abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:43:19 #1
64781 bonke
pipo koeie
pi_60059240
Mijn broertje heeft een huis gekocht van de woningstichting.
Dit huis heeft ongeveer een jaar leeggestaan. De woningstichting heeft in het begin van dat jaar een 15tal bomen van de erfgrens laten halen. Ze hebben de bomen tot net onder het maaiveld afgezaagt en de wortels laten zitten. Grond eroverheen en niemand zag het meer. Nu wil mijn broertje dus een stukje uitbouwen en komt tijdens het graven een stronk tegen van een dikke 80 cm dik, die je er dus niet op een normale manier uit kan krijgen.
ook als hij straks zijn schutting wil gaan zetten komt hij dus nog een 15tal van dat soort stronken tegen die er moeilijk uit te halen zijn

nu mijn vraag :
Had de verkoper dit moeten vertellen?
zo ja:
is dit een verborgen gebrek
zo ja:
Kan hij dan eisen dat de stronken alsnog weggehaald worden door een gespecialleerd bedrijf op kosten van de woningstichting
pies on joe toe
pi_60059441
Gewoon met een bijltje aan de slag zou ik zeggen. je kunt de natuur tenslotte niet gebieden om uitsluitend aan wortelvormoing in de tuin van de buurman te doen.

Zeik toch niet over iets volslagen natuurlijks en onbenulligs. Of ben je soms te lui om het zelf te doen en moet er weer iemand anders voor de kosten opdraaien?
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:59:44 #3
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_60059474
Mensen die bomen afkappen om er vervolgens een schutting neer te zetten.

Bijna net zo kansloos als een schutting tegen een heg te bouwen..
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_60059519
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:59 schreef GizartFRL het volgende:
Mensen die bomen afkappen om er vervolgens een schutting neer te zetten.

Bijna net zo kansloos als een schutting tegen een heg te bouwen..
bomen zijn dus door de woningstichting verwijderd en niet door broertje TS!
  zaterdag 12 juli 2008 @ 15:09:28 #5
64781 bonke
pipo koeie
pi_60059563
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:04 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

bomen zijn dus door de woningstichting verwijderd en niet door broertje TS!
wat hij dus zegt
mijn broertje kocht het huis en kwam er gister achter dat er dus zòn 15 bomen zijn omgehaald door de woningstichting
pies on joe toe
pi_60059585
ik zou zeker proberen het te verhalen. Mocht het niet lukken dan kun je altijd nog een stronkenfrees huren.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 12 juli 2008 @ 15:14:39 #7
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_60059605
Dan nog, boom haters.
Als je de stronken uitgraaft, dan schieten ze vanazelf weer op.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 12 juli 2008 @ 15:18:29 #8
64781 bonke
pipo koeie
pi_60059642
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:12 schreef Adfundum het volgende:
ik zou zeker proberen het te verhalen. Mocht het niet lukken dan kun je altijd nog een stronkenfrees huren.
aan een stronkenfrees heb je in dit geval niets want die gaat maar een cm of 30 onder het maaiveld, terwijl de fundering al eenmeter diep moet


ze hadden die bomen of helemaal weg moeten halen of ze hadden ze een meter boven de grond af moeten zagen want dan kan je er meer mee om ze weg te halen ( en dan had je kunnen zien dat er bomen in gestaan hebben )
pies on joe toe
  zaterdag 12 juli 2008 @ 15:19:02 #9
64781 bonke
pipo koeie
pi_60059644
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:14 schreef GizartFRL het volgende:
Dan nog, boom haters.
Als je de stronken uitgraaft, dan schieten ze vanazelf weer op.
jij bent dom
pies on joe toe
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:47:15 #10
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60061703
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:19 schreef bonke het volgende:

[..]

jij bent dom
Klopt helemaal.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60061849
Zou eerst eens nagaan of die fundering wel zo diep moet zijn, want een meter is nogal wat.
En voor die stronken weg te halen, informeer eens bij een grondverzetbedrijf, kost idd wel wat maar die bedragen vallen ook wel mee.
30 cm wegfreesen? dan laat dit doen door een erkend bedrijf, die freesen stukken dieper uit. Wij kunnen tot max 70 cm uitfreesen
  zaterdag 12 juli 2008 @ 18:19:05 #12
64781 bonke
pipo koeie
pi_60062167
volgens de tekening moet de fundering op een meter diep beginnen

ik heb ff een gat gegraven tegen et huis aan en de fundering eindigt daar op een cm of 70, tel daar de dikte van je fundering bij op en je komt welop eenmeter uit

maar het gaat er dus om of dit een verborgen gebrek aan het huis is want me broertje heeft er dus niet op gerekend dat er ook nog een stuk of wat dikke boomstronken in de grond zitten op plekken waar gebouwd moet worden

als dit bekent was geweest dan had ie natuurlijk van de woningstichting ( de verkoper ) kunnen eisen dat ze diie stronken alsnog weg lieten halen
pies on joe toe
pi_60083826
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:43 schreef bonke het volgende:
Mijn broertje heeft een huis gekocht van de woningstichting.
Dit huis heeft ongeveer een jaar leeggestaan. De woningstichting heeft in het begin van dat jaar een 15tal bomen van de erfgrens laten halen. Ze hebben de bomen tot net onder het maaiveld afgezaagt en de wortels laten zitten. Grond eroverheen en niemand zag het meer. Nu wil mijn broertje dus een stukje uitbouwen en komt tijdens het graven een stronk tegen van een dikke 80 cm dik, die je er dus niet op een normale manier uit kan krijgen.
ook als hij straks zijn schutting wil gaan zetten komt hij dus nog een 15tal van dat soort stronken tegen die er moeilijk uit te halen zijn

nu mijn vraag :
Had de verkoper dit moeten vertellen?
zo ja:
is dit een verborgen gebrek
zo ja:
Kan hij dan eisen dat de stronken alsnog weggehaald worden door een gespecialleerd bedrijf op kosten van de woningstichting
Je maakt in dit geval weinig kans. Bij de verkoop van een woning dient het mogelijk te zijn om de woning te bewonen zoals de koper van de verkoper mag verwachten. Het uitbouwen van een extra stuk in de tuin hoort daar niet bij. Hoe had de verkoper immers moeten weten dat de koper dat van plan was? Zolang de koper dit niet had gedaan was er niets aan de hand geweest.

Verborgen gebreken doen zich iha alleen voor bij ernstige gevallen waarbij de verkoper doelbewust geprobeerd heeft de kopende partij op het verkeerde been te zetten. Daar lijkt in dit geval geen sprake van te zijn.
pi_60083966
wat voor bomen zijn het geweest en op wat voor grondsoort

ik geloof niet dat de bomen in een achtertuin dieper wortelen dan 50 cm.
daar de bodemdruk te hoog wordt en de grondwaterstand opdrukt.

een simpele stobbefrees, freest makkelijk 50 cm diep
ook die je bij de boels huurt bijv.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_60085042
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:14 schreef GizartFRL het volgende:
Dan nog, boom haters.
Als je de stronken uitgraaft, dan schieten ze vanazelf weer op.
Bomenknuffelaar Ga maar lekker terug naar je GL vriendjes

Maar OT: ik zou het eigenlijk niet weten Misschien slim om even langs het juridisch loket te gaan of dat je broertje even z'n rbv opbelt (als hij die heeft) om inlichtingen in te winnen?
  zondag 13 juli 2008 @ 22:39:24 #16
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_60085173
quote:
Op zondag 13 juli 2008 22:33 schreef Locusta het volgende:

[..]

Bomenknuffelaar Ga maar lekker terug naar je GL vriendjes
Toch vrij curieus om dat tegen een oud-PTAmod te zeggen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_60085552
quote:
Op zondag 13 juli 2008 22:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Toch vrij curieus om dat tegen een oud-PTAmod te zeggen.
De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit?
  zondag 13 juli 2008 @ 23:16:27 #18
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_60086083
Gewoon "even" uitgraven.
Schep, zaag, bijl en een hoop zweet.
pi_60110685
Een meter maar? Hier slaan ze heipalen van 15 m lengte.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 00:15:51 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60111197
Een boom is geen gebrek aan een woning of aan een stuk grond.

Een gebrek was het geweest als je fundering beschadigd zou worden door boomworteldruk, maar dat gebeurt niet snel.
pi_61248065
owkeej dit is opgelost

grote kraan in de tuin en alles deruit laten scheuren. Kosten waren ongeveer 700 euro maar me broertje kreeg 400 terug van de woningstichting
pies on joe toe
pi_61248629
Dat vind ik dan netjes opgelost van de woningbouwstichting
Only the dead have seen the end of the war - Plato
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')