abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60086417
Ik weet dat het heel moeilijk is om dit zomaar te kunnen zeggen maar toch graag jullie visie op het volgende :

Wij hebben een apparatement op het oog.
Het is gelegen in Rotterdam.

Ruime en zeer lichte 3 kamer hoekmaisonnette op de 4e en 5e (bovenste) etage van een verzorgde portiekflat met lift. De woning ligt ideaal en heeft een weids uitzicht. Twee zonnige balkons aan de voorzijde. Een groot rustig gelegen dakterras aan de achterzijde. Berging in de onderbouw. Een gerenoveerde woning met veel comfort.

Indeling
4e etage:
Entree met trapopgang, trapkast, meter-/bergkast en garderobe.
Luxe, geheel betegelde badkamer met ligbad/douche en wastafel; separaat toilet.
Ruime L-vormige woonkamer (37m2).
Aansluitend op de woonkamer de ruime eetkamer (5.35 x 3.75 m ) met luxe keuken voorzien van diverse inbouwapparatuur; entree naar inpandig balkon met wasmachine opstelling.
5e etage:
Overloop met 2e toilet met fonteintje; toegang tot dakterras.
Slaapkamer van 4.70 x 3.20 m.
Slaapkamer van 3.30 x 3.15 m; met toegang tot balkon aan de voorzijde.
Dakterras van 5.60 x 5.50 m.

Bijzonderheden:
Bouwjaar ca.1953. Eigen grond.
Woonoppervlakte: 100 m2; inhoud: 270m3.
Verwarming en warm water middels stadsverwarming
Beglazing: gehele woning voorzien van dubbel glas in grotendeels aluminium en kunstof kozijnen.
VvE zeer actief; maandelijkse bijdrage van ¤ 203,--
Oplevering: in overleg

Ik heb het even nagezocht en het huis staat 2 jaar te koop.
Het eerste jaar voor ¤ 249.500, het jaar daarna voor¤ 239.500.

In het kadster heb ik uitgevonden dat er 3 precies dezelfde woningen zijn verkocht voor ¤ 205.000 , ¤ 223.500 en 236.500.

Zelfde staat van onderhoud wat de buitekant betreft.

Bij de woning die wij op het oog hebben moet de bovenste woonlaag wel opnieuw geschilderd worden en is de electrische installatie wel aan vervanging toe (allemaal opbouw, weinig wdc's en weinig met randaarde en de originele groepenkast van 4 groepen.
Het stucwerk in het trapgat vertoont scheuren en moet vernieuwd worden.
Voor de rest is alles netjes.

Met de huidige vraagprijs van ¤ 239.500 willen wij graag ¤ 215.000 gaan bieden.
Dit is 10% onder de vraagprijs.
Is dit realistisch of moet ik zakken, stijgen ?

Iemand die er een zinnig woord over kan zeggen ?

[ Bericht 2% gewijzigd door junkiexp op 14-07-2008 00:27:50 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_60086798
Wel eens gehoord van een makelaar?

Maargoed, je bied wel erg veel onder de vraagprijs.
Zou als ik jou was maar omhoog gaan, anders neemt de verkopende
partij je niet serieus. 220.000 proberen?
  zondag 13 juli 2008 @ 23:45:31 #3
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_60086838
hmmm
als t al 2 jaar te koop staat kun je allicht zo beginnen, misschien zelfs nog wel lager... op zich loop je weining risico dat t dan snel weg is.. en hoger kan altijd nog... ik zou op 205 inzetten met de mededeling dat eenzelfde type appartement voor die prijs is weggegaan... zeker omdat we in een kopers markt terecht komen...
beer
pi_60086889
quote:
Op zondag 13 juli 2008 23:44 schreef Matje-1989 het volgende:
Wel eens gehoord van een makelaar?

Maargoed, je bied wel erg veel onder de vraagprijs.
Zou als ik jou was maar omhoog gaan, anders neemt de verkopende
partij je niet serieus. 220.000 proberen?
Een makelaar kost weer een hoop geld.
Behalve het bod wat we gaan aanbieden is alles al geregeld wat de makelaar voor de rest doet.
Alle contacten leg ik zelf en al het papierwerk doet mijn schoonvader die in de bedrijfs assurantie zit.

Dus om daar nu ¤ 3000 aan uit te geven ?

Ik ben zomaar een beetje aan het peilen, vandaar .
  zondag 13 juli 2008 @ 23:53:15 #5
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60087014
Geen aankoopmakelaar.
215.000 bieden kan best en als ze je dan niet serieus nemen (wat ik niet geloof), gewoon een week later 220.000 bieden.
pi_60087047
Oh, wij kijken ook naar dat appartement....Wat bied jij?? Want dan weet ik wat wij kunnen bieden...

Echt serieus, je laat je wel heel erg in je kaarten kijken.... En nee natuurlijk hoef ik dat appartement niet.....maar heb je wel eens bedacht dat hier meer mensen meelezen?
pi_60087600
quote:
Op zondag 13 juli 2008 23:53 schreef Ixnay het volgende:
Geen aankoopmakelaar.
215.000 bieden kan best en als ze je dan niet serieus nemen (wat ik niet geloof), gewoon een week later 220.000 bieden.
Bedankt !
pi_60087619
quote:
Op zondag 13 juli 2008 23:54 schreef boarn het volgende:
Oh, wij kijken ook naar dat appartement....Wat bied jij?? Want dan weet ik wat wij kunnen bieden...

Echt serieus, je laat je wel heel erg in je kaarten kijken.... En nee natuurlijk hoef ik dat appartement niet.....maar heb je wel eens bedacht dat hier meer mensen meelezen?
Je heb wel gelijk, alleen het appartement staat momenteel niet officieel meer te koop.
Overgang naar een andere makelaar, we hebben dus het alleenrecht.
pi_60088223
2 jaar in de verkoop

Zou voor mij betekenen dat ik flink onder de vraagprijs zal gaan zitten. Vraagprijs is per defenitie altijd hoger dan ze willen hebben. Als het dan ook al 2 jaar tekoop staat, moet dr vast wel wat te onderhandelen zijn. Den niet dat ze nog een jaar willen wachten met de verkopen.

Rente is momenteel 5% dus over 2 ton is dat dik 10.000 euro op jaarbasis die het pand ze eigenlijk 'kost'. Elke maand in de verkoop kost ze dus vele honderden euro's en de tijd gaat snel

Ik zou laag inzetten en dat even volhouden. Grote kans dat ie niet snel voor je neus weggekaapt wordt. En anders iets verhogen.

Ik zou zeggen, proberen op 200.000 beginnen en dan na heel lang onderhandelen richting 210-220k uit gaan komen. (Laat de verkopend makelaar maar moeilijk doen! Je bent als koper volgens mij wel gewild, anders raken ze het nooit kwijt!
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60089650
Ik zou ook laag bieden rond de 200.000,-. Laat de verkoper maar zweten.

Trouwens een aankoopmakelaar kost maar 500,- geen 3000,- dat is een verkopende makelaar.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_60089810
quote:
Op maandag 14 juli 2008 08:39 schreef Artbij het volgende:
Ik zou ook laag bieden rond de 200.000,-. Laat de verkoper maar zweten.

Trouwens een aankoopmakelaar kost maar 500,- geen 3000,- dat is een verkopende makelaar.
In Kutkrabbeveen misschien, maar in de grote stad doen ze het daar niet voor. Of je moet zo'n doe-het-zelf-makelaar hebben, maar die regelen geen aktes (hoeft ook niet, doet de notaris), doen geen onderzoek bij het kadaster (hoeft ook niet, kan je zelf voor 2 euro) en doen geen onderhandelingen. Wat ze voor dat geld wél doen weet ik ook niet.
pi_60090136
quote:
Op maandag 14 juli 2008 08:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

In Kutkrabbeveen misschien, maar in de grote stad doen ze het daar niet voor. Of je moet zo'n doe-het-zelf-makelaar hebben, maar die regelen geen aktes (hoeft ook niet, doet de notaris), doen geen onderzoek bij het kadaster (hoeft ook niet, kan je zelf voor 2 euro) en doen geen onderhandelingen. Wat ze voor dat geld wél doen weet ik ook niet.
In Kutkrabbeveen is de makelaar waarschijnlijk duurder dan in de randstaad. Does concurentie ring a bell? Zoals je kunt lezen heeft TS alleen hulp nodig bij het bieden, de rest van de post is dus verre van relevant....

Voor 1000,- ben je zeker klaar.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juli 2008 @ 09:36:52 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60090331
Makelaar is niet per se nodig, zou wel een bouwkundige keuring laten doen, dat is de investering waard.

Ik zou inderdaad vrij laag beginnen met bieden; als het al zo lang te koop staat willen ze er vast wel vanaf. Begin gewoon laag, stel voor jezelf vast wat je maximaal wilt bieden en ga dan onderhandelen tot aan je maximumprijs.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60091768
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:23 schreef Artbij het volgende:

[..]

In Kutkrabbeveen is de makelaar waarschijnlijk duurder dan in de randstaad. Does concurentie ring a bell?
Does "prijsafspraken" ring a bell? Hun pandjes aan de Leidsegracht moeten ook betaald worden!
quote:
Zoals je kunt lezen heeft TS alleen hulp nodig bij het bieden, de rest van de post is dus verre van relevant....
Er zijn wel makelaars waar je één los onderdeel van het hele aankoopproces kan laten doen, maar alleen de losse onderhandeling doen ze niet (althans, heb ik nog nooit gezien, alleen in combinatie met andere diensten). Dus zo irrelevant is mijn post niet..
quote:
Voor 1000,- ben je zeker klaar.
Dat zal wel lukken. Maar dat is niet echt hetzelfde als 500 euro, wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door DonJames op 14-07-2008 11:03:13 ]
pi_60092083
Wat stelt die onderhandeling nu voor? Een bod uitbrengen, wat eisen stellen en dan afwachten. Volgens mij is dat maar een kwestie van een paar minuten werk.: De verkopende partij bellen (makelaar of de eigenaar zelf), bod plaatsen en dan afwachten op de reactie op het bod. En dan datzelfde nog een paar keer herhalen.

Iedereen kan en mag zich makelaar noemen, dus voor die 500 euro wil ik ook wel de onderhandelingen aangaan. Ik doe het zelfs voor 400 euro In de randstad, in Rotterdam.

Waar in Rotterdam is het ergens?
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60092201
Ik zou eerst maar eens vragen hoeveel die VvE in kas heeft en wat al dat (achterstallig?) onderhoud gaat kosten. Kun je dat mooi meenemen in je onderhandelingen. Tenslotte draait de huidige eigenaar nu voor die kosten op terwijl hij er in het geheel geen profeit van heeft.
pi_60092591
Mijn huis heeft anderhalf jaar te koop gestaan (Tilburg) en is uiteindelijk voor 30.000 onder de eerste vraagprijs weggegaan. Natuurlijk is het zo dat het pand te koop laten staan de verkoper geld kost, maar waarschijnlijk hebben zij ook al iets nieuws gekocht en daarbij rekening gehouden met een bepaalde verkoopprijs.
Wij hebben gewoon een minimum gesteld en gewacht tot dat geboden werd.
Voor 215.000 had ik je niet sereus genomen, met 220.000 wel maar dat zegt verder weining.
Wat wil je er maximaal voor betalen als ik vragen mag?
pi_60092806
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

Does "prijsafspraken" ring a bell? Hun pandjes aan de Leidsegracht moeten ook betaald worden!
Hmmm
Does NMa ring a bell?
pi_60093421
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Er zijn wel makelaars waar je één los onderdeel van het hele aankoopproces kan laten doen, maar alleen de losse onderhandeling doen ze niet (althans, heb ik nog nooit gezien, alleen in combinatie met andere diensten). Dus zo irrelevant is mijn post niet..
[..]

Dat zal wel lukken. Maar dat is niet echt hetzelfde als 500 euro, wel?
Voor 500 lukt het waarschijnlik, maar voor 1000 zeker. Is wel iets anders dan 3000, wel?

p0wned
pi_60093722
Over die prijsafspraken.

Was er laatst niet in het nieuws dat er binnenkort heel wat makelaars het loodje dreigen te leggen? Vanwege de moeilijker te verkopen woningen, enz? Dan lijk je wel gek om een klusje mis te lopen als makelaar zijnde.
[..]
pi_60094070
Bedankt voor de reacties !
Aankoopmakelaar doet niet echt spannende dingen dus ik regel alles liever zelf.
Akte regel ik verder met de notaris.
Bouwkundig onderzoek is min of meer al gedaan door mijn vader en alles is in order binnenshuis.
Buitenshuis is voor de vve dus dat is geen punt.
Het is een hele gezonde, actieve vve met een goed saldo.

Ik heb zojuist een optie op het huis gekregen t/m a.s. vrijdag.
Ik laat het deze week taxeren, en woensdag heb ik een gesprek bij de hypotheker.
Dus als alles een beetje meezit kan ik donderdag/vrijdag een bod doen.
pi_60094334
Als je het laat taxeren maak je dus toch min of meer gebruik van een aankoopmakelaar. Laat hem meteen advies geven over het bieden.
pi_60094582
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:17 schreef Artbij het volgende:

[..]

Voor 500 lukt het waarschijnlik, maar voor 1000 zeker. Is wel iets anders dan 3000, wel?
Dat klopt. Dat zeg ik dan ook nergens, dat maak jij er van. Kennelijk valt het niet mee, begrijpend lezen.
quote:
p0wned
Ben je daar niet een beetje te oud voor?
pi_60094750
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:58 schreef Artbij het volgende:
Als je het laat taxeren maak je dus toch min of meer gebruik van een aankoopmakelaar. Laat hem meteen advies geven over het bieden.
Bedankt voor de tip.
pi_60103865
Taxatie is ook geregeld, die gebeurt donderdag ochtend.
Mede aan de hand daarvan ga ik een bod doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')