Moet je nagaan, meer dan een half millennium en nog helemaal nergens! Wat hebben jullie al die tijd gedáán? Beetje naar de wolken en de vogeltjes turen.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oss is al meer dan 600 jaar een stad
Vroeger was Oss trouwens Osch.., wat staat mooier?
Runderen lekgepriktquote:Op maandag 14 juli 2008 19:30 schreef Gellius het volgende:
[..]
Moet je nagaan, meer dan een half millennium en nog helemaal nergens! Wat hebben jullie al die tijd gedáán?
Ik vond de briefwisseling bijzonder vermakelijk, maar volgens mij heb ik daar in 'wat lees je nu' al een keer verslag van gedaan.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:17 schreef Gellius het volgende:
[..]
O, haha - ook al een kleine Hermansrenaissance bij jou. Die briefwisseling lijkt me leuk
quote:Op maandag 14 juli 2008 21:39 schreef Thisbe het volgende:
Ik wilde net zeggen soldaat! Oss is een vrijstad, alle messentrekkers en criminelen die uit Den Bosch werden verwijderd moesten naar Oss vertrekken.
Nou, dát is een feature die in IE ook al héél lang kon hoor.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:08 schreef LXIV het volgende:
Wat trouwens ook erg goed is van FireFox, vind ik nu uit, en waar ik altijd al van "gedroomd" heb bij internet explorer is dat je knopjes kunt aanmaken voor je favoriete websites! Dus niet in favorieten zetten, maar een echt knopje waar je alleen maar op hoeft te klikken. Dat wou ik altijd al!
Voor vanavond of stop je werkelijk?quote:Op maandag 14 juli 2008 22:57 schreef JAM het volgende:
Dan nu steek ik mijn laatste sigaret op. Ik schei ermee uit. Genoeg gerookt zo.
's werelds eerste margarine fabriek opgezet, de anticonceptiepil ontwikkeld en in productie genomen. Een van Europ's grootste transportbedrijfen opgezet. Unox zal je ook wel eens van gehoord hebben?quote:Op maandag 14 juli 2008 19:30 schreef Gellius het volgende:
[..]
Moet je nagaan, meer dan een half millennium en nog helemaal nergens! Wat hebben jullie al die tijd gedáán?
Die kwam dan ook uit Leidenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 08:48 schreef LXIV het volgende:
Daar kan Rembrandt van R. met zijn Nachtwacht niet tegenop.
Wie kopt hem in?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 07:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
's werelds eerste margarine fabriek opgezet, de anticonceptiepil ontwikkeld en in productie genomen. Een van Europ's grootste transportbedrijfen opgezet. Unox zal je ook wel eens van gehoord hebben?
Nu ja, en zo nog wat van die kleinigheden
Ohja, en de reputatie van messentrekkers opgebouwd. Het Manchester van Nederland
Als ik in zo'n schattig stadje zou wonen, zou ik nu écht beledigd zijn.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:10 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind het wel schattig, van die arbeiders- (of noem het pauper-)steden in de provincie. Zo ook Enschede. Je wilt er niet wonen, maar op afstand heeft het wel iets.
Het dedain, Gellius. Dit wordt te makkelijk hè.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:04 schreef Gellius het volgende:
Ik had ook zal zo'n vermoeden, maar láát die mensen nou denken dat ze ook eens iets gewichtigs hebben gepresteerd. Je ziet dat de verdiensten van Oss - of ze nu op waarheid berusten of niet - zelfs tot in de Meierij tot provinciale trots leiden. En dat is belangrijk, dat hebben de mensen daar nodig. God weet dat ze al met zo weinig toe moeten..
Ik hoop op stevig weerwerk vanuit de provincie, maar goed. Het is gemoedelijkheid troef hier in TTK.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:50 schreef mane het volgende:
[..]
Het dedain, Gellius. Dit wordt te makkelijk hè.
Hé, daar was de Teerbeminde ook. Ik geloof dat ze het leuk vond, maar over die milieumaatregelen heb ik niks gehoord. Op zich prima, ik heb altijd een vreselijke hekel aan dat gewaad door een zee van plastic bierbekertjes. Er zijn mensen die vinden dat dat bij het rock en roll sfeertje van een concert hoort. Zijn dat idioten? Ik denk van wel. Ik kan zelf nooit zonder hevige gêne zo'n bekertje zomaar op de grond deponeren. Ik ga onwillekeurig toch op zoek naar een prullenbak, die er niet is.quote:Goed, ik ben nog steeds trots op 't haagsche en dat is natuurlijk ook best schattig. Zondagavond was ik bij het milieuverantwoorde concert van Jack Johnson in het Zuiderpark.
Het recyclen van die bekertjes (en plastic wijnflessen) vind ik echt een prima idee. Als je een glas inleverde, kreeg je een muntje terug. Had je aan het einde van de avond muntjes over, dan kon je die weer omwisselen bij de kassa. Geen bekertjes op de grond dus, en er was één jongetje van een jaar of 12 die eens in de zoveel tijd toch een bekertje op de grond vond en die kwam hij dan inleveren voor een muntje. Van onze enthousiaste begroetingen moest ie blozen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:57 schreef Gellius het volgende:
Hé, daar was de Teerbeminde ook. Ik geloof dat ze het leuk vond, maar over die milieumaatregelen heb ik niks gehoord. Op zich prima, ik heb altijd een vreselijke hekel aan dat gewaad door een zee van plastic bierbekertjes. Er zijn mensen die vinden dat dat bij het rock en roll sfeertje van een concert hoort. Zijn dat idioten? Ik denk van wel. Ik kan zelf nooit zonder hevige gêne zo'n bekertje zomaar op de grond deponeren. Ik ga onwillekeurig toch op zoek naar een prullenbak, die er niet is.
Niets zo provinciaals als Amsterdam, waar men denkt dat alles ter wereld zich in dat stadje afspeelt.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:57 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik hoop op stevig weerwerk vanuit de provincie, maar goed. Het is gemoedelijkheid troef hier in TTK..
Nee hoor, wij willen juist graag dat al die provinciaalse dingen lekker in de provincie blijven.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Niets zo provinciaals als Amsterdam, waar men denkt dat alles ter wereld zich in dat stadje afspeelt.
Gellius!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:11 schreef Gellius het volgende:
Als ik het me goed herinner heb ik het gelezen als eerstejaars student geschiedenis
Was daar zelf dan ook gebleven: al die provinciale import schijnt de Amsterdammer namelijk in niet geringe mate te storen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:12 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nee hoor, wij willen juist graag dat al die provinciaalse dingen lekker in de provincie blijven.
Ik heb altijd gedacht dat je maar wat liefhebberde, maar je hebt kennelijk een brevet!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |