Nou, niet direct. Hebben 's nachts een eigen radio aan staan [meestal ook 'ietsje' harder] en een collega leek het wel leuk Megadeth erin te duwenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 07:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar je bent aan het leren om het toch te waarderen? Al doende leert men he
Daarin vergis jij je nietquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:43 schreef Cynic het volgende:
Als ik me niet vergis was er daarvoor zelfs een account zónder Dean
Ik zat eerst te denken aan een draadbreukje, of in je elementdraad, of in de andere bedrading, maar dat kan bijna niet, dan zou het altijd klote moeten zijn, en niet verslechteren of verbeteren.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:58 schreef Cynic het volgende:
Over goed advies gesproken: misschien kan jij me helpen met een element-probleempje dat ik al een tijdje met één van mijn gitaren heb. Ik heb destijds andere pickups erin gedaan en vanaf dat moment heb ik steeds een kraak in de schakelaar. Inmiddels heb ik er al 2 keer een nieuwe schakelaar in laten zetten en dan gaat het even goed, maar een tijdje later kraakt het weer. Op dit moment is het zelfs zo dat de schakelaar niet altijd het element goed "pakt" dus dat ik even ertegenaan moet tikken voordat het geluid goed is. Het vreemde is dat ik dat het erger is als ik een tijdje niet op die gitaar heb gespeeld. Na een tijdje spelen schakelt hij beter. De zaak waar ik het heb laten doen heeft alles doorgemeten en eigenlijk geen vreemde dingen gevonden. Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Mijn potmeters gebruik ik eigenlijk nooit. Het zijn passieve Dimarzio's in een HH gitaar. Er zat eerst een 5-way schakelaar in maar ik heb er een 3-way in laten zetten. Maar het is dus inderdaad niet constant, alleen bij/kort na het schakelen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:10 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ik zat eerst te denken aan een draadbreukje, of in je elementdraad, of in de andere bedrading, maar dat kan bijna niet, dan zou het altijd klote moeten zijn, en niet verslechteren of verbeteren.
Gebruik je je potmeters tijdens het spelen? En zo ja, welke dan?
Heb je er actieve elementen in? En welke gitaar/wat voor elementen? HSS/HSH/HH?
Ja hoor.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:01 schreef brother52 het volgende:
In een Laney Linebacker een beetje gemakkelijk uit elkaar te halen?
Is het dan bij beide elementen? Of alleen als je naar bijvoorbeeld het nek element schakeld?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:15 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mijn potmeters gebruik ik eigenlijk nooit. Het zijn passieve Dimarzio's in een HH gitaar. Er zat eerst een 5-way schakelaar in maar ik heb er een 3-way in laten zetten. Maar het is dus inderdaad niet constant, alleen bij/kort na het schakelen.
Ja, maar hij heeft gewoon alleen bij het schakelen, zo te horen heeft hij geen last van ruis/brom.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:19 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja of een andere domme fout die ik een keer gemaakt heb, is de potmeters als ground gebruiken en dan niet doorschakelen naar de jack/ground. Ik dacht al wat een buzz en wat een bagger geluid.
Ah, gewoon een schroevendraaier pakken en losschroeven wat ik tegenkom dus.quote:
okay, heb het even geprobeerd. het wegvallen gebeurt vooral wanneer ik van het brugelement naar het nekelement schakel, maar beide kanten op hoor je een kraakje. Binnen 2 minuten spelen valt het geluid niet meer weg bij het schakelen, maar het kraakje blijft.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:17 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Is het dan bij beide elementen? Of alleen als je naar bijvoorbeeld het nek element schakeld?
Ah oke is goed, kom over een weekje maar terugquote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:19 schreef SNArky het volgende:
[..]
Rachmaninov? Ga dit stuk maar eens oefenen, tot over een jaar of 10.
Tja wat ook vaak werkt is gewoon wat contractspray erin spuiten. Werkte bij mijn krakende potmeters prima. UIteraard is dit een tijdlijke oplossing.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:10 schreef Cynic het volgende:
[..]
okay, heb het even geprobeerd. het wegvallen gebeurt vooral wanneer ik van het brugelement naar het nekelement schakel, maar beide kanten op hoor je een kraakje. Binnen 2 minuten spelen valt het geluid niet meer weg bij het schakelen, maar het kraakje blijft.
krijg je dan instant een contract aangeboden met die spray?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:42 schreef ssebass het volgende:
[..]
Tja wat ook vaak werkt is gewoon wat contractspray erin spuiten. Werkte bij mijn krakende potmeters prima. UIteraard is dit een tijdlijke oplossing.
Uiteraard. Het is speciaal ontworpen voor muzikanten. Het is zoiets als de pick of destiny.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:57 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
krijg je dan instant een contract aangeboden met die spray?
Jammer dat die gebroken isquote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:50 schreef ssebass het volgende:
[..]
Uiteraard. Het is speciaal ontworpen voor muzikanten. Het is zoiets als de pick of destiny.
Om jou te mindfuckenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:56 schreef Moozze het volgende:
Waarom dan dean? Mijn vragen worden ontweken!
Kijk wel even naar de ophanging van de bak waar de versterker in hangt, dat metalen kastje, zodat die eventueel niet in de speaker valt en hier en daar wat beschadigd. Gewoon even beethouden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, gewoon een schroevendraaier pakken en losschroeven wat ik tegenkom dus.
Ja, zoals ze zeggen kan je eens contact spray proberen. Het is maar een tijdelijke oplossing, maar kan je wel zien waar het aan kan liggen. Gewoon ding voor ding even inspuiten en dan even proberen. Als dat het is kom je zo het snelst achter de boosdoener.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:10 schreef Cynic het volgende:
[..]
okay, heb het even geprobeerd. het wegvallen gebeurt vooral wanneer ik van het brugelement naar het nekelement schakel, maar beide kanten op hoor je een kraakje. Binnen 2 minuten spelen valt het geluid niet meer weg bij het schakelen, maar het kraakje blijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |