quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:De overheid blijft misbruik maken door mensen aan het gokken te helpen, zonder dat ze enig idee hebben van winkansen....
Ter vergelijking:
-Je hebt eens in de maand een kans van 1 op 5 miljoen op een hoofdprijs in de Staatsloterij, als je meedoet. Grote kans dat-ie dan ook op 1/5 lot valt, zodat de Staat 800.000 euro in z'n zak houdt.
-Je huidige kans op de "jackpot" was 1 op 6,5 miljoen.
-In Nederland overlijden elke dag 1 op de 45 duizend mensen. De kans dat je deze maand doodgaat is dus grofweg 1000 keer groter dan de kans dat je wint (variatie in leeftijd niet meegenomen).
-De kans dat je op vakantie doodgaat bij een vliegtuigongeluk is grofweg 1 op miljoen. En gek genoeg denkt iedereen dan "dat overkomt mij niet", maar bij een loterij, met een kleinere kans, denk iedereen "ik zou wel eens kunnen winnen"!
Ja ik wist ook wel dat de winkans een stuk lager is dan de winst/kosten verhouding enzo, maar het is gewoon zo van 'oehhhh misschien win je wel, en het is maar 15,-'

Wat is overigens de bron van dit stukje: "-In Nederland overlijden elke dag 1 op de 45 duizend mensen. De kans dat je deze maand doodgaat is dus grofweg 1000 keer groter dan de kans dat je wint (variatie in leeftijd niet meegenomen)."
Dat zou betekenen dat er elke dag
355,56 Nederlanders doodgaan