abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:54:11 #211
154137 X_Cybermaster
Goed, beter, masterlijk
pi_60213543
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 19:39 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Dat is zeer correct geschreven, toekomstige studiegenoot!
Is getekend, X_CyB3RmAsT3R
pi_60216240
Ik zag dat je bij de ruilbeurs ook meteen aan moest geven of je je plekje toch wilde houden indien ruilen niet mogelijk is. 1 misklik en je bent je plaatsje kwijt? Vrij belangrijke vraag die daar zo en passant even gesteld wordt..
  zondag 20 juli 2008 @ 01:09:08 #213
206322 Seam
Pillz-E
pi_60218244
Zijn er hier nog meer mensen die in Maastricht gaan studeren ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_60307218
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 17:43 schreef True_Believer het volgende:
Bewijs van toelating 1 moet je zelf houden, bewijs van toelating 2 als bijlage opsturen met je inschrijvingspapieren
dat meen je niet???
ik heb bewijs van toelating 2 gewoon in een envelop gedaan en opgestuurd naar de studentenadministratie van de uva

ik mis dus de inschrijfpapieren nog?
pi_60307312
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:23 schreef fikfokfak het volgende:

[..]

dat meen je niet???
ik heb bewijs van toelating 2 gewoon in een envelop gedaan en opgestuurd naar de studentenadministratie van de uva

ik mis dus de inschrijfpapieren nog?
Ik zou even een belletje naar de studentenadministratie plegen dan!

Ik heb afgelopen zaterdag de inschrijfpapieren van de VU gekregen, vandaag had ik alle bijlagen compleet (dus ook bewijs van toelating 2) en allemaal in 1 envelop op de post gedaan.
pi_60307570
quote:
De universiteit stuurt je, zodra het bericht van plaatsing is ontvangen, inschrijfformulieren toe die je binnen vier weken na ontvangst van het bewijs van plaatsing moet insturen. Ook moet je aan je betalingsverplichtingen voldoen. Als je de inschrijving en betaling niet binnen een maand na ontvangst van een plaatsingsbewijs in orde maakt, vervalt de plaats aan een andere belangstellende.
ohw volgens mij hoeft je bewijs van toelating niet als _bijlage_ met je inschrijfpapieren mee te studeren, maar het is wel noodzaak dat ze uiteindelijk allebei hebben


edit: morgen bellen ja, eerst naar mn ouders (postadres van mn uva/ibg post) en dan naar de uva, denk niet dat het een groot probleem is.

edit2: ik denk dat de aanmeldingsprocedure voor mijn opleiding ietsjes anders is dan die van jou
quote:
Je meldt je via Studielink aan voor de studie Psychologie (niet code PSY kiezen, maar BPSY !) aan de Universiteit van Amsterdam. Het is belangrijk dat je je aanmeldt vóór 15 mei 2008, in verband met de loting. Belangstellenden die zich na 15 mei aanmelden, zullen op een wachtlijst worden geplaatst.

2. In de tweede helft van juli krijg je de lotingsuitslag. Als je je na 15 mei hebt aangemeld, word je niet eerder geplaatst dan na half juli.

3. De universiteit stuurt je, zodra het bericht van plaatsing is ontvangen, inschrijfformulieren toe die je binnen vier weken na ontvangst van het bewijs van plaatsing moet insturen. Ook moet je aan je betalingsverplichtingen voldoen. Als je de inschrijving en betaling niet binnen een maand na ontvangst van een plaatsingsbewijs in orde maakt, vervalt de plaats aan een andere belangstellende.

4. De opleiding nodigt je uit voor een intake-procedure die tevens de inschrijfprocedure voor de opleiding is. Zodra je aan de intake-procedure hebt deelgenomen wordt je uitgenodigd voor de introductie en krijg je informatie over de roosters, de boeken, het eerstejaarsweekend en de opbouw van de studie.

Heb je algemene vragen over de aanmeldprocedure, zie dan eerst 'Aanmeldprocedure bachelor', via onderstaande link. Vind je daar niet wat je zoekt, neem dan contact op met de Onderwijsbalie Psychologie, op werkdagen bereikbaar van 10.00-14.00 uur.
T 020-525 6770
E onderwijsbalie@psy.uva.nl
pi_60321570
G*dv*er uitgeloot voor geneeskunde. en mijn volgnummer is dermate hoog dat ik de kans op naplaatsing zeer klein acht.

Andere studies op de uni heb ik nog niet gevonden, dan maar een Hbo opleiding.
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:15:19 #218
222576 Geoffrey.Firmin
A dingy way to die
pi_60321592
Anders ga je eerst in het buitenland studeren, dat heeft een vriend van mij ook gedaan.
pi_60321752
Buitenland lijkt me opzich wel tof idd maar helaas geen optie voor mij ivm gezondheid.
pi_60322957
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:14 schreef -0- het volgende:
G*dv*er uitgeloot voor geneeskunde. en mijn volgnummer is dermate hoog dat ik de kans op naplaatsing zeer klein acht.

Andere studies op de uni heb ik nog niet gevonden, dan maar een Hbo opleiding.
Waarom ga je geen Biomedische W studeren?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60322985
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:22 schreef -0- het volgende:
Buitenland lijkt me opzich wel tof idd maar helaas geen optie voor mij ivm gezondheid.
Maar dan wel arts worden?
pi_60323016
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:15 schreef pmdomela het volgende:

[..]

Maar dan wel arts worden?
Met geneeskunde kan je wel wat meer dan arts worden
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60324976
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:16 schreef EricT het volgende:

[..]

Met geneeskunde kan je wel wat meer dan arts worden
Ja, oke, maar ik ben het eigenlijk wel een beetje met pmdomela eens. Natuurlijk weet ik niet om welke gezondheidsredenen het gaan, maar als je al niets eens naar het buitenland kan voor een paar maanden..
pi_60327356
Veel uitgeloot in dit topic, zelf ben ik vorig jaar ingeloot voor Geneeskunde met 6,9

Heel veel sterkte iedereen, ik zou het me niet kunnen voorstellen hoe je je voelt.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_60328058
Als je een Colloquium Doctum met goed gevolg aflegt, word je dan wel automatisch toegelaten? Het is overigens niet voor mij van toepassing, maar weet iemand hoe dat zit?
pi_60328708
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:07 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Als je een Colloquium Doctum met goed gevolg aflegt, word je dan wel automatisch toegelaten? Het is overigens niet voor mij van toepassing, maar weet iemand hoe dat zit?
Voor geneeskunde?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60332199
Ik heb een lastige situatie : ik ben uitgeloot voor Geneeskunde, tenzij 150 mensen zich afmelden ( volgnummer 557, en tot 407 is ingeloot ). Omdat ik nu best realistisch ben en ervan uitga dat Geneeskunde dit jaar geen optie is, heb ik me ingeschreven voor de tweede lotingsronde van Rechtsgeleerdheid. Dit wil ik qua studentenstad en afstand naar die stad doen in Leiden of Utrecht, waarvoor je dus moet inloten ( ik neem aan dat je in andere steden niet hoeft in te loten? ) Maar ik krijg pas eind augustus te horen of ik geplaatst ben! Ik heb me toch al ingeschreven voor de El-Cid week, want ik wil het liefst naar Leiden gaan en ik heb daar al een slaapplek, maar stel dat ik daarna te horen krijg dat ik niet geplaatst ben?

Vraag 1: ik heb van een vriend van mij gehoord dat Leiden nog nooit het maxmimum van instellingsfixus heeft gehaald. Kan iemand dit bevestigen? Is het vreemd als ik nu eigenlijk vanuit ga dat ik een goede kans maak op plaatsing voor die studie?

Vraag 2: stel ik word niet ingeloot voor Rechten, is het dan uberhaupt mogelijk om in zo een korte tijd me in te schrijven voor een nieuwe studie? Dat levert toch ontzettend veel gezeik op met de IB-Groep en Studielink? Of het bestellen van studieboeken?

Zit er iemand in dezelfde situatie?

Ik heb btw de studielijn van Leiden al gebeld, ben geholpen door een vriendelijke student die mij helaas - hoe voorspelbaar - niets nuttigs kon vertellen. Enige tips?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 09:50:15 #228
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_60335701
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 00:27 schreef milkingmonkey het volgende:
Ik heb een lastige situatie : ik ben uitgeloot voor Geneeskunde, tenzij 150 mensen zich afmelden ( volgnummer 557, en tot 407 is ingeloot ). Omdat ik nu best realistisch ben en ervan uitga dat Geneeskunde dit jaar geen optie is, heb ik me ingeschreven voor de tweede lotingsronde van Rechtsgeleerdheid. Dit wil ik qua studentenstad en afstand naar die stad doen in Leiden of Utrecht, waarvoor je dus moet inloten ( ik neem aan dat je in andere steden niet hoeft in te loten? ) Maar ik krijg pas eind augustus te horen of ik geplaatst ben! Ik heb me toch al ingeschreven voor de El-Cid week, want ik wil het liefst naar Leiden gaan en ik heb daar al een slaapplek, maar stel dat ik daarna te horen krijg dat ik niet geplaatst ben?

Vraag 1: ik heb van een vriend van mij gehoord dat Leiden nog nooit het maxmimum van instellingsfixus heeft gehaald. Kan iemand dit bevestigen? Is het vreemd als ik nu eigenlijk vanuit ga dat ik een goede kans maak op plaatsing voor die studie?

Vraag 2: stel ik word niet ingeloot voor Rechten, is het dan uberhaupt mogelijk om in zo een korte tijd me in te schrijven voor een nieuwe studie? Dat levert toch ontzettend veel gezeik op met de IB-Groep en Studielink? Of het bestellen van studieboeken?

Zit er iemand in dezelfde situatie?

Ik heb btw de studielijn van Leiden al gebeld, ben geholpen door een vriendelijke student die mij helaas - hoe voorspelbaar - niets nuttigs kon vertellen. Enige tips?
Ad 1: Ik zit niet in dezelfde situatie, maar heb wel meegeloot voor Rechten in Leiden. Toen ik mij voor 15 mei aanmeldde, waren er iig nog voldoende plaatsen over, vandaar dat ik ingeloot ben. Dat de numerus fixus niet gehaald werd in de afgelopen jaren, klopt edoch niet zoals uit het jaarverslag 2007 blijkt
quote:
Totaal
2003: 937
2004:961
2005:780 (fixus)
2006:774 (fixus)
2007:879 (fixus)

De faculteit heeft ook in 2007 de numerus fixus gehandhaafd.Mede dankzij de goede visitaties en profilering oversteeg het aantal aanmelders de fixus van 850. Door de complexe aanmeldingssystematiek van de IB-Groep zijn er uiteindelijk 879 nieuwe studenten, verdeeld over de vier bacheloropleidingen aan de faculteit, toegelaten voor het academisch jaar 2007/2008.
Bron: http://www.law.leidenuniv(...)2007_tcm11-63650.pdf

Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik erg snel al mijn spullen thuis gestuurd krijg en dat er iig in juni nog voldoende plaatsen over waren. Zie hier ook: http://www.law.leidenuniv.nl/aanstaandestudenten/nf.jsp
Ik heb al even gebeld voor je met de studievoorlichter van het Onderwijscentrum van de faculteit Rechten (daar moet je denk ik, zijn), maar er wordt niet opgenomen. Het lijkt me handig als je de studievoorlichter gaat stalken met de vraag of de NF al gehaald is. Zij moeten het echt weten, aangezien de faculteit deze NF instelt. Als je er bij verteld dat je het echt moet weten en evt een beetje doordramt, moeten ze dat wel vertellen lijkt me.

Ad 2. Het kan op zich nog wel en men zal er op zich begrip voor hebben, maar het is idd wel een hoop gedoe. Die studieboeken is trouwens niet zo'n probleem. die komen voor iedereen gewoon heel laat beschikbaar, soms zelfs pas na een paar college....
Dus ik hoop voor je dat Leiden nog gewoon lukt.
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 09:58:59 #229
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_60335868
Mss nog een tip: als nou zou blijken dat de voltijdstudie vol zit, kun je je altijd nog voor de deeltijdstudie inschrijven. Daar zit weer een aparte numerus fixus op en die is mss nog niet vol. Voor het volgen van het onderwijs maakt dat niet uit, hoogstens zit je een paar keer in college met van die ouwe lullen, maar je kunt de deeltijd op een gegeven moment ook weer omzetten naar voltijdstudie,
!!! Go 49-ers !!!
pi_60339751
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:36 schreef EricT het volgende:

[..]

Voor geneeskunde?
Ja.
pi_60340214
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:07 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Als je een Colloquium Doctum met goed gevolg aflegt, word je dan wel automatisch toegelaten? Het is overigens niet voor mij van toepassing, maar weet iemand hoe dat zit?
Nee, natuurlijk niet. Je moet nog steeds loten. Het Colloquium Doctum is in feite alleen een test of je de benodigde voorkennis hebt.

Stel je wilt Geneeskunde studeren in Nijmegen, dan maak je dus de test voor Geneeskunde in Nijmegen. Haal je deze, dan loot je automatisch mee in klasse C.
pi_60341678
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:10 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Je moet nog steeds loten. Het Colloquium Doctum is in feite alleen een test of je de benodigde voorkennis hebt.

Stel je wilt Geneeskunde studeren in Nijmegen, dan maak je dus de test voor Geneeskunde in Nijmegen. Haal je deze, dan loot je automatisch mee in klasse C.
Dus dat
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60342588
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 00:27 schreef milkingmonkey het volgende:
Ik heb een lastige situatie : ik ben uitgeloot voor Geneeskunde, tenzij 150 mensen zich afmelden ( volgnummer 557, en tot 407 is ingeloot ). Omdat ik nu best realistisch ben en ervan uitga dat Geneeskunde dit jaar geen optie is, heb ik me ingeschreven voor de tweede lotingsronde van Rechtsgeleerdheid. Dit wil ik qua studentenstad en afstand naar die stad doen in Leiden of Utrecht, waarvoor je dus moet inloten ( ik neem aan dat je in andere steden niet hoeft in te loten? ) Maar ik krijg pas eind augustus te horen of ik geplaatst ben! Ik heb me toch al ingeschreven voor de El-Cid week, want ik wil het liefst naar Leiden gaan en ik heb daar al een slaapplek, maar stel dat ik daarna te horen krijg dat ik niet geplaatst ben?

Vraag 1: ik heb van een vriend van mij gehoord dat Leiden nog nooit het maxmimum van instellingsfixus heeft gehaald. Kan iemand dit bevestigen? Is het vreemd als ik nu eigenlijk vanuit ga dat ik een goede kans maak op plaatsing voor die studie?

Vraag 2: stel ik word niet ingeloot voor Rechten, is het dan uberhaupt mogelijk om in zo een korte tijd me in te schrijven voor een nieuwe studie? Dat levert toch ontzettend veel gezeik op met de IB-Groep en Studielink? Of het bestellen van studieboeken?

Zit er iemand in dezelfde situatie?

Ik heb btw de studielijn van Leiden al gebeld, ben geholpen door een vriendelijke student die mij helaas - hoe voorspelbaar - niets nuttigs kon vertellen. Enige tips?
Zit met hetzelfde, wil nu het liefst ergotherapie gaan doen in Nijmegen, maar die heeft een instellingsfixus. Mocht ik ingeloot worden wil ik natuurlijk wel bij de introducties ed zijn. Maar dat is waarschijnlijk voor de uitslag van de 2e ronde, ook is het inderdaad een probleem lijkt me met studiemateriaal. Als ik uitgeloot wordt wil ik naar een andere stad met Ergo. vraag me af wat handiger is, Nijmegen maar laten vallen als optie of hopen dat ik daar ingeloot wordt.
pi_60347530
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 09:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ad 1: Ik zit niet in dezelfde situatie, maar heb wel meegeloot voor Rechten in Leiden. Toen ik mij voor 15 mei aanmeldde, waren er iig nog voldoende plaatsen over, vandaar dat ik ingeloot ben. Dat de numerus fixus niet gehaald werd in de afgelopen jaren, klopt edoch niet zoals uit het jaarverslag 2007 blijkt
[..]

Bron: http://www.law.leidenuniv(...)2007_tcm11-63650.pdf
Ok, bedankt voor die informatie, dat kon ik niet vinden.
quote:
Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik erg snel al mijn spullen thuis gestuurd krijg en dat er iig in juni nog voldoende plaatsen over waren. Zie hier ook: http://www.law.leidenuniv.nl/aanstaandestudenten/nf.jsp
Ik heb al even gebeld voor je met de studievoorlichter van het Onderwijscentrum van de faculteit Rechten (daar moet je denk ik, zijn), maar er wordt niet opgenomen. Het lijkt me handig als je de studievoorlichter gaat stalken met de vraag of de NF al gehaald is. Zij moeten het echt weten, aangezien de faculteit deze NF instelt. Als je er bij verteld dat je het echt moet weten en evt een beetje doordramt, moeten ze dat wel vertellen lijkt me.
Ja, dat ga ik zeker doen. Ik ken ook een paar vrienden die het komende academisch jaar tweedejaars zijn, die zullen ook vast handige nummers hebben van relevante personen.
quote:
Ad 2. Het kan op zich nog wel en men zal er op zich begrip voor hebben, maar het is idd wel een hoop gedoe. Die studieboeken is trouwens niet zo'n probleem. die komen voor iedereen gewoon heel laat beschikbaar, soms zelfs pas na een paar college....
Dus ik hoop voor je dat Leiden nog gewoon lukt.
Ach, als het te veel moeite kost dan ga ik gewoon last-minute tussenuit. Even inschrijven bij een uitzendbureau, paar maandjes werken en dan reizen. Ik wil niet een andere studie doen want rechten is al mijn tweede keus, overigens moet ik ook nog eens ALLES zelf betalen van mijn ouders, dat speelt ook zeker een rol.

Bedankt voor de reacties, ik ga maar bellen, regelen enz.
pi_60360866
Moet je die brief die je bij het bericht van uitloting kreeg waarop je je kan inschrijven voor een 2e loting van een andere studie eigenlijk ook terugsturen als je al via studielink ingeschreven hebt?

En zoja waar vind ik de opleiding en instellings codes.
pi_60364895
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 14:44 schreef -0- het volgende:
Moet je die brief die je bij het bericht van uitloting kreeg waarop je je kan inschrijven voor een 2e loting van een andere studie eigenlijk ook terugsturen als je al via studielink ingeschreven hebt?

En zoja waar vind ik de opleiding en instellings codes.
Ja, op de site van de IB-Groep: http://www.ib-groep.nl/Im(...)%202)_tcm7-10569.pdf

voorbeeld:
56827 Fiscaal Recht (voltijd, deeltijd) EU Rotterdam 21PE

Dik gedrukt is de code van de opleiding en de opleiding zelf, onderstreept is de naam van de universiteit en de bijbehorende code ( als je die PDF opent zie je het zelf wel, behalve dat het daar niet dik gedrukt of onderstreept is )
pi_60375075
Hallo iedereen!

gefeliciteerd voor iedereen die is ingeloot!
ik ben ook ingeloot (VU) maar wil graag ruilen (naar Utrecht)
Bij deze wil ik graag iedereen oproepen die wilt ruilen zich op te geven bij de ruilbeurs van de ib-groep!!!! En Met Name natuurlijk diegene die van Utrecht naar de VU wilt ruilen.

De VU is een leuke Universiteit in onze mooie hoofdstad, maar ik studeer al vier jaar in Utrecht en heb hier een zeer mooie kamer vlak bij de Uithof. Het liefste blijf ik dus hier. Bovendien doe ik vrijwilligerswerk in het UMC en dat kan ik dan gemakkelijker blijven doen.

groetjes Linde
pi_60376494
Ik ben ingeloot
Voor maatschappelijk werk en dienstverlening, dat wel
  zondag 27 juli 2008 @ 13:47:21 #239
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_60376969
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:40 schreef qwerty85 het volgende:
Hallo iedereen!

gefeliciteerd voor iedereen die is ingeloot!
ik ben ook ingeloot (VU) maar wil graag ruilen (naar Utrecht)
(...)
De VU is een leuke Universiteit in onze mooie hoofdstad, maar ik studeer al vier jaar in Utrecht en heb hier een zeer mooie kamer vlak bij de Uithof. Het liefste blijf ik dus hier. .Bovendien doe ik vrijwilligerswerk in het UMC en dat kan ik dan gemakkelijker blijven doen
Waarom heb je dan meegeloot voor de VU?

Lijkt me trouwens handig als je zegt voor welke studie.
!!! Go 49-ers !!!
pi_60377287
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 18:52 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Ja, op de site van de IB-Groep: http://www.ib-groep.nl/Im(...)%202)_tcm7-10569.pdf

voorbeeld:
56827 Fiscaal Recht (voltijd, deeltijd) EU Rotterdam 21PE

Dik gedrukt is de code van de opleiding en de opleiding zelf, onderstreept is de naam van de universiteit en de bijbehorende code ( als je die PDF opent zie je het zelf wel, behalve dat het daar niet dik gedrukt of onderstreept is )
Gevonden, bedankt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')