abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 november 1999 @ 23:47:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_218969
Uitzending van 20.00 uur.
Intens uitzendinkje. Vooral Maurice had het zwaar vanavond. Hij zag al die bewegende grote mensen gewichtig met elkaar spreken, gedachten formuleren etc. en hij voelde de bui al hangen, zo direct gaan ze mij ook wat vragen. Concentreren Riesje, maar het was onbegonnen werk. Ik begreep uit zijn schaamtevolle betoog vanavond dat hij speciaal voor deze gelegenheid een door zijn vader tijdens de walvisvaart, in de onledige uurtjes gehaakte schipperstrui droeg die hij dan weer, heel moeilijk moment best wel hoor, door zijn moeder liet wassen. Maar hij kan net het zo goed hebben gehad over een vakantiebaantje op de visafslag van Ijmuiden. van zijn eerste salaris een trui gekocht. Ik weet het niet en wil het ook niet weten, want ik was volkomen gefascineerd door de lichaamstaal van Maurice. Sowieso een fascinerend slangenmens in zijn bewegingen, dat heb ik al eerder opgemerkt.
Vier volkomen onafhankelijk van elkaar in de rondte maaiende ledematen met een alle kanten op schietend hoofd. Heeft maar een heel klein geforceerd gebrekje nodig om Nederland 6 maal goud te bezorgen op de paralympics bij het onderdeel Ballroom Dansen. Hoewel ik Bart wel weer meer het type vind om heel enthousiast zo'n uit 1 lap rode stretchstof geknipt danskostuum aan te trekken, met rugnummers. Maar ik dwaal af.
Je zag meer mensen moeite hebben met luisteren vanavond. Willem heeft er een beetje in doorgeleerd, zo te zien, Kijken Alsof het je Boeit. Ja, machtig interessant, al die platte lulverhalen over de ouders. Verrassend! Iedereen leek of op zijn moeder of op zijn vader. Ruud, die nu werkelijk een volkomen dichtgeslibde buis van eustachius heeft, genoeg oorsmeer om een royale boterham voor 36 woudverkenners mee te beleggen, die kijkt standaard alsof hij alles begrijpt en heeft een tweede natuur ontwikkelt voor dit soort zaken. Als er drie mensen tegelijk opstaan: of er is brand of het avondeten staat op tafel. Goed kijken naar mensen. Mond open en hoofd in nek, er heeft iemand een grapje gemaakt. Als er opeens 5 mensen om je heen staan die je een hand geven: voor de 25e keer klaargekomen of je moet het huis verlaten. Doof als een kwartel die jongen.
Bart interesseerde het sowieso geen ene hol. Vond ik wel iets hebben. Opgelazerd met die ouders. Weigeren mee te doen aan deze speciaal voor de donderdagavond, ouders en vrienden op de tribune, geregisseerde Emotie-televisie.
Maar, zoals gezegd, Maurice was van een bijna hemelse schoonheid. Je zag hem echt zijn best doen maar ik hoorde zijn gedachten, met dat licht zalvende stemmetje van hem , steeds door mijn hoofd zeuren. Tijdens het aangrijpende verhaal van Willem over de Friesche Absolute Minima en hun caravan, gedroomd bezit van vele Friezen, zo'n stads verrijdbaar huis; "Dat kan ik ook gaan vouwen, een caravan met een autootje er voor, en ik vouw hem van ijzerdraad, ja, goed idee, zo direct na mijn verhaal over mijn ouders meteen beginnen" Willem bouwt naar emotioneel hoogtepunt toe.
Maurice: "en dan zet ik al mijn ijzerdraadplastiekje achter elkaar in de tuin en dan kijk ik, als Bart niet kijkt, of ik er overheen kan springen, jottum!"
Ook heel mooi was het verstilde spel van Maurice toen Willem, gezeten op het aanrecht, Bart de hemel in prees. IJzeren wil, geeft nooit op. Zouden mensen dit ooit over hem gaan zeggen? Bart is zijn iets oudere broer die piano speelt tijdens het slotfeest op school. Maurice doet iets met de consumptiebonnen.
Ben ook totaal niet geboeid door de Verborgen Stelling. We lezen het wel weer in de nieuwsgroepen en in de topics, de duizenden complottheorieën". Enkele suggesties. " Bart is Necrofiel" of "Bianca Wil Jullie Portretteren In Blauw En Wit"
Leuke taalimpuls krijgt de groep ook via de nieuwe bewoners. Anouk is Pinkeltje met Een Glaasje op. "Ik ben hyper, ik ben hyper, ik ben hyper" Even heel hard met de vuist boven op de schedel slaan of kort en venijnig op het verbandje tikken is meestal afdoende.
Mooi beeld, hulde, tijdens geroddel over Sabine. Drie verbitterde oude zure bewoners van rusthuis De Peilloze Gifbeker over te frivole medebewoonster die gelukkig overleden is. Het was niks voor hem. Op achtergrond zien we Bart levendig als een hond door de tuin ravotten.

Late Avond Uitzending:
Even kort wat sleutelzinnen.
Me toch weer mee laten slepen, jawel. Jammer dat de brief aan Maurice blijkbaar in braille was opgesteld. Dat las lekker vlotjes!
Een haarscherpe analyse, vond ik, van Bart, die na 50 dagen nog steeds de power heeft om haarfijn te observeren hoe Nederland buiten de muren er uit ziet en wat voor impact de uitzending heeft op het stemgedrag.. Men kiest liever voor het meisje om de hoek, stond gisteren nog naast me in de bakker. Wij zijn een volk die de het volk van Laaf in zijn tuin zet en opeens allemaal Koi-karpers houden voor de mystiek. Wij gaan darten als er iemand kampioen wordt en houden van studeren en toch lekker dom blijven. Niet van Cyril dus. Jammer dat ze weg is. Na vanavond is Bart mijn held. Dat u het weet. Een van de weinigen die zich nog ergert aan de gekmakende volledig valse gezelligheid.
De in volledige sturm und drang houding uitgevoerde Militaire Balts zien we voor een keer door de vingers. Sabine zat er niet ver naast. Men kiest voor gemiddeld.
Wat een hel. Nog twee weken dat Met De Meiden Op Een Onwijs Leuk Roeiweekeinde gelul aan moeten horen van Anouk. Gezellige uitgaansgelegenheid waar de vriendinnen van Anouk zich ophielden tijdens de nominatie. Ik ben dol op groen leer en hout als ik uitga. De groep maakte ook een wat aangeslagen indruk na de nominatie. Ik persoonlijk denk dat de magnetiseersessies haar zwaar zijn opgebroken en misschien ook de iets te fysieke artistieke familie.

Nu moet ik stoppen. Moet gepost worden. Morgen meer.

Groeten, Nico

pi_218970
Heel scherp!
Is iedereen zo dom of ben ik zo slim?
pi_218971
Schuddebuikend heb ik de column uitgelezen. Bij de laatste twee had ik dat minder (uitzendingen waren misschien iets minder inspirerend), maar dit is weer een hele perfecte.
Het is het Gesprek waar het om draait
pi_218972
Doordevil, Nico,

Wat een ONWIJS goede column. Ik vind 'm je beste tot nu toe. Misschien wel omdat ik het volledig met je eens ben wat betreft Bart en omdat jou dezelfde dingen opvallen die ik ook vaak zie. Dat van die motoriek van Maurice bijvoorbeeld.

Ik heb er echt van genoten en hard lachend achter mijn PC'tje zitten schudden.

Alle lof!

Weather

pi_218973
Doordevil dit is een van je beste stukken!!
Ik heb niet echt geschaterd van het lachen om je stuk. Dit omdat ik onder de indruk ben van je analyse...Het is in mijn beleving precies zoals jij het op schitterende wijze verwoord.

Ik prijs me gelukkig dat ik niet de enige ben die Bart hoog in het vandel heeft staan. Zoals hij "schopt" tegen de "bewoners-orde" vind ik fantastisch..Op dit moment een kerel naar mijn hart die Bart...(He dat rijmt) IDD de rest is een grote fake bende

Ik groet u en zal een biertje nemen en op je proosten

Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_218974
Nico, was weer goed voor een paar schaterlachen. Heb bewondering voor je dat je zelfs uit de saaie uitzendigen van de afgelopen dagen nog wat gegrinnik weet te produceren, maar na vandaag moeten mijn katten weer van schrik aan de kalmeringsmiddelen omdat ik zo hard heb gelachen.
je weet toch elke keer weer de goeie woorden te vinden om te vertellen wat wij eigenlijk allemaal wel denken...
dank

ps. jammer dan als je ervan baalt dat we je af en toe een veer in je reet steken, je moet er maar mee zien te leven.

mooi he, alles
  vrijdag 12 november 1999 @ 00:08:00 #7
561 ReLexEd
It's good to be me....I g
pi_218975

Wederom een 5 smileys recensie DD!

Vooral doorgaan!

----
Life's A Bitch, But Where Is Mine?

pi_218976
Vond je verhaal echt weer toppie, maar baalde er wel van dat je niet in het programma zat.
Jij zou namelijk de ideale persoon zijn om onze haat tegen Voo te verwoorden.
En ze kunnen geen negatieve opmerkingen eruit knippen omdat het live is.
So Nico, think about it !

Kastanova (the big bad indian) UGH !

I was an atheist until I realized I was God
pi_218977
in braille inderdaad! of kan'ie gewoon niet lezen? mooi hoe moeder karin hem daarbij hielp, toch mag ik die jongen ergens wel, en wat B betreft heb je volkomen gelijk, die blijft tenminste lekker nuchter nadenken. je column is echt super man!
assholes of the world unite and form a tunnel
  vrijdag 12 november 1999 @ 00:29:00 #10
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_218978
Studio Sport had geen betere samenvatting kunnen maken.....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_218979
Hele goeie Nico!
Kan niet veel tikken, toetsenbord plakt van het uitgeproeste bier....

Grtz.

Voice-over: 'Wat doen de bewoners met die 465 kartonnen dozen?'
Doordevil: 'Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen.'

vrijdag 12 november 1999 @ 00:30:00 #12
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_218980
Ook ik ben intussen een Bart "fan"

Vrees alleen dat de 'harde kern" hem uiteindelijk wegstemd......

Nico.....SUPER.....vond je stuk van gisteren ook top...(kwam door die gele "ballon" vrees ik...(plat?jah....maar wel fun
En het indianen gevoel in je stuk van gisteren werd vandaag nog eens bevestigd in de "late uitzending"...(cerylle, die als een doldwaze indiaanse door de huiskamer huppelde....>grin<

vrijdag 12 november 1999 @ 00:39:00 #13
789 Zuurtje
Le Bon Bonbon
pi_218981
van het lachen.

Eindelijk weer eens een toppertje.
Wij houden van meer dan gemiddeld Nico !!!

Wie zijn billen brand, mag blij zijn dattie niet andersom stond
  vrijdag 12 november 1999 @ 01:42:00 #14
374 beelzebub
master of disaster
pi_218982
Scherpe analyses hoor, deurduivel. gaat zo door

quote:
op 11-11-1999 om 11:47 PM schreef doordevil het volgende:
Uitzending van 20.00 uur.(...)Vier volkomen onafhankelijk van elkaar in de rondte maaiende ledematen met een alle kanten op schietend hoofd. Heeft maar een heel klein geforceerd gebrekje nodig om Nederland 6 maal goud te bezorgen op de paralympics bij het onderdeel Ballroom Dansen.(..)

Haar scherpe analyse van maaus

quote:

(..)Na vanavond is Bart mijn held. Dat u het weet. Een van de weinigen die zich nog ergert aan de gekmakende volledig valse gezelligheid.
De in volledige sturm und drang houding uitgevoerde Militaire Balts zien we voor een keer door de vingers.(..)

Ik twijfelde eerst nog, maar hij wordt toch een grote kanshebber....
EN, natuurlijk zullen al die jonge backstreetboysmeisje op hem (of z'n tegenstanders weg-)stemmen. dus z'n kansen groeien met de dag.

------------------
Maybe this world is another planet's hell.

Aldous Huxley

[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub (Datum 12 November 1999).]

pi_218983

Hij was weer leuk Nico,en vooral de analyse over Bart.
Sinds Sabine er uit is,is hij weer helemaal zichzelf en dus een van de leukste van het huis(ik hoop dat hij wint).

Lucky 13
pi_218984
quote:

Vier volkomen onafhankelijk van elkaar in de rondte maaiende ledematen met een alle kanten op schietend hoofd. Heeft maar een heel klein geforceerd gebrekje nodig om Nederland 6 maal goud te bezorgen op de paralympics bij het onderdeel Ballroom Dansen.

Waarom zien mijn collega's hier niet de humor van in?? Ik vind dit namelijk een briljante analyse!

Way to go Nico!

vrijdag 12 november 1999 @ 11:07:00 #17
1660 amappa
is BB a young one?
pi_218985
quote:
op 11-12-1999 om 12:03 AM schreef weathergirl het volgende:
Ik vind 'm je beste tot nu toe.

En daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb het zelf niet zo op Bart maar dit lezende wordt ik bijna een Bart fan.

Liever vandaag nog dan morgen! Maar vandaag lukt niks. Dan maar overmorgen.
  vrijdag 12 november 1999 @ 11:14:00 #18
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_218986
Perfecte analyse. De rol van Maurice-motoriek (toevallig dat hij wel motor rijdt met zo'n motorisch gestoord lichaam) is nu wel uitgespeeld. Ik denk dat heel Nederland daar zo over denkt. Bart zal wel genomineerd worden door de harde kern, maar aan het Nederlandse publiek de taak om hem in het huis te houden. Inderdaad, ik ben het met je eens, Bart is ook vanaf nu mijn held (spontaan komt het Van Dik Hout lied in mij op: Wil je mijn held zijn?).
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 12 november 1999 @ 11:22:00 #19
1544 Tonto
King of the Piel
pi_218987
Ga zo door-Devil, alleen van Bartje ben ik het niet met jullie eens. Volgens mij was gisteren zijn jaarlijkse intelligente opmerking, en is-ie nu weer weken leeg op dat gebied.
Time Will(em) Tell.
De balleuh... en houw ze wčrrem

vrijdag 12 november 1999 @ 11:33:00 #20
1657 Spark
Bambi, don't U understand
pi_218988

Klasse Nico,

Was gisterenavond na de uitzending zeer benieuwd naar je stukje. Bleek al snel een stuk te zijn. En zoals vele bovenstaande berichten, Bart is zo gek nog niet. En Mauwries. Ach ja, ze zeggen wel eens: stille wateren hebben diepe gronden. Laat hij er dan meteen in sodemieteren, dan zijn we van hem ook af.

Mazzel

Bambi, It's better with a man.

vrijdag 12 november 1999 @ 14:29:00 #21
1026 Quelling
A hubba hubba and a ding dang
pi_218989
Zet hem weer even waar die hoort, op-en-top!
When I was a sperm
I had alot to learn.

vrijdag 12 november 1999 @ 14:57:00 #22
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_218990
Alle lof Nico, dit is een van de beteren!
  vrijdag 12 november 1999 @ 15:10:00 #23
1133 Doorsneu Opdroef
Kind van de gePeperde rekening
pi_218991
quote:
Bart is zijn iets oudere broer die piano speelt tijdens het slotfeest op school. Maurice doet iets met de consumptiebonnen.

Hoe raak! En hoe verzin je het!

Doordevil, bij deze een enorme veer in je reet, of je het nou lekker vindt of niet

...got so distracted he forgot to fall, so he didn't...

pi_218992
aardige column doordevil, en hopelijk blijft bart schoppen want dat zoute gedoe word ik niet goed van
One word can say it all.&lt;P&gt;
  vrijdag 12 november 1999 @ 17:12:00 #25
242 Pinball
Electric Monk
pi_218993
quote:
op 11-10-1999 om 09:38 PM schreef Pinball het volgende:
Ik hoop dat de ijzerdraadsculptuurfascinatie van maurice nog vele avonden mijn lachspieren een oncontroleerbare olympische inspanning zal bezorgen !

Ik blijf hopen, ga vooral door!!!

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 12 november 1999 @ 17:22:00 #26
215 misterDre
Paint it black!
pi_218994
Iedereen boven mij heeft al mooie dingen gezegd! Ik sluit me hierbij aan
Toppie
pi_218995
Alleen maar goede ontvangsten.
Ps waar is Moor?
  vrijdag 12 november 1999 @ 21:37:00 #28
1087 Merisse
broddeltante
pi_218996
quote:
Anouk is Pinkeltje met Een Glaasje op. "Ik ben hyper, ik ben hyper, ik ben hyper" Even heel hard met de vuist boven op de schedel slaan of kort en venijnig op het verbandje tikken is meestal afdoende.

Jammer dat de brief aan Maurice blijkbaar in braille was opgesteld. Dat las lekker vlotjes!

Heerlijk Doordevil, ik heb weer genoten. Bovenstaande quotes vind ik juweeltjes.

En Maurice is inderdaad niet alleen motorisch gestoord. Ik heb die jongen nog nooit een zinnige zin horen afmaken. Meestal blijft het bij kreten, een hoop ge-uuuhhhh, of, helemaal irri, de zin houdt ergens halverwege op.

You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_218997
Wat moet je hier op zeggen? Precies...nix!!
Correct me if I´m wrong!!
pi_218998
Een juweeltje!!!!
pi_218999
Ooooh wat mooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')