abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 17:48:24 #154
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_60101614
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:10 schreef Gellius het volgende:
Precies:

[ afbeelding ]

.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 14 juli 2008 @ 18:11:51 #155
200028 Falalalan
Falalalera
pi_60102035
Er mag teveel in dit land.

Maar gelukkig maar, want in sommige landen mag JAM bijvoorbeeld niet. En dat zou jammer zijn.
Woods, women and wine.
Levenswijsheden
pi_60103716
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:45 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Oss is al meer dan 600 jaar een stad

Vroeger was Oss trouwens Osch.., wat staat mooier?
Moet je nagaan, meer dan een half millennium en nog helemaal nergens! Wat hebben jullie al die tijd gedáán? Beetje naar de wolken en de vogeltjes turen.
pi_60103986
Lang nagedacht over een naamsverandering.
Aldus.
  Moderator maandag 14 juli 2008 @ 19:48:28 #158
42184 crew  DaMart
pi_60104175
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:30 schreef Gellius het volgende:

[..]

Moet je nagaan, meer dan een half millennium en nog helemaal nergens! Wat hebben jullie al die tijd gedáán?
Runderen lekgeprikt .

"Hey, een ossssssssssssssssssssss"
pi_60104696
Ik heb er gewerkt en kijk daar erg positief op terug. Misschien mede omdat ik er alleen maar werkte en niet hoefde te wonen. Ik vond het vooral zo charmant dat daar heel veel mensen vierkant achter de Marijnissens stonden, terwijl je landelijk juist veel geluiden hoort dat Jan een machtswellusteling zou zijn die zijn familie alle baantjes toeschuift. In Oss waar ze het uit eigen ervaring weten kunnen wordt daar (of: werd er toen) niet zo over gedacht.

Ik vind het wel schattig, van die arbeiders- (of noem het pauper-)steden in de provincie. Zo ook Enschede. Je wilt er niet wonen, maar op afstand heeft het wel iets.
  maandag 14 juli 2008 @ 20:10:58 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60104700
Oss, Sint-Willebrord, Helmond. Brabants IJzeren Driehoek.

Messentrekkers, bokkenrijders en kattenmeppers!
The End Times are wild
  maandag 14 juli 2008 @ 21:03:05 #161
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_60105981
quote:
Op maandag 14 juli 2008 14:17 schreef Gellius het volgende:

[..]

O, haha - ook al een kleine Hermansrenaissance bij jou. Die briefwisseling lijkt me leuk
Ik vond de briefwisseling bijzonder vermakelijk, maar volgens mij heb ik daar in 'wat lees je nu' al een keer verslag van gedaan.

En voorlopig heb ik een enorme stapel boeken liggen, waarmee ik de zomer door kan komen. Ik merk wel dat ik veel meer lees sinds ik aan het werk ben. Dat kan natuurlijk komen door het gebrek aan een Significante Ander, maar eigenlijk is dat het enige aspect aan het Werkende Leven dat me wel bevalt (en oké, het feit dat ik elke week een paar goedkope cd's kan kopen zodat ik eindelijk een fatsoenlijke collectie begin te krijgen).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_60106989
Ik wilde net zeggen soldaat! Oss is een vrijstad, alle messentrekkers en criminelen die uit Den Bosch werden verwijderd moesten naar Oss vertrekken.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  maandag 14 juli 2008 @ 21:41:35 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60107042
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:39 schreef Thisbe het volgende:
Ik wilde net zeggen soldaat! Oss is een vrijstad, alle messentrekkers en criminelen die uit Den Bosch werden verwijderd moesten naar Oss vertrekken.
Ook weer in het land, T?
The End Times are wild
pi_60107088
Och. Ik had me vandaag verstopt op de wc om te voorkomen dat één van de notarissen me zou vinden om me weer te overladen met dossiers. Vandaar dat ik vroeg thuis ben vandaag.
  maandag 14 juli 2008 @ 21:47:19 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60107198
Hoe bevalt het werken? Nog steeds zo enthousiast en werkwillig?
The End Times are wild
  maandag 14 juli 2008 @ 22:08:05 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60107762
Wat trouwens ook erg goed is van FireFox, vind ik nu uit, en waar ik altijd al van "gedroomd" heb bij internet explorer is dat je knopjes kunt aanmaken voor je favoriete websites! Dus niet in favorieten zetten, maar een echt knopje waar je alleen maar op hoeft te klikken. Dat wou ik altijd al!
The End Times are wild
  maandag 14 juli 2008 @ 22:26:51 #167
11923 I.R.Baboon
pi_60108256
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:08 schreef LXIV het volgende:
Wat trouwens ook erg goed is van FireFox, vind ik nu uit, en waar ik altijd al van "gedroomd" heb bij internet explorer is dat je knopjes kunt aanmaken voor je favoriete websites! Dus niet in favorieten zetten, maar een echt knopje waar je alleen maar op hoeft te klikken. Dat wou ik altijd al!
Nou, dát is een feature die in IE ook al héél lang kon hoor.

Maar goed, in FF werkt het idd ook, en het relaxte is dat je er ook RSS-feeds kan neerzetten (maar dat kan ook vast wel in IE tegenwoordig).
  maandag 14 juli 2008 @ 22:57:06 #168
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_60109073
Dan nu steek ik mijn laatste sigaret op. Ik schei ermee uit. Genoeg gerookt zo.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 14 juli 2008 @ 22:58:34 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60109119
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:57 schreef JAM het volgende:
Dan nu steek ik mijn laatste sigaret op. Ik schei ermee uit. Genoeg gerookt zo.
Voor vanavond of stop je werkelijk?
The End Times are wild
  maandag 14 juli 2008 @ 23:05:42 #170
37950 JAM
pi_60109331
Ik stop.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 14 juli 2008 @ 23:06:36 #171
37950 JAM
pi_60109354
Sterker nog, ik ben al gestopt. Om precies te zijn vijf minuten en twaalf seconden en heb mij daarmee al twee eurocent bespaard.
  maandag 14 juli 2008 @ 23:09:10 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60109435
Veel succes. Ik ben nu een half jaar gestopt en heb helemaal nergens meer last van.

De eerste week is gewoon kut, de maand die daarop volgt spoken allerlei non-redenen door je hoofd waarom het toch beter, socialer, rationeler, spannender, leuker, etc. zou zijn om weer te beginnen met roken en dan komen de eerste dagen waarop je helemaal niet meer aan roken denkt. Maar het is te doen, dus.
The End Times are wild
  maandag 14 juli 2008 @ 23:12:55 #173
37950 JAM
pi_60109549
Nou ja, ik houd je op de hoogte. .
  maandag 14 juli 2008 @ 23:13:30 #174
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_60109566
Bij mij kwamen die dagen waarop ik er niet eens meer aan denk binnen een week, eigenlijk.
...dass wir fliegen.
pi_60112077
Ken je al mensen die aan longkanker zijn overleden of ben je daar nog te pril voor? Daaraan denken hielp bij mij wel wat bij de moeilijker perioden: "zat ik vorig jaar nog mee in de rokersruimte, en toen kreeg hij pijntjes" .
anonieme razernist
  dinsdag 15 juli 2008 @ 07:10:26 #176
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_60113499
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:30 schreef Gellius het volgende:

[..]

Moet je nagaan, meer dan een half millennium en nog helemaal nergens! Wat hebben jullie al die tijd gedáán?
's werelds eerste margarine fabriek opgezet, de anticonceptiepil ontwikkeld en in productie genomen. Een van Europ's grootste transportbedrijfen opgezet. Unox zal je ook wel eens van gehoord hebben?
Nu ja, en zo nog wat van die kleinigheden

Ohja, en de reputatie van messentrekkers opgebouwd. Het Manchester van Nederland
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_60113825
Ha.

Maak jij even een lijstje van Amsterdam Gellius?
Aldus.
pi_60114001
Laat ik dat nou maar niet doen, dat is sneu voor ze. AR is best een vriendelijke jongen met zijn aandoenlijke stadje.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:48:38 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60114049
Al ziullen er weinig zaken zijn geweest die zo enorm veel invloed op de wereldmaatschappij hebben gehad dan de anticonceptiepil. Daar kan Rembrandt van R. met zijn Nachtwacht niet tegenop.
The End Times are wild
pi_60114110
Wat een vriendelijke mensen toch, die Amsterdammers.
Aldus.
pi_60114122
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 08:48 schreef LXIV het volgende:
Daar kan Rembrandt van R. met zijn Nachtwacht niet tegenop.
Die kwam dan ook uit Leiden .
  Moderator dinsdag 15 juli 2008 @ 08:56:56 #182
42184 crew  DaMart
pi_60114133
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 07:10 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

's werelds eerste margarine fabriek opgezet, de anticonceptiepil ontwikkeld en in productie genomen. Een van Europ's grootste transportbedrijfen opgezet. Unox zal je ook wel eens van gehoord hebben?
Nu ja, en zo nog wat van die kleinigheden

Ohja, en de reputatie van messentrekkers opgebouwd. Het Manchester van Nederland
Wie kopt hem in?
pi_60114162
De pil
De grote doorbraak in de ontwikkeling van de anticonceptie kwam pas toen ook de hormonale regeling van de vruchtbaarheid in kaart kon worden gebracht. De ontdekking van de ovulatieremmende werking van een combinatie van hormonen nl. oestrogenen en progesteron door Gregory Pincus, leidde in het begin der zestiger jaren met de introductie van 'De pil' tot een revolutie in de anticonceptie. Eindelijk was er een werkelijk betrouwbaar middel beschikbaar, dat het mogelijk maakte de seksuele handeling los te koppelen van zwangerschap. De pil leverde hierdoor tevens een belangrijke bijdrage aan het emancipatieproces van de vrouw.

Die Gregory, dat is geen Ossenaer me dunkt.
Aldus.
pi_60114216
Ik had ook zal zo'n vermoeden, maar láát die mensen nou denken dat ze ook eens iets gewichtigs hebben gepresteerd. Je ziet dat de verdiensten van Oss - of ze nu op waarheid berusten of niet - zelfs tot in de Meierij tot provinciale trots leiden. En dat is belangrijk, dat hebben de mensen daar nodig. God weet dat ze al met zo weinig toe moeten. .
pi_60115663
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:10 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind het wel schattig, van die arbeiders- (of noem het pauper-)steden in de provincie. Zo ook Enschede. Je wilt er niet wonen, maar op afstand heeft het wel iets.
Als ik in zo'n schattig stadje zou wonen, zou ik nu écht beledigd zijn.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_60115757
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:04 schreef Gellius het volgende:
Ik had ook zal zo'n vermoeden, maar láát die mensen nou denken dat ze ook eens iets gewichtigs hebben gepresteerd. Je ziet dat de verdiensten van Oss - of ze nu op waarheid berusten of niet - zelfs tot in de Meierij tot provinciale trots leiden. En dat is belangrijk, dat hebben de mensen daar nodig. God weet dat ze al met zo weinig toe moeten. .
Het dedain, Gellius. Dit wordt te makkelijk hè.

Goed, ik ben nog steeds trots op 't haagsche en dat is natuurlijk ook best schattig. Zondagavond was ik bij het milieuverantwoorde concert van Jack Johnson in het Zuiderpark. Eigenlijk bij toeval, want een vriendin die bij het Rode Kruis werkt was daar voor haar werk en een half uur voor het concert werd ik gebeld dat ze nog een kaartje had. Ik was daar nog geen kwartier of ik zat in een hokje bierglazen en wijnflessen in te nemen voor de recycling. Maar dat was best gezellig. Gisteravond zag ik ineens datzelfde hokje (zonder mij maar met andere vrijwilligers) bij Nova in beeld komen. Jack Johnson werd afgeschilderd als de grootste milieuactivist allertijden omdat hij milieuverantwoord 'tourt'. Die twee uur in dat hokje was dus mijn goede daad voor deze zomer.
pi_60115878
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:50 schreef mane het volgende:

[..]

Het dedain, Gellius. Dit wordt te makkelijk hè.
Ik hoop op stevig weerwerk vanuit de provincie, maar goed. Het is gemoedelijkheid troef hier in TTK. .
quote:
Goed, ik ben nog steeds trots op 't haagsche en dat is natuurlijk ook best schattig. Zondagavond was ik bij het milieuverantwoorde concert van Jack Johnson in het Zuiderpark.
Hé, daar was de Teerbeminde ook. Ik geloof dat ze het leuk vond, maar over die milieumaatregelen heb ik niks gehoord. Op zich prima, ik heb altijd een vreselijke hekel aan dat gewaad door een zee van plastic bierbekertjes. Er zijn mensen die vinden dat dat bij het rock en roll sfeertje van een concert hoort. Zijn dat idioten? Ik denk van wel. Ik kan zelf nooit zonder hevige gêne zo'n bekertje zomaar op de grond deponeren. Ik ga onwillekeurig toch op zoek naar een prullenbak, die er niet is.
pi_60116067
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:57 schreef Gellius het volgende:

Hé, daar was de Teerbeminde ook. Ik geloof dat ze het leuk vond, maar over die milieumaatregelen heb ik niks gehoord. Op zich prima, ik heb altijd een vreselijke hekel aan dat gewaad door een zee van plastic bierbekertjes. Er zijn mensen die vinden dat dat bij het rock en roll sfeertje van een concert hoort. Zijn dat idioten? Ik denk van wel. Ik kan zelf nooit zonder hevige gêne zo'n bekertje zomaar op de grond deponeren. Ik ga onwillekeurig toch op zoek naar een prullenbak, die er niet is.
Het recyclen van die bekertjes (en plastic wijnflessen) vind ik echt een prima idee. Als je een glas inleverde, kreeg je een muntje terug. Had je aan het einde van de avond muntjes over, dan kon je die weer omwisselen bij de kassa. Geen bekertjes op de grond dus, en er was één jongetje van een jaar of 12 die eens in de zoveel tijd toch een bekertje op de grond vond en die kwam hij dan inleveren voor een muntje. Van onze enthousiaste begroetingen moest ie blozen. .

Trouwens, nog een vraagje voor je. Voor dat geschiedenisvakblad waarvoor ik schrijf, moeten alle redactieleden in het kader van een jubileumnummer in 400 woorden het boek beschrijven waardoor hun interesse in geschiedenis werd gewekt/gestimuleerd. Zo'n boek met onuitwisbare indruk. Welk boek zou dat voor jou zijn?
pi_60116329
Zonder twijfel is dat Carl E. Schorske - Fin-de-Siècle Vienna: Politics and Culture (1981)

Ik heb even geen tijd voor 400 woorden nu .
pi_60116448
Aha. Volgens mij heb je me al eerder op dit boek gewezen. Prachtige voorkant ook.

Ik zal je matsen met die 400 woorden maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoe oud je was toen je dit las en hoe je aan het boek gekomen bent.
pi_60117154
Dat inruilen van bekertjes gebeurt al 'jaren' op lowlands en nog wel meer concerten (ook in het Westerpark).
Aldus.
pi_60117351
Als ik het me goed herinner heb ik het gelezen als eerstejaars student geschiedenis, voor één van de eerste vakken vaardigheden. We kregen ieder een boek toebedeeld door de docent en moesten er een recensie van schrijven (misschien heb ik die nog wel ergens!). Ik was vooral gegrepen door de synchrone benadering, waar veel van het geschiedenisonderwijs op de middelbare school thematisch en diachroon was, ik vond dat toch altijd een beetje verwarrend. Vooral, denk ik, omdat je ontwikkelingen 'door de tijd heen' beter kan begrijpen als je wat meer algemene ontwikkeling hebt. Ik zat in ieder geval altijd erg om context verlegen als we weer een de rol van de vrouw door de eeuwen heen - of een vergelijkbaar thema - behandelden. Dit type geschiedschrijving slaat als het ware zijn kamp op op één specifieke plaats en tijd en behandelt vervolgens een breed scala aan politieke en cultuurhistorische onderwerpen. Ik hou van dat soort boeken. Ik hou meer van zitten en uitweiden dan van rennen en vergelijken, zal ik maar zeggen. .

Enfin, beetje warrig verhaal misschien (ik moet eigenlijk een aantal handleidingen voor de nieuwe lichting studenten afmaken vandaag). Ik heb in ieder geval aan dit boek overigens een blijvende passie voor de late negentiende eeuw èn de stad als historisch thema overgehouden.
pi_60120832
Oh, waren jullie hier?
pi_60122641
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:57 schreef Gellius het volgende:

[..]

Ik hoop op stevig weerwerk vanuit de provincie, maar goed. Het is gemoedelijkheid troef hier in TTK. .
Niets zo provinciaals als Amsterdam, waar men denkt dat alles ter wereld zich in dat stadje afspeelt.

Ik bedoel maar
dat gevoel daar
om weer in Veendam te zijn

Joop Visser of Jaap Fischer, wie anders.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_60123230
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Niets zo provinciaals als Amsterdam, waar men denkt dat alles ter wereld zich in dat stadje afspeelt.
Nee hoor, wij willen juist graag dat al die provinciaalse dingen lekker in de provincie blijven.
pi_60123706
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:11 schreef Gellius het volgende:
Als ik het me goed herinner heb ik het gelezen als eerstejaars student geschiedenis
Gellius!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_60124988
Apro!
pi_60125001
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:12 schreef Gellius het volgende:

[..]

Nee hoor, wij willen juist graag dat al die provinciaalse dingen lekker in de provincie blijven.
Was daar zelf dan ook gebleven: al die provinciale import schijnt de Amsterdammer namelijk in niet geringe mate te storen.
anonieme razernist
pi_60125013
Als geboren Amsterdammer betreur ik dat inderdaad.
pi_60125030
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:29 schreef Gellius het volgende:
Apro!
Ik heb altijd gedacht dat je maar wat liefhebberde, maar je hebt kennelijk een brevet!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_60125104
Nee hoor, ik heb zowel mijn studie geschiedenis als kunstgeschiedenis nooit afgemaakt. Geen zorgen over het kosmisch evenwicht dus.
pi_60130103
Als ik 50 ben ga ik weer kunstgeschiedenis studeren.
Hoe komt het dat je het nooit hebt afgemaakt gellius?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:14:54 #203
11923 I.R.Baboon
pi_60130145
Dag Thisbe. Ik ben net thuis, dus je bent niet de enige die langzaam te gronde gaat.
pi_60130964
Ik zit nu al anderhalve week zonder secretaresse, en de stress heeft zich tussen mijn schouderbladen genesteld.
Vrijdag heb ik een dag vrij, en ik heb al sinds maandag ruzie daarover op de afdeling. Dat ik de enige ben die het afgelopen half jaar er altijd is geweest, en nog niet op vakantie is geweest, dat zal ze worst wezen.
Toch kom ik vrijdag niet, ze kunnen me wat.
Tot zover mijn ellendige leven, als jij nu zorgt dat je snel rijk wordt, dan kan ik me bezighouden met schoenen en tassen kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')