Beverly Hills Hillbillies?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:37 schreef kloas_wokkel het volgende:
Ik zoek een film die gaat over t volgende
een boeren familie die vind dan olie en dan gaan ze verhuizen naar de grote stad inclusief oma bovenop de auto gebonden,die dan met haar hasses door de bomen knalt.
't is al een mooi tijd geleden dat ik een deel van deze film heb gezien maar volgens mij wast wel een komische film.
iemand een idee ?
Koyaanisqatsi?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:41 schreef jipp het volgende:
Goed..
..ik ben dus op zoek naar een film waarvan ik de titel en de naam van de regisseur niet weet.
Heb er iemand over horen praten en zelf dus ook nog niet gezien. Dit was zo'n 3 a 4 jaar geleden.
Het gaat om een 'experimentele' film. Volgens mij gemaakt door een russische regisseur.
Duurt dacht ik ong 12 minuten (maar kan er dus ook naast zitten, misschien wel 90 min, het was een tijd geleden dat ik het hoorde)
Het is een documentaire in de vorm van een 'poëtische vertelling'. Dus geen hoofdpersoon, interviews, talkingheads of een eenduidige verhaallijn. Het is een beelden reeks die berust op het associatieve.
Beginnend bij beelden van de natuur, wordt langzamerhand de invloed van de mens geïntroduceerd. En het eindigt met beelden van de snel groeiende stad voortgedreven door de industriële revolutie.
De boodschap is ook niet eenduidig. De een haalt er uit dat de mens de wereld aan het verwoesten is met al haar schoonheid, en de ander kijkt vol trots naar hoe de mensheid steeds beter in staat is om de elementen van de natuur te overwinnen.
Hopelijk klinkt dit bekend en zijn er mensen die mij kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Gr,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie weet wat ik bedoel?I feel kinda Locrian today
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:05 schreef starla het volgende:
Ik zoek ook nog één,
Heel lang geleden (>5jr geleden) zag ik een film over een Romeinse gladiator gespeeld door
een bekende acteur (naam weet ik niet). Op het laatst moet hij vechten tegen de keizer ofzo
in een arena.GladiatorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie weet wat ik bedoel?
![]()
Met Russel Crowe
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
Volgens mij is het inderdaad Koyaanisqatsi.quote:
Dankjewel. Weer wat geleerd. Film heer Crime Spree (2003).quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:27 schreef Mark het volgende:
Check deze lijst, misschien herken je een titel?
http://www.imdb.com/find?s=char&q=Zero
Die Welle.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:24 schreef Wouser het volgende:
Ik ben opzoek naar een film waarvan ik niet zeker ben of hij uberhaupt wel bestaat. Ik had het laatst namelijk met een iemand over de film "The Wave", http://www.moviemeter.nl/film/3959
Vervolgens vertelde hij dat daar een nieuwe versie van zou zijn. Nu vroeg ik me af weet iemand de titel van deze "nieuwe" versie?
Natural Born Killers.quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:41 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik zoek een Amerikaanse film die vol met geweld is. Het gaat over een stel die jonge meiden oppikt en ze dan vermoord. Op een gegeven moment zie je ze in de gevangenis zitten en daar worden ze geïnterviewd door een journalist. Dan overmeesteren ze de bewakers etc. en breken ze uit. Een van de laatste scènes is dat ze de journalist vermoorden. Deze film is gemaakt tegen het geweld in Amerika.
Weet iemand hoe deze film heet of toevallig hoe de acteur heet?
Bedoel je niet één en dezelfde film. In Caramel wordt namelijk ook Frans gesproken. Op IMDb kan ikquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:21 schreef Liefste. het volgende:
Ik zoek een Franse film, ooit vertoond op TV5 Monde met ondertiteling. Het ging over een vrouw die in een schoonheidssalon werkte. Er is een Libanees aftreksel van gemaakt door Nadine Labaki, Caramel genaamd. Ik ben helaas vergeten wat de naam van de Franse film was en ik ben ook best wel vergeten waar ie over ging. Het was iig een toffe film, help me
Nee absoluut niet. Die film is onvindbaar en ik heb 'm nodig om een Frans verslag te fakenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:40 schreef starla het volgende:
[..]
Bedoel je niet één en dezelfde film. In Caramel wordt namelijk ook Frans gesproken. Op IMDb kan ik
ook niets vinden over een remake.
Dan is de naam misschien de naam van het boek?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:50 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Nee absoluut niet. Die film is onvindbaar en ik heb 'm nodig om een Frans verslag te faken
http://www.imdb.com/title/tt0174330/ ?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:21 schreef Liefste. het volgende:
Ik zoek een Franse film, ooit vertoond op TV5 Monde met ondertiteling. Het ging over een vrouw die in een schoonheidssalon werkte. Er is een Libanees aftreksel van gemaakt door Nadine Labaki, Caramel genaamd. Ik ben helaas vergeten wat de naam van de Franse film was en ik ben ook best wel vergeten waar ie over ging. Het was iig een toffe film, help me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |