abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60078769
Na iets meer dan een jaar elk weekend heen en weer gereisd te hebben tussen Breda en Groningen, kregen wij, De-oneven-2 en ik, onlangs de kans om te gaan samenwonen. Mijn huisgenoot had namelijk aangekondigd te gaan vertrekken, dus Do2 zou bij mij in Groningen intrekken. Mijn kamer zou de woonkamer worden, en de vrij gekomen kamer de slaapkamer. Ondanks dat we dit als een soort 'tussenstation' zien, en ons budget ook niet enorm was, hebben we toch geprobeerd er iets leuks van te maken.

Zo zag de kamer eruit toen m'n huisgenoot vertrokken was:

We waren er al snel over uit dat we de kamer heel rustig wilden houden, zonder al te felle kleuren. De vloer en rolgordijnen konden we overnemen. Voor de muren hebben we gekozen voor Haverwit (Histor) en Domino (donkerbruin, idem) voor de wand waar het bed zou komen.

Daar dus, en dat ben ik. Wees niet bang voor de witte strepen op de vloer: de verf was op waterbasis en was easy peasy te verwijderen met een nat doekje. Alleen, het weten van zoiets maakt mij er niet bepaald netter op. Wat zeg ik, het liefste stouw ik dan nog met blote voeten door de verfpot om vervolgens een leuk spoor uit te zetten op de vloer!

Ik heb mij gelukkig weten te bedwingen, en toen dit klaar was, was het eerst tijd voor een weekje Griekenland. Moet tenslotte ook gebeuren.

.

Eenmaal thuis kon het inrichten beginnen. Omdat we het dus zoals gezegd heel rustig wilden houden, en we allebei niet zo van overbodige zooi houden, bleef het inkopen doen beperkt tot een bed, een cd-kast (een cd-kast in een slaapkamer? Ja. Ik zou bij god niet weten waar we de enorme cd-collectie van Do2 anders kwijt zouden moeten...) en iets om dingetjes op te zetten bij de wastafel. Do2 dacht eerst dat ik al m'n toiletspulletjes wel op het planchet kwijt zou kunnen, maar hoe 'ie daar nou toch bij komt...

Het grote 'Spot de IKEA-meubels' spel kan beginnen!

Het bed! Simpel, strak en wit, just as we like it. De kant met het belachelijk hoge kussen en het boek is de mijne: als Do2 en ik met de gezichten naar elkaar toe liggen, zie ik nog net z'n oor... . Bij het inrichten is een stukje verf van de muur gekomen, maar gelukkig hebben we nog wat bewaard voor zulke gevallen.

We kwamen er niet precies uit over wat we nu precies wilden bij de wastafel. Ik wilde niet iets met laden, omdat ik mezelf een beetje ken: die gooi ik vol met zooi, om tenslotte nooit meer iets te kunnen vinden. Een hoge kast vond ik ook geen goed idee: het zou het hoekje zo opsluiten. Tenslotte hebben we besloten om een stellingkast neer te zetten: transparant, je wordt gedwongen om het een beetje netjes te houden, én, hij kostte slechts 8 euro. Portemonnee blij, wij blij. In de hoek waar je op de eerste foto een wasrekje ziet, staat een grote gevlochten mand dienst te doen als wasmand.

De wanden zijn nog erg kaal. Tegenover het bed willen we sowieso één van Do2's eigen schilderijen ophangen, en daarnaast hopen we nog wat leuke kunst te vinden voor ergens in de hoek. Wat kunst betreft is IKEA in ieder geval géén optie. . Daarnaast is de hoek aan het voeteneind, die je ziet op de allereerste foto, nog erg kaal. Daarvoor zijn we nog op zoek naar een fauteuiltje.

Niet bepaald de grootste verbouwing ooit of zo, maar wij zijn er erg blij mee. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juli 2008 @ 17:53:54 #2
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_60078821
Ziet er leuk uit!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_60078894
Simpel maar leuk! En ik heb een mooi idee voor mijn volgende woning, want die kleur verf (donkerbruin) vind ik erg mooi.

Nu de woonkamer nog?
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_60078912
Leuke kleur achter het bed!

Wat een goed idee van dat stillingkastje ook...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 13 juli 2008 @ 18:04:14 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60078980
Mooie kleur zeg!

Maar hoe is de woonkamer eigenlijk geworden?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60078983
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:57 schreef m3nster het volgende:
Simpel maar leuk! En ik heb een mooi idee voor mijn volgende woning, want die kleur verf (donkerbruin) vind ik erg mooi.

Nu de woonkamer nog?
Voor de woonkamer had ik eigenlijk alles al: bank, tv, bureau, zulke dingen. Alleen mijn eenpersoonsbed is vervangen door een eetkamersetje.

En nou wil ik niet té pauperig klinken, maar: 40 euro! De tafel en vier stoelen.

[ Bericht 21% gewijzigd door DevilsAndDust op 13-07-2008 18:12:45 ]
pi_60079049
mooie kleur hoor, die donkerbruin, en veel plezier met jullie samenwonen!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_60079262
Leuk
  Moderator zondag 13 juli 2008 @ 19:04:21 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60080100
Met een klein budget toch een leuk resultaat
Ziet er goed uit hoor ! Heb je verder in de toekomst nog plannen om en rond je woning / appartement ?
  zondag 13 juli 2008 @ 19:11:09 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60080271
Goede aankoop!

Who's the kid?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60080739
quote:
Op zondag 13 juli 2008 19:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Met een klein budget toch een leuk resultaat
Ziet er goed uit hoor ! Heb je verder in de toekomst nog plannen om en rond je woning / appartement ?
Dank je wel! Echt grote plannen hebben we niet: ten eerste is het een huurhuis, dus de mogelijkheden zijn niet eindeloos, en ten tweede zien we het als een tussenstation, zoals ik zei. Er wonen nu ook nog twee anderen in het huis, dus we zitten wel te loeren op iets wat echt van onszelf is. Maar dat we niet meer elk weekend 7 uren hoeven te reizen, is al geweldig... . (En het scheelt dat die twee anderen goede vrienden van ons allebei zijn.) De woonkamer staat nu nog vol met de spullen waarmee ik het ooit heb ingericht: een bureau dat ik zelf heb geschilderd, een oude tv-kast, een krijgertje van de oude inboedel van m'n oma, een heel klein bankje omdat ik op m'n eerste studentenkamer geen plek had voor een grotere... In de loop der tijd willen we al die dingen dus wel gaan vervangen, maar dat heeft geen haast. Een kwestie van eens ergens tegenaan lopen.
quote:
Op zondag 13 juli 2008 19:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Goede aankoop!

Who's the kid?
M'n nichtje. . Do2 en zij adoreren elkaar werkelijk, dus ze mocht gelukkig blijven hangen. .
pi_60080762
Ziet er leuk uit hoor! Veel plezier samen in jullie 'nieuwe' honk.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 juli 2008 @ 21:32:02 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60083611
Ziet er leuk uit. Veel succes in jullie 'nieuwe' huisje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60084376
die donkerbruine achterwand icm lampjes en bed is leuk geworden.
  maandag 14 juli 2008 @ 09:08:16 #16
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_60089929
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Tegenover het bed willen we sowieso één van Do2's eigen schilderijen ophangen, en daarnaast hopen we nog wat leuke kunst te vinden voor ergens in de hoek. Wat kunst betreft is IKEA in ieder geval géén optie. .
PM komt zo spoedig mogelijk hoor

Maar het is mooi geworden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_60090221
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:08 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

PM komt zo spoedig mogelijk hoor

Maar het is mooi geworden
Dank je, en we wachten af!

Iedereen ook bedankt voor de leuke reacties. .
  maandag 14 juli 2008 @ 10:02:09 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_60090689
Gezellig!

Kokkari
disclaimer
pi_60090722
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:02 schreef Stormqueen het volgende:
Gezellig!

Kokkari
Wow, goed gezien. .
  maandag 14 juli 2008 @ 10:08:26 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_60090801
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wow, goed gezien. .
Ja, ben er vorig jaar ook geweest, en heb ongeveer op hetzelfde terrasje koffie zitten drinken, vandaar
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')