Nee want je moet met een vast startpunt beginnen. Maar ik wens jullie veel succes en Baloe veel sterktequote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke. En het heeft geen nut om nu al te gaan noteren wat hij allemaal kreeg?
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:11 schreef Juup© het volgende:
Wij zijn er trouwens achter gekomen dat het geen allergie is bij Zito, maar gewoon een overgevoelige huid. Hij krijgt zijn hotspots eigenlijk alleen (uitzonderingen voorbehouden) als hij is wezen zwemmen in zoet (natuur) water. Als hij in de zee geweest is heeft hij nooit ergens last van.
Zijn hotspots beginnen wanneer hij een kleine beschadiging op zijn huid heeft (een krasje o.i.d.) en dan in combinatie met het voorgenoemde water.
Aah oke.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nee want je moet met een vast startpunt beginnen. Maar ik wens jullie veel succes en Baloe veel sterkte
Ach, alles voor het "kindje" toch?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:14 schreef Qwea het volgende:
[..]Das mooi lullig. Heb je ook tig euro weggegooid aan voer
zekerquote:
Wat doet dat voer met de ontlasting? Moeten ze vaker of minder per dag hun behoefte doen?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:28 schreef tutjehola het volgende:
Kijk eens op Barfplaats.nl (mag ik dit zo hier neerzetten?)
Ik heb een teckel met allergie, sinds hij op kant en klaar vers vlees staat, heeft hij nergens meer last van. Tussendoor een stukje komkommer, meloen, kippennek, rauw eitje, mandarijntje, rauwe sperciebonen, etc.
heb me scheel betaald aan dierenarts, bloedonderzoek en brokken. uiteindelijk Lam/Rijst van Duck, of Carnibest en hij heeft nergens meer last van.
(Je kunt via google ook bij Duck en Carnibest kijken)
Qua kosten ben je niet meer kwijt als met brok, heb hier drie honden, krijgen alledrie vlees, groeien gelijkmatig en hebben prachtige vacht.
Barf en kvv is dus rauwe producten. Ik weet niet of ik dat wel zo'n goed idee vindquote:In rauwe botten met vlees zitten bijna alle voedingsstoffen die een hond nodig heeft. Het is de basis van de BARFmethode van voeren.
In de botten zit voldoende kalk plus andere mineralen en vitamines voor een goede opname. In het vlees zitten eiwitten van een goede kwaliteit.
In de botten zitten bijna alle aminozuren die het eiwitpatroon compleet maken behalve methionine - dit zit in het vlees dat erbij hoort.
In het vet van rauwe botten net vlees, vooral kip en varken, zitten veel essentiƫle vetzuren.
Ook de in vet oplosbare vitamines A, D en E zijn ruimschoots aanwezig, behalve in varken dat geen vit A bevat.
Beendermerg van jonge botten is een goede voeding voor de bloedaanmaak en de weerstand.
Een bot is levend weefsel met levende cellen waarin minerale eiwitten, vet en in vet oplosbare vitamines A, D en E, essentiƫle vetzuren en voedingsmiddelen die nog niet ontdekt zijn.
Mag ik wel een stevige blender kopenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Barf en kvv is dus rauwe producten. Ik weet niet of ik dat wel zo'n goed idee vindIk ga het daar eens met mijn DA overhebben als ik terug ben
Ik vraag me dus af of je echt niet duurder uitbent, het net zo gezond is, en of het niet een pokkel vol met werk is. Ik lees dat je botten in de blender moet doen ect
p.s. mijn dierenarts vind het geen succes, maar sinds die onderzoeken bij Willem(teckel) heb ik hem nooit meer nodig gehad, (behalve natuurlijk de entingen).quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:02 schreef tutjehola het volgende:
Ik geef ze KKV, dat staat voor kant en klaar vers vlees. Ze poepen aanzienlijk minder, plassen en drinken ook minder omdat er meer vocht en minder zout in het voer zit.
Zelf bereiden doe ik niet, alleen als tussendoortje krijgen ze wat ik in de koelkast heb. Vinden ze heerlijk en ze worden er niet dik van.
Ik heb een pup die opgegroeid is met vers vlees, (dus nooit brokken gehad, ook niet in het nest) de andere twee zijn pas later begonnen en hadden geen last van diarree of wat dan ook.
De pup heb ik overigens wel eens wat brok gegeven om te wennen, als ze tijdens onze vakantie naar de kennel gaan, krijgen ze gewoon brok. De teckel nog steeds lam/rijst, maar zijn vacht is dan wel even wat minder.
kkv? nooit van gehoord. Van van kvv. Kompleet vers voeding.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:02 schreef tutjehola het volgende:
Ik geef ze KKV, dat staat voor kant en klaar vers vlees. Ze poepen aanzienlijk minder, plassen en drinken ook minder omdat er meer vocht en minder zout in het voer zit.
Zelf bereiden doe ik niet, alleen als tussendoortje krijgen ze wat ik in de koelkast heb. Vinden ze heerlijk en ze worden er niet dik van.
Ik heb een pup die opgegroeid is met vers vlees, (dus nooit brokken gehad, ook niet in het nest) de andere twee zijn pas later begonnen en hadden geen last van diarree of wat dan ook.
De pup heb ik overigens wel eens wat brok gegeven om te wennen, als ze tijdens onze vakantie naar de kennel gaan, krijgen ze gewoon brok. De teckel nog steeds lam/rijst, maar zijn vacht is dan wel even wat minder.
laat je me weten wat je DA heeft gezegd? En zou je ook willen vragen (mocht hij het geen goed idee vinden) waarom het geen goed idee is? of juist wel?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:37 schreef Juup© het volgende:
[..]
Mag ik wel een stevige blender kopen
Maar goed, ik zal mezelf de komende tijd eens inlezen. Morgen moeten wij toch met meneer de hond naar de DA, dus dan zal ik hem eens vragen wat hij van dat verse spul denkt.
Tevens ga ik zoeken en/of bellen voor prijzen de komende tijd om zo de prijzen tuswsen kvv en brokken eens te kunnen vergelijk.
maar goed, nog even dan he. Stel Baloe heeft dus een voedselallergie, dan kan ik hem toch ook moeilijk gaan barfen of kvv'en? Stel hij is allergisch voor kip, rund, lam, weet ik veel. Dat zit daar allemaal in. Als ik hem bv struisvogel of zalm oid moet gaan voeren, wordt het denk een duur geintje.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:10 schreef tutjehola het volgende:
[..]
p.s. mijn dierenarts vind het geen succes, maar sinds die onderzoeken bij Willem(teckel) heb ik hem nooit meer nodig gehad, (behalve natuurlijk de entingen).
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
laat je me weten wat je DA heeft gezegd? En zou je ook willen vragen (mocht hij het geen goed idee vinden) waarom het geen goed idee is? of juist wel?
Lees maar eens over voedsel allergie. Vaak zijn de honden allergisch voor de granen die in de brok zitten. Willem zou allergie hebben, krijgt van de "gewone"" uitvoering van Duck en Carnibest nog steeds jeuk, maar met lam/ rijst gaat het wel goed.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
maar goed, nog even dan he. Stel Baloe heeft dus een voedselallergie, dan kan ik hem toch ook moeilijk gaan barfen of kvv'en? Stel hij is allergisch voor kip, rund, lam, weet ik veel. Dat zit daar allemaal in. Als ik hem bv struisvogel of zalm oid moet gaan voeren, wordt het denk een duur geintje.
Toch?
Dat is niet brutaal, dat mag, hoeveel weegt je hond?quote:Op woensdag 16 juli 2008 07:10 schreef Qwea het volgende:
En mag ik dan heel brutaal vragen wat je kwijt bent per week of per dag?
Met dit voer (hypoallergeen) ben ik 2.10 per dag kwijt. Met een zak van 15 kg kan ik dan 37 dagen doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |