Ik ben gewoon gewend dat als er met 'bijgeleverd' word geadverteerd dat het er or physiek bij zit.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:33 schreef Herald het volgende:
zie het als leermomentje, neem als de volgende PC wordt geen HP/Dell/Acer
Nee, geen goed idee, tenzij je tijd teveel hebt en die wil opvullen. Zie voor uitleg mijn andere post.quote:Zit een stikker aan de zeikand.. goed idee.
Ehm, zo moeilijk is het niet om Windows vista home premium oem te downloaden hoor.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Fritztiaan het volgende:
FAIL !
Tenzij je een OEM kan downloaden (succes)
Je hebt een OEM licentie, derhalve werkt jouw OEM-key niet op een Home/Prof, Home/Business/Ultimate
Moeilijk? Nee.. kleine kans? Jaquote:Op maandag 14 juli 2008 16:45 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ehm, zo moeilijk is het niet om Windows vista home premium oem te downloaden hoor.
De vraag is of mijn key ook werkt.
Maar daar gaat het de fuck niet om.
Als het goed is heb ik een 'geheime' partitie waar ie op staat..
Daar gaat het niet om.. ik wil gewoon het orginele schijfje, die 'bijgeleverd' zou zijn maar niet is.
Pre installed wil ik niet vergelijken met bijgeleverd, maar dat zal aan mij liggen.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:57 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Moeilijk? Nee.. kleine kans? Ja
En als jij een originele schijf wilt verwijs ik je door naar de winkel of naar Microsoft om alsnog een schijfje op te laten sturen.
Volgens mij staat er namelijk nergens bij dat je een fysiek medium krijgt. Alleen dat het bijgeleverd wordt, en dat is gebeurt. Geen reden tot klagen![]()
in elke respectabele pc winkel kan je om ook gewoon kopen......quote:Op maandag 14 juli 2008 16:52 schreef mschol het volgende:
je kan bij MS gewoon een cdtje aanvragen hoor
http://www.microsoft.com/(...)ermedia/default.mspx
Dat jij en macquote:Op maandag 14 juli 2008 16:53 schreef jpg97 het volgende:
Ga huilen bij de fabrikant of bij Microsoft hmmkay?
Waar maak je je druk om?
Recovery dvd kan je aanmaken.. of beter gezegd, recovery 3 dvd, die je zelf mag kopen.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:17 schreef Fritztiaan het volgende:
Nee, dat heb je goed begrepen. Waar ze op doelen met bijgeleverd is die verborgen partitie, waarmee je Windows opnieuw kan installeren op jouw pc.
Als je bedoelt dat je een OEMversie kan kopen, als je hardware in diezelfde winkel op hetzelfde moment koopt, heb je gelijk. Anders ga je een beetje voorbij aan de definitie van OEMquote:Op maandag 14 juli 2008 17:17 schreef BasOne het volgende:
[..]
in elke respectabele pc winkel kan je om ook gewoon kopen......
Dit betekent concreet dat je geen losse OEM-software kan kopen.quote:Original Equipment Manufacturer (OEM) is een bedrijf dat producten levert ten behoeve van een merkleverancier. De merkleverancier verwerkt het product om in eigen producten alsof het een eigen fabricaat is. Het verwerkte product kan uiteenlopen van schokdempers tot harde schijven. OEM komt vooral voor in de computerindustrie.
Is het noodzakelijk om een DVD aan te maken, of kan je ook vanuit de verborgen partitie herstellen? Vanuit mijn ervaring geldt het laatste eigenlijk altijd.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:19 schreef BasOne het volgende:
[..]
Recovery dvd kan je aanmaken.. of beter gezegd, recovery 3 dvd, die je zelf mag kopen.
Volgens mij kan dat wel hoor. Gewoon de corporate downloaden, die pakt volgens mij ook die OEM keys (want dat zijn volgens mij ook gewoon corporate keys).quote:Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Fritztiaan het volgende:
FAIL !
Tenzij je een OEM kan downloaden (succes)
Je hebt een OEM licentie, derhalve werkt jouw OEM-key niet op een Home/Prof, Home/Business/Ultimate
Het is wél bijgeleverd, alleen niet in de vorm die jij verwachtte.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef BasOne het volgende:
Ik ben gewoon gewend dat als er met 'bijgeleverd' word geadverteerd dat het er or physiek bij zit.
Niet dat 'bijgeleverd' betekent dat je zelf een kopie moet maken, dan mogen ze er ook wel gratis lege roms bij doen, want die moet je dan ook kopen.
Ahum, knijp je handjes maar dicht.quote:Pc koste wel bijna 1000 euro, verwacht je toch een beetje service..
Er staan genoeg OEMs op internet hoor.quote:
Vaak wel, maar niet altijd.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:25 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat wel hoor. Gewoon de corporate downloaden, die pakt volgens mij ook die OEM keys (want dat zijn volgens mij ook gewoon corporate keys).
OEMS zijn ondervertegenwoordigd, simpelweg omdat het niet interessant is om aan te bieden. Over het algemeen pakt de downloader een Retail versie.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:27 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er staan genoeg OEMs op internet hoor.
hoe moet dat dan?quote:Op maandag 14 juli 2008 17:19 schreef BasOne het volgende:
[..]
Recovery dvd kan je aanmaken.. of beter gezegd, recovery 3 dvd, die je zelf mag kopen.
Laat ik het dan zo zeggen: bij mij werkte het laatst wel. Een corporate gedownload en gewoon de key op de sticker op de kast ingegeven. Was een key van HP, geen enkel probleem.quote:
met opstarten F8 rammen, en 'advanced recovery options 'create recovery disc'quote:
Want? Als ik m'n eigen OEM-key ingeef, die key die voorheen ook werkte, moet het gewoon werken. Ik zou in elk geval niet weten waarom niet, tenzij M$ in de tussentijd m'n key ongeldig zou hebben verklaard. Maar dat zou we erg toevallig zijn.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:43 schreef Fritztiaan het volgende:
Dat kan inderdaad. Corporate is namelijk een zelfde type licentie als OEM, maar dan voor bedrijven. Vaak kan je met 1 sleutel heel het bedrijf activeren.
Dit is ook meteen de reden dat het niet altijd werkt.
Klopt, want nu heeft hij ook 99,- betaald voor voor zijn OEM licentie.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:03 schreef jordeeeh het volgende:
Waarom wil je uberhaupt al die kankertroep erbij hebben? Allemaal trial rotzooi YAAAYA MAN WOWOOWWO
Ja, maar jij hebt het nu over jouw OEM-Key op jouw OEM-setup. Mijn verhaal ging net even verder dan datquote:Op maandag 14 juli 2008 17:45 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Want? Als ik m'n eigen OEM-key ingeef, die key die voorheen ook werkte, moet het gewoon werken. Ik zou in elk geval niet weten waarom niet, tenzij M$ in de tussentijd m'n key ongeldig zou hebben verklaard. Maar dat zou we erg toevallig zijn.
Ja dat is helemaal een goeie tipquote:Op maandag 14 juli 2008 18:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Klopt, want nu heeft hij ook 99,- betaald voor voor zijn OEM licentie.
Neem linux man, is gratis.
dat is werkelijk de grootste crap die ik heb gehoord.... ever.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:25 schreef mgerben het volgende:
Ahum, knijp je handjes maar dicht.
Als jij precies dezelfde PC had willen hebben met de software op een losse DVD erbij, had je méér betaald.
Dan was je meer geld kwijt geweest. M.a.w. dat losse DVDtje is wel verkrijgbaar, maar daar hangt een ander prijskaartje aan.
Alles staat op het internet.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:27 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er staan genoeg OEMs op internet hoor.
Wat een bullshitquote:Op maandag 14 juli 2008 17:20 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat je een OEMversie kan kopen, als je hardware in diezelfde winkel op hetzelfde moment koopt, heb je gelijk. Anders ga je een beetje voorbij aan de definitie van OEM
[..]
Dit betekent concreet dat je geen losse OEM-software kan kopen.
Wel. Als die geheime partitie plots naar de gallemiezen is... Denk je dat TS dan maar moet accepteren dat zijn recht op gebruik van die software is komen te vervallen?quote:Op maandag 14 juli 2008 16:57 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Moeilijk? Nee.. kleine kans? Ja
En als jij een originele schijf wilt verwijs ik je door naar de winkel of naar Microsoft om alsnog een schijfje op te laten sturen.
Volgens mij staat er namelijk nergens bij dat je een fysiek medium krijgt. Alleen dat het bijgeleverd wordt, en dat is gebeurt. Geen reden tot klagen![]()
Bij een Mac leveren ze gewoon wel de DVD'tjes met OS erop zonder overbodige share/malware, ook al is dat ding Pre-installed..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon een schijfje bijleveren, maar enig fatsoen is in de commercie tegenwoordig ver te zoeken. Graaien, graaien, graaien en kijken hoe we zo min mogelijk kunnen leveren voor zo veel mogelijk geld.
Mag ook wel, voor dat geldquote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Bij een Mac leveren ze gewoon wel de DVD'tjes met OS erop zonder overbodige share/malware, ook al is dat ding Pre-installed..
Dus PC schijfjes zijn lastige dingen?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Blijkbaar wel, anders hadden ze het niet afgeschaft..
Je noemt het bullshit? Kan je het ook ontkrachten of blijft het bij deze stoere woorden? Ik heb de definitie van OEM al laten zien. Snap niet dat je daar nog over in discussie wiltquote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:31 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat een bullshit
Ken werkelijk geen enkele computerwinkel waar ze je geen OEM versie zullen verkopen. (en die MediaMarkt versta ik niet onder een computerwinkel) En desnoods koop je er een muis van 5 euro bij, dan voldoe je al aan de voorwaarden..
Daarbij, wat ik begrepen heb is dat er met Vista qua CD geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen een retail en een OEM versie, de CD is hetzelfde, alleen op basis van de key wordt bepaald welke versie wordt geïnstalleerd. Maar dit heb ik helaas nog niet kunnen testen ergens, was wel benieuwd namelijk. Misschien dat ik volgende week een keer een virtuele machine kan opzetten.
Nee, daar hebben ze garantie voor uitgevonden. Los daarvan is technisch gezien het gebruikersrecht de licentie en niet de cd. Dus mocht je je daarop beroepen zal je weinig kans van slagen hebben.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wel. Als die geheime partitie plots naar de gallemiezen is... Denk je dat TS dan maar moet accepteren dat zijn recht op gebruik van die software is komen te vervallen?
Ze moeten gewoon een schijfje bijleveren, maar enig fatsoen is in de commercie tegenwoordig ver te zoeken. Graaien, graaien, graaien en kijken hoe we zo min mogelijk kunnen leveren voor zo veel mogelijk geld.
Tuurlijk, maar onder de licentie valt dus ook het kunnen beschikken over de software.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:26 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Nee, daar hebben ze garantie voor uitgevonden. Los daarvan is technisch gezien het gebruikersrecht de licentie en niet de cd. Dus mocht je je daarop beroepen zal je weinig kans van slagen hebben.
Nee. Ga geen dingen beweren als je er geen verstand van hebt. Dit zuig je gewoon uit je duim.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar onder de licentie valt dus ook het kunnen beschikken over de software.
Niet dat je 2 maanden je PC kwijt bent zodat het weer werkt zoals het al hoorde te doen.
Nogmaals, je wil iemand fatsoenlijk iets verkopen of niet.
Ik heb bij Databyte ook gewoon een OEM gekocht.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:20 schreef Fritztiaan het volgende:
Dit betekent concreet dat je geen losse OEM-software kan kopen.
Tuurlijk is er geen probleem... voor jou. De verkoper (Dynabyte) heeft zich schuldig gemaakt aan contractbreuk. Zijn geen misselijke boete's kan je ik je vertellenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:19 schreef WillemOtto het volgende:
[..]
Ik heb bij Databyte ook gewoon een OEM gekocht.
Er staat ook op het plastic hoesje dat deze alleen maar bij een nieuw-gekochte PC mocht worden geleverd.
Ik heb de key en CD gewoon op mijn PC gebruikt en er zijn geen problemen.
Aha.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:18 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Nee. Ga geen dingen beweren als je er geen verstand van hebt. Dit zuig je gewoon uit je duim.
Nogmaals, je bent niet verplicht het te kopen. Bij aanschaf ga je akkoord met de voorwaarden. De enige die wat te verwijten is, ben je zelf. Omdat je blijkbaar niet goed op de hoogte was bij de aankoop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |