjes met OS erop zonder overbodige share/malware, ook al is dat ding Pre-installed..
Mag ook wel, voor dat geld

Maar ik vind dat je sowieso een schijfje moet krijgen. Zoveel moeite is dat toch niet?
  Redactie Games dinsdag 15 juli 2008 @ 10:03:51 #38
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60115040
Blijkbaar wel, anders hadden ze het niet afgeschaft..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:05:20 #39
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60115062
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Blijkbaar wel, anders hadden ze het niet afgeschaft..
Dus PC schijfjes zijn lastige dingen?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:22:53 #40
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60115339
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:31 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat een bullshit

Ken werkelijk geen enkele computerwinkel waar ze je geen OEM versie zullen verkopen. (en die MediaMarkt versta ik niet onder een computerwinkel) En desnoods koop je er een muis van 5 euro bij, dan voldoe je al aan de voorwaarden..

Daarbij, wat ik begrepen heb is dat er met Vista qua CD geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen een retail en een OEM versie, de CD is hetzelfde, alleen op basis van de key wordt bepaald welke versie wordt geïnstalleerd. Maar dit heb ik helaas nog niet kunnen testen ergens, was wel benieuwd namelijk. Misschien dat ik volgende week een keer een virtuele machine kan opzetten.
Je noemt het bullshit? Kan je het ook ontkrachten of blijft het bij deze stoere woorden? Ik heb de definitie van OEM al laten zien. Snap niet dat je daar nog over in discussie wilt

Maargoed, om op je vistaverhaal in te gaan.

Als er geen onderscheid wordt gemaakt in de cd, maar wel in de key (Makkelijker, spaart drukkosten uit. 1 cd en that's it. Onderscheid wordt gemaakt met de key), dan is er toch nog onderscheid?

Klopt overigens wel hoor, maar Ik snap niet echt waar je heen wilt. Er verandert namelijk niks aan de OEM of retaillicentie. Of je nu XP of Vista hebt.

Het enige verschil is dat je geen OEM-versie hoeft te downloaden om je OEM-key daar in te kunnen voeren, maar gewoon "de" Vista DVD download en daar je OEM-key invoert. Niet echt relevant, in deze discussie
Peace out homies
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:26:55 #41
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60115416
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:35 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Wel. Als die geheime partitie plots naar de gallemiezen is... Denk je dat TS dan maar moet accepteren dat zijn recht op gebruik van die software is komen te vervallen?

Nee, daar hebben ze garantie voor uitgevonden. Los daarvan is technisch gezien het gebruikersrecht de licentie en niet de cd. Dus mocht je je daarop beroepen zal je weinig kans van slagen hebben.
Peace out homies
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:33:38 #42
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_60115506
Goede klacht. Je betaald dik extra voor de software en hebt niet eens een fysiek schijfje... Veel mensen hebben te weinig verstand ervoor om zo'n recovery disk te maken. En harde schijven gaan toch vaak het eerst kapot. Zit je dan zonder OS...
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:36:19 #43
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60115539
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:26 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Nee, daar hebben ze garantie voor uitgevonden. Los daarvan is technisch gezien het gebruikersrecht de licentie en niet de cd. Dus mocht je je daarop beroepen zal je weinig kans van slagen hebben.
Tuurlijk, maar onder de licentie valt dus ook het kunnen beschikken over de software.

Niet dat je 2 maanden je PC kwijt bent zodat het weer werkt zoals het al hoorde te doen.

Nogmaals, je wil iemand fatsoenlijk iets verkopen of niet.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:38:39 #44
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_60115577
ik snap de TS wel.

Je krijgt nu vaak een pre-installed pc met 100 crap-programma's erop ge"pre-installed"... die wil je eraf.. of liever gezegt je wilt een clean-setup... dus normaal reinstall je hem helemaal... dat gaat moeilijk zonder disc... en via recovery gooit ie je al de crap proggies er weer terug op.
<hr>
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:00:26 #45
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_60115951
Eigenlijk is het gewoon een soort van verkapte koppelverkoop. PC + crappy software die je helemaal niet wenst te hebben!
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_60116287
Jezus wat wordt er hier moeilijk gedaan.
Vanwege de grote hordes klapmongolen ( die ik ook dagelijks in de winkel krijg)
Staat het gewoon op een partitie. Mocht je dat niet willen kun je altijd binnen je windows gewoon een recovery cd/dvd aanmaken die dezelfde partitie gewoon op een dvdtje brand, dit is makkelijker dan een dvd'tje tot een verborgen partitie maken.

Dus nu heb je dubbele mogelijkheden waarmee de hele markt tevreden is.

Klagen om het klagen
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:18:17 #47
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60116299
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:36 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar onder de licentie valt dus ook het kunnen beschikken over de software.

Niet dat je 2 maanden je PC kwijt bent zodat het weer werkt zoals het al hoorde te doen.

Nogmaals, je wil iemand fatsoenlijk iets verkopen of niet.
Nee. Ga geen dingen beweren als je er geen verstand van hebt. Dit zuig je gewoon uit je duim.

Nogmaals, je bent niet verplicht het te kopen. Bij aanschaf ga je akkoord met de voorwaarden. De enige die wat te verwijten is, ben je zelf. Omdat je blijkbaar niet goed op de hoogte was bij de aankoop.
Peace out homies
pi_60116315
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:20 schreef Fritztiaan het volgende:
Dit betekent concreet dat je geen losse OEM-software kan kopen.
Ik heb bij Databyte ook gewoon een OEM gekocht.
Er staat ook op het plastic hoesje dat deze alleen maar bij een nieuw-gekochte PC mocht worden geleverd.
Ik heb de key en CD gewoon op mijn PC gebruikt en er zijn geen problemen.
Lolwut.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:20:55 #49
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60116358
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:19 schreef WillemOtto het volgende:

[..]

Ik heb bij Databyte ook gewoon een OEM gekocht.
Er staat ook op het plastic hoesje dat deze alleen maar bij een nieuw-gekochte PC mocht worden geleverd.
Ik heb de key en CD gewoon op mijn PC gebruikt en er zijn geen problemen.
Tuurlijk is er geen probleem... voor jou. De verkoper (Dynabyte) heeft zich schuldig gemaakt aan contractbreuk. Zijn geen misselijke boete's kan je ik je vertellen
Peace out homies
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:21:58 #50
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_60116377
En daarom bouw ik gewoon de PC zelf . geen last van verborgen programma's , geen reclame troep voorgeinstalleerd. Gewoon de Cd's + licentiecodes netjes in doodje ( en ja gewoon de oem versie, die kan je gewoon los kopen als je een systeem aan onderdelen koopt)
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')