quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:34 schreef Queen_Bee het volgende:[..]
Ja, dat dacht ik dus inderdaad ook over botten. En ik heb ook geen zin om er elke dag bij te blijven staan of ie niet stikt of splinters krijgt

Jazz kreeg ook van alles. Whiskas, Kittekat oid en whatnot. Heb nu mijn ouders eindelijk zo ver gekregen om Royal Canin te gaan gebruiken maar omdat dat zo duur is wilde ik eigenlijk Carocat. Carocat scheen ook goed te zijn maar nu begint men weer over "mijn kat kreeg blaasgeruis van Carocat" Ja hallo
Nu er dan over een tijd waarschijnlijk weer een hond komt ga ik van te voren maar wat uitkiezen dacht ik, maar dat wordt me ook alweer verdomd moeilijk gemaakt.

Boy kreeg trouwens volgens mij ook altijd voer uit de supermarkt. Hij jatte worsten, vrat een zandbak aan brood leeg bij de kinderboerderij, kreeg vast ook wel eens leftovers en hij was in puike conditie en werd 15 terwijl hij echt een grote hond was. Dus eh

Royal canin is zulk kutvoer is mijn ervaring. Ook daar kon baloe niet tegen. Ook diarree. Royal canin is ook nog eens kei duur. Voor hetzelfde geld heb je dacht ik een goede natuur brok. Als je weer een golden retriever neemt, dan kun je je misschien eens reggen op het goldenretrieverforum. Daar staat een hele sectie over voeding. Barf, KVV en brokken. Haske handig.
Je kan hill's gaan voeren, maar waarom duur voeren als je goedkoper uit bent met cavom bijvoorbeeld.
Overigens heeft iedereen natuurlijk wel wat over voer te mekkeren. Volgens google is speficic ook niet het beste voer, hills niet, proplan niet, ect. Op al het voer is altijd wel wat aan te merken. Dat baloe bijvoorbeeld diarree van cavom en canin kreeg, wil dat niet zeggen dat een andere hond dat ook krijgt

Om even toch nog een klein beetje ontopic te gaan

Ik vind het wel ontzettend moeilijk om hem nu alleen maar zn brokken te geven

normaal kreeg hij stukkies fruit en een plakkie witbrood. Nu mag hij helemaal niks

vanaaf een 15kg zak bij de DA ophalen van zn hypoallergeen voer, en dan zal ik gelijk eens vragen waarom mijn DA zegt dat er wel een bloedtest gedaan kan worden, en hij zegt dat het niet kan