En als ze dat zeggen bedoelen ze aardappelen.quote:Op maandag 14 juli 2008 00:49 schreef ShadyLane het volgende:
Patatten kan wel trouwens. Dat zeggen ze in Vlaanderen (en 'friet' ook), en ik zou toch willen voorstellen dat we in dezen meegaan met de Vlamingen.
Patat met suikervrije mayo van de natuurwinkel. En een gesnipperd uitje, vanzelfsprekenderwijs.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:30 schreef NoCigar het volgende:
En als ze dat zeggen bedoelen ze aardappelen.
Patat in dit land is meer iets voor de RTL4-kijker die zijn maaltijden bereid met zakjes en poedertjes uit dat énige kookprogramma van Unilever, "lekker met patatjes en frietsaus'.
Waar jouw wieg gestaan heeft hebben ze trouwens wél weer goede friet, Claudia. Ik snap niet dat je die bocht uit de Randstad kunt waarderen!quote:Op maandag 14 juli 2008 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Patat met suikervrije mayo van de natuurwinkel. En een gesnipperd uitje, vanzelfsprekenderwijs.
Ja, de patat hier is vrij slecht, in ieder geval wel bij mij in de buurt. Ik eet dan ook zelden patat. (Zelf heb ik geen frituurpan.)quote:Op maandag 14 juli 2008 12:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar jouw wieg gestaan heeft hebben ze trouwens wél weer goede friet, Claudia. Ik snap niet dat je die bocht uit de Randstad kunt waarderen!
Het kan me ook weinig schelen, maar als het echt moet dan wil ik me wel uitspreken voor de benaming van patat. Het klinkt vettig, omdat goede patat ook smeuiïg ís. En iedereen die iets anders vindt, moet dood. Uiteraard.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:38 schreef LXIV het volgende:
En eigenlijk kan ik me helemaal niet zo druk maken om dat hele friet-patat verhaal. Wat mij betreft noemt iedereen zijn pommes hoe hij zelf wil. Al blijft patat me vettig en bleek in de oren klinken.
Ik neem mee:quote:Op maandag 14 juli 2008 12:56 schreef mane het volgende:
Gellius, heb je nog boektips voor de vakantie?
Het kan je weinig schelen, nochtans moet iedereen die een andere mening is toebedaan wél dood. Gellius en Claudia riepen ook al iets van die strekking.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:56 schreef mane het volgende:
[..]
Het kan me ook weinig schelen, maar als het echt moet dan wil ik me wel uitspreken voor de benaming van patat. Het klinkt vettig, omdat goede patat ook smeuiïg ís. En iedereen die iets anders vindt, moet dood. Uiteraard.
Ik ook. Ik ben er echt aan toe (maar ik moet nog 3 weken...).quote:Op maandag 14 juli 2008 13:03 schreef Z het volgende:
Ik ben een beetje jaloers op de vakantie-hebbers
Zelfgemaakte patat uit de oven is lekker!quote:Op maandag 14 juli 2008 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, de patat hier is vrij slecht, in ieder geval wel bij mij in de buurt. Ik eet dan ook zelden patat. (Zelf heb ik geen frituurpan.)
Ik eet nu inderdaad geen aardappel meer, en daar ben ik niet echt rouwig om. Aardappelkroketjes uit de oven vind ik wel lekker (met ketchupquote:Op maandag 14 juli 2008 13:06 schreef mane het volgende:
Zelfgemaakte patat uit de oven is lekker!
Maar ik wil je niet stimuleren in dieettechnisch onverstandige zaken. Al is zelfgemaakte patat (uit de oven) bepaald niet slecht voor je. Ik vind het alleen zo lekker dat ik dan niet kan stoppen en veel te veel ga eten met buikpijn als gevolg. Problemen, problemen. Nee, het leven valt niet mee.
Dankjewel.quote:Ik las trouwens het verhaal over de operatie van je vader. Is dat deze week? Of al geweest? In ieder geval, sterkte ermee! Het komt vast goed.
Raspatat is echt heel vies! Ik ben wel blij dat we het over dit soort dingen eens zijn.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik neem mee:
Houellebecq - Platform
McEwan - Amsterdam
Martel - Life of Pi
Vorig jaar heb ik The Wind-up Bird Chronicle van Murakami gelezen op vakantie. Dat was fantastisch!
Ik heb de film gezien, en die was volgens mij wel goed bevallen (dat is wel een tijd geleden). Verdorie, het is helemaal geen verfilming van dat boek.quote:
Klinkt allemaal goed.quote:k heb nog de biografie van Marie-Antoinette liggen, daar heb ik wel zin in. En ik ga ook de biografie van Den Uyl lezen en daarnaast ben ik eindelijk eens begonnen in Nooit meer slapen van Hermans. McEwan moet wel op mijn lijstje inderdaad. Die wil ik al lang lezen. De briefwisseling tussen Herman en Reve lijkt me ook wel wat.
Nee, daar kom ik nu achter! Ik lees geen samenvattingen van boeken. Gewoonte. Hmf.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:29 schreef Z het volgende:
Die film heeft niets met het boek te maken. Toch? Die film vond ik wel aardig, het boek ben ik nooit doorheen gekomen.
O, haha - ook al een kleine Hermansrenaissance bij jou. Die briefwisseling lijkt me leuk, maar er is ook net een nieuwe briefwisseling Kloos-Verwey uitgekomen en die lijkt me ook heel interessantquote:Op maandag 14 juli 2008 13:13 schreef mane het volgende:
[..]
Ik heb nog de biografie van Marie-Antoinette liggen, daar heb ik wel zin in. En ik ga ook de biografie van Den Uyl lezen en daarnaast ben ik eindelijk eens begonnen in Nooit meer slapen van Hermans. McEwan moet wel op mijn lijstje inderdaad. Die wil ik al lang lezen. De briefwisseling tussen Hermans en Reve lijkt me ook wel wat.
Oss is al meer dan 600 jaar een stadquote:Op maandag 14 juli 2008 09:25 schreef Z het volgende:
Oss ligt toch nog maar net in Brabant? En is Oss een stad?
Moet je nagaan, meer dan een half millennium en nog helemaal nergens! Wat hebben jullie al die tijd gedáán? Beetje naar de wolken en de vogeltjes turen.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oss is al meer dan 600 jaar een stad
Vroeger was Oss trouwens Osch.., wat staat mooier?
Runderen lekgepriktquote:Op maandag 14 juli 2008 19:30 schreef Gellius het volgende:
[..]
Moet je nagaan, meer dan een half millennium en nog helemaal nergens! Wat hebben jullie al die tijd gedáán?
Ik vond de briefwisseling bijzonder vermakelijk, maar volgens mij heb ik daar in 'wat lees je nu' al een keer verslag van gedaan.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:17 schreef Gellius het volgende:
[..]
O, haha - ook al een kleine Hermansrenaissance bij jou. Die briefwisseling lijkt me leuk
quote:Op maandag 14 juli 2008 21:39 schreef Thisbe het volgende:
Ik wilde net zeggen soldaat! Oss is een vrijstad, alle messentrekkers en criminelen die uit Den Bosch werden verwijderd moesten naar Oss vertrekken.
Nou, dát is een feature die in IE ook al héél lang kon hoor.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:08 schreef LXIV het volgende:
Wat trouwens ook erg goed is van FireFox, vind ik nu uit, en waar ik altijd al van "gedroomd" heb bij internet explorer is dat je knopjes kunt aanmaken voor je favoriete websites! Dus niet in favorieten zetten, maar een echt knopje waar je alleen maar op hoeft te klikken. Dat wou ik altijd al!
Voor vanavond of stop je werkelijk?quote:Op maandag 14 juli 2008 22:57 schreef JAM het volgende:
Dan nu steek ik mijn laatste sigaret op. Ik schei ermee uit. Genoeg gerookt zo.
's werelds eerste margarine fabriek opgezet, de anticonceptiepil ontwikkeld en in productie genomen. Een van Europ's grootste transportbedrijfen opgezet. Unox zal je ook wel eens van gehoord hebben?quote:Op maandag 14 juli 2008 19:30 schreef Gellius het volgende:
[..]
Moet je nagaan, meer dan een half millennium en nog helemaal nergens! Wat hebben jullie al die tijd gedáán?
Die kwam dan ook uit Leidenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 08:48 schreef LXIV het volgende:
Daar kan Rembrandt van R. met zijn Nachtwacht niet tegenop.
Wie kopt hem in?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 07:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
's werelds eerste margarine fabriek opgezet, de anticonceptiepil ontwikkeld en in productie genomen. Een van Europ's grootste transportbedrijfen opgezet. Unox zal je ook wel eens van gehoord hebben?
Nu ja, en zo nog wat van die kleinigheden
Ohja, en de reputatie van messentrekkers opgebouwd. Het Manchester van Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |