Alleen de taalkundig ernstig achtergeblevenen zeggen friet. Het *is* patat.quote:Op zondag 13 juli 2008 23:02 schreef borisz het volgende:
De en Het is net zoiets als Patat en Friet.
Het is HET.
eensquote:Op zondag 13 juli 2008 23:04 schreef Gellius het volgende:
[..]
Alleen de taalkundig ernstig achtergeblevenen zeggen friet. Het *is* patat.
Ik denk dat de belangstelling voor deze topic op zich al onweerlegbaar bewijs is voor bovenstaande theorie, Gellius.quote:Op zondag 13 juli 2008 21:55 schreef Gellius het volgende:
[..]
Niet wervend genoeg nog? Ik zou toch denken van wel.
Jij wel IR. Jij wel.quote:Op zondag 13 juli 2008 23:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het fijnste aan firefox vind ik dat de zoekbalk discreet onderin staat. En dat er al jarenlang tabs inzaten. En dat het adressen tikken in versie 3 ook veel makkelijker is. Maar als IT-consultant ben je sowieso wel een beetje een nerd he.
Kortzichtige randstedeling.quote:Op zondag 13 juli 2008 23:04 schreef Gellius het volgende:
[..]
Precies. Het is niet voor niets de 'Patatgeneratie' en niet de 'Frietgeneratie'quote:Op zondag 13 juli 2008 23:04 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik wil het best even met argumenten omkleden hoor: "Friet"(frite, frites, frité) slaat op de bereidingswijze: gefrituurd. Is weinig verhelderend, omdat je werkelijk alles kan frituren: aardappelen, gras, stukken cement, provincialen, mobiele telefoons. De term verheldert dus niets. Blieft u friet? Friet wat? Maar "patat" slaat op het ding zelf: aardappel. Die kan je naar believen gekookt of gefrituurd bestellen en nuttigen. In een snackbar is het meestal wel duidelijk welke variant aangeboden wordt.quote:
In een friettent (provinciaals voor snackbar) is het ook meestal wel duidelijk wát gefrituurd moet worden wanneer men "friet" bestelt.quote:Op zondag 13 juli 2008 23:22 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik wil het best even met argumenten omkleden hoor: "Friet"(frite, frites, frité) slaat op de bereidingswijze: gefrituurd. Is weinig verhelderend, omdat je werkelijk alles kan frituren: aardappelen, gras, stukken cement, provincialen, mobiele telefoons. De term verheldert dus niets. Blieft u friet? Friet wat? Maar "patat" slaat op het ding zelf: aardappel. Die kan je naar believen gekookt of gefrituurd bestellen en nuttigen. In een snackbar is het meestal wel duidelijk welke variant aangeboden wordt.
Nu zoek ik op patat friet ttk site:fok.nl en kom ik meteen mijn post tegen! Na pak hem beet twee minuten al geindexeerd door google!quote:Op zondag 13 juli 2008 23:29 schreef Gellius het volgende:
De friet zal mij verder worst zijn hoor, maar ik geloof dat mijn eerste post op dit forum over dit twistpunt ging.
Patat friet dus.quote:Op zondag 13 juli 2008 23:22 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik wil het best even met argumenten omkleden hoor: "Friet"(frite, frites, frité) slaat op de bereidingswijze: gefrituurd. Is weinig verhelderend, omdat je werkelijk alles kan frituren: aardappelen, gras, stukken cement, provincialen, mobiele telefoons. De term verheldert dus niets. Blieft u friet? Friet wat? Maar "patat" slaat op het ding zelf: aardappel. Die kan je naar believen gekookt of gefrituurd bestellen en nuttigen. In een snackbar is het meestal wel duidelijk welke variant aangeboden wordt.
Dat moet de enige juiste aanduiding zijn. Ik zou haast zin een een patatje friet krijgen.quote:Op zondag 13 juli 2008 23:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Patat friet dus..
Voor wanneer er toevallig een autist patat staat te bakken he..
Gellius, wat doe je!quote:Op zondag 13 juli 2008 23:34 schreef Gellius het volgende:
Alwéér welkom, Loewie!. Is het overigens enger dat je na een paar seconden geïndexeerd bent dan naar een dag of wat?
Of nee; edit die post, en kijk es? Dat heb ik nog nooit geprobeerd.
Nou, ik vind het wel frappant. "Vroeger" kon dat wel weken duren.quote:Op zondag 13 juli 2008 23:34 schreef Gellius het volgende:
Alwéér welkom, Loewie!. Is het overigens enger dat je na een paar seconden geïndexeerd bent dan naar een dag of wat?
Of nee; edit die post, en kijk es? Dat heb ik nog nooit geprobeerd.
Ik durf te wedden dat het aantal kb voor alle posts op fok per minuut niet boven de megabyte uitkomt. Maar goed, da's maar fok. Het blijft niets vergeleken met het aantal gigabytes dat met films en muziek over het net gaat, hoor. Het is althans niet verbazingwekkender dan het feit dat het forum jouw post direct na (damart!) het intypen laat zien.quote:Op zondag 13 juli 2008 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik vind het wel frappant. "Vroeger" kon dat wel weken duren.
Ga eens na hoe waanzinnig veel capaciteit Google moet hebben om dus permanent van alle internetpagina's bij te kunnen houden wat er allemaal veranderd. Iedere keer als iemand dus een post op een forum maakt, "ziet" Google dat, indexeert en beoordeelt het en slaat het op tot het einde der tijden. Iedere keer, miljarden keren per uur over de hele wereld! Vind je dat geen Big Brother-idee?
Google weet dus gewoon alles, meteen, wereldwijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |