abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:27:14 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60164385
Baloe heeft dan 1.1kg nodig. das 4.60 voor 1 dag eten

Ben ik nu toch aanzienelijk goedkoper uit
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:29:49 #52
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60164455
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:21 schreef Queen_Bee het volgende:
tvp, ik ben ooit wat over barf ed gaan lezen maar ik ben er nog steeds niet uit. De ene zegt barf is veel beter, de ander zegt premium brokken is beter en nog weer een andere zweert bij supermarktvoer
Van wat ik heb gehoord zitten er nadelen aan barf. Je moet goed uitkijken met botten e.d ivm verstikking. Ze moeten er eerst goed aan wennen voordat ze meer kunnen krijgen. En ze krijgen kippenbotten mij is altijd gezegd dat kippenbotten tering slecht is ivm splinters die kunnen blijven hangen

Maar er zitten ongetwijfeld ook voordelen aan barf. Supermarktvoer ben ik zelf niet zo'n fan van. Daar zit mij iets teveel chemische troep in. Ik las op barfplaats.nl dat je op google moest zoeken op "waarheid over brokken" nu stond daar een heel verhaal, wat ik eigenlijk maar moeilijk kan geloven.

Natuurbrokken hoor ik ook goede dingen over. Maar ja, cavom is een natuur brok, en baloe kwam me daar toch een partij van aan de race kak.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:34:52 #53
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60164604
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Van wat ik heb gehoord zitten er nadelen aan barf. Je moet goed uitkijken met botten e.d ivm verstikking. Ze moeten er eerst goed aan wennen voordat ze meer kunnen krijgen. En ze krijgen kippenbotten mij is altijd gezegd dat kippenbotten tering slecht is ivm splinters die kunnen blijven hangen

Maar er zitten ongetwijfeld ook voordelen aan barf. Supermarktvoer ben ik zelf niet zo'n fan van. Daar zit mij iets teveel chemische troep in. Ik las op barfplaats.nl dat je op google moest zoeken op "waarheid over brokken" nu stond daar een heel verhaal, wat ik eigenlijk maar moeilijk kan geloven.

Natuurbrokken hoor ik ook goede dingen over. Maar ja, cavom is een natuur brok, en baloe kwam me daar toch een partij van aan de race kak.
Ja, dat dacht ik dus inderdaad ook over botten. En ik heb ook geen zin om er elke dag bij te blijven staan of ie niet stikt of splinters krijgt

Jazz kreeg ook van alles. Whiskas, Kittekat oid en whatnot. Heb nu mijn ouders eindelijk zo ver gekregen om Royal Canin te gaan gebruiken maar omdat dat zo duur is wilde ik eigenlijk Carocat. Carocat scheen ook goed te zijn maar nu begint men weer over "mijn kat kreeg blaasgeruis van Carocat" Ja hallo

Nu er dan over een tijd waarschijnlijk weer een hond komt ga ik van te voren maar wat uitkiezen dacht ik, maar dat wordt me ook alweer verdomd moeilijk gemaakt.

Boy kreeg trouwens volgens mij ook altijd voer uit de supermarkt. Hij jatte worsten, vrat een zandbak aan brood leeg bij de kinderboerderij, kreeg vast ook wel eens leftovers en hij was in puike conditie en werd 15 terwijl hij echt een grote hond was. Dus eh
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:41:31 #54
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60164781
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:34 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus inderdaad ook over botten. En ik heb ook geen zin om er elke dag bij te blijven staan of ie niet stikt of splinters krijgt

Jazz kreeg ook van alles. Whiskas, Kittekat oid en whatnot. Heb nu mijn ouders eindelijk zo ver gekregen om Royal Canin te gaan gebruiken maar omdat dat zo duur is wilde ik eigenlijk Carocat. Carocat scheen ook goed te zijn maar nu begint men weer over "mijn kat kreeg blaasgeruis van Carocat" Ja hallo

Nu er dan over een tijd waarschijnlijk weer een hond komt ga ik van te voren maar wat uitkiezen dacht ik, maar dat wordt me ook alweer verdomd moeilijk gemaakt.

Boy kreeg trouwens volgens mij ook altijd voer uit de supermarkt. Hij jatte worsten, vrat een zandbak aan brood leeg bij de kinderboerderij, kreeg vast ook wel eens leftovers en hij was in puike conditie en werd 15 terwijl hij echt een grote hond was. Dus eh
Royal canin is zulk kutvoer is mijn ervaring. Ook daar kon baloe niet tegen. Ook diarree. Royal canin is ook nog eens kei duur. Voor hetzelfde geld heb je dacht ik een goede natuur brok. Als je weer een golden retriever neemt, dan kun je je misschien eens reggen op het goldenretrieverforum. Daar staat een hele sectie over voeding. Barf, KVV en brokken. Haske handig.

Je kan hill's gaan voeren, maar waarom duur voeren als je goedkoper uit bent met cavom bijvoorbeeld.

Overigens heeft iedereen natuurlijk wel wat over voer te mekkeren. Volgens google is speficic ook niet het beste voer, hills niet, proplan niet, ect. Op al het voer is altijd wel wat aan te merken. Dat baloe bijvoorbeeld diarree van cavom en canin kreeg, wil dat niet zeggen dat een andere hond dat ook krijgt

Om even toch nog een klein beetje ontopic te gaan

Ik vind het wel ontzettend moeilijk om hem nu alleen maar zn brokken te geven normaal kreeg hij stukkies fruit en een plakkie witbrood. Nu mag hij helemaal niks vanaaf een 15kg zak bij de DA ophalen van zn hypoallergeen voer, en dan zal ik gelijk eens vragen waarom mijn DA zegt dat er wel een bloedtest gedaan kan worden, en hij zegt dat het niet kan
pi_60165911
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:21 schreef Queen_Bee het volgende:
tvp, ik ben ooit wat over barf ed gaan lezen maar ik ben er nog steeds niet uit. De ene zegt barf is veel beter, de ander zegt premium brokken is beter en nog weer een andere zweert bij supermarktvoer
Volgens mij moet je gewoon geven waar je jezelf goed bij voelt, wat past in jouw portomonnee, en waar je hond het goed op doet. Ik heb wel veel hond, maar niet zoveel kilo in totaal. Ik weet niet of ik een hele grote hond hetzelfde zou geven hoor.
Eigenlijk heeft er maar 1 lam/rijst nodig, de rest krijgt dit voor mijn gemak

Over die kip, dat mag alleen ongekookt, dan splintert het bot niet. Maar ik ben ook geen held hoor, alleen kippennekken krijgen ze hier. Ze krijgen geen compleet beest, zoals ik mensen wel eens zie doen.
als je niets doet kan er niets gebeuren
  donderdag 17 juli 2008 @ 14:36:47 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60166226
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:24 schreef tutjehola het volgende:

[..]

Volgens mij moet je gewoon geven waar je jezelf goed bij voelt, wat past in jouw portomonnee, en waar je hond het goed op doet. Ik heb wel veel hond, maar niet zoveel kilo in totaal. Ik weet niet of ik een hele grote hond hetzelfde zou geven hoor.
Eigenlijk heeft er maar 1 lam/rijst nodig, de rest krijgt dit voor mijn gemak

Over die kip, dat mag alleen ongekookt, dan splintert het bot niet. Maar ik ben ook geen held hoor, alleen kippennekken krijgen ze hier. Ze krijgen geen compleet beest, zoals ik mensen wel eens zie doen.
mijn dikzak weegt dus 35 kilo. Daar 30 gram van is +- 1.1 kg das dus 4 euro per dag. 4x30 = 120 euro per maand. Dit hypoallergeen voer is 77 euro voor 37 dagen
pi_60249961
Dierenarts vind brokken voldoende voor honden. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg Als wij de honden kvv willen geven is dat geen probleem als ze er goed op reageren, maar een meerwaarde ziet hij er niet van.
  maandag 21 juli 2008 @ 20:28:10 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60252216
hmm oke thnx voor het melden
pi_60270438
Hou er wel rekening mee, als je alleen "natuurlijk vlees" gaat voeren dat de hond ook af en toe fruit en groenten nodig heeft. In de natuur leven hondachtigen namelijk niet alleen van vlees maar het eerste wat ze eten als ze een prooi hebben gevangen zijn de ingewanden met daarin verteerd en half verteerd gras, graan en ander groenvoer.

On Topic: Maar een eliminatie dieet is op zich simpel. Je geeft 6 weken dieetvoer, niets anders en de 7e week geef je er 1 proteine bij bijv kip. Geen reactie? Kip gaat goed. Daarna weer een week alleen dieetvoer, week erna nieuwe proteine bijv graan. Geen reactie? Graan gaat goed. Daarna weer een week alleen dieetvoer, week erna nieuwe proteine enz. enz.
Wij zijn zo een half jaar bezig geweest voordat we doorkregen dat onze kat allergisch was voor schapen en lamsvlees. En tja, dat is dus het eerste voer wat aangeraden wordt als voer voor allergische reacties rijst en lam. Hier hebben ze dus alle 4 een half jaar op dieetvoer gestaan waar geen dierlijke eiwitten inzaten en dat is voor 4 katten erg prijzig (¤18 per zak voor 8 dagen) Het was namelijk niet mogelijk om 1 kat geisoleerd te laten eten.
Het nadeel was en is nog steeds dat er op de verpakking van goedkoper voer alleen staat: vlees en vleesafval. Geen diersoort en dat stoort gewoon. Hier kunnen ze maar 1 merk voer eten, krijgen ze ander voer heeft de allergische kat gelijk weer grote wonden die zeer slecht genezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')