quote:Thiemo de Bakker breekt met coach John van Lottum
Datum: 14-jul-2009 21:57
Door Marc Hoeben
Tennisser Thiemo de Bakker (foto) en coach John van Lottum hebben met onmiddellijke ingang de samenwerking beëindigd. “We hebben een flinke discussie gevoerd,” verklaarde Van Lottum tegenover Sportweek. “Het werd hem allemaal te veel.”
De twee gingen enkele maanden geleden vol goede moed van start. De Bakker, een supertalent volgens velen, werd door de Nederlandse tennisbond KNLTB een laatste kans geboden. Van Lottum tegen Sportweek: “Het is jammer, echt jammer. Hij is een leuke jongen, ik zag het echt als een uitdaging. Maar het is de grote vraag of hij het wel helemaal wil. Ik heb op de discipline gehamerd, op hoe hij als tennisprof hoort te leven. Dat begon hem te zwaar te vallen. Hij wil het niet meer.”
Afgelopen weekeinde hadden De Bakker en Van Lottum bij het challenger-toernooi in Scheveningen een gesprek in het bijzijn van de technisch directeur van de tennisbond, Rohan Goetzke, en Davis Cup-captain Jan Siemerink. Het was de bekende druppel. “Sinds Roland Garros zag ik hem wegzakken. Hij maakt het zichzelf nu heel moeilijk. Ik zou niet weten hoe hij een tenniscoach moet betalen."
Las het ook net, je was me net voorquote:
RLSquote:Thiemo de Bakker: 'Ik ben goed bezig'
Tennisser Thiemo de Bakker herkent zich niet in de kritiek van zijn ex-coach John van Lottum. De twee verbraken dinsdag de samenwerking. “We hebben een meningsverschil,” erkent De Bakker wel. “Het was te lastig om door te gaan.”
Volgens de tennisser zijn er recentelijk verschillende ‘dingetjes’ gebeurd. “Het is niet zo dat ik het niet trek als ik harder moet werken. Volgens mij was ik goed bezig. En dat hoor ik iedereen ook zeggen.”
Binnenkort heeft De Bakker een gesprek met Rohan Goetzke, technisch directeur van tennisbond KNLTB, over zijn toekomst
Dat is hij nooit echt geweest.. Ik snap ook niet wat die jongen nou wilquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:37 schreef Szura het volgende:
Blijkt dus niet bereid om 100% voor de sport te gaan. Kun je misschien beter stoppen
Als je niet onderkent dat je een probleem hebt, is dat niet eens je grootste probleemquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:49 schreef Tim86 het volgende:
Stap 1 in het oplossen van je probleem is toegeven dat je een probleem hebt. Zo ver is Thiemo dus nog niet aan de quote van KZ te zien. Sneu.
Laten we eerlijk zijn. Zelfs als De Bakker super goed gespeeld heeft dan moet Brizzi wel dramatisch gespeeld hebben. Anders win je in het mannentennis niet met 6-0 6-0. Tenminste... tenzij je Federer of Nadal heet en tegen de nummer 500 van de wereld speelt ofzo...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:32 schreef TheArt het volgende:
En ja hoor, Thiemo wint met 6-0, 6-0
Brizzi schijnt wel dramatisch gespeeld te hebben, maar toch een goed resultaat. Morgen finale tegen Florian Mayer of Peter Luczak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |